Stránka 52 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 16:42
od Driver
čiže podľa tych devilovych vypoctov aku si vymyslim intenzitu tak sa oplati stavat , že?
hlavne ze do ceny obchvatu Prešova zapocitame aj xy kilometrov mega krizovatky aj nove stredisko udrzby,ze
cize normalne objektivne kriteria
aj ta sa bude stavat tak ako doteraz, co bude ako tak pripravene pojde do vystavby

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 17:47
od devil
kde som nasiel som uviedol TVOJE cisla intenzit. v PO prieskum, v CA podla 2015, kludne napis ak niekde inde mas vyhrady. hlavne pri nizkych intenzitach nema az taky vplyv ci 4 ci 6 tisic. preto som uviedol tam kde to neplati. v istych pripadoch ani menej aut projektu neuskodi a inde ani viac aut nepomoze. v zasade lacny usek za 10 mega/km povedzme s +/- 10.000 intenzitou je uz na tom velmi dobre, ked stara cesta este aj prechadza obcami (50 km/h) ako dargov-pozdisovce nie je o com....

a ano suhlasim zmeny projektov mozu vyrazne menit situaciu. nadpriemerna uspory casu mozu vyrazne pomoct npr. D3. nadruhej strane toto neobsahuje zohladnenie tych 10 percent pri znizeni nezam. co zase pomoze inde....

cenu tur-hub mozes povazovat za nezmysel uviedol som ceny z rovnakeho zdroja... ked som nedavno napisal ze cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil. tak sa so mnou hadali. tu mame aj RV-soroska-jablonov 10 km poloprofilu so par mostami kde najdlhsi bude "az" 380 metrov. cize max. 10x10=100 mil € a 4 km tunel 4x50=200 mil €. dokopy 300 mil. presne ako podla zoznamu....pritom davnejsie jeden nas prispievatel ma presviedcal o tuneloch za 20-30 mil/km. no tak potom 25x4=100 a teda cely usek za 200 milionov teda 14,2 mil/km.....a pri 5000 autach mame 2840 €/voz co uz je akceptovatelne....

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 17:58
od devil
Driver, presne ked sa niekde prida 5-10.000 tak to bude zrazu TOP usek. PO ma tunel a k tomu tu krizovatku...vysledok asi neprekvapuje. ale ani HzP velmi nechce riesit a odhadovat velke obchvaty, takze PO II. a KE I. prejdu ak budu pripravene, ibazeby neboli peniaze.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 22:09
od Jano1
devil napísal:kde som nasiel som uviedol TVOJE cisla intenzit.


Ani som Ti priamo intenzity nevycital, aj ked niektore su nadhodnotene (aj D3 CA-Svrcinovec), ale nie je jednoduche povedat, ze to tak nebude, pretoze hlavne to zavisi od roku sprevadzkovania, teda na zaklade intenzit zo scitania viem odhadnut kolko bude intenzita v nasledujucich rokoch. Kolko bude o 20-30 rokov, tak na to treba jasnovidecku gulu.

devil napísal: ked som nedavno napisal ze cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil. tak sa so mnou hadali. tu mame aj RV-soroska-jablonov 10 km poloprofilu so par mostami kde najdlhsi bude "az" 380 metrov. cize max. 10x10=100 mil € a 4 km tunel 4x50=200 mil €. dokopy 300 mil. presne ako podla zoznamu....pritom davnejsie jeden nas prispievatel ma presviedcal o tuneloch za 20-30 mil/km. no tak potom 25x4=100 a teda cely usek za 200 milionov teda 14,2 mil/km.....a pri 5000 autach mame 2840 €/voz co uz je akceptovatelne....


Prave je blbost ratat polprofil tunela ako polovica ceny plneho profilu, je to 70, niekedy az 75% ceny plneho profilu.

50 mil.E/km tunela nie je bezna cena, vid. napr. zmluva na Visnove. Cena sa moze pohybovat na urovni 30-40 mil.E/km, pre polprofil 23-30 mil.E/km. Prave polprofilova Soroska (4,3 km) zrejme bude na hornej hranici polprofilovej ceny, teda 130 mil.E, 10 mostov na plnom profile tiez nebude zadarmo, takze 15 mil.E/km plneho profilu za 9,8 km je cca 150 mil.E, spolu 280 mil.E je moj odhad. V pripade polprofilu aj mimo tunela celkovo len okolo 240 mil.E.


devil napísal:cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil.

A ked by si uplatnil aj takuto prehnanu cenu na Tu-Hu, teda cele ako predrazeny tunel, tak mas 13,5 x 50 = 675 mil.E. Snad mi nejdes tvrdit, ze to bude stat pri sucasnych cenach viac.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2019 22:24
od devil
ja to neuplatnujem, len som som mal "fakticku poznamku" ako niekto pocital s "lacnymi" tunelmi....skor si myslim ze aj ked sa to da postavit lacnejsie je tam aj riziko preto pripadne zlacnenie nebude take ako v tendroch pocas krizy.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2019 04:53
od metelesku.blesku
No, bohvie, či by Soroška vyšla na "len" 30 mega v tom krasovom vápencovom ementáli, čo tam je.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2019 11:55
od DrX
Hajzel madarsky, zas hovori len o vystavbe D3 :-) :-) :-) viewtopic.php?f=35&t=24596

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2019 12:09
od Jano1
devil napísal:ja to neuplatnujem, len som som mal "fakticku poznamku" ako niekto pocital s "lacnymi" tunelmi....skor si myslim ze aj ked sa to da postavit lacnejsie je tam aj riziko preto pripadne zlacnenie nebude take ako v tendroch pocas krizy.


Predpokladam, ze si reagoval na Tu-Hu. Teda neuplatnujes, ale pises
devil napísal:D1 tur-hub 68 mil/km, 14614 aut/den, 4653 €/voz

devil napísal:D1 tur-hub nie je navratny ani pri nadhodnotenej intenzite.


Pre rok 2015 len 10 tisic bez zapocitania presmerovania, s presmerovanim 14 tisic(Donovaly+Certovica), cize minimalne 16 tisic je realna intenzita v prvom roku ak by sa to otvorilo v roku 2026, pri cene 600 mil.E (podla mna aj pri sucasnych cenach do 500 mil.E, ale nadhadzujem 20%) by to bolo 44,44 mil.E/km a 2777 E/voz a to je pod urovnou Krivan-Mytna alebo Roznava-Jablonov, teda nie perfektna cena, ale pre skompletizovanie D1 BA-KE akceptovatelna, pritom skratenie trasy o 3 km.
Pritom iste presmerovanie by nastalo aj z Oravy, z krizovatky I/70xI/59 v DK smer ZA zhruba o 6 km dlhsia trasa, ale len cca 13,5 km mimo dialnice oproti 24,4 km po I/70, pre niekoho zaujimava alternativa.

To co sa povazuje za najrizikovejsie, teda razenie tunela(tunelov) na Tu-Hu, pre 2x7,5 km pre Visnove podla zmluvy to je 80 mil.E, urcite nie je dovod aby to boli stovky mil.E pre Tu-Hu, kde by nemala byt vyrazne horsia geologia. Stale moze dat stat vyrazit prieskumnu stolnu, kde sa cena pohybuje na urovni 1-2 mil.E/km, to su schopni za 2 roky vyrazit. Urcite by to bolo uzitocne aj na Soroske.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2019 12:16
od Jano1
DrX napísal:Hajzel madarsky, zas hovori len o vystavbe D3 :-) :-) :-) viewtopic.php?f=35&t=24596


Len hovori, ale nekona, pripadne klame. Privadzac KM v nedohladne, D3 Cadca-Svrcinovec meska, aj ked "Hajzel madarsky" tvrdi, ze "v súčasnosti výstavba tohto úseku pokračuje podľa harmonogramu".

"Érsek rozhodol o začiatku výstavby úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec" :lol: :lol: :lol:
To sa rozhodlo roky predtym, nez mohol nieco k tomu povedat, ale nezrusil to protizakonne ako Vazny zrusil protizakonne D3 Strazov-Brodno za prijatelnu cenu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2019 12:47
od DrX
Uz som sa zlakol, ze by tu bol nejaky prispevok bez tradicnych *** Janobludov.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 16:22
od devil
Jano1 je skvely diskuter, bez ohladu ci s nim suhlasime alebo nie, kazdy sa moze pomylit inac pise jasne a k veci.

tur-hub tiez odadujem na 10k aut denne.....na to aby dosiahla akceptovatelne cisla treba zasadne vyssie intenzity a zaroven aj zasadne nizsiu cenu. to zase nebude take jednoduche.

NDS skôr odhadla celkové náklady na dostavbu diaľnice s tunelom Višňové vo výške do 540 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to zhruba o 130 mil. eur viac, ako bola pôvodná zmluvná cena na výstavbu celého úseku (409,8 mil. eur bez DPH).
Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/22254735/nov ... snove.html

cize realne okolo 40 mil/km....a stale treba do ceny v oboch pripadoch a vlastne na vsetkych dotknutych usekoch D1 zapocitat prieskumnu stolnu spred 20 rokov. co je asi 1 mil./km navyse. dokonca aj ramci PPP1 a PPP3 boli zaplatene nejake pripravne prace. ak sa dobre pamatame boli to desiatky mil. cize nejaky ten milion eur/km navyse.
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/99304/Z ... na-mil-eur
https://www.etrend.sk/ekonomika/zruseni ... ionov.html

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 16:43
od jarino
K Turany - Hubová je vypracovaná štátna expertíza a snáď ju MDV SR pustí na verejnosť.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 17:24
od devil
ta sa nevypracuje az ked je DSP ?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 17:27
od jarino
Nie. Malo by to byť pri DUR a DSZ.
Teraz je vôľa legislatívne spojiť DUR s EIA a DSP s ďalšími procesmi prípravy v záujme skrátenia prípravy, tak uvidíme, ako to bude, ak prejdú zmeny. Len vôľu brzdí, že idú voľby a teda zmena obsadenia v NR SR.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 17:56
od devil
vsak tak je to tusim v rakusku...

R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 10:34
od Dendik
jarino napísal:Nie je na tom nič pobavujúce.ÚHP hodnotí výsledky štúdie realizovateľnosti k daným projektom na začiatku procesu prípravy. Tak by to malo byť.
D1 na východ je postavená. Ak myslíš D1 na východe, t.j. od KE smer Ukrajina, proces prípravy potrvá roky a v súčasnosti by to zrejme nebolo z čoho financovať.

Tak vidis, R4 na vychod od PO a ani D1 na vychod od KE sa zrejme najblizsich 10 rokov neskrtne, ale na hornu Nitru treba dalsiu plnoprofilovu Rku
a od Vlckoviec k Blave paralelnu R1tku že? Ak chlapci z UhP namixuju pozadovany scenár, do 10 rokov sa tieto dve stavby kludne do vystavby mozu dostať...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 10:58
od Vlados
Ako vieš, že Rka na Hornú Nitru prejde cez ÚhP. Tú si vymyslel jeden politický narcis. Včetci odborníci sa vyjadrili že mysel tam mám preložka jednotky.
A k R1 BA-Vlčkovce. Ak by sa postavil,a tak by nebolo potrebné rozširovanie D1 BA-TT na 3/4 pruhy. Rozširovanie vo výsledku bude stáť viac ako by stála tá R1, no politicky stavať ďalšiu RC na západe nebolo vhodné, tak sa zvolilo drahšie rozširovanie.
PS: Ak sa by stavala Rka od Vlčkoviec k Blave tak by vznikla nová Rka do Trnavy! Prešov je síce ďaleko alebo Bratislava a Trnava sú dve samostatné mestá ;)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 11:56
od devil
dobre ze prejde cez UhP ale to neznamena ze ju nadobro zrusia. faktom je ze velmi spravne zrusili R9 ale zrusit RC na zapade je uz nesmierne tazke...od linie E77 na zapad su doslova vsade narvane RC a na vychod uz nie. z toho mame strednu R3, R8 a vacsinu R7 mimo E koridorov, severnu R3 kde polsko neplanuje priamo nadvaznu RC a to iste je v podstate uz aj zapadna R2. cize aj keby z toho vzisla jedna severojuzna R nikto by nemohol namietat.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 12:03
od Vlados
Podľa mňa neprejde cez ÚhP, nakoľko existuje iné výhodnejšie riešenie. Ak by prešla R8 tak potom ich kritériami prejde každá RC a ÚhP nemá šancu nejako pomôcť určovaním čo má a čo už nemá zmysel.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 12:14
od Dendik
Vlados napísal:Podľa mňa neprejde cez ÚhP, nakoľko existuje iné výhodnejšie riešenie. Ak by prešla R8 tak potom ich kritériami prejde každá RC a ÚhP nemá šancu nejako pomôcť určovaním čo má a čo už nemá zmysel.

Presne tak, uvidíme čo prejde a čo nie. To bude lakmusovy papierik UhP z ktorého sa bude dať vyčítať kade vietor veje :D

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 12:20
od devil
tu treba otvorit otazku financovania z eurofondov. eurofondy na cesty bez spoluucasti sa delili takto
2007-13 1,25 mld. kohezny fond na CORE 0,972 mld. ERDF na COMPREHENSIVE a cesty I. tr.
2014-20 1,14 mld. kohezny fond na CORE 0,485 mld. ERDF na COMPREHENSIVE a cesty I. tr.

cize objem prostriedkov mimo CORE nam klesol na polovicu, to je presne ten balik zaco maju ist tie modernizacie. CORE by sme mali stihnut do 2030 a COMPREHENSIVE do 2050. cize bud tie cesty utiahne rozpocet cize nielen 200 mil. na asfaltovanie a sediatky az stovky mil rocne na prelozky a upravy alebo sa urci podstatne ine prerozdelenie v prospech ERDF (ak by niekto nevedel europsky fond regionalneho rozvoja).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 12:30
od jarino
Dendik napísal:
jarino napísal:Nie je na tom nič pobavujúce.ÚHP hodnotí výsledky štúdie realizovateľnosti k daným projektom na začiatku procesu prípravy. Tak by to malo byť.
D1 na východ je postavená. Ak myslíš D1 na východe, t.j. od KE smer Ukrajina, proces prípravy potrvá roky a v súčasnosti by to zrejme nebolo z čoho financovať.

Tak vidis, R4 na vychod od PO a ani D1 na vychod od KE sa zrejme najblizsich 10 rokov neskrtne, ale na hornu Nitru treba dalsiu plnoprofilovu Rku
a od Vlckoviec k Blave paralelnu R1tku že? Ak chlapci z UhP namixuju pozadovany scenár, do 10 rokov sa tieto dve stavby kludne do vystavby mozu dostať...

Nevidím... V prípade R8 a R1 sa to robí správne, t.j. úplne na začiatku prípravy. Posudzuje sa Štúdia realizovateľnosti.
Neviem čo chceš posudzovať v prípade D1 a R4. Obidve majú Štúdiu realizovateľnosti spred niekoľkých rokov, ktorá je už zrejme neaktuálna podľa súčasných metodík. Keď sa vykoná aktualizácia, tak HzP bude mať čo hodnotiť a pripomienkovať. Príprava je na úrovni DÚR resp. EIA, tam moc nemá čo HzP pripomienkovať.

Kompetencie v príprave má stále MDV SR. Nie UHP. Pre súčasného ministra dopravy ich odporúčania nie sú ani záväzné. Naopak, podriadené spoločnosti obstarávajú veselo bez predošlého posúdenia.

R8 je posudzovaná multimodálne. Neviem presne o čo sa jedná (či sa posudzujú aj možnosti riešenia pomocou železnice...), no je to prvá CBA, ktorá je takto posudzovaná.
R9 snáď nikdy ani nebola oficiálnou RC. A zrejme asi ani nebude, lebo sa urobia preložky cesty 1. triedy.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 14:51
od Jano1
devil napísal:mame strednu R3, R8 a vacsinu R7 mimo E koridorov,


Stredna R3 je sucastou zakladnej (CORE) siete Trans-European road network, na rozdiel od R4, R2, R1(okrem cca 20 km peaze s R3).

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 16:57
od devil
ano je sucastou CORE ale nema tam co hladat. absulutne neprirodzeny a zbytocny koridor prakticky nema vacsi vyznam ako byvala R9. preto tam predtym neviedla E cesta.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2019 17:00
od Yoggy52
Tak namiesto R3, dame R4 do coru 8)