Stránka 5 z 154

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 10:26
od Pacho
Kolko tej kalamity je na severnej D1-ke minimalne, tusim minulu zimu stala len raz, aj to vdaka "kamionistom", Keby dialnica bola dostavana cela, a cestari by mali primerane podmienky, urcite by tieto problemy neboli. Osobne si myslim, ze je to discipline vodicov, a ako vsad, pri kazdej robote treba rozmyslat. Nepojdem s kamionom cez donovali, aj ked viem ze neprejdem, ved cestari ma vytiahnu!!! A ked nie, tak hromy blesky na neschopnych cestarov. A propo, zatial najvacsi problem na D1 jednotke bol na tom slavnom juhu pri BA ked si dobre pamatam, ( x aut zaviaznutych a niekolko mrtvych) K teme, keby bola severna D1 v prevadzke komplet nie je co riesit, jednoznacne severom. V sucasnosti je to na zvazeni, treba rozmysla, ak su zaveje pojdem cez Budapest, :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 11:13
od kaviarista
3 zakladne omyly z minulosti vo vystavbe dialnic:

1. D1 mala viest stredom Slovenska (BA-TT-NR-ZV-KE). Dnes je to uz passe, lebo sever je v takom stadiu rozpracovania, ze nema prakticky vyznam utlmovat vystavbu severnej trasy.

2. D1 mala viest jednoznacne rajeckym variantom.

3. D3 sa nikdy nemala dostat medzi priority dialnicnej vystavby. Jej vyznam absolutne nezodpoveda jej sucasnemu postaveniu a preferovaniu. Z tohto bezprostredne vyplyva dalsi omyl - namiesto HP-Strazov sa mal stavat usek HP-LL.

Z pragmatickeho hladiska sa k tymto omylom treba postavit chlapsky. Priznat si ich a poucit sa do buducnosti.
Optimalizacia buducej dialnicnej siete na uzemi Slovenska by mala reflektovat tieto 3 omyly. Za predpokladu zjednodusenej predstavy uzemia Sk ako roztiahnuteho obdlznika, optimalny priesecnikovo-osovy model zmenit na elipsovito-vpisany.
Preto by sa mala zmenit cela dlhodoba koncepcia trasovania dialnic a juznu vetvu preklasifikovat na D5 (BA-DS-NZ-VK-LC-KE). Tymto by po dokonceni D1 sluzila severna cast elipsy na obsluhu uzemia a juzna cast D5 na co najkratsie tranzitne prepojenie 2 najvacsich priemyselno-ekonomickych aglomeracii v krajine (KE a BA).

Ak by k precislovaniu doslo, mohol by sa odstranit aj nelogicky chaos v duplicite spolocnych usekov.

Na vychode takto :
D1 by pokracovala za KE smerom na Miskolc po madarske hranice a napajala by sa na M30.
D5 by pokracovala od KE v smere na MI a ukrajinske hranice.
R4 by zacinala v PO smerom na pobaltie.
Buduca Rx by tiez zacinala v PO smerom na HN.

Ak by sa prijala tato koncepcia, mohli by sa obchvaty na juhu stavat uz dnes v parametroch ako poloprofily buducej D. Vzhladom na prirodne podmienky na juhu sa cena vystavby v parametroch D nebude nijako rapidne lisit od parametrov R.

Cize, aby sme sa drzali temy: Severnu trasu BA-vychod suvisle budovat nadalej, ale neignorovat uplne juh a cast zdrojov presuvat na odstranovanie bodovych zavad.

Do buducnosti tu hrozi este jedna vec: Optimalne pre rozdelenie dopravnych tokov by bolo, keby Presovsky kraj vyuzival pri prepojeni na BA prevazne severnu trasu a Kosicky juznu. Lebo ak cely vychod sa presunie iba na jednu z nich, dojde k nepomernemu zahlteniu jednej z tras. Zvysene intenzit by pocitili aj pri ZA aj pri TN. Preto by sa nemal juh uplne ignorovat.
Pomer rozdelenie zdrojov medzi sever a juh+stred by nemal za ziadnych okolnosti prekracovat 70 percent, optimalne by bolo cca 60 percent.
Napr. v najblizsich 3-4 rokoch by mohol byt vseobecnym konsenzom prijaty pomer 60:30:10 (sever:stred:juh ), ale ho pritom aj dosledne presadzovat v praxi.

Co sa tyka momentalnej trasy cez Budapest, mozem potvrdit (zopar mojich znamych), ze dnes tadial cestuje mnozstvo Kosicanov a po dokonceni budapestianskeho obchvatu sa to este zvysi.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 11:34
od aquila
nesuhlasim s bodom 1. lebo D1 ma velky zmysel na severe, co je aj vidno ;)

keby sme stavali D1 stredom republiky, tak dopadneme ako cesi ... cize mali by sme sice D1 stredom, ale bolo by to na nic ...

ale inak suhlas ...

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 11:54
od Pacho
Ked stavat D1 severom bol velky omyl, tak aj z BA spravit hlavne mesto bol veky omyl, hlavne mesto malo byt v strede. Urcite vo vystavbe sa robia aj omyli, ale tak isto sa s casom menia dopravne potreby v state. To hlavne plati o D3, sa ukazalo, ze to nebol omyl, da sa rozpravat, ze sa mohla tahat na Cr ani na Pl...... ale teraz su jednoznacne tlaky v suvislosti automobilkou cim skor postavit D aspon po Cr hranice, a na tom nic sa nezmeny. Dostavba ZA BAje vlastne tiez nutnost, a tiez tazko zmenit ze hlavne priemysel je na severe, a na juhu sa prevazne pestuju papriky. Neviem si predstavit, co je dolezitejsie v sucasnosti v Sk ako dostavba D1 do za a pokracovanie D3, a samozrejme BA-TT trojpruh???, Skuste mi oponovat, kde by bola dolezitejsia D ako uz spominane ??

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 12:43
od devil
myslim ze kaviarista to zhrnul velmi pekne...

co sa tyka ostatneho

nesuhlasim s bodom 1. lebo D1 ma velky zmysel na severe, co je aj vidno


nechapem co je vidno :?: ZA je zaciatok severu, tam je KIA a dalej za ZA nikto nijaky usek priamo neziadal postavit. co sa tyka priemyslu su kraje stredneho a vychodneho Sk porovnatelne...vcera som sa o tom diskutoval s istym prispievatelom. najvacsi zamestnavatelia su vsade vacsinou ti isty...plynarne, elektrárne, posta, lesy atd...akurat BA a okolie je niekde uplne inde a este mesto KE. zoznam firiem s najvacsimi trzbami hovori jasne..

Dostavba ZA BAje vlastne tiez nutnost, a tiez tazko zmenit ze hlavne priemysel je na severe, a na juhu sa prevazne pestuju papriky.


toto je typicka argumentacia, samozrejme nicim nepodlozena. ohladom D1 nikto tu netvrdi ze nie je dolezita. ohladom D3 to uz ale neplati, v porovnani s R1 a niekolkymi obchvatmi na R2 alebo aj inych R. kolko ludi zije na trase D3(?), a prosim nechytat ma za slovicka, D3 HP-Strazov berie na seba aj funkciu D1.

keby sme stavali D1 stredom republiky, tak dopadneme ako cesi ... cize mali by sme sice D1 stredom, ale bolo by to na nic ...


nic v zlom ale nasa D1 moze o vyzname ceskej D1 akurat snivat...u nas je porovnatelna premavka po krizovatku s R1 a potom asi len 1/2 z toho co je na ceskej D1.

Ked stavat D1 severom bol velky omyl, tak aj z BA spravit hlavne mesto bol veky omyl, hlavne mesto malo byt v strede.


:lol: akurat ze okrem BA a KE tu poriadne mesto ani nebolo (a nie je).

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:13
od Honda
Podla mňa ste si tému pomýlili. :roll:

D1 BA-ZA spojí za minimálne náklady až 3 krajské mestá s hlavným mestom. To je 50% SR. Aj ked sa pozriete na mapu priemyslu a rozvoja tak je to v tejto osi. A čo treba spraviť je rozšírenie D1 BA-TT lebo sa tu fest zahusťuje okolo Senca až po Trnavu. A v Blave sú rozbehnuté projekty bývania a obchodných centier cez 50 miliárd Sk a na to sa viažu nové investície. KIA podporila výstavbu D1 do ZA, ale už v Martine je napríklad VW a to dost dlho.

Ale aj tak je to iná téma .. iné je trasovanie .. iné je dopravná situácia. Čo je na juhu :?: Čo je v BB :?: A čo je od Zvolena po Košice :?: Tam stačí pár milárd a tie tam aj idú na riešenie pár obchvatov.

Kým cesta I. triedy je zadarmo tak pol profil rýchlostnej cesty je spoplatnený a pritom je to len cesta I. triedy. Ale to vám inteligentným ako napríklad autor www.blizsienaokolo.com stále nedošlo.

Kysuce .. mega investície do zimných stredísk. A sneh už tam je.
Orava .. hlavný dopravný ťah na Polsko.
Ružomberok .. tam je ovela viac než iba papierne.
Martin .. strojárske centrum.
Liptovský Mikuláš .. mega investície do cestovného ruchu.
Poprad .. centrum regiónu, letisko.

Možete si tu písať ako je R1 alebo R7 lacná .. ale veď to može byť. Ale prečo teda aj tak stále sa jazdí severom a nie juhom. A že Košičania jazdia cez Budapešť :?: Aj moj otec tade niekedy jazdí. Ale nie vždy je to šetrenie času a kto to hovorí tak ten klame.

Počasie ? Až ja mám prehlad tak na juhu zase na jar aj leto sú povodne.

Treba riešiť to čo potiahne ekonomiku a to je trasa D1 a R1 a to sa rieši.

Rajecký variant :?: A to už prečo :?: Kto sa bojí že doprava skolabuje na BA-ZA :?: Dialnica 2+2 pruhy, cesta 2 pruhy, ešte jedna cesta 2 pruhy, železnica na 160-220 km/h a do budúcnosti vodný kanál. Nebál by som sa problémov a ked budú tak budú ako sa patria na priemyselnú oblasť. Bežte pozrieť na Detroit alebo Porúrie alebo Toronto. Všade som bol tak že vím čo píšem.

Ale stále je to fest mimo tému.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:31
od devil
Kysuce .. mega investície do zimných stredísk. A sneh už tam je.
Orava .. hlavný dopravný ťah na Polsko.
Ružomberok .. tam je ovela viac než iba papierne.
Martin .. strojárske centrum.
Liptovský Mikuláš .. mega investície do cestovného ruchu.
Poprad .. centrum regiónu, letisko.


a pri tom vsetkom su to take iste okresne mesta ako kdekolvek inde.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:36
od Honda
devil napísal:
Kysuce .. mega investície do zimných stredísk. A sneh už tam je.
Orava .. hlavný dopravný ťah na Polsko.
Ružomberok .. tam je ovela viac než iba papierne.
Martin .. strojárske centrum.
Liptovský Mikuláš .. mega investície do cestovného ruchu.
Poprad .. centrum regiónu, letisko.


a pri tom vsetkom su to take iste okresne mesta ako kdekolvek inde.


Okresné mestá už sa zrušili. Existujú ešte okresy jako napríklad policajné a na ŠPZ ale už sú obvodné úrady. :idea:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:43
od Nevedko
Honda napísal:Okresné mestá už sa zrušili. Existujú ešte okresy jako napríklad policajné a na ŠPZ ale už sú obvodné úrady. :idea:

Neverim ti. Napriklad minule som bol v Martine, a vobec nebol zruseny. :-)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:46
od Honda
Nevedko napísal:
Honda napísal:Okresné mestá už sa zrušili. Existujú ešte okresy jako napríklad policajné a na ŠPZ ale už sú obvodné úrady. :idea:

Neverim ti. Napriklad minule som bol v Martine, a vobec nebol zruseny. :-)


Chceš tvrdiť, že samospráva sa stále člení na okresy :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:48
od Nevedko
Honda napísal:Chceš tvrdiť, že samospráva sa stále člení na okresy :?:

Nie, nechcem. Samosprava sa samozrejme na okresy nikdy nedelila.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 13:51
od Honda
Nevedko napísal:
Honda napísal:Chceš tvrdiť, že samospráva sa stále člení na okresy :?:

Nie, nechcem. Samosprava sa samozrejme na okresy nikdy nedelila.


A na čo sa teda delila :?: :roll:

Pokial viem tak boli okresy. Nad nimi kraje ale v nich bol výkon štátnej moci. Dnes sú aj kraje aj VÚC - vyššia samospráva a nižšia sú mestá a obce. A nad tými je štátna moc sústredená do obvodných úradov a krajských úradov a okresné už zrušili v tej podobe v akej boli. O tomto niečo málo viem.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 14:01
od Nevedko
Honda napísal:
Nevedko napísal:
Honda napísal:Chceš tvrdiť, že samospráva sa stále člení na okresy :?:

Nie, nechcem. Samosprava sa samozrejme na okresy nikdy nedelila.


A na čo sa teda delila :?: :roll:

Pokial viem tak boli okresy. Nad nimi kraje ale v nich bol výkon štátnej moci. Dnes sú aj kraje aj VÚC - vyššia samospráva a nižšia sú mestá a obce. A nad tými je štátna moc sústredená do obvodných úradov a krajských úradov a okresné už zrušili v tej podobe v akej boli. O tomto niečo málo viem.

Ja o tom mozno viem este menej, nez ty, podla mna okresy boli zastupcovia statnej spravy, nikdy nie samospravy.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 14:09
od Honda
Nevedko napísal:
Honda napísal:
Nevedko napísal:
Honda napísal:Chceš tvrdiť, že samospráva sa stále člení na okresy :?:

Nie, nechcem. Samosprava sa samozrejme na okresy nikdy nedelila.


A na čo sa teda delila :?: :roll:

Pokial viem tak boli okresy. Nad nimi kraje ale v nich bol výkon štátnej moci. Dnes sú aj kraje aj VÚC - vyššia samospráva a nižšia sú mestá a obce. A nad tými je štátna moc sústredená do obvodných úradov a krajských úradov a okresné už zrušili v tej podobe v akej boli. O tomto niečo málo viem.

Ja o tom mozno viem este menej, nez ty, podla mna okresy boli zastupcovia statnej spravy, nikdy nie samospravy.


No fšak píšem že okresné a krajskéc úrady spravovali štátny záujem a samospráva bola len v mestách a obciach. Po novom sa okresy ako také zrušili lebo ich bolo zbytočne vela. A nahradili ich obvodné úrady a tie majú detašované pracoviská skoro v každom bývalom okresnom meste kde sa zrušil okresný úrad a nenahradil ho obvodný úrad. Otec tomu hovorí: biznis s cedulkami na stenách úradov. Zostali v rámci polície napríklad policajné okresy ale to s tými povodnými okresnými úradmi nič nemá.

Na výkon štátnej moci sú aj krajské úrady - policajné, školské, .. niektoré sa majú rušiť. A po novom existuje aj vyššia samospráva čo sú VÚC - vyššie územné celky. Tie spravujú nejakých 30 miliárd Sk a kopírujú územie dnešných krajských úradov.

Dnes už 70% úradnej agendy patrí samospráve - mestá, obce a VÚC.

Ja som len opravil devila lebo on zase nevidí jaksi ten rozdiel vobec a neviem prečo ma Nevedko chceš opraviť a ťaháš ma za slovíčka. To tu musím v každej téme kde sa xcem vyjadrit ísť do detailov :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 14:16
od Nevedko
Ale Honda, upokoj sa, za slovicka si zacal tahat devila ty, lebo si mal pocti, ze nevidi rozdiel. A pritom si sa napisal o cleneni samospravy na okresy. Tak som mal pocit, ze tam zas nevidis rozdiel ty. To je cele.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 14:19
od devil
Ja som len opravil devila lebo on zase nevidí jaksi ten rozdiel vobec a neviem prečo ma Nevedko chceš opraviť a ťaháš ma za slovíčka. To tu musím v každej téme kde sa xcem vyjadrit ísť do detailov


o to nejde ci okresy alebo obvody. (napokon okresy ako statisticke jednotky stale existuju - npr. portal ŠÚ zverejnuje udaje v cleneni na obvody aj okresy). islo "len" o to ze nijaky nadpriemerny priemysel v ZA a PO kraji na vychod od ZA nie je. pri vsetkej snahe mi to nikto este nevyvratil.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 14:23
od Honda
Nevedko napísal:Ale Honda, upokoj sa, za slovicka si zacal tahat devila ty, lebo si mal pocti, ze nevidi rozdiel. A pritom si sa napisal o cleneni samospravy na okresy. Tak som mal pocit, ze tam zas nevidis rozdiel ty. To je cele.


Ja som kludný človek. Mňa skoro nič nemože naštvať. 8)

devil napísal:o to nejde ci okresy alebo obvody. (napokon okresy ako statisticke jednotky stale existuju - npr. portal ŠÚ zverejnuje udaje v cleneni na obvody aj okresy). islo "len" o to ze nijaky nadpriemerny priemysel v ZA a PO kraji na vychod od ZA nie je. pri vsetkej snahe mi to nikto este nevyvratil.


Tak prečo teda sú také intenzity aké sú od ZA až po PP :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 15:14
od devil
Tak prečo teda sú také intenzity aké sú od ZA až po PP


ktore(?), lebo su od tych viac nez 24.000 alebo aj okolo 12.000. preco je zapadna cast D1 vytazena skoro 2nasobne ako severna :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 15:44
od Pacho
je to sice OT, ale idem sa opakovat. D1 severom je samozrejme aj dedictvo z CSSR, kde boli ine priority a ko dnes v Sk no nech mi niekto povie, co je dolezitejsie v dnesnej dobe vo vystavbe na Sk ako dokoncenie D1 po aspon Za , 3+3 Ba TT, a prepojenie pomerne silnej priemyselnej aglomeracie Sever Sk ( ZA , kysuce MT, DCA...) s priemyslenym Ostravskom (jedna z najsilnejsich priemyselnych aglomeracii v CR) a v neposlednej rade Bialsko-Biala v PL. (netrufnem si typnut, aky vyznam ma v PL ale urcite dost vyznamny)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2007 16:28
od devil
prepojit stred krajiny s vlastnym hlavnym mestom pomocou RC je urcite dolezitejsie ako prepojit sever so susednymi krajinami nech je Ostravsko a pod. akokolvek dolezite. rovnako ako mat aspon normalnu 2pruhovu cestu dalej na vychod od ZV.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2007 14:41
od i15
Hadky o tom, ktora trasa by mala byt prioritnou su uz podla mna zbytocne, lebo v sucasnosti sa neda nic vyriest. Na prepojeni BA-ZA sa zacne pracovat uz tento rok a kym sa nepostavi kratky, ale narocny usek Zilina-Martin, dalsie prace na trase ZA-KE su na vedlajsej kolaji. Zilina - Martin par rokov potrva, aj keby sa tunel pri Ziline zacal stavat uz zajtra.

Ale som presvedceny, stavba R4 na polovicny profil a dialnicny obchvat Kosic by pomohli aj Presovu! Naco cakat na dobudovanie D1, ked sa da jazdit juhom... a stavba tychto usekov nie je vobec nakladna, lan chyba vola.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 12:00
od Jurislav
S Kaviaristom celkom nesúhlasím;
1) Prečo by sa mala D1 stavať po Milhosť a D5 KE-UA? Jediný rozdiel medzi doterajším plánom a tým tvojím by bol, že tých cca 20km KE-Milhosť by sa nepostavila ako RC ale ako D. To by bola drahšia varianta, aj keď len o málo,ale predsa.
2)Rajecký variant; prečo? Aj keď by sa skrátila D1 o niečo málo km, musela by sa zase predĺžiť D3. A D3 sa tak skoro nepostaví, množstvo áut by smerovalo zo ZA ku D1 čo by viedlo ku preplneným cestám I.triedy (ZA-PB, možno ZA-Rajec)
3)Pôvodná dialnica D1 mala viesť z Prahy a viesť niekde ako je R6 (možno trochu vyššie) severom až do KE. A v trase dnešnej D1 BA-PB mala viesť D61. Vtedy nebola priorita spojiť čo najkratšie BA a KE, ale Prahu a KE. A severom cez PP to bolo najrýchlejšie. A juhom budú viesť R1-R2. Ale keby sa všetko navrhovalo odznova, určite by bola nejaká diaľnica navrhnutá aj na juhu...ale zase by sa to stavalo na severe...aspoň BA-ZA.
A keď už tu hovoríš o chaose v peážach, tak si mal spomenúť aj R1-R2-R3 a malý úsek D1-R3.
A myslím že je jedno, či južná vetva bude nejaká RC alebo D5,
Ale máš pravdu, juh netreba úplne ignorovať a stavať ho aspoň na 1/2profil.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 16:50
od Pacho
Jurislav napísal:S Kaviaristom celkom nesúhlasím;
1) Prečo by sa mala D1 stavať po Milhosť a D5 KE-UA? Jediný rozdiel medzi doterajším plánom a tým tvojím by bol, že tých cca 20km KE-Milhosť by sa nepostavila ako RC ale ako D. To by bola drahšia varianta, aj keď len o málo,ale predsa.
2)Rajecký variant; prečo? Aj keď by sa skrátila D1 o niečo málo km, musela by sa zase predĺžiť D3. A D3 sa tak skoro nepostaví, množstvo áut by smerovalo zo ZA ku D1 čo by viedlo ku preplneným cestám I.triedy (ZA-PB, možno ZA-Rajec)
3)Pôvodná dialnica D1 mala viesť z Prahy a viesť niekde ako je R6 (možno trochu vyššie) severom až do KE. A v trase dnešnej D1 BA-PB mala viesť D61. Vtedy nebola priorita spojiť čo najkratšie BA a KE, ale Prahu a KE. A severom cez PP to bolo najrýchlejšie. A juhom budú viesť R1-R2. Ale keby sa všetko navrhovalo odznova, určite by bola nejaká diaľnica navrhnutá aj na juhu...ale zase by sa to stavalo na severe...aspoň BA-ZA.
A keď už tu hovoríš o chaose v peážach, tak si mal spomenúť aj R1-R2-R3 a malý úsek D1-R3.
A myslím že je jedno, či južná vetva bude nejaká RC alebo D5,
Ale máš pravdu, juh netreba úplne ignorovať a stavať ho aspoň na 1/2profil.


V podstate s Tebou suhlasim, jedine doplnim, ze povodne D61 z BA mala ist po TN, kde sa mala napajat na D z cz. Tak isto ako na SK doslo k "deformacii" trasovania vzhladom k CSSR ( spojnica Pha-KE - ZSSR) tak isto maju aj v CR zdeformovane trasovanie. Keby dnes projektovali D -tku urcite by viedla inakadial, koniec koncou, taktiez koniec D1 pretrasovali na sever smerom na OV :D

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2007 16:35
od Jurislav
Ale možno by som za, keby D1 viedla tak ako navrhol Kaviarista, a KE-UA by sa stavala ako Rka.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2007 16:37
od Jurislav
Teda myslím D1 by pokracovala za KE smerom na Miskolc po madarske hranice a napajala by sa na M30.