Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Júl 2022 22:04

este par poznamok...do UA to nie je tak blizko aby sa tam dalo len tak dochadzat. ukrajinci dnes cez Sk skor len prechadzaju. budu tam robit tak ako robia aj v BA a na zapade.

ked do KIe dochadzaju z celeho kraja autobusmi tak to bude zrejme aj tu. ale to je skor dokaz ze aj cez strecno sa da prevadzkovat takato doprava a ludia sa dostanu do prace nacas. tu si tiez nemyslim ze okrem dokoncenia obchvatu KE to bude az taky impulz do dialnic na zemplin a gemer.

aby som nezabudol tolko kritizovana R4 par mesiacov po odovzdani M30 priniesla najvacsiu investiciu na vychod od cias VSZ. a je uplne jedno ze tam nie su velke intenzity. a tom to je, nie na chodenie do roboty a na nakup po dialnici. to je len druhorady efekt. vyznam D1 pri tomto je asi ze minimalny a D3 ziadny......

do svedska asi skor lietadlom, autom je to tusim 17 hodin.... :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 02. Júl 2022 12:20

DrX napísal:
Pacho napísal:a ešte tak pre srandu, som si do googla nahodil trasu goteborg - valaliky, a predstav si, jedna trasa vedie cez pacholand .Čiste teoreticky, keby bola D1+D3 až do poľska, tak asi by to bolo najlepšie spojenie .


no to si asi dal do google.pacholand, lebo normalny google mne ukazuje vzdy primarne cez Krakow - 17h (alternativne cez Prahu za 19h).


presne tak, alternatíva , je cez prahu a pacholand:-)
V prvom rade som tiež rád, že prišlo volvo do KE,lebo to ovplyvní celé slovensko, nie len východ, ale pár poznámok: Fabriku postavia, hádam na najúronejšej časti KE okresu, a potom bude raketovo dražieť chlieb, lebo máme drahé obilie. Dochádzanie do automobliky, má len minimálny vplyv na infraštruktúru, kôly tomu nie je dôvod stavať dialnice a už vonkoncom nie D7. Keď tu niekto tvrdí, že na volvo nemá vplyv D1cez pacholand a D3, tak je to diletant. Z KE dialnične spojenie na sever, prakticky neexistuje. Stačí sa pozrieť na obyčajnú mapu, tak je jasné, že ten sever, je veľmi zaujímavý. Diskutujúci úplne zabúdajú, že nie je dôležité fakt, dochádzka zamestnancov, alebo aj manažérov zo švédska, je druhoradá a dôležitá je NAD. Určite tovar, a autá lietadlami do švédska voziť nebudú.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 02. Júl 2022 12:51

Akokolvek velmi som za D3 (je to cast mojej trasy na vychod) tak si myslim, ze volvu bude viac chybat R4 a Polsko/balt ako D3 na Ostravsko. Ked uz ides z CR na vychod, tak zvycajne ides z Prahy a Brna na D1
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 02. Júl 2022 13:11

a kedze je to cinska firma, tak mozno to da impulz aj prekladisku pri haniske (sirokorozchodna/normalny rozchod/dialnice/letisko - ano stale snivam o TTT :roll: )
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 02. Júl 2022 14:50

Pacho napísal:presne tak, alternatíva , je cez prahu a pacholand:-)

Akurat, ze tato je o 2 hod horsia nez Krakow, a lepsich alternativ je aspon 50. Napr. este aj po neexistujucej R4 do Rzeszowa je to rychlejsie.

Najrealnejsie co sa tyka dopadov na dialnice asi je, ze toto bude fakt impulz aby sa na R2 pohlo s obchvatom KE1, a mozno obchvatom Sace, zvlast ak fakt budu chciet robit spolupracu s USS. Otazka je tiez, ci predsalen nepridaju na obchvate KE2 vyjazd pri Valalikoch. Napr. sa diskutuje, ze by mohol byt skombinovany s planovanym jednostrannym odpocivadlom Valaliky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 02. Júl 2022 15:27

ešte keby doplnili, neaké vhodné napojenie letiska.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ferguson » 02. Júl 2022 20:04

devil napísal: aj cez strecno sa da prevadzkovat takato doprava a ludia sa dostanu do prace nacas.

Teda okrem prípadov kedy sa nedá a do práce neprídu načas. :D
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 335
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 03. Júl 2022 13:47

devil napísal:myslim ze zavazilo aj letisko, nova M30, vysoke stimuly, lokalita je husto zaludnena oblast. len KE a KS je viac ako 300k obyvatelov a dalsie statisice saris, zemplin a gemer. nikde okrem sirsieho okolia BA nie je taky potencial pracovnej sily.


Z tebou menovaných určite to posledné. Ten zvyšok ani moc nie (má Nitra letisko?), stimuly vonkoncom nie sú, s ohľadom na danú investíciu, vysoké a prekvapujúco - M30 tiež nebola tým game changerom, i keď podiel na výslednom rozhodnutí mala určite nejaký.

devil napísal:urcite treba prioritne dokoncit obchvat KE aj s prvou etapou. to snad bude zmluvny zavazok. tiez sa tam krizuju trate do madarska, na zemplin aj gemer tak by mohla byt vyuzivana aj zeleznica.

I. etapa obchvatu nebude zmluvný záväzok. Okrem subdodávateľov priamo v susedstve (Valaliky, Kechnec, SV maďarska) budú mať ďalších v okolí Prešova (plánovaný ďalší priemyselný park v Sabinove) a potom na západe, v Poľsku, s vysokou pravdepodobnosťou do budúcna aj západ Ukrajiny... Na Moldavu a Rožňavu toho nebude toľko, aby tam požadovali zmluvne diaľnicu. Zmluvným záväzkom sú stimuly vo výške cca. 20% investície na obstaranie majetku (asi technologické zariadenie fabriky). To je inak o 30% menší stimul, ako pchali maďari do BMW.
Nuž a práve tá železnica je to, čo ich zaujalo viac, ako diaľnice. Odbyt budú mať doma, v Číne, pravdepodobne omnoho väčší, ako v EU, môžu si domov ťahať autá prakticky každý deň a nespoliehať sa na preťaženú a pomalú námornú dopravu.

devil napísal:je to velka udalost a dokazuje presne to co tu piseme uz roky. na taketo investicie su dialnice nevyhnutne ale ani tie nemusia stacit.

Viď vyššie. V tomto prípade modernej fabriky na baterkové autá zavážila viac prastará železnica. Taký malý paradox :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Júl 2022 09:16

Teda okrem prípadov kedy sa nedá a do práce neprídu načas. :D
to ze takato doprava sa prevadzkuje roky je dokaz ze to v podstate funguje.

metelesku blesku, pekne napisane. len to ma par logickych chyb.

co sa tyka letiska NR letisko nema. ale taky debrecin letisko ma a zase miskolc letisko nema. kosice maju zeleznicu ale to ma aj miskolc. ze cinanom mohla zaimponovat SR zeleznica pripustam ale zase si nemyslim ze to bol "game changer" ked sa bavime o tisickach km trasy do ciny. ze odbyt v cine maju vacsi (oproti celej EU - no neviem) potom vsak preco si nepostavia zavod niekde blizsie ? v case ked je problem vozit suciastky z azie tak oni si postavia fabriku v europe aby vozili auta naspat do azie. ved to nemozes mysliet vazne. ze dialnica nie je podstna je uz taky evergreen. pamatame si ako sa plakalo ze sa nestihne postavit dialnica pre KIU, co na tom ze snad kazda automobilka je pri dialnici. subdodavatelia mozu byt aj dalej od fabriky ale bezne je skor ze su blizsie. cize najma KE, PO a SV madarsko. a tam je dialnica lebo dodavky maju byt just in time. nie odvoz aut ale dodavky suciastok su kriticke. tu prvu etapu si doprava ako taka aj tak vyziada.

ono by ma zaujimalo akym sposobom madarsko podporilo bmw. co vsetko sa zapocitalo do stimulov, lebo to co citam su pomerne nizke sumy zato vsade pocuvam ake strasne peniaze idu do bmw.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Júl 2022 09:26

Keď tu niekto tvrdí, že na volvo nemá vplyv D1cez pacholand a D3, tak je to diletant. Z KE dialnične spojenie na sever, prakticky neexistuje. Stačí sa pozrieť na obyčajnú mapu, tak je jasné, že ten sever, je veľmi zaujímavý.
Pacho plíz....pozri si mapu subdodavatelov, nikde nevidim tie masy dodavatelov od PO na zapad....tie koncia tak pri MT a na juhu pri ZV.

https://regiony.zoznam.sk/wp-content/up ... atelia.jpg
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 04. Júl 2022 15:51

devil, zasa len dohady a tvoje názory. Z činy do belgicka vozia volva vlakom v kontajneroch. v r. 2019 to bolo okolo 40tks. Aký problem, je vylozit kontajnery a naložit ich v ke a posla ich späť?. Takže ta širokorozchodná je dosť dôležitý faktor. Len budúcnosť ukáže ako využijú potencial. https://logistikadnes.sk/auta-volvo-put ... nej-ceste/ TRakto by mohli vytvorit ucelené vlaky bez nutnosti nakladať do kontajnerov.....sú to len úvahy ale uvidíme. Čo sa týka pacholandu, môžeš si tu vypisovať čo chceš, ale pravda je kdesi inde. Podľa tej tvojej teórie okolo kE nie je vôbec potrebné stavať poriadne cesty, "veď sa to zvládne aj bez ních, je to rokmi potvrdené. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 04. Júl 2022 15:54

ešte k tým subdodávateľom. Keď sa zahladíš poriadne na tú mapu, tak by si zistil veľký potenciál subiek v okoli popradu a kežmarku. Sú tam veľmi zaujímavý dodávatelia, ktorý majú potenciál dodávať aj volvu. .....napr v maličkom LM už teraz sú dvaja dodávatelia, ktorý dodávajú volvu dielce.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Júl 2022 17:29

devil napísal:metelesku blesku, pekne napisane. len to ma par logickych chyb.

co sa tyka letiska NR letisko nema. ale taky debrecin letisko ma a zase miskolc letisko nema. kosice maju zeleznicu ale to ma aj miskolc. ze cinanom mohla zaimponovat SR zeleznica pripustam ale zase si nemyslim ze to bol "game changer" ked sa bavime o tisickach km trasy do ciny. ze odbyt v cine maju vacsi (oproti celej EU - no neviem) potom vsak preco si nepostavia zavod niekde blizsie ? v case ked je problem vozit suciastky z azie tak oni si postavia fabriku v europe aby vozili auta naspat do azie. ved to nemozes mysliet vazne. ze dialnica nie je podstna je uz taky evergreen.


Ty si písal, že letisko zavážilo, ja som povedal, že nie, lebo ani Nitra nemá letisko a napriek tomu tam automobilka je. Kde tam vidíš logickú chybu, prosím ťa?

Že nevieš, či odbyt bude v Číne väčší? V KE budú vyrábať už iba baterkové autá. V EÚ po nich bude stále obmedzený dopyt a ten si vykryjú z fabriky vo Švédsku a Gente. Dotácie do el. áut nebude možné pchať večne, aby si ich ľudia kupovali vo veľkom. V tomto čína ťahá za trošku iný koniec a keď sa rozhodnú dotovať baterkové autá vo veľkom, alebo zavedú povinnosť inštitúcii kupovať len baterky, bude dopyt tam. V tomto má majiteľ Volva asi trošku lepšie inforácie aj z domácej pôdy, na rozdiel od nás.

A prečo teda železnica zrejme zavážila viac ako diaľnice? Asi ti asi ušla informácia o tom, že v KE nie je len "normálna" železnica, ale je tam dotiahnutá aj tá "ázijská" širokorozchodná, ktorá ušetrí nemalú logistiku s prekládkami medzi normálno a širokorozchodnou. Tá širokorozchodná je to, čo zavážilo.
A závod si nepostavia niekde bližšie, lebo stabilita prostredia a už existujúci spoľahlivý dodávateľský reťazec má tiež svoju váhu. A najbližšie stabilné prostredie k číne je na východnej hranici EU.
v case ked je problem vozit suciastky z azie tak oni si postavia fabriku v europe aby vozili auta naspat do azie. ved to nemozes mysliet vazne.

Vitaj v globalizovanom svete. Si doteraz spal? My vozíme drevo do talianska, aby sme odtiaľ vozili nábytok naspäť. Veď to nemôžeš myslieť vážne! :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 04. Júl 2022 17:46

Mládežníci, najprv si utrieďme, aké veľké diely automobilka potrebuje:
karoséria komplet s platformou až strechou - lisovňa, zvarovňa a lakovňa zrejme priamo závod Valaliky, plech /USS Košice, Arcelor Mittal Senica ?/
- batéria v tepelne kontrolovaných boxoch ?
- nápravy, perá, brzdy ?
- pr.+zad. nárazník Faurecia KE
- tzv. kokpit = palubná doska, volant, pedále /SAS BA/
- sedadlá Faurecia, Jobelsa Košice
- kolesá asi komplet Continental Zvolen
- elektropohony ?
- autosklá
- menšie diely automotive oceľové, plastové, gumové - predovšetkým pozdĺž R2, D1, prekvapivých dodávateľov si môžu nájsť po celom severe východoslovenského kraja
- malé diely elektronika
- spojovací materiál Taliansko
je to buch-buch, ale také zložitosti ako spalovací motor, komplet výfuk, nádrž na palivo, lambda sonda, šaltpáka chýbajú
Všetko, čo je veľké malo by byť za rohom. Nie je to kde skladovať /veľkosť/, preto veľmi časté Just in Time
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 04. Júl 2022 18:13

Ináč železnica so širokým rozchodom na východ je dobrá, naložia na plošinový vozeň smer Čína resp. Európa a už sa vezie. O železničnom rozchode v Mongolsku a Číne predstavu nemám. Dúfam, že do roku 2026 bude na Ukrajine kľud a Ukrajina a RF búdú šlapať spolu ako dobre namazaný stroj.
Autá aj súčiastky môžu prepravovať v kontajneroch. Súčiastky na skúšku, zabudnuté, alebo nestihnuté drobné výrobky v malom rozsahu z resp. do Číny poľský kuriér neporieši, on porieši tak Taliansko, Belgicko, Švédsko. Na to treba letisko.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Júl 2022 19:49

Ano ja si myslim ze aj letisko zavazilo, nikde som netvrdil ze to bol hlavny dovod. Zeleznica tam je desatrocia ale investor prisiel ked sa dokoncilo dialnicne prepojenie. Ze co kde odznelo...to ja nebudem riesit. Mas svojeinfo a ja zase svoje. Jaguar uvadza ze defender vozia do 128 krajin sveta ale volvo pojde hlavne do ciny...taaak urcitee. Najblizsie stabilne prostredie pri cine...je v cine samotnej. Porovnavat export/import a do talianska vs. ciny chce silnu predstavivost. To ze volvo maine zavody v eu ma znamenat co ? Podla mna ze to dalej expanduju. Ze z nejakeho zavodu budu vozit primarne do nejakej krajiny si kde videl?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Júl 2022 20:04

40tks aut je pomerne male cislo tak neviem co to dokazuje...ale asi nie to co si chcel naznacit. Ja tu mapu vnimam tak ako je ty si do nej predstavujes svoje zelania. Tie masy dodavatelov su od KE tak 200 km a asi nebude realne vsetko vozit cez pol krajiny co je aj dobre. Len potom co je realnejsie dodavatel postavi zavod pri KE alebo 150 km od KE???. ...este k tomu jaguaru...oni tusim tvrdili ak si dobre pamatam ze zavazila dodavatelska siet volkswagenu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 04. Júl 2022 22:54

plš napísal:Mládežníci, najprv si utrieďme, aké veľké diely automobilka potrebuje:
karoséria komplet s platformou až strechou - lisovňa, zvarovňa a lakovňa zrejme priamo závod Valaliky, plech /USS Košice, Arcelor Mittal Senica ?/
- batéria v tepelne kontrolovaných boxoch ?
- nápravy, perá, brzdy ?
- pr.+zad. nárazník Faurecia KE
- tzv. kokpit = palubná doska, volant, pedále /SAS BA/
- sedadlá Faurecia, Jobelsa Košice
- kolesá asi komplet Continental Zvolen
- elektropohony ?
- autosklá
- menšie diely automotive oceľové, plastové, gumové - predovšetkým pozdĺž R2, D1, prekvapivých dodávateľov si môžu nájsť po celom severe východoslovenského kraja
- malé diely elektronika
- spojovací materiál Taliansko
je to buch-buch, ale také zložitosti ako spalovací motor, komplet výfuk, nádrž na palivo, lambda sonda, šaltpáka chýbajú
Všetko, čo je veľké malo by byť za rohom. Nie je to kde skladovať /veľkosť/, preto veľmi časté Just in Time


Podľa mňa Ti tam chýbajú Adient, Yanfeng, Schaeffler prípadne Brose.

Čo sa týka ocele, tak U S Steel sotva. Správna odpoveď by mala byť ThyssenKrupp (závod v Duisburgu?), kedže to je stály dodávateľ Volva. Volvo má isté požiadavky na vlastnosti ocele, ktoré predpokladám nedokáže každý splniť.
Batérie - Northvolt, plánujú otvoriť baterkáreň v 2025 v Nemecku.
elektromotor - Volvo (závod vo Švédsku)
kokpit - tipoval by som Yanfeng
sedadlá - Adient
autosklá - Saint-Gobain
kolesá - Continental..., ale závod vo Zvolene sa špecializuje na brzdy
svetlá - ZKW
Ďalší dodávatelia: Bosch, Hella, Honeywell, Delphi, Webasto, Magna, Mahle, Magneti Marelli, Hirschvogel, TRW, SMR
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ferguson » 05. Júl 2022 12:47

Neviem aky vyznam ma spekulovat o dodavateloch, firma si to poriesi po svojom. A nikde nie je napisane, ze musia byt iba zo Slovenska. Suciastky sa bezne vozia cez pol sveta a nikomu to nepride divne. Pre firmu je dolezita najma cena vratane dopravy.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 335
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 05. Júl 2022 13:44

Je rozdiel nosiť skrutky čo do jedného kamióna sa zmestí ročná produkcia a JIT diely, ktoré sa robia priamo pre konkrétne autá (kokpit, sedačky, volant, stropy, obklady, nárazníky atď) pochybujem, že volvo to dá v jednej farbe a výbave ;)
JIT potrebuješ doniesť do závodu do pár hodín, taký kokpit sa dáva takmer na začiatku výrobného procesu a to sú ozaj 2-3 hodiny.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 05. Júl 2022 14:39

ferguson napísal:Neviem aky vyznam ma spekulovat o dodavateloch, firma si to poriesi po svojom. A nikde nie je napisane, ze musia byt iba zo Slovenska. Suciastky sa bezne vozia cez pol sveta a nikomu to nepride divne. Pre firmu je dolezita najma cena vratane dopravy.

To neviem ani ja, ja som sa len pridal :lol: :lol: :lol:
Tipujem, že debata vznikla kvôli tej priblblej diskusii, ktorá diaľnica príchodu Volva pomohla...

Špekulácie to nie sú, keďže som uviedol zavedených dodávateľov Volva o ktorých viem. Viac do tejto zbytočnej debaty nedám.
Súhlasím, že sa nedá tipovať odkiaľ sa to bude voziť. Mnohé spomenuté spoločnosti majú desiatky závodov po celom svete... Koniec-koncov uviedol som mnohých dodávateľov, ktorí nemajú závody na Slovensku, ale v Poľsku.

cPalo napísal:Je rozdiel nosiť skrutky čo do jedného kamióna sa zmestí ročná produkcia a JIT diely, ktoré sa robia priamo pre konkrétne autá (kokpit, sedačky, volant, stropy, obklady, nárazníky atď) pochybujem, že volvo to dá v jednej farbe a výbave ;)
JIT potrebuješ doniesť do závodu do pár hodín, taký kokpit sa dáva takmer na začiatku výrobného procesu a to sú ozaj 2-3 hodiny.

Tak zrovna volanty jedna nemenovaná automobilka na Slovensku vozila z Rumunska.To tiež nie je čo by kameňom dohodil.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Júl 2022 14:40

Ak sa veci pohnu aj v Rimavskej Sobote, tak po Volve to bude dalsi vyrazny impulz pre nakopnutie R2: https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trh ... ove_spravy
A potom rovno Sulik na hrad ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 07. Júl 2022 15:03

jarino napísal:
cPalo napísal:Je rozdiel nosiť skrutky čo do jedného kamióna sa zmestí ročná produkcia a JIT diely, ktoré sa robia priamo pre konkrétne autá (kokpit, sedačky, volant, stropy, obklady, nárazníky atď) pochybujem, že volvo to dá v jednej farbe a výbave ;)
JIT potrebuješ doniesť do závodu do pár hodín, taký kokpit sa dáva takmer na začiatku výrobného procesu a to sú ozaj 2-3 hodiny.

Tak zrovna volanty jedna nemenovaná automobilka na Slovensku vozila z Rumunska.To tiež nie je čo by kameňom dohodil.

Pochybujem, že Volvo bude dávať volanty v jednej farbe, v jednom materiáli a v jednej výbave (napr výhrev). Pre trošku lepšie značky (vyššia trieda), je to JIT.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IDV » 07. Júl 2022 15:38

DrX napísal:Ak sa veci pohnu aj v Rimavskej Sobote, tak po Volve to bude dalsi vyrazny impulz pre nakopnutie R2: https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trh ... ove_spravy
A potom rovno Sulik na hrad ;-)


Uz davno mali stavat celu R2 v plnom profile
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 07. Júl 2022 17:29

Tak celú R2 asi nie. ;) Na to nie sú intenzity v mnohých častiach, na to stačí kvalitne opraviť cestu na Hornej Nitre a postaviť obchvaty v rámci R2. Aby sa stiahla premávka. Byť to takto, tak máme cez Drietomu už R2 ale na opačnej strane nemáme nič, lebo Češi zodvakrát zmenili koncept kadiaľ sa na nás napojiť. :D
Ale určite sa mala a má pripravovať a stavať aj od Lučenca do Košíc. Už len logicky tam blízko končí R7 a akože keby stála raz R1 s R2 po LC s R7, tak od LC sa pôjde v pol profile alebo len po pôvodnej ceste. Toto je najdivnejšie na svete. Soroška nemusí mať plný profil, bohato postačí jedna rúra. Presne ako bohato stačilo dlhú dobu Branisko. Dnes je problém keď ho pol mesiaca čistia a má sa ísť po pôvodnej ceste ...
Ak sa zrealizuje program opráv UA techniky v Moldave, možno sa posunie niečo málo tam. Asi ani nie pre intenzity, ale kvôli tomu, aby sa tá technika neprevážala cez obývané oblasti a železnica týmto smerom nič moc. :D No ale to je hudba vzdialená, ale možnosť to je. Alebo teoreticky bola, čo znamená, že štát má predstavu, čo posunúť smer západ od Košíc a prečo. Lebo štát posledné roky chce a robí všetko preto, aby juh od Košíc, východ od Košíc, západ Košíc bol rozvíjaný, priemyselne, dopravne, ... (na sever je Prešov, a ten sa dopravne rieši asi nadoraz, obranne zase vrtuľníky a bašta v regióne z tohto pohľadu a my sme "sused" štátu, kde to bude dlho "hot", takže my sa dnes pozerajme na veci už inak). A podľa možností sa nejde "ďaleko" od mesta, ale robí sa ťažisko na Košice samotné. Má sa tam "stiahnuť" hlavne náš skutočný východ od Košíc aby nemusel ísť viac na západ, čím sa zabráni vyľudňovaniu tých regiónov a KE majú možnosť mať silnejšie postavenie. Takže sa R2 posunie viac západne, ale aj verejná doprava. Tie kroky nám priniesli VOLVO, ale nepríde len VOLVO. To nám vybavil určite najviac Sulík, ale tam sú aj iné investície, no podstata je, že sú to investície a majú priestor kde ísť a je tam priestor ako načerpať mobilitou pracovnú silu.
O nejakom zámere, že by sa RV, RA mali cestovne a pracovne napájať na KE, nie je to hlavným zámerom. Ak to bude efekt, tak fajn, ale zámer to nie je. (je to predsa len ďalej od tých KE a pre takú zmenu už by to bola životná zmena a to sa viac oplatí smer západ pre toho človeka, to sa dá hospodársky odôvodniť. ;)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.