Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Feb 2013 10:17

ale prosim ta jedine co je je nabeton urcene je celkova suma a ramci nej mozeme manevrovat. kde mas napisane ze je nabeton urcene kolko je v koheznom a kolko v strukturalnom fonde ?

Opodstatnene stavby nevidis jedine ty s tvojou nenavistou voci comukolvek, co nevedie cez tvoj region


ale no tak, ty si tu obhajoval figelove zlavy cele mesiace a zrazu si martinskom useku - vykladnej skrine vsetkych zlav - uznal ze ide o dumping. hovori ti nieco schizofrenia ? faktom je ze sa da vytendrovat dobra cena, schvali sa NFP a navysenie potom zaplati stat. ale pred EU sa budeme tvarit ze stavby su ekonomicky efektivne. som zvedavy kolko usekov z toho zoznamu bude mat cenu ako ziada EU a zaroven primeranu intenzitu a usporu casu. ja nenavidim akurat tak klamstvo a manipulacie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 11:13

Qwert napísal:Pri tvorbe OPD bude jednoznačne politická objednávka dostať tam všetky chýbajúce úseky D1, aby sa vytvorila minimálne súvislá diaľnica BA - Bidovce, maximálne môžu opomenúť dostavbu Braniska, ale podľa mňa tam dajú aj to. Myslím si, že sa bude stavať aj úsek Budimír - Bidovce, lebo jednak nie je úplne nepripravený a tiež potrebujú niečo postaviť aj v KE kraji. Toto je podľa mňa isté, všetko ostatné v OPD je otázne.

Zo vcerajsich vyhlaseni NDS to vyzera tak, ze Branisko priorita nebude a bude sa stavat po r. 2020. Naopak do priorit by sa mali dostat useky po Michalovce, ale pre opakovanie procesu EIA az od r. 2017.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 11:26

devil napísal:ale no tak, ty si tu obhajoval figelove zlavy cele mesiace a zrazu si martinskom useku - vykladnej skrine vsetkych zlav - uznal ze ide o dumping.

Nikdy som nepopieral, ze ide o dumping - naopak, pozri si, co som tvrdil, ked boli zname ceny napr. na Fricovce-Svinia, Hubova-Ivachnova ci Levoca-Jablonov.

A ci je cena 137 alebo 170 mil. € pre DS-Turany, 215 ci 227 pre Hubova-Ivachnova alebo 338 vs. 383 pre Visnove, stale su to vysoko efektivne stavby. Kazdopadne ty budes nizke ceny spochybnovat uz len preto, ze ti splasli argumenty o drahych usekoch na severe :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Feb 2013 12:50

A ci je cena 137 alebo 170 mil. € pre DS-Turany, 215 ci 227 pre Hubova-Ivachnova alebo 338 vs. 383 pre Visnove, stale su to vysoko efektivne stavby.


vysoko efektivna stavba bola zarnovica - sasovske podhradie, 8,5 mil/km a 15.000 intenzita. ds-turany mas pravdu. to je tvoj tromf, vykladna skrina ktoru dookola omielas a zovseobecnujes. visnove pri 25 a viac mil/km. aby bolo tak efektivne ako ta zarnovica by mala mat logicky 50.000 intenzitu. hub-iva pri 15 mil/km 30.000 intenzitu.

nacrt realneho zasobnika pre dialnice z KF:

- visnove-ds
- ll-visnove
- svrcinovec - skalite
- strazov - brodno
- hubova - ivachnova
- turany - hubova
- presov obchvat

dokopy asi 75 km odhadom tak za 2 miliardy eur. co pochybujem ze pojdu len na dialnice. byt na mieste EU zmetiem to zo stola. toto skus obhajovat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 13:59

Zbytocne sa s tebou bavit, ked si aj tak melies svoje
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Feb 2013 15:10

len uvadzam na pravu mieru tvoj sci-fi zoznam. ja vychadzam z faktov, totiz z tych 7 usekov co som napisal je 5 v nejakom stadiu VO.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 20. Feb 2013 18:24

devil napísal:nacrt realneho zasobnika pre dialnice z KF:

- visnove-ds
- ll-visnove
- svrcinovec - skalite
- strazov - brodno
- hubova - ivachnova
- turany - hubova
- presov obchvat

dokopy asi 75 km odhadom tak za 2 miliardy eur. co pochybujem ze pojdu len na dialnice. byt na mieste EU zmetiem to zo stola. toto skus obhajovat.


Ono realne sa KF nedá na iné úseky ani použiť :-) takže žiadne zmetenie sa konať nebude
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod majo-majo » 21. Feb 2013 14:51

V budúcom roku má ísť z peňazí EÚ na dopravu 979 miliónov eur

viewtopic.php?f=35&t=17929
Obrázok používateľa
majo-majo
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 25
Založený: 14. Dec 2010 12:39

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod majo-majo » 21. Feb 2013 14:54

Na dopravu sa zatiaľ využila menej ako tretina eurofondov

viewtopic.php?f=35&t=17931
Obrázok používateľa
majo-majo
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 25
Založený: 14. Dec 2010 12:39

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod granite01 » 21. Feb 2013 21:24

majo-majo napísal:V budúcom roku má ísť z peňazí EÚ na dopravu 979 miliónov eur

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17929



No ano, plány čerpania nám strmo každý rok rastú . . . možno po zobrazení na grafe by to vyzeralo ako dikobraz :)
No a realita je potom niekde inde. . . buduci rok sme už na začiatku nového rozpočtového obdobia, napriek tomu ešte nevyčerpaná podstatná časť peňazí na potrebnú infraštruktúru :(
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod JaNY » 22. Feb 2013 01:08

To je nieco neskutocne, absurdne. Na jednej strane Brusel ma pre nas take kvantum penazi za as. Na druhej, niet cesty na slovensku ktora by nepotrebovala vylepsit parametre. Dalej tu pocuvame ako slavne cestarske podniky su na hrane existencie. Ludia ved je to bordel, hanba a ja neviem co este. Slovensko ma ku normalne fungujucej krajine strasne daleko. Kazdy tu nieco hraje(na cele z hranolom) a potom to tak vyzera.
Moj prispevok k nazvu tejto temi ma trochu daleko, ale mi nedalo, nereagovat na ten absurdistan.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 22. Feb 2013 12:31

Andrej napísal:
Qwert napísal:Pri tvorbe OPD bude jednoznačne politická objednávka dostať tam všetky chýbajúce úseky D1, aby sa vytvorila minimálne súvislá diaľnica BA - Bidovce, maximálne môžu opomenúť dostavbu Braniska, ale podľa mňa tam dajú aj to. Myslím si, že sa bude stavať aj úsek Budimír - Bidovce, lebo jednak nie je úplne nepripravený a tiež potrebujú niečo postaviť aj v KE kraji. Toto je podľa mňa isté, všetko ostatné v OPD je otázne.

Zo vcerajsich vyhlaseni NDS to vyzera tak, ze Branisko priorita nebude a bude sa stavat po r. 2020. Naopak do priorit by sa mali dostat useky po Michalovce, ale pre opakovanie procesu EIA az od r. 2017.


To by bolo rozumné, Branisko má čas po roku 2020. Akurát je škoda tej opakovanej EIA medzi Bidovcami a Pozdišovcami, ale skôr ako v roku 2017 by sa to pravdepodobne aj tak nestavalo. Veď to poznáme.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 22. Feb 2013 15:45

Uz to zmenili aj na stranke NDS. Takisto zaciatok vystavby druheho profilu useku D3 Oscadnica-CA posunuli na r. 2020.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 23. Feb 2013 10:45

Termin dostavby Braniska mozno prehodnotit, ked budu vysledky scitania dopavy za rok 2015. Ak by to bolo cez 15000 vozidiel, tak by bolo dobre tu druhu ruru trochu urychlit. V Horelici zrejme dojde k prekroceniu intenzity 20000 vozidiel este pred dostavbou druhej rury, ale to nie je az taky problem, kedze je to kratky tunel s odstavnym pruhom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2013 12:33

plus po dostavbe maleho obchvatu bude mat cadca aj velmi slusnu obchadzkovu trasu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Zaujímavé stránky o diaľniciach

Odoslaťod Arctic » 15. Máj 2013 10:36

http://www.opd.sk/projekty_opd velmi prehladna stranka o operacnom programe doprava
Arctic
diskutujúci
 
Príspevky: 65
Obrázky: 13
Založený: 23. Dec 2010 10:03

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 25. Máj 2013 08:23

viewtopic.php?f=35&t=18237

takze postupne sa otvara augiasov chliev aj pred EU. nadsadena ale malo vyuzitelna siet, kartel. mala by si posvietit aj na dopravne modely nds.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 25. Máj 2013 08:55

Evidentne im vadia subezne tahy - D3 a sev. R3, D1 a zap. R2, stredna R3 a R1 cez Donovaly. O R7, R8 ci R9 sa zrejme ani nebudu bavit.

Uz je najvyssi cas prehodnotit tahy, ktore su 10 rokov len na papieri a mimo TEN-T stavat RC len tam, kde je to naozaj ekonomicky opodstatnene, inak len cestu pre motorove vozidla (do 110 km/h, miestami 3/4-pruh) ci prelozky cesty I. triedy (R8, R9). Otazne tiez, co s juznou R3, ktora je v core TEN-T. Moj navrh:

D1,D2,D3,D4 bez zmien (CORE-TEN-T)
R1 pretrasovat do KE, od ZV ako cesta pre MV
R2 TN-ZH ako cesta pre MV
R3 juh a stred RC v 1/2 profile (trasovanie necham na feasibility study)
R4 RC
R5 RC alebo cesta pre MV
R6 RC
R7 cesta pre MV po NZ, dalej prelozky cesty I. triedy
R8, R9 cesta pre MV
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 25. Máj 2013 09:32

ono na zmenu D3 je uz asi neskoro, ale stale si myslim, ze to je este meciarove dedistvo na truc podnik ceskym tahom ..

R1 cez donovaly zrusit bez nahrady .. a R2 a R3 prepojit cez raztocno .. R1 pokracovat do KE a do BB nech je to ako to bolo doteraz privadzac, R5 sa mohlo tiez robit ako privadzac a za tu cenu co vytendrovali D3 to mohli urobit jednym supom

R7 ma zmysel po NZ a aj to z dovodu, ze ta nie je ziadna ina trasa .. dalej ani moc nie ..

ja si myslim najma, ze je sfantizovanie dialnicami, nech sa spoji konecne SSC a NDS a nech sa stavaju obchvaty jedniciek a prelozky jedniciek ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod granite01 » 25. Máj 2013 09:39

Najlepsie by bolo zrusit usek Svrcinovec - Zwardon a usetrene peniaze vrazit do useku Svrcinovec - Jablunkov a do R3 na Orave. . . . samozrejme je to nerealne, kedze je to uz rozbehnute + medzivladne dohody k tomu.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 25. Máj 2013 09:41

Suhlasim s Aquilom. Hlavne tie cesty I.triedy by sa mali podstatne viac rekonstruovat a stavat obchvaty.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 25. Máj 2013 16:15

nie je neskoro zrusit D3 a nahradit ju C22,5 resp. C11,5 ktore mozeme volat cesta pre MV.

mozeme sa odbavovat ci sa nejaky poloprofil bude volat RC alebo nie ale nebude to nic platne ked ideme minut miliardu na tento tah. a samozrejme prehodnocovat ll-dubna skala, turany-hubova a obchvat PO kde su zavazne pochybnosti o navratnosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 25. Máj 2013 20:34

aquila napísal:ono na zmenu D3 je uz asi neskoro, ale stale si myslim, ze to je este meciarove dedistvo na truc podnik ceskym tahom ..

Ale no Aquila brzdi trochu, D3 nie je nič iné ako pokračovanie vo veľkej miere federálneho doplnkového ťahu D18 Žilina - Čadca - Český Tešín. To naši českí priatelia vymysleli D48 ako trucpodnik :-) ( netreba sa im čudovať bližšia košeľa ako kabát ) ... a trucovali napríklad tým že obchvat Mostov u Jablunkova ( polprofil federálnej D18 projektoval to Dopravoprojekt ) hoci bol pripravený do stavby 1994 stavali až 1999-2001 až ked poliaci ohlasili S69 ... Mečiarovi možno vyčítať tak trasu okolo CA namiesto trasy cez Oščadnicu
.
27 marca bolo spoločné rokovanie polskej a slovenskej vlády kde poliaci celkom jasne naznačili že kým nebude D3/S69 uplne prejazdná bez obmedzenia tak žiadne iné prepojenie nebude, S7 prepojenie ku hranici bolo zastavené a S19 posunuli predbežne po 2020 minimálne.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 25. Máj 2013 20:42

Pre info čistý tranzit medzi hraničnými prechodmi v ČR

[album_photo]14495[/album_photo]
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 26. Máj 2013 08:40

S tou D3/D18 ma Johhan pravdu. Na ceskej strane sa prelozky na I/11 zacali stavat az potom co sa zastavilo uz rozostavane Skalite, ktore bolo podlozene slovensko-polskou zmluvou (urceny bod prepojenia D18 a S69). Chceli sme mat tri rychlostne prepojenia do Polska. Napriek silnemu tranzitu cez Jablunkov, ceska strana tam rychlostnu cestu odmietala. A na druhej strane, na polskej strane boli ludia, ktori to slovenako-polske prepojenie podporovali a tak sa podpisala zmluva a spresnilo sa miesto prepojenia.

A s tym trasovanim D3 to za Meciara ostalo otvorene. Prave preto sa stavali len tie 3 km pri hranici s Polskom, lebo to bol spolocny usek pre trasovanie popri Cadci aj pre oscadnicky variant. Za Dzurindu sa to prehodnocovalo znovu a vtedy sa urcil terajsi variant oznaceny ako X a udolne varianty sa zamietli.

Poliaci uz pochopili, ze je zbytocne sa tlacit smerom na Slovensko a tak maju D/RC do CR, kde je vybudovana nadvazujuca infrastruktura.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.

cron