Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 14. Jan 2021 14:57

V PO viem o primatorke Turčanovej(KDH), ktora vraj tiez nic nerobi, len pred volbami zrekonstruuje vsetky kostoly...
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 14. Jan 2021 15:04

Neviem, ako PO, ale v prípade KE (či už župan alebo primátor) bola hlavná kvalifikácia Trnku aj Polačka to, že nie sú Raši. Všetko ostatné šlo bokom. Ja som teda od nich žiadne ďalšie očakávania nemal, ale Smer musel ísť bezpodmienečne preč.
A v podstate to isté sa minulý rok stalo s Matovičom. Niet sa čomu čudovať, ako to dopadlo. Lenže na viac zjavne väčšinový slovenský volič zatiaľ nemá.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 14. Jan 2021 17:30

A vďaka tejto skvelej voľbe sa po ďalších voľbách vráti ku vláde Smerohlas 2.0
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod RDVN » 14. Jan 2021 17:44

Ešte dlho budeme čakať dokým niekto príde s úmyslom lobovať pre krajinu nie pre seba. A hneď prvé by som zatrhol odmeny pre strany po voľbách lebo to sú neskutočne veľké peniaze na slovenské pomery.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdf » 14. Jan 2021 19:42

hneď prvé by som zatrhol odmeny pre strany po voľbách lebo to sú neskutočne veľké peniaze na slovenské pomery.

S týmto opatrne, výrazne to vychýli misky v prospech strán s bohatými sponzormi (ktorí po výsledku očakvávajú návratnosť vložených peňazí aj s úrokmi).
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 240
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod RDVN » 14. Jan 2021 20:31

To áno, ale takmer vždy to fungovalo všade vo svete, že do politiky išli majetnejší a aj keď niekto bol tzv. človek z ľudu tak niekto väčší za ním stál. A často krát tí "sponzori" to využívajú ako investičnú záležitosť ako si spomenul, keďže pri úspechu strany je návratnosť veľká. + máš isté benefity celé volebné obdobie. Ale už sme dosť OT v tomto threade
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ondrejko_t » 15. Jan 2021 06:19

vrátim sa od politiky k cestám anketovou otázkou.
Čo tipujete že bude skôr?
a) otvorenie úseku HP - LL s privádzačom na ZA,
b) minister odovzdá plán priorít,
c) vyhlási sa víťaz na višňové (:D :D)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 15. Jan 2021 06:47

d) padne vlada

A
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Jan 2021 09:56

Tipujem, že to pôjde presne v tom poradí od a) až po d) :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2021 15:08

Spravna, aj ked na Slovensku nerealizovatelna vec: viewtopic.php?f=35&t=25278
(tu je original plna analyza https://istroanalytica.sk/analyza-vlak- ... va-kosice/ ). Len ako pripomienku, podla mna by bolo este lepsie riesenie skombinovat to so SRT a mat vykonny dopravny koridor pre osob. aj naklad.dopravu)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 19. Jan 2021 15:52

Krásne a romantické... ale absolútne a dokonale nerealizovateľné a nezaplatiteľné. Aj keby Doležal dnes večer našiel na povale pevný disk s 300000 bitcoinami, hotový projekt, raziaci stroj a 10000 robotníkov, neexistuje, že by to niekedy dávalo ekonomický zmysel.

Čo terén? Viesť juhom diaľnicu sa síce dá, ale VRT potrebuje onakvejšie polomery a stúpania. Ak už niekedy nejaká VRT bude spájať BA a KE, viem si to predstaviť nie cez stredoslovenské pahorky, ale cez Budapešť -- mesto európskeho významu,
kde je omnoho jednoduchší terén a rádovo viac obslúžených obyvateľov. Do KE ostáva 250 km po rovine (a teoreticky je to po ceste na Varšavu / Moskvu, ale to už preháňam).

A aby som sa vyjadril aj k niečomu, čomu rozumiem: komu preboha napadlo prepočítavať cenu rekonštrukcie na ušetrenú minútu priemernej jazdnej doby vlaku, ale bez zarátania vyťaženosti trate?
Ak sa to rozpočíta na všetkých cestujúcich za 50 rokov, je poriadny rozdiel, či osem ušetrených minút pri každej jazde BA-ZA stojí vo výsledku 1 € alebo 10 €.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2021 16:06

Co sa tyka terenu, tak praveze kvoli tomu je to juhom realizovatelne, ale nie cez Zvolen ale v trase SRT (cize KE-Lucenec-NZ-BA). To znamena zhruba tam, kde ide 160-ka dnes po Filakovo a potom pozdlz Ipla a, presne ako pises, napojit na koridor BA-BP. Tak by trebalo postavit cca len asi 60km novej VRT Sturovo/Levice/NoveZamky - Lucenec a prestavat 160ku LC-KE, a zvysok BA-BP sa bude realizovat tak jak tak. A ak by vo vysledku bolo BA-KE za 2h, a BA-KE-PO za 2H15, myslim, ze tych 430+240+100k ludi obsluzenych priamo by bol dobry zaklad. Zastavky niekde v Lucenci a Leviciach by potom doplnili prestupmi napojenie na ostatne mesta. (sci-fi priloha vlakna Reg.rozdily tymto konci :-) )
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 20. Jan 2021 14:36

Ak už niekedy nejaká VRT bude spájať BA a KE, viem si to predstaviť nie cez stredoslovenské pahorky, ale cez Budapešť -- mesto európskeho významu,
kde je omnoho jednoduchší terén a rádovo viac obslúžených obyvateľov. Do KE ostáva 250 km po rovine (a teoreticky je to po ceste na Varšavu / Moskvu, ale to už preháňam).

Aj mne to pride realnejsie cez BP. Mohlo by to byt sucastou planovanej V4 VRT (mohla by byt linka KE-MC-BP-BA-PHA(W)). BP-MC je tusim 120km/h, BP-BA sa bude robit aj tak (mozno aj nadzemne), a ostaval by uz len isek KE-MC, z coho my mame len 25 km, ktore by sa v pohode dali spravit na 200km/h+. Pride my lepsie ist cez BP ako cez uzemie nikoho medzi LC a LV. Niekto madarsky hovoriaci, aky maju madari plan s BP-MC a MC-Tornyosnemeti?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2021 15:04

No, zas, ak by ste miesto toho, co sa vam zda a ake mate pocity, nastudovali fakty, tak viete, ze cez Budapest su nakreslene VRT v ramci TEN-T skoro vsetkymi smermi (staci prelistovat forum). Cize ak by sme sa realne bavili o VRT, tak samozrejme taka na Slovensku nebude nikdy ziadna a ani by sa to neuzivilo. Jedina sanca je, ze do BA bude odbocka z BP-VIE a este bola sanca, ze BP-Ukrajina by sa tahala cez KE. Ale o to na SK nikto nebojoval. Takze madari nakreslili a EU schvalila VRT z BP cez Debrecin na UA (ak by sa to ale zmenilo, tak samozrejme KE-BP-BA by bolo super).

No a ked sa bavime o nasich realnych VRT, cize takych so 160kmh (mozno niekde 200kmh), tak taku praveze vieme najlacnejsie juhom postavit, a vyuzit aj usek BA-BP (co ale nie je sucastou TENT VRT, cize zas len taka rychlejsia trat).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2021 15:30

PS: Ak sa vam nechce plany TEN-T hladat, tak vid tu viewtopic.php?f=10&t=18360&p=229391#p229392
A pri tej zrychlenej trati juhom by praveze stacila uprava/dorobenie na 140kmh, a pri 400km by KE-BA bolo za 3h, co by bolo uplne postacujuce.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 20. Jan 2021 18:03

Co si tymto chcel povedat? Ty pises o svojom navrhu na VRT BA-LV-LC-KE, ja napisem, ze ked uz tak, je vhodnejsie to tahat cez BP a ty teraz "vyvracias" moje navrhy tym, ze sa to neplanuje v TEN-T. Takze napisem rovnakym stylom, je v sieti TEN-T VRT BA-KE podla tvojho navrhu? A odkedy sa vysokorýchlostný preklada do anglictiny ako "conventional"?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2021 18:39

MuelMI napísal:ja napisem, ze ked uz tak, je vhodnejsie to tahat cez BP a ty teraz "vyvracias" moje navrhy tym, ze sa to neplanuje v TEN-T


Nic ti nevyvraciam. Len ti vravim, ze EU planuje VRT do BP, ale nie z BA ani z KE. Takze "navrhovat", ze my tak poriesime BA-KE je len snivanie. Cize prva vec co by sme si mali ujasnit je, ze o VRT nema vyznam hovorit - nikto na Slovensku 300kmh trate stavat neplanuje.

MuelMI napísal:Takze napisem rovnakym stylom, je v sieti TEN-T VRT BA-KE podla tvojho navrhu?


Ked sa teda nebavime o VRT ale len o zrychlovani obycajnych trati, tak je tam KE-BA aj cez BP aj cez ZA aj cez ZV (aj ked u tej ziaden upgrade v plane nie je). Prepojenie LC-NZ tam nie je. Podla mna ale je to jedine riesenie, ktore by nas po prerobeni LC-KE a dorobeni BA-NZ priblizilo k cestovnemu casu KE-BA 3h za rozumnuu cenu.

MuelMI napísal:A odkedy sa vysokorýchlostný preklada do anglictiny ako "conventional"?


A ja som niekde napisal, ze vysokorychlostny sa preklada ako "conventional"? Rozumies slovnemu spojeniu "high-speed rail"?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 20. Jan 2021 19:08

Cize prva vec co by sme si mali ujasnit je, ze o VRT nema vyznam hovorit - nikto na Slovensku 300kmh trate stavat neplanuje.
Podľa EU je na VRT 250km/h na nových tratiach, 200km/h na prestavaný v tratiach. Nehovorím, že takáto rýchlosť musí hneď byť na BA-KE. My by sme mohli stavať Štúrovo-BA na 200km/h. KE-Milhost by mohlo byť tiež na 200km/h.
Podla mna ale je to jedine riesenie, ktore by nas po prerobeni LC-KE a dorobeni BA-NZ priblizilo k cestovnemu casu KE-BA 3h za rozumnuu cenu.

A prečo nie trasa cez BP v rámci plánovanej V4 VRT?
A ja som niekde napisal, ze vysokorychlostny sa preklada ako "conventional"? Rozumies slovnemu spojeniu "high-speed rail"?
Na TEN-T mape idu do a z BP iba trate označené conventional. Ty tvrdis, že z BP ide na všetky smery VRT, ktorá sa však nestavia, ani nie je v pokročilej fáze prípravy.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jan 2021 19:49

Odkial mas tie definicie toho, co je podla EU VRT? V tej mape mas jasne vyznacene, co su VRT fialovou. A nic na Slovensku take nie je ani v plane.

"planovana V4 VRT" je nic - V4 nema peniaze ani na to, aby financovala konske vlecky. A trasa cez BP jednoducho preto nie, ze by neobsluzila nic zo SK. Trasa juhom pri odbockach v LC a NZ vyborne obsluzi cely juh a vychod SK.

A neviem, preco na TEN-T mape nevidis z BP planovane VRT: https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... L%2014.pdf
Jasne su vyznacene smerom na: ARAD/RO, Debrecen/UA, Wien/AT, a Zagreb.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 20. Jan 2021 20:16

pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Jan 2021 22:45

Podľa EU je na VRT 250km/h na nových tratiach, 200km/h na prestavaný v tratiach. Nehovorím, že takáto rýchlosť musí hneď byť na BA-KE. My by sme mohli stavať Štúrovo-BA na 200km/h. KE-Milhost by mohlo byť tiež na 200km/h.
tusim predsedovia vlad V4 hovorili o VRT pred par mesiacmi. a tusim spominalo sa komarno. a necudujem sa lebo prielom dunaja s neda riesit inac ako tunelom a to by bol dost dlhy tunel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zvR7 » 21. Jan 2021 00:06

tu je článok: trasa V4 BP-Warszawa , VRT na 300/350 km/h :))) na trati v HU , ciel nie je aby v každej dotknutej krajine bola takáto rýchlosť, realizáciou by sa dal dosiahnuť cestovný čas cca 5:30 h (miesto 12h teraz)
trasa BP-Gyor-BA-Brno-Ostrava-Katowice-Warszawa (prechod na SK buď Gyor-DS-BA alebo Gyor-Rajka-BA, ...vraj sa o tom rokuje s SK)
momentálne prebieha štúdia realizovateľnosti, má byť hotová do leta 2021
https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20 ... gyorsvasut

a možno pokračovanie (projekt zaujímavý aj pre nás), ktorý sa už realizuje...ďalšie VRT na 200 km/h (s povolením zatial na 160 km/h)
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes ... ejlesztese

dám to aj do vlákna železnice aj s druhým článkom (koho to zaujíma bližšie)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 21. Jan 2021 12:00

"planovana V4 VRT" je nic - V4 nema peniaze ani na to, aby financovala konske vlecky. A trasa cez BP jednoducho preto nie, ze by neobsluzila nic zo SK. Trasa juhom pri odbockach v LC a NZ vyborne obsluzi cely juh a vychod SK.
Najprv argumentujes, ze stavat KE-BA juhom je vyhodnejsie, lebo usek BA-(cca.)NZ sa bude tak ci tak robit a teraz spochybnujes svoje slova tvrdenim, ze VRT V4 je "nic". VRT juhom by stala podla tebou citovaneho clanku 10 mld. Keby sme isli cez BP, tak zabijeme dve muchy jednou ranou. Jednak sa to zacleni do V4 VRT a budeme mat radovo nizsie naklady. Nevyhodou je len mensie obsluzenie SVK uzemia, co aj tak nie je nic moc, iba BB+ZV a mozno NT. BTW malo by to byt spolufinancovane EÚ. Tvoj navrh by bol asi tazko z EU fondov, vidis v trase BA-KE nejaku high-speed rail?
A neviem, preco na TEN-T mape nevidis z BP planovane VRT: https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... L%2014.pdf
Jasne su vyznacene smerom na: ARAD/RO, Debrecen/UA, Wien/AT, a Zagreb.

Pisal si, ze su na vsetky smery. Ja na vsetky smery vidim conventionals, high-speeds su iba na tri smery, navyse sú comprehensive.
tusim predsedovia vlad V4 hovorili o VRT pred par mesiacmi. a tusim spominalo sa komarno. a necudujem sa lebo prielom dunaja s neda riesit inac ako tunelom a to by bol dost dlhy tunel.
no, tak by sme mali este kratsi usek na Slovensku.
tu je článok: trasa V4 BP-Warszawa , VRT na 300/350 km/h :))) na trati v HU , ciel nie je aby v každej dotknutej krajine bola takáto rýchlosť, realizáciou by sa dal dosiahnuť cestovný čas cca 5:30 h (miesto 12h teraz)
trasa BP-Gyor-BA-Brno-Ostrava-Katowice-Warszawa (prechod na SK buď Gyor-DS-BA alebo Gyor-Rajka-BA, ...vraj sa o tom rokuje s SK)
momentálne prebieha štúdia realizovateľnosti, má byť hotová do leta 2021
Vdaka, len to potvrdzuje vyhodnost spojenia KE-BP-BA o ktoré by sme sa mali viac snazit, ako o megalomansku VRT BA-LV-LC-KE za 10mld.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2021 12:29

MuelMI napísal:Najprv argumentujes, ze stavat KE-BA juhom je vyhodnejsie, lebo usek BA-(cca.)NZ sa bude tak ci tak robit a teraz spochybnujes svoje slova tvrdenim, ze VRT V4 je "nic". VRT juhom by stala podla tebou citovaneho clanku 10 mld. Keby sme isli cez BP, tak zabijeme dve muchy jednou ranou. Jednak sa to zacleni do V4 VRT a budeme mat radovo nizsie naklady. Nevyhodou je len mensie obsluzenie SVK uzemia, co aj tak nie je nic moc, iba BB+ZV a mozno NT. BTW malo by to byt spolufinancovane EÚ. Tvoj navrh by bol asi tazko z EU fondov, vidis v trase BA-KE nejaku high-speed rail?


Zas prekrucas a vkladas mi do ust co som nepovedal. Ja som povedal, ze na VRT KE-BP-BA EU neda peniaze, lebo ma naplanovanu len VRT UA-Debrecen-Budapest-Vieden, takze nebude stavat dalsiu o 50km vedla. Inak, ak si zas nastudujes toto forum, budes vidiet, ze ja som bol vzdy za, aby SK bojovalo o to, aby BP-UA islo cez Kosice. To sa ale nedeje.

Cize na SK sa bavime o upgradoch aktualnych trati. A tu tvrdim, ze SK s pomocou EU ma najskor na to, aby upgradovalo 160ku KE-LC na 140kmh a postavilo LC-NZ pozdlz ipla po rovine, zvysok BA-BP sa upgraduje. Na toto vsetko je EU ochotna peniaze dat. Juznu trat ma v comprehensive network, takze je to ciste o slovenskych prioritach kam dame svoje peniaze.

Co sa tyka obsluznosti, tak zas vedla. Juzna trat obsluzi vyborne 6 krajov (vsetko okrem ZA a Trencin), kedze PO-KE-BA je prirodzenym pokracovanim.

Zvysok sa ani nebudem vyjadrovat. Ked som ti dal mapu aj rovno vymenoval 4 smery a ty dalej krutis svoje "Ja na vsetky smery vidim conventionals, high-speeds su iba na tri smery, navyse sú comprehensive."
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 21. Jan 2021 12:57

Zas prekrucas a vkladas mi do ust co som nepovedal. Ja som povedal, ze na VRT KE-BP-BA EU neda peniaze, lebo ma naplanovanu len VRT UA-Debrecen-Budapest-Vieden, takze nebude stavat dalsiu o 50km vedla.

Podla vyjadreni zo spolocneho stretnutia ministrov V4 (napr https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/me ... estovanie/) to tak má byť.
Inak, ak si zas nastudujes toto forum, budes vidiet, ze ja som bol vzdy za, aby SK bojovalo o to, aby BP-UA islo cez Kosice. To sa ale nedeje.
snad mi nejdes vycitat, ze nemam nastudovane vsetky tvoje prispevky

Cize na SK sa bavime o upgradoch aktualnych trati. A tu tvrdim, ze SK s pomocou EU ma najskor na to, aby upgradovalo 160ku KE-LC na 140kmh a postavilo LC-NZ pozdlz ipla po rovine, zvysok BA-BP sa upgraduje. Na toto vsetko je EU ochotna peniaze dat. Juznu trat ma v comprehensive network, takze je to ciste o slovenskych prioritach kam dame svoje peniaze.
Posobi to od teba mätuco, ked das link na studiu, kde sa hovori o vyhodnosti stavat VRT na 250km/h+, napises, ze s tym suhlasis, ja reagujem, ze ked ma byt VRT, tak ccez BP a ty nakoniec napises, ze chces len upgrade juznej trate. Mne pridu tie agrumenty zo studie dost logicke a zmysluplne. Taktiez mi pride blbe, ked modernizujeme severnu trat na 160km/h a ty chces to iste robit s juznou.
Co sa tyka obsluznosti, tak zas vedla. Juzna trat obsluzi vyborne 6 krajov (vsetko okrem ZA a Trencin), kedze PO-KE-BA je prirodzenym pokracovanim.
Pocitas aj TT? Naokolo blizsie? NT,BB tiez nie je priamo na trati. Ak chces obsluzit uzemie, tak by to malo ist severom. Najdolezitejsie je prepojit dve najv. slovenske aglomeracie t.j. KE+PO cca.550 tis a BA oficialne 550 tis., neoficialne aj vyse 900tis.
Zvysok sa ani nebudem vyjadrovat. Ked som ti dal mapu aj rovno vymenoval 4 smery a ty dalej krutis svoje "Ja na vsetky smery vidim conventionals, high-speeds su iba na tri smery, navyse sú comprehensive."
takze na vsetky smery ide z BP high-speed? Nie, conventional.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 49 hostí.