lolo napísal:tajne som dúfal, že by sa z toho mohla zafinancovat preložka LM ako tlačiť nepripravenú SNV, ale pri tom LM asi nevychádza návratnosť a + 2/3 peňazí asi nechcú vyhodiť na 1 projekt. Čo sa týka menších projektov, predpokladám, že to budú rekonštrukcie na spodnom koridore na Nové Zámky, ktoré majú nachystané projekty.
LM má ísť z OP Slovensko. Avšak príprava je odosť ďalej v porovnaní s PP - SNV
Neviem či pri Fonde obnovy nie sú obmedzenia, koľko financií mohlo ísť na modernizáciu trate.
Okrem toho neviem, či bude možné financovať jeden projekt aj z Fondu obnovy a zároveň z EŠIF.
Do 30.6.2026 má byť zrekonštruovaných alebo zmodernizovaných 77 km tratí a postavených 200 km cyklociest z Fondu obnovy.
Na 160 km/h sa zmodernizuje iba jeden projekt. Ostatné projekty budú zahŕňať implementáciu ETCS a zvýšenie unosnosti tratí v zmysle Nariadenia EK, t.j. rekonštrukcie tratí.
Projektov bude dosť, no bude ich mnoho. Vyzerá to tak, že časť peňazí by mala ísť aj mestám na električkové a trolejbusové trate.
Časť peňazí by mala ísť aj na automatizáciu.
Pri PP - SNV 1. časť, uvádzajú náklady 20 mil. eur/km zo štúdie realizovateľnosti. V Štúdii realizovateľnosti má uvedené jednotkové náklady iba úsek 07A zahŕňajúci ŽSt. Spišská Nová Ves. Ostatné úseky sú lacnejšie:
07A -> SNV -> 20,4 mil. eur/km
07B -> Smižany - Vydrník -> 8,5 mil. eur/km
07C -> Tunel Šibeník -> 18,3 mil. eur/km
07D -> Gánovce1 -> 5 mil. eur/km
07E -> Gánovce2 -> 14,7 mil. eur/km
07F -> Gánovce - PP -> 11,2 mil. eur/km
Podľa toho to vychádza na UČS Spišská Nová Ves. Pôvodne som myslel, že dôvodom je vybudovanie centra diaľkového riadenia v SNV. No neviem, či tam aj bude. Okrem toho teoreticky sa budú dať modernizovať na 160 aj úseky po Spišské Vlachy.
Pozeral som, tak v 2018 ŽSR podpísali dodatky s PRODEXom. Jednalo sa o prípravu DSP, pričom úseky boli rozdelené ako v Štúdii realizovateľnosti. Tak snáď sa tá DSP pripravuje/je pripravená.
Aj tak si myslím, že sa to sotva stihne do 2026. Rátam tri roky výstavby. Takže zostávajú dva roky na DSP, výkup, inžiniersku činnosť, stavebné povolenie a VO na výber zhotoviteľa.
V dokumentoch sa uvádza, že ešte sa majú projekty kvôli harmonogramom prehodnotiť, tak snáď.