Vďaka, že si to odomkol, DrX.
Otázne je prečo si nevypýtal viac, veď financmajster má miliardy v rezerve na všeobecný účel. Jaaaj lenže neprišiel na to ako 1. takže by to neprešlo. Doležal by mal hľadať rezervy ako naposledy pri vlakoch.
(pani financmajstrová vie o stavebníctve v TT dosť, bola by mohla poradiť ako sa to má robiť s jej pánom)
Zaujalo ma, že 200 mil je 5 až 10 kilometrov, tak 7,5 dajme. Nepovedal, že diaľnic, ale že štvorpúdoviek. Takže to je akože náš priemer 27 mil. eur za 1 kilometer? Z uvedeného plynie, že pri potrebe ešte asi 1 tisíc km tak budeme potrebovať 27 miliárd eur na dokončenie. V článku sa píše o 77 km za 1,25 miliardy, to je priemer 16 bez započítania inflácie.
Ja len, že ako hádže tými číslami ako sa mu zachce. Samozrejme, že to nie je 1,25 miliardy, lebo sa to predražuje nad rámec pôvodných zmlúv a nie je všetko vysúťažené ako tie technológie a zase nie je všetko štvorpruh ako tá R3 na Orave. Stačí, že na D1 sa preveruje aj spotrebovaný materiál či objemovo sedí. Ale s tým možno príde nová vláda
Keď to nie je v prevádzke, ešte budú vedrá informácii o plytvaní.
Doležal bude stavať ale naozaj menej aj bez inflácie! Len to by muselo nejaké tlačové tupelo sa nad tým zamyslieť
Keď odovzdajú 13 kilometrov na R2 a nenahradia to novým úsekom, tak bude stavať menej. Môžu to nahradiť 2. úsekom obchvatu Prešova, ale ten meria menej, musia pridať aj tú R1 pri SĽ.
Nepotrebuje ani infláciu, keď nevedia tendrovať a čo sa dalo dokončiť v príprave za posledné 2 roky si stopli sami. Češi píšu o výstavbe diaľnic a ciest, pomáhajú si tými cestnými stavbami.
My by sme si nepomohli, lebo obchvaty Šale a Sabinova toľko sľubované sa stále nerealizujú. My sme snáď od revolúcie postavili 10 (?) obchvatov ... lebo stále čítam, že prednosť majú diaľnice.
Znovu sa treba zamyslieť nad tým, či na to máme. Veď neprídu žiadne lepšie časy, tie najlepšie sú jednoducho preč na dlhé roky.