Moderátor: Moderátori
Ja som za skutočnú ekológiu, nie za pseudoökölogiu. Veď ako sa zničilo životné prostredie len pre lítium do bateriek v Číne, na altiplánach Ánd - Argentína, Čile, (Bolívia), v Austrálii. Hnus. Videl som dokument o tom (Austráliu nespomínali, no neverím, že by boli nejakou výnimkou. Veď pri ťažbe zlata zanešvárili prostredie doma a hlavne v cudzine.)Pacho napísal:Čiže podľa mňa elektromobilita je cesta do pekla, a celkove sa mobilita tak predraží, že už nebude prístupna pre bežného používateľa.
metelesku.blesku napísal:vieš o tom, že autá jazdiace na fosílne palivá zvané LPG, či CNG majú prakticky nulové emisie? Tie ti tiež vadia?
metelesku.blesku napísal:Jano1 napísal:Volvo zatial nic nedostalo.
To má byť vtip?
metelesku.blesku napísal:Všetci ti tu stále dookola píšu, že dotácie dostávajú všetky automobilky,
metelesku.blesku napísal: Ešte aj to palivo majú 3x zdanené (spotrebná daň, DPH na príjmovú zložku ceny paliva a DPH aj na spotrebnú daň), na rozdiel od elektriky. Stále tieto skutočnosti ignoruješ.
metelesku.blesku napísal: tie isté dotácie na fosilné palivá používané na neekologickú výrobu elektriky ti už nevadia.
metelesku.blesku napísal:Len tak mimochodom, vieš o tom, že autá jazdiace na fosílne palivá zvané LPG, či CNG majú prakticky nulové emisie? Tie ti tiež vadia?
Pacho napísal: Suma sumárum, už v súčasnosti pri nabíjaní na rýchlonabijačkach sa cena za kilometer ne elektromobile, vyrovnáva s cenou nafty.
Jano1 napísal:..Ale zjavne tie dotacie v niektorych pripadoch nie su az take dolezite:
"americký výrobca elektromobilov Tesla mal dostať 1,14 miliardy eur z fondov Európskej únie (EÚ) pre svoj závod na výrobu batérií v Grünheide v Brandenbursku. Rozhodnúť o tom sa malo do konca roka. „Tesla informovala spolkové ministerstvo hospodárstva a ministerstvo hospodárstva Brandenburska, že sťahuje svoju žiadosť IPCEI o štátne financovanie továrne na batérie v Grünheide,"
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/608868-tesla-stiahla-ziadost-o-dotacie-pri-vystavbe-nemeckej-tovarne-pride-o-miliardu/
..
IDV napísal:Osobne si myslim, ze takmer nikto neda 20-30 tis do 8 rocneho auta.. a aj keby chcel, automobilky mu ani nepredaju akumulator kedze ich nemaju dost a tym ze ho nepredaju ako ND ale daju do noveho auta zarobia viac.. cize auta budu po 8-10 rokoch "na dozitie" - kratke jazdy po meste na nakup kym sa nepokazi nieco co bude vyzadovat drahsiu opravu nez aktualna hodnota automobilu. Uz to vidiet teraz na 8-10 rocnych EV
richie napísal:tak ono to moze byt aj o inom .. pretoze jedna vec je robit si dobre PR a prezentovat co vsetko by sme vam mohli postavit a nieco celkom ine, ked dojde na lamanie chleba a vysoku dotaciu mas podlozenu zmluvou s podrobnymi podmienkami (velkost vystavby, parametre a objem produkcie,.. podla PR slubov.. a hlavne casovymi terminmi), ktore ked nedodrzis, tak ti hrozi penale/vratenie dotacie/.. to je trochu ine, ako ked si vyhypujes zaujem akcionarov a ked to celkom nevychadza podla predstav, tak to stale nejako mozes okecat ..
Videl už niekto, že by sa takéto móresy uplatňovali pri tankovaní benzínu?
Miro napísal:A že by sa pri tankovaní benzínu platilo ešte aj parkovné, to si videl?
Miro napísal:Áno, vyzeralo by to zaujímavo, keby sa na klasickej pumpe tankovalo hodinu. Našťastie to tak nie je a nepotrebujem k tomu ani smartfoun s aplikáciou.
Pacho napísal:Jano 1 , píšeš trocha od veci. Nemám prehľad o cenách nabíjania, ale som uvádzal rýchlonabíjačky a tam je cena určite niekde inde, ako píšeš.
Pacho napísal:Keď si zoberieš už dialnicu, a v zime tak EM nemá šancu konkurovať, autu na fosílne paliva.
Pacho napísal:Je rozdiel, na jedno natankovanie spravit skoro 1000km, ako 300, alebo potom sa motkat po dialnic a spravit 500?
Len na klasickej pumpe asi tazko urobis rodinny nakup pocas ktoreho sa Ti auto nabije bezne o 100-200km. Pripojenie a odpojenie od nabijacky netrva tak dlho ako tankovanie na klasickej pumpe. Mozes lyzovat, byt v aquaparku, muzeu, v kine, u holica/kadernika,v restauracii,... a zaroven tankovat benzin/naftu? Nabijat pocas takychto aktivit mozes.
Miro napísal:Áno, počas spomínaných aktivít môžem nabíjať, vlastne musím, pretože to trvá podstatne dlhšie, než tankovanie na pumpe.
Miro napísal:A musí byť počas tej doby nabíjací stojan len pre mňa. Keď sa v budúcnosti zíde v takom aquaparku niekoľko stoviek takých, ktorí chcú počas plávania nabíjať, bude tam dosť nabíjacích miest a "dostatočne hrubé káble" na ten príkon?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.