Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 18. Máj 2023 19:28

DrX: zrovnávať pražské a bratislavské letisko tak to môžeš len ty. Práve tak ako zrovnávať 40 mil. štát s 5 mil. Čakáš výkony, na ktoré nemáme.
Takže od veci áno, ale ty.
Tomuto už dúfam rozumieš, ty blud. :D Lebo ty doslova píšeš bludy a fantasmagórie. Ale pekné by to bolo ako si ilustroval kľúč k diaľniciam a krajom. Na výkon HDP by si západ polepšil ešte viac oproti dnešku; https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/reg_hdp.htm oproti tomu čo má dnes. Východ neviem a sever by sa musel umravniť.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Máj 2023 07:18

si si isty ze citas tie tabulky spravne (?) myslim aj v kontexte km (cize rozdiely v hdp tak ci onak male, zato v km dialnic velke), okrem toho ze tam mas 5 rocne udaje.....hore som uviedol trosku aktualnejsie.

zrovnávať pražské a bratislavské letisko tak to môžeš len ty.
kvitujem ze uznavas ze sa bavime o vykonoch na ktore nemame. lenze to neznamena ze ma byt stratove...podla teba je to normalne ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 02. Jún 2023 20:49

Ak je to na mňa, tak kde ja som uviedol, že máme mať tak veľa civilných letísk, aby boli stratové a teda nakoniec dotované? (krajmi, štátom) Lebo ja som určite proti tomuto rozmaru. Nech sú tie letiská, ale nech sa tam nastavia iné cenníky napríklad leteckými nadšencami etc. Od PN cez ZA ... a BA sa malo sprivatizovať alebo teda dať do koncesie.

Uznávam, že niektoré štátne aktivity môžu byť stratové na pohľad. Napríklad opravy ciest v noci sú drahšie než cez deň, ale prínosnejšie pre celkovú ekonomiku, lebo sa znížia kongescie, čo ekonomike prospieva ďaleko viac. Neviem posúdiť takto nastavené cenotvorby a prínos do ekonomiky z leteckej dopravy ako takej. Preto neviem odpovedať na tú otázku či to je normálne alebo je to prepych. (viz aj iné mega letiskové stavby vo svete, ktoré sa využívajú na 1/5 toho čo stojí, od MEX cez TUR po Čínu), ale pre našu malú ekonomiku by to nemalo byť normálne práve preto, že my nikdy nebudeme konkurovať Viedni. (ani Prahe ani Budapešti ani ...)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Jún 2023 12:46

Tak v afere kosickych elektriciek, za ktore nechal UVO prepadnut eurofondy, nakoniec samozrejme nezistili nic:
"Novou informáciou je, že NAKA už zastavila trestné stíhanie, lebo „sa nestal skutok, pre ktorý sa stíhanie viedlo“. Toto rozhodnutie vo februári 2023 potvrdil aj prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry."
https://dennikn.sk/3409616/co-sa-dialo- ... a?ref=mwat

Cize UVO vybojoval, ze do Kosic sa nic nove nekupilo. To, ze eurofondova elektricka v BA bude az 2025 a teda asi tiez bez eurofondov, ale bude, je standardny blavastansky vysledok.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod renoir99 » 06. Jún 2023 14:32

sak ako inak, bananistan suvix..uz si zvykame.. vinny nie je nik ako vzdy a co je najhorsie ani opatovna nova sutaz nikde.. stale sa doptytujem dpmk a polaceka a nikto nic.. banda neschopakov. netrebalo ich zvolit. zial,bola to kardinalna chyba.
renoir99
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 24. Máj 2023 19:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 03. Júl 2023 21:24

Už chystajú nový električkový tender. Ten zmarený odhalil zvláštne prešľapy, nikto nepyká

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/23188187 ... epyka.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod badger-FB » 13. Júl 2023 20:04

mareks96 napísal:Faktom ostáva, že sa to realizovať nebude, kvôli tomu, že vzájomná spolupráca úradov je sci-fi. Či je to z nevôle, neschopnosti, nedostatočného personálneho pokrytia alebo mimo zákona, alebo možno kombinácie je už vec druhá.

Faktom je aj to, že v zahraničí sa dôležité stavby stávajú spoločne pre železnicu aj diaľnicu, či už mosty alebo tunely alebo "mostotunely" spájajúce dokonca dve krajiny kde dokonca v jednej vlaky jazdia po pravej a v druhej po ľavej strane.

Ďalším faktom je aj to, že takúto minimálne jednu stavbu máme aj v tejto našej malebnej krajinke, síce už nejakých pár dekád má za sebou, ale stále prístavný most slúži rovnako dobre pre železnicu ako aj diaľnicu.

Keď to bolo možné v dobe keď bolo bežné priniesť do práce len telesnú schránku, keď to je možné v byrokratickom pekle Západnej Európy, prečo nie na "Gordickom uzle" (ako bol viackrát nazvaný kompetentnými) našej 60 ročnej stavby dôležitej spojnice.
Na príklade jedného-dvoch projektov zdieľanej železnice s cestou, ktoré sa nerealizujú robiť také kardinálne závery nemá väčší zmysel. Znovu sa pýtam, na čo zvýšená spolupráca, keď až do posledných rokoch sa v samotnej železnici ani verejnej doprave nič poriadne nerobilo?

Čo sa týka medzištátnych prepojení smer západ, mohol by vymenovať všetky trasy, ktoré teda sú spoločnými projektami aj krajín aj dvoch druhov dopravy, lebo práveže, absentujú prepojenia. Mohol by si uviesť príklady, ale nie jeden dva. Lebo nie je to úplne tak, pretože zdieľaná stavba sa môže robiť v novom koridore, aby si mal alternatívu k pôvodnej trase obidvoch druhov dopravy (žel, ces.), v opačnom prípade ohrozuješ pri nejakom účinku prírodnej sily alebo aj napadnutia krajiny (vrátane teror. útoku) naraz dva druhy prepravy v jednom bode. Takže sa to až tak veľkolepo všade nerealizuje. Jeden modelový príklad nemôže byť dávaný ako vzor za celú krajinu ...

Práve Prístavný most je problém s jeho životnosťou a zložitou prípravou pre reko. A zase tak jednoducho nevznikol, to je také bagatelizovanie, to by som prirovnal k devilovmu výroku, že si tu mnohí prikrášľujú čo bolo voči tomu čo je dnes, lebo mozog vytesnáva to zlé a nehovoriac o tom, že tak čo teda bolo? Asfalt naliaty rovno na hline? Betón inej triedy, než je v projekte? Diaľničné mosty, ktoré tu búrame v proklamovanej 50% životnosti? Fajn, boli železničné tunely, ale tiež teda nebola nejaká kombinácia s cestnými. A my nie sme ani ekonomika na to, aby sme také megalománie realizovali, ako napríklad terajšia najväčšia stavba v EÚ medzi Dánskom a Nemeckom, 18 km podmorský tunel. Nesnívajme.

Nuž a tá práca. To by bolo na dlho, ale kto kedy pracoval v štátnej službe, a pozná tarify a triedy a vie aká je hierarchia, že nad vami niekto stojí, kto je ešte odborník, ale nad ním je politický nominant, tak rýchlo zistíte, že váš prehnnaý zápal o vylepšenia nie je na mieste. A časom, aj keď vytrváte, tak fakt po 10 rokoch, 3 vládach, pochopíte že to je o troch reformách, všetko sa vám zmení pred očami 6- krát, čo musíte, nemôžete a meniace sa ciele a úlohy. A to nadšenie bude stáť proti 9z10 znudených a nemotivovaných ľuďoch, tak buď odídete alebo sa prispôsobíte a svojou šikovnosťou sa teda dostanete na to miesto vyššie, a budete sa snažiť meniť veci takto, ale to hovorím je tak dekáda. Nuž a samostatná SR tu je pár dekád.

Fakt je, že šéf MNV ak sa staral viac o svoj profit a bolo verejne známe, že si napríklad "ulieva" až moc na svoj dom etc. a svoju rodinu, tak ho ľahko vymenili, keďže bol menovaný a mohla aj VB vyšetrovať. Lenže neboli žiadne soc.siete že a hlavne sa prezentovalo len to čo schválil cenzor. Prevažne každý degradovaný odišiel dobrovoľne a podľa možností potichu, v lepšom prípade to nepostihlo jeho rodinu. Mňa to tiež "len lízlo", ale ešte som vyštudoval v režime a nejaká rodina niečo aj robila. Mimochodom, v tej dobe, keď sme teda v socializme nebol dôležitý len šéf MNV, ale aj šéf STSky, kto by nevedel, technické zázemie, niečo ako dnes zdieľaný osobák tak to bola zdieľaná technika pre viac segmentov, šéf poľno správy, lebo vtedy poľnohospodárstvo patrilo k špičke hneď po obrane a toto boli najmocnejší ľudia v regiónoch, keď už teda, prepojení samozrejme s bezpečnosťou a politikou, ktorá tomu "len" udávala smer, ale úlohy plnili práve títo. No a za odmenu boli potom posúvaní už k dôchodku napríklad na CO, čo bola ďalšia fantastická správa majetku, ktorú teda dodnes máme akurát z obrovskej časti je to nepoužiteľné aj na to na čo to bolo určené. Šéf poľnoho. správy ak chcel, tak nechal postaviť cestu - práve ten naliaty asfalt prakticky na trocha štrku a hliny, aby sa skrátila trasa medzi obcami na presun ľudí aj tovaru. Práve tak vznikla taká hustá sieť "podradných ciest" ... :) Ale zase nemuselo sa jazdiť po prašných cestách, ale ani sa neriešili parametre ani nič. A keďže bolo stabilné počko, tak sa nikto nemusel báť o to, že tie priepusty by nevydržali jednu búrku, ale s týmto sa tu dnes boríme. :o

A inak, ja byť minister dopravy a dozviem sa, že ŽSR jednajú s NDSkou o nejakom spoločnom tuneli v tomto regióne v čase, kedy ŽSR prežívala!!! bez vízie a v katastrofe, ktorá trvá dodnes, tak ich poženiem svinským krokom čo najďalej, lebo na čo jednať? Štát v zmysle jeho firiem má plné šuflíky, ba skrine a poschodia projektov a štúdií ... ktoré sa nepostavia ani za sto rokov. Hovorí sa tomu nehospodárne nakladanie s majetkom daňových poplatníkov. To by malo vadiť v prvom rade. Jaj no, keby sme boli v stave a situácii, že tu pumpujeme miliardu ročne na nové trate a miliardu na nové diaľnice a miliardu do jedničiek ciest, tak to je iná vec, ale to by tu všetko klapalo inak.

Pre nás bude zásadný fakt, keď sme už pri faktoch -> aby sa nerozsypalo aj to, čo tu ešte funguje, od štátnej správy po jej výkon v praxi. Veď kam sme sa dostali ako krajina, keď si nevieme z pozície štátu obhliadnuť most, ani cestný ani železničný a musíme najať súkromnú firmu. Pri počte mostov nebude mať kto toto robiť ani zo súkromnej firmy. A budeme asi aj mimo povodní dávať do terénu 40 ročné konštrukcie z vojenských rezerv. Susední Česi tieto mosty vyrábajú na zakázku pre Afriku v desiatkach ročne, my ...

Ale nie, neberiem ti tie názory, že by to tu mohlo byť lepšie. Ja to ale vidím dosť inak v tom čo by naozaj malo byť inak, aby sme sa aj posunuli a nie vzdušné zámky, že "inde to funguje lepšie". My nebudeme mať jednoducho štátnu cestnú agentúru, kde plánujú s 3D modelami a posudzujú tie stavby na úplne inej báze aj čo sa intenzity týka aj návratnosti. Preto je treba robiť niečo úplne iné, aby sme zvládli to pred čím stojíme -> o ďalších 10 rokov. Na to nemôžeme jednoducho robiť ďalšiu reformu ktorá zaberie zase hlavne 5 rokov príprav a ak sa dotiahne tak sa zistí, že je nad naše sily robiť podľa nej.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod svaco » 14. Júl 2023 23:21

Pacho napísal:fakt len posledne OT. Vôbec nie som zástancom socializmu, ale tento rozkvitajúci kapitalizmus, tiež nie je žiadna výhra, aspoň nie pre bežných ľudí. len čo ma napadá čo nam prinieslo 30rokov. Zdevastované školstvo, zdravotníctvo pred krachom, stratili sme potravinovú sebestačnosť, zanedbaná infraštruktúra, .... na druhej strane vládnu tuna oligarchovia a mafia. Neviem či toto je ta správna cesta do budúcnosti. hovg.


Zato že ľudia volia sami proti sebe nemôže kapitalizmus ale nevzdelanosť národa, na ktorej má významný podiel aj 40 rokov socializmu. Ale nech sa páči Kuba a Severná Kórea stále poskytujú vymoženosti socializmu. Tak hor sa sveta proletári a treba žiadať o možnosť prisťahovať sa tam.

Len jedna spomienka, keď som v roku 1990 prekročil hranice do Rakúska bol to mega civilizačný rozdiel, ako keby som vkročil z Black-White sveta do sveta farby, dnes je ten rozdiel takmer nebadateľný, ak samozrejme neberieme do úvahy verejný priestor, ktorý sa však za 30 rokov dosť posunul. Za to, že
Fico, ktorý 1 rokov okrádal svojich voličov (kvantifikovaných bolo 7 milard EUR rozkradnutých alebo neúčelne minutých alebo prepadnutých atď.) a dnes má 20% za to nemôže ani kapitalizmus, ani demokracia ani nič. To je v ľuďoch. Ak ťa niekto znásilní a ty sa mu aj ďalej klaniaš, tak to je proste tak.

LEn jedna poznámka, ak by tu ostal socík, tak by tu bolo minimálne 5 krát horšie ako je tu dnes. Dnes môže byť človek nasratý tak maximálne na svojich spoluobčanov, ale toto socík nevyrieši, naopak dal by svinstvu ešte väčšie krídla.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 15. Júl 2023 09:54

LEn jedna poznámka, ak by tu ostal socík, tak by tu bolo minimálne 5 krát horšie ako je tu dnes. Dnes môže byť človek nasratý tak maximálne na svojich spoluobčanov, ale toto socík nevyrieši, naopak dal by svinstvu ešte väčšie krídla.
suhlas

Len jedna spomienka, keď som v roku 1990 prekročil hranice do Rakúska bol to mega civilizačný rozdiel, ako keby som vkročil z Black-White sveta do sveta farby, dnes je ten rozdiel takmer nebadateľný, ak samozrejme neberieme do úvahy verejný priestor, ktorý sa však za 30 rokov dosť posunul.
neviem co myslis pod verejnym priestorom...ten svet farby naozaj prisiel ale spina a neporiadok npr. pri cestach je vacsi ako predtym. ani svet farby nie je idealny s megalomanskymi obchodnymi centrami a vybetonovanymi plochami mi trochu pripomina socializmus. ale aspon priemysel setri na energiach a materialoch a nezvnikaju take zataze ako tu ostali (dimitrovka, strazske, sered, ziar, slana, dubova...) polnohospodari tiez setria hnojivami atd....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Júl 2023 21:54

Dalsi priklad toho, co by sa malo v blavocentristickej gumernii cim skor decentralizovat:

Domica či Spišský hrad. Trnka a Blaškovičová kritizujú turistické atrakcie
Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/23194419 ... akcie.html

A to radsej nespominam, ako hej ---- szlovacko - blavastanska vlada uz 13. rok opravuje Krasnu horku. A, ze najvacsiu rekonstrukciu historickej pamiatky na vychode zaplatila madarska vlada:
https://dennikn.sk/3476708/v-borsi-vzni ... /?ref=mwat
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Júl 2023 07:42

Už vidím ako Bratislavčan "vypúšťa" Styx. A to je ten Trnka čo má podozrení s machinácií ako bežný smerák?
Jasné Orbán pomáha svojim, ako v Maďarsku tak aj na Slovensku. Stačí pozrieť ako (ne)pomáha Budapešti lebo nie je "jeho".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Júl 2023 09:29

Čože? Ja som si myslel, že to robí pretože má dobré srdiečko a nie preto aby vykopal Maďarsko-Slovenskú etnickú vojnovú sekeru. /sarkazmus
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2023 12:27

Podstatne nie je z akych dovodov to Orban robi. Ale ze to spravil 10x rychlejsie a 10x lepsie nez blavastanska vlada na Krasnej horke.

No a ci daky blavacan vypusta alebo nevypusta Styx je jedno. Podstatne je, ze je to zas len nejaky centralne politicky dosadeny papalas, ktory nema motivaciu aby nieco rozvijal na druhom konci republiky. Skor rozmysla ako to moze byt cim viac zavrete aby mohol sediet doma. O tom je decentralizacia.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Júl 2023 06:49

Jasné Orbán pomáha svojim, ako v Maďarsku tak aj na Slovensku. Stačí pozrieť ako (ne)pomáha Budapešti lebo nie je "jeho".
daleko viac pomaha budapesti nez BA vlada vychodu. len BA vlada vie marketingovo lepsie podat 2 kusky elektrifikacie na vychode nez oni stamilionove projekty v budapesti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 24. Júl 2023 18:13

Vláda vzala aj BA asi 50 mil. eur. (tvrdenie primátora asi 1,5 týždňa naspäť, čo pri rozpočte mesta a kapitálových investíciách je pre BA to čo pre Maďarsko je Budapešť a jej rozpočet) Otázne je ako si kto predstavuje pojem "pomoc východu" a ako označíme geograficky východ. :D Pre BA je to skoro všetko. ;) Nie nadarmo ale východ cestuje na západ a možno čaká zlepšenie dopravných tokov aj na západe, aby sa mu ľahšie cestovalo ... a žilo. Lebo do tých ubytovní, privátov a penziónov sa treba aj dostať. Aj do tých satelitov. Intenzity sa ale nemerajú podľa nejakého systému, je to skeslené štatistickým čiarkovaním :roll: to som už opisoval v cestnej sieti aj inom vláknu tu a aj tým, že západ SR konkrétne BA kraj má chýbajúce cesty I. triedy. Vyššie intenzity sú na mnohých úsekoch nižšej kategórie, ale naša krajina sa k tomu stavia cudzo. "bolo to tak doteraz, bude to tak stále" (na podobnej logike je v podobnom stave školský internát, nemocnica, samotná budova PZ etc.)
Štatisticky vykazované vysoké HDP sa nemôže pretaviť do skoro nulových investícií na západe lebo pomáhame východu.
V istom bode sa investor zo západu zdvihne, lebo základná veličina je čas a miesto (pridaná hodnota vzdelanie nerátam do týchto druhov investícií) - to nikto nechce, lebo to sú náklady navyše. Preto žiadne sklady na týždne, ale na max. 3 dni. Čas prepravy a spotreby. Je to ako to nastrelenie cien nálepiek o 20% hore. NDSka má zo spoplatnenia siete za prvý polrok menej ako vlani: viewtopic.php?p=256478#p256478 , lebo v istom bode jednoducho klesne dopyt po aute a ceste. A tak aj klesne dopyt po lokalite - stále to nie je kvôli cene práce. Hoci samozrejme čím východnejšie umiestnená investícia tým menšie mzdy, čo predlžuje dobu existencie tých zmontovaných hál tam.
Doporučujem zájsť sa pozrieť do napr. Barcelony. Mnohé štvrte so 100-150 halami a budovami je z 20% od veľkej krízy stále prázdna a chátrajú.
Preto ide o to čo sa robí - s akým potenciálom sa to robí - a aby sa paralelne s dĺžkou umiestnenia zlepšovali tie pôvodné kritériá. U nás sa nezlepšujú, tí investori by do mnohých miest pred 20 rokmi neišli, keby vedeli, že tam nepostavíme žiadne plánované obchvaty a diaľnice a vykašleme sa na železnice, aj keď z auta tu spravíme mantru a zničíme verejnú dopravu. A bude stále náročnejšie nahrádzať tie pôvodné montovne za nové montovne, obzvlášť keď u nás absentuje kvalita toho vzdelania, investície do vedy a výskumu etc. My tu nestaviame závody na bio-, nano- technológie.
A potom sa dostaneme do úplne inej situácie. Z čoho že to budeme podporovať tie "chudobnejšie regióny? Západ upadne, hoci to je len štatistický výkon, ale teda je, východ ešte nebude v úrovni západu a teda z čoho? Obzvlášť keď fondy na cesty sa znižujú a nielen na tie.
My tu budeme stále na chvoste vo všetkom, nič nebude dokončené. A vždy budú nové výzvy, ale keď nie je hotové 1. poschodie, tak asi ťažko postavím 2., no ale takto nejak si to ten Brusel predstavuje. (ten Brusel predovšetkým rozdelil regióny a určuje do akej miery sa ktoré môžu s jeho pomocou rozvíjať, čiže je to dosť podstatné to spomenúť). Exodus mladých a vyľudňovanie regiónov budú pokračovať a bude sa to prehlbovať - a všade, nie len na Slovensku.
Možno sa to už aj deje ...
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 24. Aug 2023 08:33

Nie zeby toto bolo velmi o regionalnych rozdieloch, ale statisti prave zverejnili vykony dopravy. A stale viac ludi sa presuva zo zeleznice na auta, takze dobudovat dialnice v tych regionoch kde chybaju R2 KE-ZV, D1 KE-UA, R4 PO-PL by malo byt prioritou:
https://slovak.statistics.sk/wps/portal ... BIS9nQSEh/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod asdf » 24. Aug 2023 16:58

DrX: A sme si istí, že ten trend je naozaj poháňaný uvedenými regiónmi? A sme si vôbec istí, že to je správne? A po pohľade do grafu: A sme si istí, že tam je takýto trend vôbec niekde vidieť?
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Aug 2023 04:35

Asdf, regionalne rozdelenie tam myslim uvedene nie je. A urcite nie je dovod predpokladat, ze ten trend je pohanany len uvedenymi regionmi alebo dokonca ze hlavne tymito regionmi. Pointa je len, ze ten trend tam je.
Filozoficke otazky ci je to spravne tu neriesim. Ale je pozoruhodne, ze ich stale niekto vytiahne, ked sa ma stavat R2. Nejak sa nikto nepyta, ci je spravne, ze po D1 tahame do tatier a fatier vsetky kamioni KE-BA (a potencialne UA-AT), ktore tam vobec nepotrebuju ist a zasmradovat tie hory...
No a co sa tyka grafu, tak treba citat aj popisky. Ten graf hovori o nakladnej doprave, nie o osobnej.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Aug 2023 06:56

DrX: A sme si istí, že ten trend je naozaj poháňaný uvedenými regiónmi? A sme si vôbec istí, že to je správne? A po pohľade do grafu: A sme si istí, že tam je takýto trend vôbec niekde vidieť?
ano je to spravne. ak chceme preferovat zeleznice potrebujeme ich mat na uplne inej urovni nez su. jedine dvojkolajne trate s primeranou rychlostou dokazu konkurovat cestam v dialkovej doprave. takych je minimum a je bez sance dobudovat takuto siet zeleznic.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 25. Aug 2023 15:38

z hľadiska prepojenia UA - AT, debata o tom, že by kamiony chodili cez pacholan je scestné. Tak isto , aj po prípadnej výtavbe R-2-R-1, by tento smer ju nevyužíval. Stačí sa trocha zahladieť do mapy a porozmýšlať.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 28. Aug 2023 09:32

prepojenie UA - AT nie je zaujimave a dlho nebude. ani cesta ani zeleznica. mozno GER-UA ale cez polsko. u nas tiez nie zeleznica. do trate BA-ZA sa naliali 2 mld eur a teraz R, teda uz Ex nezastavuje v par mestach a cas na vychod je stale okolo 5 a pol hodiny a 4 IC denne ledva pod 5 hodin. a prestup niekde mimo KE kludne 7-8 hodin. R do BB skoro 4 hodiny a dalej s prestupmi 5-6 hodin. zeleznicu rozvijat pre lokalnudopravu a hlavne pri mestach pre denne dochadzanie. tie elektrifikacie a pod co sa robia su ok, alebotie vacsie opravy a rekonstrukcie ale tie modernizacie typu 10 km za 300 mega a pomaly mosty ponad polne cesty a tunely su blbosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ferguson » 28. Aug 2023 18:55

Mozno je to kratkozrake a sebecke, ale mne je celkom jedno ako bude prepojene Rakusko a Ukrajina. Najprv by sme sa mohli starat o seba a porobit cesty/dialnice kde my potrebujeme. To ze sa ludia presuvaju z vlakov do aut je uplne ocakavane, kedze zeleznicna infrastruktura je dlhodobo zanedbana. Lokalky su skor pre nadsencov ako pre realnych zamestnancov, ktori potrebuju chodit denne do roboty. Vlaky maju potencial byt efektivna doprava, ale na to treba mat myslenie, viziu, peniaze, zakony a ludi. My len platame 100 rocne kolaje a lejeme tazke prachy do modernizacie BA-ZA (15-20 rokov?)
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 335
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 31. Aug 2023 06:28

Som zvedavy, ci toto h eeeeeeeeeeeeeee j s l oooooooooooooo v a cke forum bude cenzorovat aj celostatny dennik. Citujem:
Fico pokojne obetuje Dunajskú Stredu a okolie Orbánovi výmenou za svoj pokoj na zvyšku územia oddeleného od zlého Západu, tvrdí bývalý diplomat Rastislav Káčer. „Keď sme Viedenskou arbitrážou prišli o značné územia, *** ani nepípli. Obávam sa, že dnešní *** s cynickým Ficom sú pripravení urobiť to isté – výmenou za autokratický podtatranský pašalík pokojne obetujú časť Slovenska,“ vraví v rozhovore.

https://dennikn.sk/minuta/ resp https://dennikn.sk/minuta/3546246/

A inak s Kacerom aj suhlasim. Presne aj rozvojom infrastruktury na juhu/vychode by sa posilnila integracia krajiny. Ale to v zilinsko-blavastanskych hlavickach "nedokapčuje"
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Sep 2023 11:34

Zda sa, ze z toho UHP predsalen nejaky uzitok bude :-)
Útvar hodnoty za peniaze
Aktuálne znenie slovenských technických noriem spôsobuje, že pri diaľniciach je prísnejšie než Česko či Rakúsko. Aj kvôli tomu je často výstavba pomalšia a drahšia. Normy majú inak nastavené aj Poliaci, ktorí vďaka tomu stavajú cesty lacnejšie a rýchlejšie.
Aj o tom porozprával kolega Rasťo v najnovšom rozhovore pre SME. Dočítate sa v ňom tiež o konkrétnych projektoch, o spôsoboch urýchlenia výstavby či o problematike súbežných ciest.
https://www.facebook.com/uhp.hodnotazap ... hl?__cft__[0]=AZUIXXgZk4kYBHUhvLGQ-tu3eGa4II13fZD98GEqpECD4URjkDdTuEYsvidY7pKIf_oOf8b27Acy_0pXm2HlwiS3-MEwFtpZfeQX8vei0NvKd0Ym473q7aOo8bZv4w7UFpQuScn5c5-_fCRJV9megOcJ38lw-eG5UKddzIOkr4HU-rVmIo3mJkJVaiUCwNmDsdw&__tn__=%2CO%2CP-R
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Sep 2023 11:49

toto sa malo riesit v prvom rade. a nie rusit cele projekty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.