Moderátor: Moderátori
Ludo napísal:...Stredový pás zo 4 na 1,5m...
K tomu sa dá povedať len jedno. Keď je pre Slovensko také nedosiahnuteľné stavať diaľnice s parametrami diaľnice, tak ich nestavajme. Nikto nás nenúti. Stavajme teda obyčajné viacpruhové cesty. Títo naši "odborníci" dospejú k tomu, že premenujú lesnú cestu na diaľnicu a ešte k tomu aj urobia normu.
sorgo napísal:Nie su na parametre dialnic aj nejake normy EU, ktore su pre Slovensko zavazne?
sorgo napísal:Nie su na parametre dialnic aj nejake normy EU, ktore su pre Slovensko zavazne?
devil napísal:ta dialnica v chorvatsku tak trochu vadila EU ze tam bol americky bechtel. a celkom nahodou aj rumunska dialnica vadila europe a nahodou tam bol (ci stale je?) tiez bechtel.
i15 napísal:podla tych sirok 18,5m resp 22,5m to vyzera tak, ze sa nebude zuzovat len stredovy pas, ale aj odstavny To uz je problem z hladiska bezpecnosti...
007toso007 napísal:i15 napísal:podla tych sirok 18,5m resp 22,5m to vyzera tak, ze sa nebude zuzovat len stredovy pas, ale aj odstavny To uz je problem z hladiska bezpecnosti...
ktore useky ( ked su uz projekty ) sa budu stavat podla novych parametroch ?
007toso007 napísal:tiez suhlasim s Dialniciarom o tych estakadach a mostoch , ved ten , kto isiel po dialnici v Chorvatsku ( aj ja ) videl , ze tie stupania , ktore mame my , su nicim oproti Chorvatsku . mosty tam samozrejme boli , ale niekedy neboli na takych miestach , kde nie su potrebne a na Slovensku bo na 99.9999999 percenta boli . a vacsinou sla dialnica po zem. povrchu a nie po mostoch a estakadach . neviem ako to bolo dalej , lebo ja som siel len po Zadar , ale tam , kde som siel to bolo tak ako som pisal .
i15 napísal:podla tych sirok 18,5m resp 22,5m to vyzera tak, ze sa nebude zuzovat len stredovy pas, ale aj odstavny To uz je problem z hladiska bezpecnosti...
007toso007 napísal:i15 napísal:podla tych sirok 18,5m resp 22,5m to vyzera tak, ze sa nebude zuzovat len stredovy pas, ale aj odstavny To uz je problem z hladiska bezpecnosti...
ktore useky ( ked su uz projekty ) sa budu stavat podla novych parametroch ?
Dialniciar napísal:No a zásadné zlacnenie by prišlo, keby sa štát zobudil a dal na samotné diaľnice DPH 10%. Lebo štát stavia diaľnice sám pre seba. Úspora:
úsek D1 na plný profil, hodnota 10 mld. SKK bez DPH, s DPH je to 11,9 mld. SKK. S upravenou DPH 11 mld. SKK a 900 miliónov Sk štát ušetril. Na jednom úseku ... za tieto ušetrené financie by som staval bodové závady na R2, tam 1 km na 1/2 profil je 150 mil. SKK.
sorgo napísal:Prepac, musim ta opravit, znizenim sadzby DPH na dialnice stat neziska 9% ako to popisujes.
cena vystavby: 10mld, DPH 10% 1mld avsak vacsiu cas tych "usetrenych" 9% bude musiet stat vyplatit dodavatelovi pri uplatneni si naroku na odpocet DPH, kedze sadzba na vsetky prace subdodavatelov by ostala na 19%. Je to len hra s cislami, realny efekt by bol minimalny.
Dialniciar napísal:Ak by stavba stála 10 mld. SKK a DPH by bola nie 19%, ale 10%, koľko by stála stavba s DPH 10%
A okrem toho, asi sme sa nepochopili: komplet stavebné práce pri výstavbe diaľnice by mali zníženú sadzbu DPH. Tak ako v USA napr.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.