devil napísal:iste, lenze juhozapad (BA,TT, NR) ma vyse dvojnasobne hdp oproti severozapadu (TN, ZA). tvori asi 1/2 hdp SR, kym severozapad asi 1/5. potom kam je dolezitejsie sa prepojit z vychodu ?
Firma z KE co exportuje na Ostravsko alebo Katowice vytvara HDP v KE, ale potrebuje infraštuktúru v ZA. Takže prepočet podľa HDP kraja nie je úplne smerodajný.
devil napísal:riesia sa same tazke useky a potom nie su peniaze na tie lacne. potom nie su cesty a regionalne rozdiely sa prehlbuju a prepadavame sa. cisla to jasne dokazuju.
Samozrejme, pretoze uz potrebné lacné úseky nie sú. Okrem pokračovania D1 na UA a R2 od košíc po Moldavu.
Pacho napísal:onathan, tvoj pohľad na život je akosi veľmi jednoduchý. Zvaliť všetkú vinu, že sa dialnice nestavajú, je veľmi jednoduché a nekorektné. Pozri sa, trináste dôchodky boli, už dávno naplánované, a sú v štátnom rozpočte. Síce, nie v takej výške ako je teraz, ale keď odpočítaš časť, čo je v ŠR, tak z tvojej miliardy je potom slabých 300 000 000, z čoho veľkú časť dôchodcovia vrátia do ŠR cez DPH. Nakoniec, oproti ostaným výdavkom , je to v podstate zanedbatelná časť. Ale je to veľmi jednodúché riešenie. Za všetko môžu nenažratí dôchodcovia, a pritom, veľká časť z ních žijú doslova z almužny. V konečnom dôsledku vlasné deti závidia, vlastným rodičom, a nič im nedoprajú, tak to je fakt sila. sory za OT, ale nedalo mi to,
Ja som nepovedal, že za to môžu dôchodcovia. Povedal som, že každá vláda si stanovuje priority. Tá súčastná dôchodcov. To že to dôchodcovia minú je fajn, rovnako by to minuli aj rodiny s deťmi, alebo pracújuci, v nových firmách, ktoré tu budú po výstavbe infraštuktúry. Za tých 300m vieš stále postaviť 20km ľahkej D, 5km tunela, 50km cesty prvej triedy a pod. Každý rok.