Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Máj 2021 08:32

Podobny nazor ako ja maju aj dnesne Hospodarske noviny: viewtopic.php?f=35&t=25452
Citujem z textu: "Súčasný kabinet sľúbil, že bude postupovať inak. Nestranne a iba na základe dát. Aj preto bol vypracovaný takzvaný zoznam priorít, ktorý ukázal, ktoré cesty sú pre krajinu dôležitejšie a ktoré menej. Už pri prvom kontakte s realitou však začal krívať."
"Argumentáciu kritizuje analytik inštitúcie INEKO Ján Kovalčík."Hádam nechcú vážne tvrdiť, že takýto projekt musíme realizovať preto, lebo sa nedá opraviť jeden most. Nemôže to byť argument na to, aby sme išli realizovať vyše 160-miliónový projekt,""
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 03. Máj 2021 09:45

podobný názor musí (resp. by aspoň mal) mať každý rozumne zmýšľajúci človek...
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 03. Máj 2021 09:51

inak, trochu OT, ale v článku spomínaný úsek D4-R7 je ešte väčšia megalománia. stačí si pozrieť na google mapách križovatku na Podunajské Biskupice.
https://www.google.sk/maps/@48.1104685,17.2255738,734m/data=!3m1!1e3
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 03. Máj 2021 12:08

tak ja neviem, ale plnohodnotna MUK (s cestou prvej triedy) ktora obsluhuje 15k ludi v rovinke a dunajskej luznej + polovicu podunajskych biskupic je megalomania? krizovatky s cestami druhej/tretej triedy su polovicne a jarovce su vzhladom na nedostatok miesta tiez v dietnejsej podobe aj ked je to cesta prvej triedy
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod sendvo » 03. Máj 2021 12:18

neviem mne to pride tiez trochu megalomanske. nechcem robit nejake prehnane zavery, vsetko sa uvidi az po otvoreni celej R7. ale podla mna ta cesta dost strati na vyzname a na intenzitach
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 30
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 03. Máj 2021 13:39

stale to bude najkratsia cesta na dialnicu pre ~30k ludi (k dnesnemu dnu)...ak uz nieco tak nemuseli stavat druhu krizovatku R7 s I/63 pred dunajskou luznou
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 03. Máj 2021 14:03

pohodak napísal:tak ja neviem, ale plnohodnotna MUK (s cestou prvej triedy) ktora obsluhuje 15k ludi v rovinke a dunajskej luznej + polovicu podunajskych biskupic je megalomania? krizovatky s cestami druhej/tretej triedy su polovicne a jarovce su vzhladom na nedostatok miesta tiez v dietnejsej podobe aj ked je to cesta prvej triedy


takto, aby sme si rozumeli. ja nemám problém s križovatkou ako takou (aj keď dve za sebou v rozpätí 3,5km je čistá haluz). Ja mám problém s tým "4lístkom" a teda cenou za pripojenie tých 30k ľudí. ako šofér mám síce vždy radšej, keď pri nájazde a zjazde z D nestojím na semafore. napr. zjazd PP východ (a to obsluhuje polku Popradu, tranzit od SL a KK + nepopradčanov, čo pracujú v tam prítomnej priemyselnej oblasti - takže myslím, že ďaleko viac ako 30k) a mrte iných. ale nemyslím si, že na takýto komfort máme.
to len taká vsuvka - úplne to nepatrí do tejto témy :)
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Vlados » 03. Máj 2021 21:19

ondrejko_t, ak chceš hľadať prehnanú MÚK na D4 tak pozri Čiernu Vodu. nielen že nie je potrebná, ešte je aj totálne chaotická.
a keď hľadáš zbytočne megalománsku MÚK, tak pozri Žilinu, ktorú po 15 rokoch rozširujú na "dvojnásobné" intenzity a pri mrhaní zašli až tak ďaleko že kedysi pripravené "pochôdzie" portály pre PDZ teraz vymenili na klasické portály (robí sa to na miestach kde ani o 1mm nerozširovali teleso diaľnice).

PS: Ak hľadáš prínosy D4/R7 pre samotnú Bratislavu, tak žiadne nenájdeš. Dopravná situácia sa v meste ešte viac zhorší.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 04. Máj 2021 06:49

hej, veď to je to smutné.
ja mám pocit, že sa stavbári a projektanti pretekajú, kto spraví väčšiu a drahšiu "blbosť".
inak pred mesiacom som bol v BA, tak som si otestoval aj "žilinskú" novú D1, aj cestou späť D4-R7 v celej ich kráse. pri ZA same obmedzenie, D4-R7 skoro prázdna. ale tak buďme ako deti, tešme sa z drahých hračiek, lebo vyzerá, že nový minister to bude robiť dosť podobne.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod cPalo » 04. Máj 2021 07:16

D4R7 je v postavenej fáze zbytočná, tie naj úseky sú vo výstavbe. Takže ak budeme hodnotiť D4R7, tak až po úplnom dostavaní ;)
To isté platí o D1 pri ZA :idea:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 290
Založený: 07. Jan 2020 15:32

O. T.: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod KN.SK » 04. Máj 2021 07:27

Vlados napísal:ondrejko_t, ak chceš hľadať prehnanú MÚK na D4 tak pozri Čiernu Vodu. nielen že nie je potrebná, ešte je aj totálne chaotická...
To vážne ekodukt pri tej MÚK? Pokojne by tam stačil len on (ekodukt), i pre peších. Bŕŕ, tri MÚK na asi troch kilometroch.1591
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3534
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 04. Máj 2021 08:13

ondrejko_t napísal:
pohodak napísal:tak ja neviem, ale plnohodnotna MUK (s cestou prvej triedy) ktora obsluhuje 15k ludi v rovinke a dunajskej luznej + polovicu podunajskych biskupic je megalomania? krizovatky s cestami druhej/tretej triedy su polovicne a jarovce su vzhladom na nedostatok miesta tiez v dietnejsej podobe aj ked je to cesta prvej triedy


takto, aby sme si rozumeli. ja nemám problém s križovatkou ako takou (aj keď dve za sebou v rozpätí 3,5km je čistá haluz). Ja mám problém s tým "4lístkom" a teda cenou za pripojenie tých 30k ľudí. ako šofér mám síce vždy radšej, keď pri nájazde a zjazde z D nestojím na semafore. napr. zjazd PP východ (a to obsluhuje polku Popradu, tranzit od SL a KK + nepopradčanov, čo pracujú v tam prítomnej priemyselnej oblasti - takže myslím, že ďaleko viac ako 30k) a mrte iných. ale nemyslím si, že na takýto komfort máme.
to len taká vsuvka - úplne to nepatrí do tejto témy :)


ja ti rozumiem, kazdopadne si myslim ze tu stvorlistok dava zmysel a ma svoje opodstatnenie, opakujem na R7 nemala stat ta druha krizovatka s I/63 a ak ideme na D4 tak samozrejme MUK cierna voda s cestou tretou triedy, ktoru tu vsetci kritizovali dlhe roky uz pocas planovania
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod rexino » 05. Máj 2021 13:57

Aj z dnešnej vlády bol harmonogram stiahnutý. Som zvedavý na dnešnú výhovorku :lol:
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Jonathan » 05. Máj 2021 14:49

Výhovorka je: Minister nebol v práci

Dvakrát odložený harmonogram výstavby diaľnic by mala vláda prerokovať ďalšiu stredu. Materiál by mal totiž členom vlády osobne predstaviť minister dopravy Andrej Doležal, ktorý sa len dnes vracia zo zahraničnej služobnej cesty. (tasr)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 579
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod nevo83 » 11. Máj 2021 11:28

Doležal ponúka triezvy pohľad na dostavbu slovenských diaľnic

Napriek neveľkej rozlohe sa Slovensko dodnes nedokázalo vyrovnať s potrebou prepojiť dôstojnou cestnou infraštruktúrou čo i len krajské centrá. Pohľad investorov pritom siaha len potiaľ, pokiaľ vedie diaľnica alebo rýchlostná cesta. Priepastný rozdiel v kvalite života v jednotlivých regiónoch sa tak aj v dôsledku nedokončenej cestnej infraštruktúry prehlbuje.

To je aj jeden z dôvodov, prečo patria politické sľuby o výstavbe diaľnic k tým, na ktoré voliči počúvajú najlepšie. Paradoxne, patria aj k tým, ktoré sa v horizonte jedného volebného obdobia splniť nedajú. Od prípravy projektu po výstavbu, od počiatočných technických štúdií cez hodnotenie vplyvov na životné prostredie, štúdiu realizovateľnosti, územné rozhodnutia, stavebné povolenie a verejnú súťaž až po podpis zmluvy s úspešným uchádzačom uplynie na Slovensku nezriedka viac ako desať rokov. Výsledkom prevahy politických preferencií nad reálnym prínosom bola nesystematickosť a neprehľadnosť prípravy projektov. Súčasný minister dopravy Andrej Doležal si dal za cieľ pokúsiť sa toto stavebné tápanie ukončiť. Minulý rok v lete prezentoval spolu s Útvarom hodnoty za peniaze pri ministerstve financií rebríček, v ktorom boli jednotlivé úseky zoradené podľa predpokladaných nákladov a výsledných benefitov. Na posledné, aprílové zasadnutie vlády prišiel minister A. Doležal s harmonogramom prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry.
Priority sú skromné, no reálne

Dostupné finančné prostriedky a nedostatok projektov vo finálnych fázach prípravy umožňujú zaradiť pred horizont plánovania v roku 2028 len obmedzený počet projektov. Z prvej stovky už predstaveného rebríčka sa tak v najbližších rokoch zrejme dostane do výstavby len necelá pätina. Prednosť pritom dostane napríklad dostavba chýbajúcich častí diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc, diaľničné prepojenie D3 cez Kysuce do Poľska či dokončenie úsekov, ktoré sú nadviazané na financovanie z končiaceho sa programového obdobia eurofondov.

V pláne výstavby minister A. Doležal uvažuje aj o dvoch možných scenároch prepojenia severu a juhu krajiny – prvým je pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, druhým výstavba rýchlostnej cesty R3 z Banskej Bystrice do Martina.Výrazne by sa malo posilniť aj financovanie obnovy ciest I. triedy. Slovenská správa ciest, ktorá za ich údržbu zodpovedá, je historicky podfinancovaná a tlačí pred sebou rastúci investičný dlh. Dnes je približne polovica z 3 300 kilometrov celkovej dĺžky týchto ciest v nevyhovujúcom stave. Minister počíta s tým, že do ich obnovy by malo po novom ročne smerovať až 200 miliónov eur. Súčasťou tejto položky je zavedenie systematickej obnovy mostov na týchto cestách približne za 30 až 50 miliónov eur ročne.
Najväčším limitom sú peniaze

Najväčším obmedzením rýchlejšej prípravy a výstavby chýbajúcich diaľnic sú financie. Ministrovi dopravy sa podarilo s Útvarom hodnoty za peniaze dohodnúť na alokácii 0,8 percenta miery hrubého domáceho produktu krajiny ročne. V hrubých číslach je to približne sedemsto až osemsto miliónov eur.

S takou sumou sú možnosti výstavby pomerne obmedzené. Podľa prepočtov rezortu dopravy by zvýšenie podielu cestných investícií na celkovom HDP o 0,3 percenta umožnilo v rovnakom čase pripravovať do realizácie približne o dvadsať až dvadsaťpäť úsekov viac. „Štáty, ktoré sú vo fáze budovania nadradenej infraštruktúry obdobne ako Slovensko, investujú v priemere 1,1 až 1,2 percenta HDP,“ pripomína v materiáli ministerstvo.

Predložený plán zatiaľ zohľadňuje len možnosti financovania zo štátneho rozpočtu a predpokladané čerpanie eurofondov do roku 2023. Prípadný príspevok z operačného programu Slovensko a z plánu obnovy zatiaľ nezachytáva, pretože zatiaľ nemajú finálne stanovený objem. Zohľadnia ich teda až následne pri ďalšej aktualizácii.

Pre stavebníkov je plán kľúčový

„Pre stavebníkov je to z hľadiska plánovania veľmi dôležitý dokument,“ pripomína predseda Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Pavol Kováčik. Plán výstavby, najmä ak je záväzný, umožňuje stavebným firmám lepšie plánovať využitie svojich kapacít. Vedia pripraviť včas a kvalitnejšie ponuky do verejných súťaží, naplánovať nákup stavebných materiálov či dostupnosť pracovnej sily.

Na Slovensku je chýbajúca kontinuita výstavby v porovnaní s okolitými štátmi dlhodobým problémom. „Česká republika má obrovskú výhodu, že má od roku 2018 vypracovaný prierezový národný investičný plán do roku 2030. K dispozícii je tak zásobník projektov, ktoré sa budú realizovať,“ konštatuje P. Kováčik.
Záväznosť ostáva otázna

Aj v prípade, že sa ministrovi dopravy podarí získať pre plán postavený na reálnych dátach podporu kolegov vo vláde a koaličných poslancov v parlamente, najväčšia výzva pretrvá. Dlhodobý plán výstavby cestnej infraštruktúry splní svoj účel zabezpečiť kontinuitu stavebného sektora len vtedy, ak bude jeho záväznosť presahovať časový rámec jedného volebného obdobia.

Už teraz pritom možno predpokladať, že dokument bude čeliť kritike. Viaceré samosprávy sa v plánoch ministerstva na nasledujúce roky nenájdu. Navyše aj keď nové úseky nepochybne budú mať na rozvoj dotknutých regiónov pozitívny vplyv, ich vlastné bremeno neznížia. Zahŕňa totiž výhradne investície do ciest, ktoré kompetenčne spadajú pod ministerstvo dopravy. Na cesty II. a III. triedy, ktoré majú v gescii samosprávy, bude treba hľadať zdroje inde.

Uzákoniť plán na ústavnej úrovni je zrejme za hranicou reálnych očakávaní. V prospech snahy nájsť preň podporu naprieč politickým spektrom však môže hrať jeho transparentnosť. Rozporovať verejne dostupný materiál založený na reálnych dátach je totiž ťažšie než politické sľuby predchádzajúcich nominantov vo vedení ministerstva dopravy.
Projekty, ktoré majú postaviť ako prvé
• Diaľnica D1 v úseku Turany – Hubová (posledný nerozostavaný úsek diaľnice z Bratislavy do Košíc)
• Juhovýchodný diaľničný obchvat Košíc
• Diaľnica D3 v úseku od Žiliny po hranice s Poľskom (spolu tri úseky na Kysuciach)
• Rýchlostná cesta R1 v úseku Banská Bystrica – Slovenská Ľupča (pre most v havarijnom stave)
• Obchvat mesta Šahy (vo vysokej fáze prípravy)
• Obchvat mesta Holíč (financované z operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2021 až 2023)
• Cesta I. triedy v úseku medzi Strážskym a Petrovcami nad Laborcom (vo vysokej fáze prípravy)
• Preložka cesty I. triedy v Sabinove (financované z operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2021 až 2023)
• Preložka cesty I. triedy v Stropkove (financované z operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2021 až 2023)
• Rekonštrukcie ciest I. triedy (približne polovica z nich je v nevyhovujúcom stave)

https://www.trend.sk/trend-archiv/dolez ... SXK0_CX-JQ


Poprosim potom presunut do monitoringu
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Lorenc » 11. Máj 2021 14:50

Takže keďže schopnosti nášho štátu zastúpeného úradníkmi a politikmi sú na bode low awerage. Kto chce severojužné spojenie? Maďari a Poliaci.

Už som to tu písal jasneže s nadsázkou.
Šup Poliakov nech dostavajú R3 a R4 po D1.

A na druhej strane budú po R1 investovať Maďari.
Postavia R8 z Komárna do Nitry, R3 zo Šiah po Zvolen a R2a od Šiatorskej Bukoviny po Pincinnú.

Stredné časti ostanú na nás. :-)))

Doležal mal predostrieť víziu
1. Reformovať NDS, ktorá je v skratke zlý správca závislý na politických nomináciách a turbulencii politického systému.
2. Zohnať financovanie na dostavbu strategických aj 50-100km úsekov.

Urobili natvrdnutý harmonogram desiatok zbytočných a polozbytočných úsečiek, ktorý aj tak v čase nedokáže logicky implementovať ani jeden úsek. Lepšia infraštruktúra nemá riešiť len dopravné problémy, ale aj ekonomické.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod bombardier » 11. Máj 2021 21:00

a navyse minister akosi zabuda na nove zakony o VO a stavebny.. nejako to utichlo, to nem dobre..
bombardier
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 06. Máj 2021 01:25

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 12. Máj 2021 07:03

ja sa bavim stale (cez slzy) na argumente stavat usek dialnice pre most v havarijnom stave...
to je ako ked pre defekt kupujem nove auto.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod aquila » 12. Máj 2021 07:50

skor sa stale zabuda na zlucenie NDS a SSC ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 502
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod expwy » 12. Máj 2021 07:58

Nezabúda. Sú to 2 nezlučiteľné válovy...
30/2020 & VL 6 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 12. Máj 2021 08:52

ondrejko_t napísal:ja sa bavim stale (cez slzy) na argumente stavat usek dialnice pre most v havarijnom stave...
to je ako ked pre defekt kupujem nove auto.


to je argument pre blbych, nemozu na rovinu povedat ze to idu stavat z politickych dovodov (argument navyse pre R1 popod donovaly) alebo ze nic ine pripravene nemaju (aj ked aj tu by sa dalo zatlacit na usek batka-figa, ktory by bol radovo prospesnejsi)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod ondrejko_t » 12. Máj 2021 09:08

cokolvek ako toto by bolo radovo prospesnejsie...
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod pohodak » 12. Máj 2021 09:20

akurat ze nic ine realne pripravene nie je okrem usekov, ktore sa uz tendruju
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod Viktorius » 12. Máj 2021 11:05

Vie niekto, kde sa dá stiahnuť po x mesiacoch dnes schválený harmonogram výstavby ciest? Ďakujem.
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... ysucka-d3/
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

Odoslaťod sergej » 12. Máj 2021 11:47

Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: MollyJanet a 8 hostí.