pa3ck napísal:Hovadinou by som to nenazýval, keďže účelom je (minimálne optické) zúženie krajníc na našich slávnych C 11,5 (a predpokladám, že autori TP 117/118 vedia, prečo to tam dali). Akurát je tu zrejme naozaj kolízia s vyhláškou, keďže aj ja v nej čítam, že dvojitá prerušovaná čiara sa používa iba na vyznačovanie kyvadlového pruhu.
A v čom to má pre vodiča akože iný význam? Ako to mám ako vodič vyhodnotiť, keď to nie je vo vyhláške? Má vodič poznať všetky TP? A prečo sú TP v rozpore s právnym predpisom?
Dvojitá plná čiara význam má, aby vodič vedel na viacpruhovej ceste v jednom smere (napr. usporiadanie 1+2), ktorá čiara oddeľuje protismerné pruhy. Bolo by asi nebezpečné mať štyri pruhy oddelené troma plnými čiarami. Keď je povedzme ľavá zdvojená tak je jasné, že usporiadanie je 1+3 pričom v rámci tých troch jazdných pruhov na danom úseku nie je možné meniť jazdný pruh.
Ak je potrebné spraviť 2+1 s tým, aby ten smer, ktorý ma jeden pruh, mohol predbiehať, tak sa použije 603ka (plná s prerušovanou čiarou, pričom platí bližšia).
https://maps.app.goo.gl/C5zf23s5wPNVWkL48Prerušovaná dvojitá čiara by mala logický význam iba vtedy, ak by bolo usporiadanie 1+2 s možnosťou predbiehať z oboch strán, ale to, vzhľadom na to, že jeden smer má dva pruhy, asi veľkú logiku nemá. A ešte hypoteticky v prípadoch ako Hodonínska s cieľom sprehľadniť situáciu.