Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou známkou by ste ohodnotili Jána Počiatka v kresle ministra dopravy za roky 2012-2016?

1
2
3%
2
13
19%
3
22
32%
4
20
29%
5
12
17%
 
Celkový počet hlasov : 69

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 30. Nov 2012 10:32

Zástupcovia stavebných firiem vyslovili tajným hlasovaním nespokojnosť s aktivitami vlády na podporu rastu domáceho stavebníctva. Najhoršiu známku v stupnici od jednotky po päťku dalo kabinetu Roberta Fica v tejto oblasti 66 % hlasujúcich a najlepšiu nikto.

viewtopic.php?f=35&t=17661

Za doterajsiu pracu Pociatka by som ani ja nedal lepsiu znamku. Okrem uz pripraveneho tendra na kratucky obchvat ZH nerozbehol nic, pritom cakaju stavby na R2, R3. Na D1 dlhodobo zablokovane dolezite tendre - uz mi to pride ako naschval s cielom prisvojit si figelov uspech za ich rozostavanie... Klientelizmus ako za Vazneho, navrat cien nie na rozumnu, ale vysoko predrazenu hladinu atd atd...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod mb1000 » 30. Nov 2012 11:03

Andrej napísal:Okrem uz pripraveneho tendra na kratucky obchvat ZH nerozbehol nic, pritom cakaju stavby na R2, R3. Na D1 dlhodobo zablokovane dolezite tendre ...


Ja mam z tohoto velmi zly pocit, teraz vsetko zastalo a som velmi zvedavy, kedy sa realne zacne s tendrami na R2/R3 a o samotnej vystavbe ani nehovoriac. A visiace tendre D1/D3 su tiez lahodka.
Stale dufam ze na jar sa vsetko rozbehne, lebo ked nie, tak potom su to vsetci neschopni babraci.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod tondiego » 30. Nov 2012 13:21

Ak sa buduci rok nezacnu stavat vsetky momentalne tendrovane useky na D1/D3 a chystane tendre pre useky na R2/R3, padne jedna z hlavnych Ficovych barliciek pre volicov - "chcem stavat dialnice". A znemozni sa este viac, ako ho znemozni ekonomicka kriza.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 30. Nov 2012 13:29

Nepadne, aj keby sa tendre sa zrusili pre nizku cenu a namiesto toho len slubilo rozostavat nekonecne vela km v dalsom obdobi - vid. zrusenie vsetkych eurofondovych stavieb na zacatie v r. 2007-2010 (spolu cez 100 km) a kazdorocne odsuvanie slubu o buducej masivnej vystavbe.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 30. Nov 2012 17:54

"Rozdiely vznikajú najčastejšie z dvoch dôvodov. Expertíza sa robí pri oveľa nižšom stupni prípravy stavby, a teda miery poznania konkrétností na trase. A často sa vo vyšších stupňoch prípravy urobia zmeny, vypadnú niektoré pôvodne plánované prvky, napríklad križovatky," uvádza Marcel Jánošík, hovorca NDS.


bingo, tak ako som pred casom tvrdil. takze expertizy treba brat s rezervou a expertizy npr. pri DUR nestoja ani za zmienku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2012 10:26

Obavam sa, ze je to len hlupa vyhovorka, preco boli expertizy v minulosti silno nadhodnotene - st.expertiza sa dnes robi pri kazdom stupni pripravy od technickej studie cez DUR az po DSP, pricom vypracovane DSP mali vsetky Figelom sutazene useky s vynimkou DS-Turany a Fricovce-Svinia. To vsak nemozu priznat, pretoze by tym len potvrdili predrazenost doterajsich stavieb. Dokazom su pritom ceny stavieb v inych krajinach EU.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Pacho » 01. Dec 2012 14:05

Podľa mňa Počitka, viac zaujíma Dubaj, rôzne jachty.... ako činnosť MD. Veď do dnešného dňa MD ešte nemá spracovanú strtégiu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 130
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod joe » 10. Dec 2012 18:03

Pán minister má svojich koňov a kobylu vo vedení NDS, ale keď kobyla nemá podkuté, chcelo by to prepriahnuť.
Bola pani Ž., ktorá šéfuje OPD niekedy na stavbe diaľnice? Už si obula čižmy? Vie pani Ž. čo je to tender, betón, armatúra, násyp?
Pán minister, chce to prepriahnuť, tvoje kone a kobyly neťahajú tým správnym Smerom. Buď je kočiš zlý, alebo máš zapriahnuté mršiny, ktoré majú podkuté zlaté podkovy...
joe
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 06. Jún 2011 11:07

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Ondra O.K. » 12. Dec 2012 10:14

Dival jsem se na stranky Ministersva dopravy a za Figela se tam pravidelne uverejnovaly programy ministra, ze kterych se obcas dalo s predstihem vycist otevirani nekterych useku (zajima me usek Jablonov-Beharovce)...

Od doby noveho ministra uz to tam neni nebo spatne hledam? Posledni tiskovou zpravu tam vidim z 23.3.2012 (jeste Figeluv program - hned na uvodni strane webu), coz se mi nezda.
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 27. Dec 2012 10:40

viewtopic.php?f=35&t=17721

kritizovat ministra par mesiacov po nastupe je pekne divadlo no nie je nato dovod. rusenie nezmyslov predchadzajucej vlady (PPP, filialka) asi nie je az taky problem ako zacat nieco riesit konstruktivne.

zda sa ze PPP na sposob vazneho sa uz konat nebude, os. 4 sa ide cerpat rozumne. to su hned 2 pozitiva. uvidime ako sa docerpaju osi 2 a 5 a ako sa nastavia priority po 2015.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod aquila » 27. Dec 2012 11:15

ono problem vidim skor v jeho necinnosti, a to je fakt .. o zruseni filialky nerozhodol pociatek, ale viac menej ju zarezal figel tym, ze chcel prostriedky z nej najprv na dialnice (nez dosli supernizke ceny) a teda sa moc aktivne nan nej nerobilo, a najma tym, ze zacali robit studiu realizovatelnosti, co bol jasny signal ktomu, ze to dostane stopku .. a je jedno kto by tam bol .. o zmene OPD a prioritnej osi 4 sa zacalo uz za figela.. cize to je skor uz take divadielko od neho, ze kritizuje pociatka za rozhodnutie, ktore prislo uz za jeho ministrovania .. o nezmyselnosti filialky v stave ako ju urobil dopravorpojekt vedeli uz aj kompetentni, len chceli nejako z toho vycuvavat, aby nemuseli platit EU spat projekcne prace, tak si vymysleli studiu realizovatelnosti, ktora sa normalne robi podstatne skor ...

na pociatkovi je snad zatial dobre ozaj len to, ze je moc lenivy na to, aby robil akekolvek zmeny .. vid aj zmena trasy R7, kde su obrovske tlaky od smerackej pozemkovej lobby a aj tak to uz nezmenili..
ale tam mam dojem, ze sa RKC/KDH dohodla nejako so smerakmi ohladne pozemkov, ktore tam vlastni RKC ..
a pri turany hubova sa dopravoprojektu/doprastavu podriadil tak vazny, ako figel, tak aj pociatok ..

na PPP zistili, ze uz ozaj nemaju ..


fico si paradoxne svojimi 4mi rokmi vlady usil budu sam na seba .. a skor moze dakovat pravici, ze nepokracovali v PPP, lebo to by ho zarezalo.. lebo mat a nemat 700 mio euro rocne v rozpocte je velky rozdiel .. tych 130-140 mio euro este nejako preziju.. ale vypadok 700 mio by nerozdychal ...

lebo zatial pociatek nedotiahol mimo jednoducheho obchvatu ziaru ani jeden tender do uspesneho konca .. ale skor si myslim, ze to je podobna taktika ako v roku 2006/2007 .. schvalne to brzdit, aby to nebodaj padlo do roku minulej vlady.. a vsetko zacat/dokoncit az rok potom ... plus ma fico zase krasne pripravenych a roztendrovanych niekolko 10km dialnic od minulej vlady, len ich dokoncit ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2012 12:09

Vidim to podobne - ked rozbehne v r. 2013 co len 55 km (co je bez väcsich problemov splnitelne - 29 km D1, 28 km R2), bude to obrovsky uspech pre Pociatka, nie pre Figela, ktory tendre vypisal ci pripravoval.

Momentalne je rozostavanych 60 km D/RC, z ktorych 22 km by malo byt v buducom roku (prip.zac. 2014) uvedenych do prevadzky. Po rozostavani spominanych cca 55 km by sa rozostavanost dosiahnut konecne cez 100 km, co povazujem za zdrave tempo v nasich podmienkach.

Fico si podkopal konar za Vazneho nielen PPP, ale vseobecne megalomaniou - od Filialky (ktora by sa pri rozumnom projekte dala skutocne postavit za podstatne nizsiu cenu pre vsetky 3 etapy) cez sirokorozchodnu az po absolutne nerentabilne projekty na D/RC (R8, niektore tunely ci trasovanie na R2, D3 v okoli KNM, R4 PO, kolektory na D1 BA-TT...). Pokial nechceme stavat dialnicnu siet dalsich 40 rokov, je potrebne urobit rozsiahle zmeny projektov tak, aby sa neopakovala situacia ako pri Filialke ci Svrcinovec-Skalite, kde su uz sice takmer vyhodnotene tendre (a vyhodene mnozstvo prostriedkov na pripravu/vykup pozemkov), ale unia nam ich nakoniec nepreplati...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 27. Dec 2012 12:37

ale no, filialku tlacila cela projekcno-betonova loby. podstatne je ze to figel zacal tendrovat aj bez studie realizovatelnosti. preco teda spustil tender, aby sme presvihli dalsi rok a museli sa triast ci sa os 4 vycerpa ? tak ako rusenie PPP je velka figelova zasluha tak os 4 je jeho velky fail.

tiez mozem povedat ze figelove tendre na cestach su preto lebo uz nemali kde dat peniaze z osi 5. ze zlacnene dialnice su preto lebo sa tendrovali najlacnejsie mozne useky a ze je kriza. v tomto bude mat pociatek omnoho tazsiu ulohu, stihnut vycerpat os 5 kde bola slaba pripravenost R2 a os 2 kde si moze vybrat uz len z megalomanie s casom stavby aspon 4 roky.

na PPP zistili ze na to nemaju. ale to nemaju ani na vytvorenie 1 zdravotnej poistovne a predsa to riesia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 27. Dec 2012 12:38

Andrej D3 pri Brodne, KNM. Skalitom a kolektory na D1 su trochu iny level megalomanie, ako R4 PO, nemyslis? Na projekte R4 nie je nic zle, expertizne ceny sa pohybovali do 30 mil €/km, Usek moze ist do vystavby v case, ked bude potrebny.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Lifko22 » 27. Dec 2012 12:54

Čo sa týka kolektorov na D1 BA-TT tak ja mám pocit ze celá výstavba bude riešená na etapy. Proste najprv plnohodnotné rozšírenie existujúceho telesa diaľnice, potom postupne prebudovanie križovatiek a až potom, v neskoršom čase, keď to bude potrebné sa dobudujú kompletné kolektory okolo tohto úseku. Ale je pravda, že tie nebudú potrebné ešte dlhú dobu.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2012 12:57

devil napísal:tiez mozem povedat ze figelove tendre na cestach su preto lebo uz nemali kde dat peniaze z osi 5. ze zlacnene dialnice su preto lebo sa tendrovali najlacnejsie mozne useky a ze je kriza.

Medzi najlacnejsie useky pocitas aj Visnove ci Hubova-Ivachnova?

Medzi figelove najväcsie zasluhy pokladam najmä to, ze ukazal, ze u nas ide stavat aj lacnejsie, na urovni cien v europe. 1 km tunelovej rury za 15-20 mil. € - o tom sme predtym mohli len snivat. Skoda, ze aj svojou nekompetentnostou nedokazal viacere projekty uviest do realizacie.
devil napísal:v tomto bude mat pociatek omnoho tazsiu ulohu, stihnut vycerpat os 5 kde bola slaba pripravenost R2 a os 2 kde si moze vybrat uz len z megalomanie s casom stavby aspon 4 roky.

situacia v pr.osi 5 je vsak opät len nasledkom Vazneho - kedze pripravene projekty z R1 sa stavali cez PPP a s pripravou na R2 ZV-Krivan sa vobec neponahlal.

Nepopieram, ze Filialku tlacila projekcno-stavbarska lobby, ale tento projekt opät pochoval opät este Vazny spolu s poziadavkami magistratu BA. Mimochodom v dalsom prog.obdobi chce unia opät stedro podporit primestsku dopravu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2012 13:08

i15 napísal:Andrej D3 pri Brodne, KNM. Skalitom a kolektory na D1 su trochu iny level megalomanie, ako R4 PO, nemyslis? Na projekte R4 nie je nic zle, expertizne ceny sa pohybovali do 30 mil €/km, Usek moze ist do vystavby v case, ked bude potrebny.

D3 pri KNM sa da roznymi opatreniami zlacnit mozno o 100-200 mil. €, R4 zmenou variantu o 200-300 mil. €. Ak chces, nazvi to "iny level megalomanie", ale balik penazi je podobny :-) Mimochodom pri 30 mil. € / km by SO PO stal takmer 450 mil. €.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 27. Dec 2012 13:14

R4 PO je cenou a dlzkou porovnatelny s D1 Hubova Ivachnova. V PO je sice menej tranzitu, ale intenzita dopravy na I/18 je o 6000-7000 vozidiel vyssia a dokonci sa neskor, takze kludne tu moze byt aj porovnatelna intenzita dopravy po spusteni.

JV variant je absolutne nepripraveny a znamenal by predlzenie trasy z-v asi o 5km a absolutne nevyriesenie smeru na SB
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Lifko22 » 27. Dec 2012 13:17

Aký iný variant sa dá použiť pri SO PO? v momentálnej etape je asi trosku neskoro meniť variant. Ale ak má niekto variantné riešenia, tak by som ich veľmi rád videl. :)
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2012 13:43

Uz som to pisal v prislusnej teme - JV variant predlzi trasu Z-V o 4 km, ale zaroven skrati trasu S-J (na ktory je primarne urceny) o vyse 10 km. Smer Sabinov sa da vyriesit prelozkou I/68.
Priprava JV obchvatu je sice o cca 2 roky pozadu, co je vsak stale lepsi stav oproti tomu, keby nam unia S obchvat odmietla preplatit. Kazdopadne je potrebne urobit feasibility study a rozhodnut sa v zavislosti od jej zaverov.

Lifko, aj na D3 Brodno-KNM a KNM-Oscadnica sa ide menit variant - priprava opät pada na uroven DUR. Oba useky boli pripravene uz od r. 1998 a aky je z toho realny uzitok? Radsej kompletne prerobit projekty tak, aby boli realizovatelne ako mat sice pokrocile stadium pripravy ale donekonecna odsuvat vystavbu pre nerentabilnost projektu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Lifko22 » 27. Dec 2012 14:40

No, podľa toho ako sa pripravuje tento úsek, tak veľmi to neodsúvajú.V príprave ani veľmi nezaostáva za D1 Budimír-Bidovce. Projektová príprava na Stavebné povolenie, pre ponuku, majetková príprava.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod aquila » 27. Dec 2012 15:32

devil napísal:ale no, filialku tlacila cela projekcno-betonova loby. podstatne je ze to figel zacal tendrovat aj bez studie realizovatelnosti. preco teda spustil tender, aby sme presvihli dalsi rok a museli sa triast ci sa os 4 vycerpa ? tak ako rusenie PPP je velka figelova zasluha tak os 4 je jeho velky fail.


PO 4 bola celkovo velmi zle nastavena este prvou ficovou vladou kde jeden projekto pokryval cez 90% objemu prostriedkov. tender na filialku a visnove pokladam oba za cisty vystrel do tmy kvoli volbam .. keby volby neboli, tak sa tendrovanie nespusti ..
tiez to nemeni nic na tom, ze aj figel sa na nu vlastne vykaslal, lebo mimo snahy presunut odtial peniaze na dialnice moc toho neurobili
a az na konci sa zobudili a zacali avizovat moznu zmenu strategie ..

devil napísal:tiez mozem povedat ze figelove tendre na cestach su preto lebo uz nemali kde dat peniaze z osi 5. ze zlacnene dialnice su preto lebo sa tendrovali najlacnejsie mozne useky a ze je kriza. v tomto bude mat pociatek omnoho tazsiu ulohu, stihnut vycerpat os 5 kde bola slaba pripravenost R2 a os 2 kde si moze vybrat uz len z megalomanie s casom stavby aspon 4 roky.


ale tam je zase raz vinna prva ficova vlada, ktora sa na cesty prvej triedy a jednicky dost vykasala.
v tomto zase klobuk dole pred figelom, ze aspon operativne sa snazili rapidne zlepsit jednicky .. a jedno ze to je skor z nudze cnost, a ze cast penazi nam EU nepreplati.
aspon sa po 20tich rokoch nieco
nehovoriac o tom, ze tolko zadadnych novostavieb na jednickach ako za 1,5 figelovania sa nezacalo za celu existenciu republiky ..

devil napísal:na PPP zistili ze na to nemaju. ale to nemaju ani na vytvorenie 1 zdravotnej poistovne a predsa to riesia.


zjavne uz v PPP nie su ti spravni ludia :)

figelovi ja ked uz tak dost vycitam, ze zeleznice (infrastruktura aj obnova parku) sa vlastne zastavili a jedine male plus ma za regiojet (aj ked hodne sporny) ...

pociatkovi priznam jeho plus skor v necinnosti .. ze toho vela nepokazil ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 27. Dec 2012 16:00

Andrej napísal:Uz som to pisal v prislusnej teme - JV variant predlzi trasu Z-V o 4 km, ale zaroven skrati trasu S-J (na ktory je primarne urceny) o vyse 10 km. Smer Sabinov sa da vyriesit prelozkou I/68.


v tom sa nezhodneme, hlavne tahy u nas su podla mna zapad-vychod.

Priprava JV obchvatu je sice o cca 2 roky pozadu, co je vsak stale lepsi stav oproti tomu, keby nam unia S obchvat odmietla preplatit.


NICOVE NIC vs. prebiehajuca priprava DSP a MP je rozdiel 2 roky v priprave?? :) Okrem toho, ak si dobre spominam, niekto tu este davno spominal, ze JV obchvat Presova je rizikovy aj kvoli poddolovanemu uzemiu, kedze sa tam tazila sol.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 27. Dec 2012 16:38

Medzi najlacnejsie useky pocitas aj Visnove ci Hubova-Ivachnova?


tieto sa za figela nespustili pokial viem. bude treba ich doriesit. sam pises ze je rozostavanych 60 km, tj. ds-tur, jan-jab, fri-svi a R4. a to su najjednoduchsie z tych co mal na vyber. pociatek ma na vyber "skvosty" ako svr-ska, stra-bro, hp-ll, ll-ds a musi doriesit hub-iva. fazovat sa da ale zmanazovat to v takom kratkom case bude velmi narocna uloha. najma ked podla mna str-bro a svrc-ska by vobec nemal spustat.

1 km tunelovej rury za 15-20 mil. € je bullshit.

situacia v pr.osi 5 je vsak opät len nasledkom Vazneho - kedze pripravene projekty z R1 sa stavali cez PPP a s pripravou na R2 ZV-Krivan sa vobec neponahlal.


ano suhlasim, vazny dokonale spackal co sa dalo, aj os 5. snad je isty druh sebareflexie v smere ze vazny sa nestal druhykrat MD. k figelovi treba dodat aj to ze ako sa zachoval k RC, asi tak ako ktorykolvek jeho predchodca. zvolen-krivan riesil tusim od 2011 ked zacalo tiect do topanok, na ozd-figa sa vykaslal uplne, na R3 tu mnohi pisete ako je spackany usek pri niznej. jedine co ho fakt trapilo bolo SO PO. jedine tam myslel dopredu, riesil DSP, vykupy pozemkov. ze riesil R7 absolutne nie je jeho zasluha ale ze mal vo vlade bugarovcov.

ale tam je zase raz vinna prva ficova vlada, ktora sa na cesty prvej triedy a jednicky dost vykasala.


vykaslala sa ze ich nepreferovala. ale kedze za figela sa spustili musel ich niekto predtym pripravit. ono aj priprava nejakeho kusku cesty I. tr. nieco trva. tym nemyslim tie asfaltovania.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2012 22:27

aquila napísal:
devil napísal:ale no, filialku tlacila cela projekcno-betonova loby. podstatne je ze to figel zacal tendrovat aj bez studie realizovatelnosti. preco teda spustil tender, aby sme presvihli dalsi rok a museli sa triast ci sa os 4 vycerpa ? tak ako rusenie PPP je velka figelova zasluha tak os 4 je jeho velky fail.


PO 4 bola celkovo velmi zle nastavena este prvou ficovou vladou kde jeden projekto pokryval cez 90% objemu prostriedkov. tender na filialku a visnove pokladam oba za cisty vystrel do tmy kvoli volbam .. keby volby neboli, tak sa tendrovanie nespusti ..

Tender na Filialku bol dlhodobo planovany na februar 2012 a tento termin sa aj dodrzal. Tender na Visnove sa posunul z jari na jesen 2011 a ohlasovany bol davno pred volbami.

1 km tunelovej rury za 15-20 mil. € je bullshit.

To je realna cena tunelovych rur nielen v Europe, ale konecne aj u nas - vid. ponuky stavebnych firiem pre tunely Visnove, Cebrat a Sibenik. Konkretne pre tunel Sibenik je to 17 mil. € / km tunelovej rury a pritom ma z uvedenych tunelov daleko najhorsie podmienky na razenie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.