asdf napísal:To zasa ja tak úplne nemám rád. Ak je to len premaľovanie, tak diaľnica v tej chvíli nemá krajnicu, tobôž odstavný pruh, je to v kopci, takže predpoklad výskytu nepojazdného vozidla v pruhu. Na rozdiel od prídavného pruhu podstatne vyššia rýchlosť áut. Prvá nehoda kedy?
Ono sa to tak robí prakticky všade a nikto neeviduje zvýšenú nehodovosť na takýchto stúpaniach. Má to logiku, predsa takáto konfigurácia sa robí až nad 4 percentá, a to už aj osobák cíti a rýchlosť klesá, aj brzdná dráha sa hore kopcom skracuje. A prísne vzaté, predpoklad nepojazdného vozidla je presne rovnaký ako inde = minimálny. Dnes sú okolo 3/4 všetkých núdzových zastavení defekty a to máš rovnakú pravdepodobnosť v kopci aj na rovine.
Mimochodom, ten doterajší pruh pre pomalé vozidlá som s láskou zvykol nazývať väzenský pruh. Lebo keď do neho človek vošiel, tak von už z neho legálne nemohol.
A ešte ten chudák kamionista musel na konci dávať prednosť, tak to už bolo fakt mimo mísu. Predsa základná zásada je, že všetky "náklady" spojené s predchádzaním znáša ten, kto predchádza a nie ten, kto je predchádzaný.