Dopravné značenie (DZ)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 17. Sep 2021 18:54

Mne režú oči hlavne tie biele subplochy bez informačnej hodnoty - úplne by stačili piktogramy.

Ešte dve veci:
1. E575 sa bude začínať až v križovatke R7xD4 alebo značenie E-ciest skončilo?
2. Ešte by to chcelo zrušiť trvalé značky o bočnom vetre, keď tesne pred ním sú svetelené panely, na ktorý tieto značky môžu svietiť iba ak naozaj fúka.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Sep 2021 19:59

sendvo napísal:podarilo sa mi len tuto jednu vytiahnut z autokamerky ale myslim ze to hovori za vsetko aka je kvalita tohto noveho znacenia

47175


Praveze toto znacenie vyzera dobre.
Skor by ma zaujimalo, ci tebou spominane exity Pecna a Nivy boli ocislovane sekvencne, teda poradovo. Nie kilometricky.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 17. Sep 2021 20:32

Prečo sa vlastne prechádza na sekvenčné číslovanie?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Sep 2021 21:38

na inom fore som sa docital, ze sekvencne znacenie je obdobne, ako orientacne cisla stavieb na uliciach.
radsej mat Kosice-sever vyjazd 61 ako teraz 427.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod KN.SK » 17. Sep 2021 22:21

Ad
47175 zopár otázok:
Vajnory sú opäť samostatnou obcou?
Nové Mesto nad Váhom alebo Bratislava-Nové Mesto? (Ešte máme na výber i Slovenské Nové Mesto či Slanské Nové Mesto, toto sa v minulosti volalo len Nové Mesto. Tieto sú už odtiaľ priďaleko. Aj na Kysuciach je jedno.)
Taká kacírska, názvy, ktoré nie sú samostatnými obcami/mestami alebo sú názvami ulíc, námestí apod., nemali by sa inak (farebne) zobraziť? Pozri VL 6.1: 361-56 alebo 361-57. Možno len neviem o zmene. 1664
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Sentilj » 18. Sep 2021 00:56

Piktorgramy maju ulahcovat orientaciu tak nechapem naco su tam aj slovne popisy. Chybaju mi tam E cisla a PL+UA nalavo a HU napravo, pri krizovatkach nadradenej infrastruktury by to mala byt samozrejmost, nie?
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 18. Sep 2021 06:39

E cestami sa davno nikto neriadi, alebo takmer nikto.
Preco by mala mat tato krizovatka E cisla, ked sa E58 aj E75 presuvaju na D4?
To iste medzinarodne znacenie.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 18. Sep 2021 06:56

KN.SK napísal:Ad
47175 zopár otázok:
Vajnory sú opäť samostatnou obcou?
Nové Mesto nad Váhom alebo Bratislava-Nové Mesto? (...)
Taká kacírska, názvy, ktoré nie sú samostatnými obcami/mestami alebo sú názvami ulíc, námestí apod., nemali by sa inak (farebne) zobraziť? Pozri VL 6.1: 361-56 alebo 361-57. Možno len neviem o zmene. 1664

361 nie je diaľničná značka, tie majú číslovanie 37x. A to, že na diaľniciach sú miestne ciele zobrazené na zelenej, vyplýva priamo z vyhlášky.

Čo sa týka miestnych cieľov bez "Bratislava-", tak je pravda, že potom, ako sa (konečne) tabule o začiatku mesta presunuli na zjazdy z diaľnice, tak musí vodičom dôjsť, že už sú v Bratislave, iba z toho, že sa zmenili ciele na tabuliach a Bratislavu nahradili iné veľké mestá. Asi by to chcelo na začiatok intravilánu umiestniť modré (príp. zelené - ale to by sa musela zmeniť vyhláška) tabule s označením Bratislava (podobne to riešia napr. Maďari na vjazdoch do Budapešti).
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Peter_CA » 18. Sep 2021 07:49

pa3ck napísal:Prečo sa vlastne prechádza na sekvenčné číslovanie?

Lebo to tak majú v Nemecku ;) To bol žart samozrejme.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod metelesku.blesku » 18. Sep 2021 13:40

Lebo je jednoduchšie si zapamäť číslo výjazdu a postupne rad radom si ich pri jazde sledovať (odpočítavať radom 1,2,3 je jednoduchšie ako 2, 6, 13, 18, 25), ako si zapamätať nejaký názov nejakého miestneho mestečka v nejakom cudzom jazyku, ktorý máš problém vôbec prečítať, nieto ešte v rýchlosti.

Hlavne maďari by sa mali v tomto trošku posunúť ďalej, lebo tie ich siahodlhé hatlaniny, dokým 98% EU populácie prečíta (okrem nich samotných a fínov), tak je dávno za smerovou tabuľou a jednoduché postupné číslovanie výjazdov by bolo velice nápomocné.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 18. Sep 2021 13:51

Lenže v spojení s kilometrami viem, ako ďaleko ešte ten výjazd je. A aj pri sekvenčnom niektoré čísla môžu chýbať, resp. sa medzi ne včlenia ďalšie so sufixami.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sendvo » 18. Sep 2021 15:42

E cislami sa uz davno nikto neriadi v dnesnej dobe navigacii. pokial teda nejaka krajina nespravi taky radikalny krok ako svedsko kde ked cesta ma E cislo nema uz svoje lokalne cislo
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod metelesku.blesku » 18. Sep 2021 16:17

pa3ck napísal:Lenže v spojení s kilometrami viem, ako ďaleko ešte ten výjazd je. A aj pri sekvenčnom niektoré čísla môžu chýbať, resp. sa medzi ne včlenia ďalšie so sufixami.

A je to taká potrebná informácia? Nestačí návesť pred križovatkou oznamujúca vzdialenosť od nej a jej číslo?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Kvík » 18. Sep 2021 16:37

Nie je ktovieako potrebná, ale nič nekazí. Kilometrické číslovanie mi príde omnoho zmysluplnejšie, hlavne kvôli možnosti jednoducho vkladať nové križovatky alebo ich kántriť. Chýbajúce číslo v sekvenčnom číslovaní je riadne zmätočné.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 18. Sep 2021 20:00

sendvo napísal:podarilo sa mi len tuto jednu vytiahnut z autokamerky ale myslim ze to hovori za vsetko aka je kvalita tohto noveho znacenia
47175

prečo je tam Nitra? veď to nie je žiadna významná križovatka... mal tam byť Zvolen.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 18. Sep 2021 20:36

Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 18. Sep 2021 20:54

Rio13.zm napísal:foto znacenia z D1 pri Presove

https://www.facebook.com/photo/?fbid=60 ... 0732681041

Laickým okom to vyzerá OK, až na značky 374, ktoré sú navyše.

Inak dúfam, že po spustení SO I. bude značený cieľ na R4 Sabinov (Stará Ľubovňa) a Rzesow bude vyznačený naďalek cez mesto po 18
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 18. Sep 2021 21:19

Vlados napísal:
sendvo napísal:podarilo sa mi len tuto jednu vytiahnut z autokamerky ale myslim ze to hovori za vsetko aka je kvalita tohto noveho znacenia
47175

prečo je tam Nitra? veď to nie je žiadna významná križovatka... mal tam byť Zvolen.

Nitra je pomaly dvakrát väčšie mesto ako Zvolen a na určenie smeru R1 postačuje. Skôr by to chcelo upratať ďalšie značenie po Trnavu, keďže niekde je pod Žilinou Nitra, niekde Trnava a niekde obe.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 19. Sep 2021 08:08

Uzol Pečňa má na D2 číslo 65
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Peter_CA » 19. Sep 2021 08:58

pa3ck napísal:
Rio13.zm napísal:foto znacenia z D1 pri Presove

https://www.facebook.com/photo/?fbid=60 ... 0732681041

Laickým okom to vyzerá OK, až na značky 374, ktoré sú navyše.

Obzvlášť tá vzadu je vypečená, ale máš pravdu, v tomto prípade sú zbytočné obidve - "nepoužíva sa tam, kde sú použité rozdeľovacie návesti (typicky pri dvojitom odbočení z diaľnice alebo v kolektore)".

Teraz som si všimol na fotke napojenia na R4, značka "bezkolízne pripojenie" a hneď za ním "daj prednosť v jazde" :roll:
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 19. Sep 2021 18:26

pa3ck napísal:Mne režú oči hlavne tie biele subplochy bez informačnej hodnoty - úplne by stačili piktogramy.

Čisto piktogramy sa dávajú v prípadoch, ak v 1 cieľovom bloku sú 2 a viac zvláštne ciele. V prípadoch ako tento, keď ide iba o 1 zvláštny cieľ, tak sa vypíše celý riadok. Jeden osamotený biely štvorec v 1 riadku by nevyzeral dobre voči ostatným cieľom v cieľovom bloku a zhoršilo by to jeho čitateľnosť a aj čitateľnosť celej značky.

pa3ck napísal:Ešte dve veci:
1. E575 sa bude začínať až v križovatke R7xD4 alebo značenie E-ciest skončilo?

E575 sa začína na D4 v uzle Bratislava-Juh.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 19. Sep 2021 18:28

Rio13.zm napísal:Skor by ma zaujimalo, ci tebou spominane exity Pecna a Nivy boli ocislovane sekvencne, teda poradovo. Nie kilometricky.

Bohužiaľ zatiaľ ešte kilometricky.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 19. Sep 2021 18:42

pa3ck napísal:Prečo sa vlastne prechádza na sekvenčné číslovanie?

Čislovanie podľa km je celkom nevhodné a s jedinou (aj to skôr domnelou) výnimkou má samé nevýhody. Z vyspelých motoristických krajín sa používa len v Rakúsku, všade inde sa používa sekvenčné, geograficky orientované číslovanie (resp. v Taliansku sa nepoužíva žiadne). Sekvenčný systém používajú všetky krajiny okrem A, CZ, H a SK, ktoré požívajú kilometrický systém.
Poliaci nedávno prešli na sekvenčný systém: https://www.drogowskazclassic.pl/zasoby ... wezlow.pdf

StVO napísal:Navrhované číslovanie je sekvenčné, vzhľadom na závažné nevýhody kilometrického číslovania:

1. Číslovanie podľa staničenia je inherentne nestabilné. Každá, aj relatívne malá zmena v staničení si vyžaduje prečíslovanie všetkých uzlov a prípojok za „dotknutým“ úsekom – už niekoľko krát k tomu došlo a zaručene ešte dôjde. Navyše aj akékoľvek zmeny v usporiadaní diaľničnej siete (rozdelenie, zlúčenie, prečíslovanie) automaticky vyvolávajú zmenu staničenia. No kým výmena staničníkov je finančne relatívne nenáročná, vplyv zmien na veľkoplošné značky je finančne rádovo vyšší.
Naproti tomu sekvenčné číslovanie nie je externými vplyvmi dotknuté – dokonca aj pri zmenách v usporiadaní diaľničnej siete sa s vysokou pravdepodobnosťou nemusia meniť čísla uzlov a prípojok, keďže sa čísla sa nemusia nevyhnutne začínať od jednotky: tieto čísla majú orientačnú funkciu a treba ich brať analogicky ako adresné body (v princípe D1 exit 17 je analógiou Štefánikovej ulice 25).

2. Čísla podľa staničenia majú obmedzenú orientačnú hodnotu. Ak exity postupne za sebou majú čísla napríklad 297, 303, 311, 315, 322 atď. (príklad z praxe), tak vodič nemá ako odhadovať, koľko exitov si ešte nemusí zvlášť bližšie študovať značky. Síce tie hodnoty vyjadrujú kilometrické vzdialenosti, ale táto vlastnosť sa príliš preceňuje: po prvé si vodič musí narýchlo čísla vzájomne odčítať (čo sa ľahko robí pri malých číslach, ale omnoho horšie pri číslach, ako sú uvedené vyššie – napokon, dobrá otázka znie, kto za jazdy z hlavy prepočítava kilometre?) a po druhé, na diaľnici kilometre „ubiehajú“ veľmi rýchlo. 5 km cesty, čo je bežná vzdialenosť medzi exitmi, trvá necelých 2,5 minúty, čo je doba, za ktorú rádio nestihne ani odohrať jednu skladbu. Lepšími orientačnými „míľnikmi“ sú jednotlivé exity ako jednotlivé kilometre (kilometrovníky vodič pri jazde rýchlosťou 130 km/h míňa každých 14 sekúnd).

3. Čísla podľa staničenia sú ťažšie zapamätateľné, najmä vo väčšej vzdialenosti od začiatku diaľnice. To je dané tým, že rýchlo rastú a dosahujú vysoké hodnoty a nie sú kontinuálne. Schválne, pamätáte si aspoň číslo exitu, ktorý pravidelne používate? Na D1 na východe dosahujú hodnoty 400+. Omnoho lepšie sa však pamätajú menšie, najviac 2-ciferné čísla.

4. Čísla podľa staničenia majú nejednotnú geografickú orientáciu, keďže sú viazané na smer staničenia. Potom ale na niektorých diaľniciach čísla zo severu na juh stúpajú, kým na iných klesajú, rovnako tak pri ceste východno-západným smerom. Vodič ale pritom sotva spamäti pozná orientácie staničenia jednotlivých diaľnic, takže mu porovnanie čísel vôbec nič nehovorí; na to, aby to malo preňho nejakú hodnotu, si musí najprv naštudovať smery staničenia.
Naproti tomu sekvenčné číslovanie nie je viazané na smer staničenia – platí, že čísla rastú, v závislosti od toho, či je diaľnica orientovaná prevažne rovnobežkovo alebo prevažne poludníkovo, a to zo západu na východ a z juhu na sever (čiže rovnako, ako rastú zemepisná šírka a dĺžka). Potom vždy platí, že vyššie čísla sú viac na východ a sever a nižšie čísla vždy viac na západ a juh.

Jedinou výhodou kilometrického číslovania je „odolnosť“ voči neskoršiemu dostavaniu novej prípojky resp. uzla na už existujúcej diaľnici. Táto výhoda má však veľmi obmedzené použitie: na Slovensku možno takéto prípady za posledných 30 rokov spočítať na prstoch jednej ruky, a aj tie sa všetky týkajú „starých“ úsekov diaľnic budovaných pred rokom 1990. Na novších úsekoch sú exity rozmiestnené tak, že je veľmi nepravdepodobná potreba dobudovania ďalších. Sekvenčné číslovanie sa pritom vie aj s týmto problémom vysporiadať:

• pri návrhu číslovania sa dá pomerne ľahko odhadnúť, kde by v budúcnosti mohla dodatočne vzniknúť prípojka (tam, kde významnejšia cesta križujúca diaľnicu bez pripojenia) a je úplne zrejmé, kde v budúcnosti vznikne nový uzol po výstavbe novej diaľnice – tým pádom sa ale dá v návrhu číslovania vynechať/rezervovať jedno číslo na tento účel,
• v prípade, ak pri návrhu číslovania nebolo rezervované číslo pre dodatočne budovanú prípojku, dá sa vždy použiť index – teda sa preznačí len jedna susedná prípojka a namiesto dovtedajšieho čísla napríklad 36 vzniknú čísla 36a a 36b. Nie je to ideálne, ale netreba preznačovať polovicu diaľnice.

V neposlednom rade má sekvenčné číslovanie ešte jednu drobnú praktickú výhodu: čím ďalej od začiatku diaľnice, tým menej priestoru (šírky) na značke zaberajú v porovnaní s kilometrickými číslami. Pri krátkych názvoch exitov to znamená rozdiel v rozmeroch značky.

Ak sa pozrieme do motoristicky vyspelých krajín v Európe, tak sa takmer všade používa sekvenčné číslovanie. Kilometrické sa používa iba v Rakúsku, okrem toho sa v Španielsku používa popri väčšinovo sekvenčnom tiež (dosť špecifické) zónové číslovanie a v Taliansku sa nečísluje vôbec.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 19. Sep 2021 19:10

KN.SK napísal:Ad
47175 zopár otázok:
Vajnory sú opäť samostatnou obcou?
Nové Mesto nad Váhom alebo Bratislava-Nové Mesto? (Ešte máme na výber i Slovenské Nové Mesto či Slanské Nové Mesto, toto sa v minulosti volalo len Nové Mesto. Tieto sú už odtiaľ priďaleko. Aj na Kysuciach je jedno.)
Taká kacírska, názvy, ktoré nie sú samostatnými obcami/mestami alebo sú názvami ulíc, námestí apod., nemali by sa inak (farebne) zobraziť? Pozri VL 6.1: 361-56 alebo 361-57. Možno len neviem o zmene.

Ide o značenie typ Veľkomesto

Spôsob značenia diaľnic na mestských diaľniciach vo veľkomestách, kde je tradičné značenie (diaľkový cieľ, medzicieľ, nasledujúci cieľ) problematické z hľadiska orientácie vodiča v rámci aglomerácie s veľkým množstvom krátko po sebe nasledujúcich exitov. Tradičné značenie totiž neposkytuje dostatočné informácie o smerovaní do rôznych (aj vzdialenejších) častí veľkomesta - snáď s výnimkou obmedzeného počtu oblastných cieľov ako centrum alebo letisko.

Značenie typ Veľkomesto preto používa vnútri veľkomesta odlišný prístup:

- K mestským častiam veľkomesta sa pristupuje ako k sídlam (mestá v meste - napokon veľkosťou tomu aj zodpovedajú). Začiatky jednotlivých mestských častí sú výslovne označené Z 340 Miestna návesť - vodič dostáva informáciu, kde sa nachádza.

- Na orientačných značkách sa uvádzajú pre tranzitnú a zdrojovú dopravu diaľkové ciele (von z aglomerácie) a pre cieľovú a lokálnu dopravu významné mestské časti formou "nasledujúcich cieľov", opakujú sa na každom exite. Vodič vždy vie, v ktorej štvrti sa nachádza a ktorá štvrť bude nasledovať (a podľa toho vie, či už má sledovať, či sa blíži jeho exit).

- Exity sa volajú podľa mestských radiál, nie podľa mestských častí. Neuvádzajú sa ako "nasledujúci cieľ", tým je vždy nasledujúca mestská časť (to je práve rozhodujúce pre orientáciu). Taktiež sa podľa mestských častí, ktoré sú súčasťou systému značenia, nemôžu volať ani uzly (jednoznačnosť).
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 19. Sep 2021 19:10

expwy napísal:
Rio13.zm napísal:Skor by ma zaujimalo, ci tebou spominane exity Pecna a Nivy boli ocislovane sekvencne, teda poradovo. Nie kilometricky.

Bohužiaľ zatiaľ ešte kilometricky.


ale na D4 podla videi z prejazdu, je Bratislava-juh oznacena cislom (3)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.