Moderátor: Moderátori
hneď prvé by som zatrhol odmeny pre strany po voľbách lebo to sú neskutočne veľké peniaze na slovenské pomery.
Ak už niekedy nejaká VRT bude spájať BA a KE, viem si to predstaviť nie cez stredoslovenské pahorky, ale cez Budapešť -- mesto európskeho významu,
kde je omnoho jednoduchší terén a rádovo viac obslúžených obyvateľov. Do KE ostáva 250 km po rovine (a teoreticky je to po ceste na Varšavu / Moskvu, ale to už preháňam).
MuelMI napísal:ja napisem, ze ked uz tak, je vhodnejsie to tahat cez BP a ty teraz "vyvracias" moje navrhy tym, ze sa to neplanuje v TEN-T
MuelMI napísal:Takze napisem rovnakym stylom, je v sieti TEN-T VRT BA-KE podla tvojho navrhu?
MuelMI napísal:A odkedy sa vysokorýchlostný preklada do anglictiny ako "conventional"?
Podľa EU je na VRT 250km/h na nových tratiach, 200km/h na prestavaný v tratiach. Nehovorím, že takáto rýchlosť musí hneď byť na BA-KE. My by sme mohli stavať Štúrovo-BA na 200km/h. KE-Milhost by mohlo byť tiež na 200km/h.Cize prva vec co by sme si mali ujasnit je, ze o VRT nema vyznam hovorit - nikto na Slovensku 300kmh trate stavat neplanuje.
Podla mna ale je to jedine riesenie, ktore by nas po prerobeni LC-KE a dorobeni BA-NZ priblizilo k cestovnemu casu KE-BA 3h za rozumnuu cenu.
Na TEN-T mape idu do a z BP iba trate označené conventional. Ty tvrdis, že z BP ide na všetky smery VRT, ktorá sa však nestavia, ani nie je v pokročilej fáze prípravy.A ja som niekde napisal, ze vysokorychlostny sa preklada ako "conventional"? Rozumies slovnemu spojeniu "high-speed rail"?
tusim predsedovia vlad V4 hovorili o VRT pred par mesiacmi. a tusim spominalo sa komarno. a necudujem sa lebo prielom dunaja s neda riesit inac ako tunelom a to by bol dost dlhy tunel.Podľa EU je na VRT 250km/h na nových tratiach, 200km/h na prestavaný v tratiach. Nehovorím, že takáto rýchlosť musí hneď byť na BA-KE. My by sme mohli stavať Štúrovo-BA na 200km/h. KE-Milhost by mohlo byť tiež na 200km/h.
Najprv argumentujes, ze stavat KE-BA juhom je vyhodnejsie, lebo usek BA-(cca.)NZ sa bude tak ci tak robit a teraz spochybnujes svoje slova tvrdenim, ze VRT V4 je "nic". VRT juhom by stala podla tebou citovaneho clanku 10 mld. Keby sme isli cez BP, tak zabijeme dve muchy jednou ranou. Jednak sa to zacleni do V4 VRT a budeme mat radovo nizsie naklady. Nevyhodou je len mensie obsluzenie SVK uzemia, co aj tak nie je nic moc, iba BB+ZV a mozno NT. BTW malo by to byt spolufinancovane EÚ. Tvoj navrh by bol asi tazko z EU fondov, vidis v trase BA-KE nejaku high-speed rail?"planovana V4 VRT" je nic - V4 nema peniaze ani na to, aby financovala konske vlecky. A trasa cez BP jednoducho preto nie, ze by neobsluzila nic zo SK. Trasa juhom pri odbockach v LC a NZ vyborne obsluzi cely juh a vychod SK.
A neviem, preco na TEN-T mape nevidis z BP planovane VRT: https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... L%2014.pdf
Jasne su vyznacene smerom na: ARAD/RO, Debrecen/UA, Wien/AT, a Zagreb.
no, tak by sme mali este kratsi usek na Slovensku.tusim predsedovia vlad V4 hovorili o VRT pred par mesiacmi. a tusim spominalo sa komarno. a necudujem sa lebo prielom dunaja s neda riesit inac ako tunelom a to by bol dost dlhy tunel.
Vdaka, len to potvrdzuje vyhodnost spojenia KE-BP-BA o ktoré by sme sa mali viac snazit, ako o megalomansku VRT BA-LV-LC-KE za 10mld.tu je článok: trasa V4 BP-Warszawa , VRT na 300/350 km/h )) na trati v HU , ciel nie je aby v každej dotknutej krajine bola takáto rýchlosť, realizáciou by sa dal dosiahnuť cestovný čas cca 5:30 h (miesto 12h teraz)
trasa BP-Gyor-BA-Brno-Ostrava-Katowice-Warszawa (prechod na SK buď Gyor-DS-BA alebo Gyor-Rajka-BA, ...vraj sa o tom rokuje s SK)
momentálne prebieha štúdia realizovateľnosti, má byť hotová do leta 2021
MuelMI napísal:Najprv argumentujes, ze stavat KE-BA juhom je vyhodnejsie, lebo usek BA-(cca.)NZ sa bude tak ci tak robit a teraz spochybnujes svoje slova tvrdenim, ze VRT V4 je "nic". VRT juhom by stala podla tebou citovaneho clanku 10 mld. Keby sme isli cez BP, tak zabijeme dve muchy jednou ranou. Jednak sa to zacleni do V4 VRT a budeme mat radovo nizsie naklady. Nevyhodou je len mensie obsluzenie SVK uzemia, co aj tak nie je nic moc, iba BB+ZV a mozno NT. BTW malo by to byt spolufinancovane EÚ. Tvoj navrh by bol asi tazko z EU fondov, vidis v trase BA-KE nejaku high-speed rail?
Zas prekrucas a vkladas mi do ust co som nepovedal. Ja som povedal, ze na VRT KE-BP-BA EU neda peniaze, lebo ma naplanovanu len VRT UA-Debrecen-Budapest-Vieden, takze nebude stavat dalsiu o 50km vedla.
snad mi nejdes vycitat, ze nemam nastudovane vsetky tvoje prispevkyInak, ak si zas nastudujes toto forum, budes vidiet, ze ja som bol vzdy za, aby SK bojovalo o to, aby BP-UA islo cez Kosice. To sa ale nedeje.
Posobi to od teba mätuco, ked das link na studiu, kde sa hovori o vyhodnosti stavat VRT na 250km/h+, napises, ze s tym suhlasis, ja reagujem, ze ked ma byt VRT, tak ccez BP a ty nakoniec napises, ze chces len upgrade juznej trate. Mne pridu tie agrumenty zo studie dost logicke a zmysluplne. Taktiez mi pride blbe, ked modernizujeme severnu trat na 160km/h a ty chces to iste robit s juznou.Cize na SK sa bavime o upgradoch aktualnych trati. A tu tvrdim, ze SK s pomocou EU ma najskor na to, aby upgradovalo 160ku KE-LC na 140kmh a postavilo LC-NZ pozdlz ipla po rovine, zvysok BA-BP sa upgraduje. Na toto vsetko je EU ochotna peniaze dat. Juznu trat ma v comprehensive network, takze je to ciste o slovenskych prioritach kam dame svoje peniaze.
Pocitas aj TT? Naokolo blizsie? NT,BB tiez nie je priamo na trati. Ak chces obsluzit uzemie, tak by to malo ist severom. Najdolezitejsie je prepojit dve najv. slovenske aglomeracie t.j. KE+PO cca.550 tis a BA oficialne 550 tis., neoficialne aj vyse 900tis.Co sa tyka obsluznosti, tak zas vedla. Juzna trat obsluzi vyborne 6 krajov (vsetko okrem ZA a Trencin), kedze PO-KE-BA je prirodzenym pokracovanim.
takze na vsetky smery ide z BP high-speed? Nie, conventional.Zvysok sa ani nebudem vyjadrovat. Ked som ti dal mapu aj rovno vymenoval 4 smery a ty dalej krutis svoje "Ja na vsetky smery vidim conventionals, high-speeds su iba na tri smery, navyse sú comprehensive."
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 49 hostí.