devil napísal:ja to neuplatnujem, len som som mal "fakticku poznamku" ako niekto pocital s "lacnymi" tunelmi....skor si myslim ze aj ked sa to da postavit lacnejsie je tam aj riziko preto pripadne zlacnenie nebude take ako v tendroch pocas krizy.
Predpokladam, ze si reagoval na Tu-Hu. Teda neuplatnujes, ale pises
devil napísal:D1 tur-hub 68 mil/km, 14614 aut/den, 4653 €/voz
devil napísal:D1 tur-hub nie je navratny ani pri nadhodnotenej intenzite.
Pre rok 2015 len 10 tisic bez zapocitania presmerovania, s presmerovanim 14 tisic(Donovaly+Certovica), cize minimalne 16 tisic je realna intenzita v prvom roku ak by sa to otvorilo v roku 2026, pri cene 600 mil.E (podla mna aj pri sucasnych cenach do 500 mil.E, ale nadhadzujem 20%) by to bolo 44,44 mil.E/km a 2777 E/voz a to je pod urovnou Krivan-Mytna alebo Roznava-Jablonov, teda nie perfektna cena, ale pre skompletizovanie D1 BA-KE akceptovatelna, pritom skratenie trasy o 3 km.
Pritom iste presmerovanie by nastalo aj z Oravy, z krizovatky I/70xI/59 v DK smer ZA zhruba o 6 km dlhsia trasa, ale len cca 13,5 km mimo dialnice oproti 24,4 km po I/70, pre niekoho zaujimava alternativa.
To co sa povazuje za najrizikovejsie, teda razenie tunela(tunelov) na Tu-Hu, pre 2x7,5 km pre Visnove podla zmluvy to je 80 mil.E, urcite nie je dovod aby to boli stovky mil.E pre Tu-Hu, kde by nemala byt vyrazne horsia geologia. Stale moze dat stat vyrazit prieskumnu stolnu, kde sa cena pohybuje na urovni 1-2 mil.E/km, to su schopni za 2 roky vyrazit. Urcite by to bolo uzitocne aj na Soroske.