Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Nov 2022 22:48

No a este sa vyhovarat a vinu hadzat na rakusakov. Taku tupost treba fakt pohladat...
Iste je, ze ak na BAhlst zavesia miesto elektrickej lokomotivy ten vlak za diesel, o 12:32 by uz cez Devinsku NV bol vo Viedni (kludne aj ako REX)!?!?! ZSSK ale dokaze dojst z BAhlst za hodinu len do Petrzalky :-) :-) :-).
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod sendvo » 24. Nov 2022 16:34

povodne ten vlak tak chodil ale zistili ze to je sprostost aby ICecko sa premenilo za hranicami na obycajny lokalny REX tak to po roku zrusili. doteraz sa terigal po bratislave 40 minut :D nikdy som nepochopil naco tento vlak ide na hlavnu stanicu. usetrilo by sa cele to divadlo s preprahom ak by tam nasadili vectron uz z kosic. takto ten vlak uz uplne strati na atraktivnosti..

a ano rakusaci netoleruju dlhodobe meskania obzvlast na takej vytazenej trati ako je budapest - vieden a na hauptbahnhofe kde chodi cca 1200 vlakov denne
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 442
Obrázky: 53
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 24. Nov 2022 16:54

A ako zistili, "ze je to sprostost"? Ja v tom ziaden problem nevidim, a pochybujem, ze ktokolvek preferuje, ze strati hodinu len kvoli tomu, aby to malo nalepku IC, ked ako REX by to bolo vo Viedni o 12:30 (a detto by malo byt aj s ostatnymi 3mi ICckami).

A ten argument s "tolerovanim" stale nedava zmysel. Ked vlaky dlhodobo meskaju, tak predsa treba dat taky cest.poriadok, ktory realne stihaju. Aky je dovod pisat do CP fantasmagorie?
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod sendvo » 24. Nov 2022 20:10

opýtaj sa zssk alebo na ministerstve dopravy prečo to po roku zrušili keď to bol taký strašne super nápad
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 442
Obrázky: 53
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Nov 2022 17:19

Mas cestovny poriadok z roku, kedy to tak bolo? Rad si pozriem. Ale, zakladny navrh by aj tak bol, aby na vsetky 4 ICcka bol na BAhlst dobry pripoj do VIE, ci uz s prestupom alebo nie.

No a na nesuvisiacu temu, co sa mohlo teraz diat v KE, keby bola R2 a BMW: https://e.dennikn.sk/minuta/3124086
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 26. Nov 2022 07:31

Ja mam vyhrady uz proti Volvu. Slovensko je prilis zavisle na vyrobe jedneho vyrobku - aut. Ak klesne dopyt, bude to celkom problem. Keby tu bolo BMW a zdvojnasobilo investiciu, tak tato zavislost este stupne. Radsej by som videl tovarne roznych typov a uplne najradsej hi-tech priemysel s vyssou pridanou hodnotou. Ten by snad nalakal ludi nazad domov.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ferguson » 27. Nov 2022 13:12

Suhlas, ale najprv by muselo nase skolstvo produkovat "hi-tech" zdatnych absolventov. To sa bohuzial nedeje.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 280
Obrázky: 11
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 27. Nov 2022 13:25

Slovaci su sikovni. A "hi tech" ludi je kopa. Staci sa pozriet kolko slovakov ukonci kazdy rok CVUT a MUNI. A ostanu pracovat v Cesku. Ja som tiez medzi nimi
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 27. Nov 2022 14:59

To su mi ale nezmysly, ze vyhrady proti Volvu (a nedotiahnutemu BMW). Sak sem dotiahni ine investicie!?! Reps., sak idu aj ine investicie. Ale vyhlasovat, ze si proti prave vtedy, ked pride prva realna investicia na vychod, zavana presne tym, ze nechces, aby sa rozvijal vychod. Kludne bojuj za zavretie VW, Peugetou, KIE, ci Jaguara, a nech miesto nich postavia nieco ine, ked ti vadi privela automobiliek.

No a davat tu za priklad "kvalitnych" univerzit CVUT a MUNI, to si fakt moze mysliet len slovenska mlad, ktora hufne tiahne do Ceska v podstate len za porovnatelnym vzdelanim, ako maju doma. Ak by si sa dostal na Viedensku univerzitu alebo na Central European, tak mozeme hovorit o kvalitativnom rozdieli. Ale ceske post-socialisticke skolstvo je plus-minus-autobus take iste ako to slovenske. Rozdiel je akurat v tom, ze to slovenske si slovaci nevazia a to ceske maju ako modlu.
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 27. Nov 2022 17:41

drx asi tak 4. automobilky nevadia ,ale piatu zrazu áno. české školy sú pre slovákov zaujímave, z hľadiska jazykovej bariery .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 27. Nov 2022 18:33

otazne je, co sa udeje po roku 2035. Samozrejme nikto nevie ci sa to dovtedy nezmeni.. ale ak to ostane ako je, tak automobilky budu rusit podla mna vyrobne zavody,, EU predpoklada, ze vacsina vlastnikov aut nebude mat na ne ak sa prejde na ciste elektro.. nepytajte sa odkial to mam,, ale pri rastucej cele elektriky a cene vstupnej elektroaut si taku kupu nebude moct dovolit vela ludi,, zrejme sa pocita so zdielanou dopravou.. Takze,, cim viac tu mame automobiliek, tym viac ludi samozrejme najde tam pracu, to je logicke, ale tiez to znamena, ze ti ludia co tam robia maju napr hypoteky,, a co sa udeje, ked to kvantum ludi co tam robi pride o tu pracu ked automobilka odide? Zatial nikto neodchadza.. ale co ak.. toto je problem ked sme predovsetkym krajina ktora ma gro zamestnancov v auomobilkach,, (samozrejme US Steel je vynimka).
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 628
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 27. Nov 2022 18:50

Len pre zaznam, bol som uz aj proti jaguaru.

A ted ceske skoly su bieda a predsa studenti odchadzaju zo Slovenska. Mas jedno, ci do Ciech, Rakuska alebo kludne aj do Kambodze. Su to ludia s vysokym vzdelanim, co su fuc a s najvacsou pravdepodobnostou sa nevratia. A pre tych, co ceske skoly neuznavaju, sa tu postavi piata automobilka a vsetci budu dufat, ze automobilovy priemysel prezije do nekonecna. Lebo ked raz padne, tak sa urcite vsetci pobiju o ludske stroje, co cely zivot za pasom robili dookola tu istu cinnost.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Nov 2022 19:07

Tie ceske skoly su akurat medvedia sluzba. Oni tam idu mozno skor preto lebo v cesku su ine platy a ine pracovne podmienky. To je prvorade a mozno ani nie kvalita skol. Tiez si myslim ze vsetky automobilky tu nepreziju a dnes je uplne jasne ktora by nemusela prezit. Ale aj to moze zmenit ak do nej zacnu viac investovat...kto aspon trochu pozna situaciu vie ktora to je...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Peter_CA » 27. Nov 2022 19:10

Mawerick81 napísal:EU predpoklada, ze vacsina vlastnikov aut nebude mat na ne ak sa prejde na ciste elektro.. nepytajte sa odkial to mam,, ale pri rastucej cele elektriky a cene vstupnej elektroaut si taku kupu nebude moct dovolit vela ludi

Neviem, či tak rozmýšľa EÚ (a či politruci ako Timmermans vôbec rozmýšľajú), ale asi pred mesiacom bol na Idnes článok, v ktorom toto predpovedali šéfovia automobiliek (vrátane tých, ktorí sú oficiálne hrrr do elektromobility).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Obrázky: 46
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.