Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 2010)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod fh » 05. Mar 2007 12:55

Skupinky občanov ako píšeš sa u nás žiaľ stali predmetom zneužívania. Tie ja neobhajujem, ani nespomínam. Správne si napísal, že korupcia je v iných oblastiach výstavby diaľnic. Ja som sa totiž vyjadril všeobecne (to hádam môžem :wink: ) . Vyvlastňovanie je citlivou témou a ani táto vládna zostava nebola na to pripravená. Možno tak Slota dal svoje skúsenosti pri KIA. Píšeš, že sa nezhodneme. Ja tu píšem ako občan, ty ako lobbista. Takže je to jasné, že v tejto problematike vychádzame každý z iného uhlu pohľadu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 12:59

Pozorovatel napísal:Ja tu píšem ako občan, ty ako lobbista. Takže je to jasné, že v tejto problematike vychádzame každý z iného uhlu pohľadu.


Tiež som občan - SR, Kanada a ty si tiež lobbista za napr. PB. Uhol pohľadu, presne ako píšeš. :wink:

Všade, kde platia tvrdé zákony pri prípravných prácach a jasne stanovené podmienky pri výstavbe, hoci aj pri pevných cenách (nemá vplyv na infláciu), tak sa stavia viac-menej bez problémov, žiadne "rôzne" predraženia, plynulá výstavba a max. úžitok pre celý štát. A to sú vyspelé ekonomiky a demokracie, čo som uviedol vo väčšine prípadov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 05. Mar 2007 13:15

Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 13:24

Môže si každý hovoriť, čo chce, ale priemerná cena na 1 km plnohodnotnej a dostavanej diaľnice (vrátane IT systémov, čo okolo našich diaľnic na 99% ani nejdú) je nižšia ako v SR ... kde cena je 500 mil. SKK na 1 km :arrow:

Japonsko - 440 mil. SKK (rok 2005)
Nemecko - 420 mil. SKK (rok 2006)
USA - 380 mil. SKK (rok 2005)
Kanada - 365 mil. SKK (rok 2006)
Malajzia - 315 mil. SKK (rok 2005)
Austrália - 310 mil. SKK (rok 2005)
Chorvátsko - 290 mil. SKK (rok 2005)
Maroko - 220 mil. SKK (rok 2005)

Vo všetkých týchto štátoch okrem Maroka sú vyššie platy ako u nás pri výstavbe diaľnic, vyššia cena ocele, v USA nižšie ceny nafty, ... niekde sú iné daňové a podporné systémy, ale zarátaná je komplexná a cena a skutočný priemer: výstavba: postavené km/celková cena a to pri SR dokonca vyšlo na 590 mil. SKK, v ČR nad 650 mil. SKK a to všetko pri diaľnici na 1 km ...

V ČR je v tomto ešte väčší chaos ako v SR ...

Konkrétne detaily:

Japonsko - hlavne tunely a mosty :shock: , oveľa vyššie mzdy, vysoká cena ocele atď. a vysoké nároky na parametre (zemetrasenia) - tak ako to teda postavia za túto cenu :?: :twisted: :roll:
Nemecko - rátajú sa len ceny na výstavbu (ale prípravné práce sa nezdržiavajú ako u nás pre silnú pozíciu štátu) a časť nákladov preberajú spolkové krajiny, dotovaná je nafta, ale mzdy sú násobkom a stavia sa často na 3+3 jazdné pruhy a rozsiahle vyvolané investície (len doprava)
USA - popísané v sekcii Diaľnice vo svete do detailov
Kanada - obdoba USA
Malajzia - enormné náklady pri dbaní na ochranu ŽP, vyššie náklady na mzdy, ...
ostatné štáty sú tiež popísané

Čím to je ? :arrow:

1. Jasná a prehľadná legislatíva, jasná a silná pozícia štátu.
2. Čiastočné podporné systémy - na druhú stranu ale vždy pevné ceny.
3. Výstavba súvislých úsekov za čo najkratší čas, keď už sa stavať začne, možná dostavba neskôr (ale to je aj u nás).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 13:25

Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.


Aj lobbista je už dnes každý, feroslav je jasný lobbista - proti D1 a D3 a proti ZA, kaviarista je jasná lobbista - R3 cez Donovaly atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 05. Mar 2007 13:30

Dialniciar napísal:
Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.


Aj lobbista je už dnes každý, feroslav je jasný lobbista - proti D1 a D3 a proti ZA, kaviarista je jasná lobbista - R3 cez Donovaly atď.


Nie je lobbista ako lobbista.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 13:46

Z diaľnic napr. v SR sa podľa mňa stal doslova biznis. Taký, že ale na neho nie sú zvyknuté napríklad zahraničné firmy, preto v podstate má tu malú základňu každá z nich, ale čaká sa na vyššie investície, lebo stále je to len o 2-3 hráčoch, s ktorým sa musí ísť do konzorcia, inak smola ... z Ruska po desiatkach rokov odišla Skanska a bola v zisku, aj sa tu viac stavia, ale jednocho nahlas povedala, čo je v Rusku už normálne: vysoké korupčné prostredie. Odišla aj z Litvy. A to nie je prvá firma, čo opustila Rusko ...

Kanada. Stavia sa tak, že občan dostane za farmu dostatok CAD, vybavia sa povolenia a ide sa rozširovať/stavať. Stavia sa na 100% plynule, peňazí je dosť, stavia sa - ľudia majú platby do fondov, rôzne odvody, stavebný materiál je lacnejší ako v SR, resp., čiastočne dotovaný, ale oceľ na diaľnice je lacnejšia a nehrozí jej zvýšenie aj z iného dôvodu - strategické zásoby (keď stúpne cena ocele na trhoch, štát po tomto siahne, aby rozostavané štátom financované stavby neboli predražené a potom pri novej stavbe sa určí nová cena a keď cena ocele mierne klesne, doplní sa stav zásob). Firma dostavia, vytvorí nejaký zisk, ale môžete si všetci všimnúť v sekcii Stavebné firmy, že ani tie najväčšie stavebné skupiny netvoria zisk na tržbách nad 2-3% - je predsa lepšie viac prestavať, mať viac práce, mať vyššie tržby a z nich vyšší čistý zisk ako vysoký podiel zisku na obrate, ktorý je ale nízky, resp. rastie len pomaly vzhľadom na stavebnú produkciu v tom, čo firma stavia.

A tak je to všade. Len u nás nie a potom je otázne aj niečo iné. Napr. krajina X, ... firma tvorí 10% zisk na obrate - lenže to pri tých sumách pri diaľniciach sú enormné zisky, to nie je pekáreň, ... ale zaujímavé je, že sa to neodzrkadlí na vyšších investíciách vo firme, ani dlh sa nezníži ani si manažéri viac odmien nevyplatia, ... takže ? 6% zisku ide na úplatky na všetkých stupňoch. Nie je iná možnosť. Dokázať sa to nedá. Dá sa na to len poukázať - napr. odchodom nejakej firmy z krajiny. Aj tá firma totiž riskuje - nie je domáca a prečo by mala jednať protizákonne ? Len aby mala zakázku ?

Alebo pozemky ... tu sa budeme 2-7 rokov hrať, potom zase povolenia, ale 40-50, ale 120-150. A všade úplatky, lebo všade je úradník. Samospráva korumpuje štát, firma korumpuje všetkých, aby sa potom dozvedela, čo má presne dať do tendra, aké materiály. A napriek tomu, že boli zverejnené presné osnovy, 95% firiem nesplní niečo: zabudli na jeden dokument zo 74, ... a vyhrá jedno konzorcium.

Ale tým sa to ešte neskončilo. To ešte len začína byť zaujímavé, lebo teraz je na rade štát - aj ten treba "pumpovať". Buď sú slabé projekty a treba stavebne robiť zmeny, ideálne k tomu rast cien ocele o 100% - stavenisko bude zabezpečené div že úplne skorodovaným plotom, ale hlavný dôvod predraženia diaľnice - oceľ. A to je biznis na dobu výstavby. A čo betón ? Ten sa dá ustrážiť, lebo to si strážia sami výrobcovia, aby ceny boli strážené a tu sa to nedá prekrútiť. Ale posuňme sa ďalej - nafta. Koľko sa jej reálne minie a koľko sa jej reálne kúpi ? A na konci sa ešte zistí, že firma krachuje, lebo ... bola tunelovaná alebo štát jej neplatil načas, aj keď platil v podstate o 30-100% viac ako musel.

A medzitým prebieha 10 ďalších tendrov ... môj názor.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 13:54

Takže ak môžeme, postupne obmedzujme tieto praktiky a v SR tie špekulácie s pozemkami sú. Fair-play jednanie je také, že štát za pôdu zaplatí, príp. zoženie iné bývanie, aj za zvieratá zaplatí, alebo si ich predá obyvateľ. To je prvý krok ...

Štát naposledy zasiahol a vyšiel nejaký kartel - ale naozaj sa pri rôznych praktikách nečudujme, že firmy sa teraz budú tvrdo brániť a ešte je tu jeden zásadný rozdiel: EÚ keď dá pokutu za kartel, v podstate sú všetci ticho, ale v SR to ticho nie je a všetci sa ohradili. Rozdiel v správaní.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 14:01

Pozorovatel napísal:
Dialniciar napísal:
Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.


Aj lobbista je už dnes každý, feroslav je jasný lobbista - proti D1 a D3 a proti ZA, kaviarista je jasná lobbista - R3 cez Donovaly atď.


Nie je lobbista ako lobbista.


Tak v takom prípade, ja sa nehanbím za to, že som členom klubu Diaľničiarov: The Leaders of Highways, ja som dokonca jeden z 13-tich zakladajúcich členov. Ale o tomto klube si dovolím tvrdiť vie tak 0,1% návštevníkov tohto fóra niečoc viac a tak to aj zostane. Najsilnejšie právomoci máme v krajinách, ktorým naozaj záleží na rozvoji diaľničnej siete. A sú tu manažéri najv. stavebných firiem sveta, býv. ministri dopravy/cestných agentúr, ... ide o diaľnice, nie pozemky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 05. Mar 2007 14:10

Byť členom elitného klubu nie je žiadna hanba. Preto aj píšem, že nie je lobbista ako lobbista. Pravdou je, že sa o vás vie minimum, ale otázka je aký máte vplyv , keď ako uvádzaš, že 0,01% vie niečo o vás. Pripomína mi to slobodomurársku lóžu, aj tie majú vplyv, ale nikto o nich vlastne nič nevie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 05. Mar 2007 14:11

Oprava: Nie 0,01, ale 0, 1%.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 14:48

Pozorovatel napísal:Byť členom elitného klubu nie je žiadna hanba. Preto aj píšem, že nie je lobbista ako lobbista. Pravdou je, že sa o vás vie minimum, ale otázka je aký máte vplyv , keď ako uvádzaš, že 0,01% vie niečo o vás. Pripomína mi to slobodomurársku lóžu, aj tie majú vplyv, ale nikto o nich vlastne nič nevie.


Už sme OT. Ako klub sme len združením tak ako napr. aj niekto, kto zbiera známky. Obrazne povedané. Tu však nie sú členmi poštári (väčšinou), kým tu je členom len ten, kto má niečo spoločné s výstavbou/prevádzkovaním/financovaním diaľnic. Nevzťahuje sa to extra na projekty, na cesty, na rýchlostné cesty ani na stavebné firmy, ktoré stavajú na 90% byty, 9% haly a 1% diaľnice. Vplyv je dostatočný, odporúčania k prevádzke/výstavbe/trasovaniu diaľnic, spolu vydanách 742, najviac ich je uplatnených v USA, až 668. Potom v Japonsku, 514. Atď. V ČR 1, v HR 17. Ale nie je možné všetky odporúčania dávať pre každú krajinu. O klube sa nevie takmer nič, o členoch sa vie viac, o tom, kde pôsobia sa vie najviac. Ale sme OT. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2007 14:55

Dialniciar napísal:
Pozorovatel napísal:Byť členom elitného klubu nie je žiadna hanba. Preto aj píšem, že nie je lobbista ako lobbista. Pravdou je, že sa o vás vie minimum, ale otázka je aký máte vplyv , keď ako uvádzaš, že 0,01% vie niečo o vás. Pripomína mi to slobodomurársku lóžu, aj tie majú vplyv, ale nikto o nich vlastne nič nevie.


Už sme OT. Ako klub sme len združením tak ako napr. aj niekto, kto zbiera známky. Obrazne povedané. Tu však nie sú členmi poštári (väčšinou), kým tu je členom len ten, kto má niečo spoločné s výstavbou/prevádzkovaním/financovaním diaľnic. Nevzťahuje sa to extra na projekty, na cesty, na rýchlostné cesty ani na stavebné firmy, ktoré stavajú na 90% byty, 9% haly a 1% diaľnice. Vplyv je dostatočný, odporúčania k prevádzke/výstavbe/trasovaniu diaľnic, spolu vydanách 742, najviac ich je uplatnených v USA, až 668. Potom v Japonsku, 514. Atď. V ČR 1, v HR 17. Ale nie je možné všetky odporúčania dávať pre každú krajinu. O klube sa nevie takmer nič, o členoch sa vie viac, o tom, kde pôsobia sa vie najviac. Ale sme OT. :wink:


V ČR ich je 11 (preklep), v HR je 27, v SR 8, v Maďarsku 14, v Poľsku 12.

Nad 100: všetky štáty "starej" EÚ s 15 členmi. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kvalitná dialnica » 06. Mar 2007 18:37

Pán minister má naozaj ťažkú úlohu, pretože financie, ktoré mu dal k dispozícii pán premier nie sú ani na pastavenie poľnej cesty.Ja verím,že pán minister Vážny je schopný a aktívy človek.No sedí vo vláde, ktorá nechce stavať základ hospodárstva - DIALNIČNÚ SIEŤ. Stavba dialníc a RK sa s určitosťou predĺži (D1 pri momemtálnej vláde sa podľa mňa dostava okolo roku 2015/2016/2017)

K hodnoteniu osoby pána Vážneho ako ministra som s p o k o j n ý , lebo robí čo môže.Aj v oblasti železničnej a leteckej prepravy máme rovnaké názory.

Osobne mu držím palce, a dúfam že ho premierko neovolá.
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 00:28

kvalitná dialnica napísal:Pán minister má naozaj ťažkú úlohu, pretože financie, ktoré mu dal k dispozícii pán premier nie sú ani na pastavenie poľnej cesty.Ja verím,že pán minister Vážny je schopný a aktívy človek.No sedí vo vláde, ktorá nechce stavať základ hospodárstva - DIALNIČNÚ SIEŤ. Stavba dialníc a RK sa s určitosťou predĺži (D1 pri momemtálnej vláde sa podľa mňa dostava okolo roku 2015/2016/2017)

K hodnoteniu osoby pána Vážneho ako ministra som s p o k o j n ý , lebo robí čo môže.Aj v oblasti železničnej a leteckej prepravy máme rovnaké názory.

Osobne mu držím palce, a dúfam že ho premierko neovolá.


Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 07. Mar 2007 07:31

Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.


Ak sa budu aj nadalej stavat take predrazene useky ako bol Ladce - Sverepec, tak je to zalostne malo! Ale mas pravdu, ze to nie je v osobe p. Vazneho, ten sa zatial javi byt minimalne o triedu lepsi, ako jeho predchodca. Takisto ma moju podporu.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 12:58

mirkobb napísal:
Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.


Ak sa budu aj nadalej stavat take predrazene useky ako bol Ladce - Sverepec, tak je to zalostne malo! Ale mas pravdu, ze to nie je v osobe p. Vazneho, ten sa zatial javi byt minimalne o triedu lepsi, ako jeho predchodca. Takisto ma moju podporu.


Ladce-Sverepec, ja najprv odporúčam naštudovať si históriu výstavby tohto diela. Za prvé tu vláda škrtla peniaze a zastavila výstavbu tohto úseku. To je ako rozostavať dom s nákladmi 2,5 mil. SKK a dostavať ho po 5 rokoch s infláciou 50%, takže asi ten dom už nebude stáť 2,5 mil. SKK a ešte okrem toho tu skrachovala pôvodná firma, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Mar 2007 14:21

Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:
Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.


Ak sa budu aj nadalej stavat take predrazene useky ako bol Ladce - Sverepec, tak je to zalostne malo! Ale mas pravdu, ze to nie je v osobe p. Vazneho, ten sa zatial javi byt minimalne o triedu lepsi, ako jeho predchodca. Takisto ma moju podporu.


Ladce-Sverepec, ja najprv odporúčam naštudovať si históriu výstavby tohto diela. Za prvé tu vláda škrtla peniaze a zastavila výstavbu tohto úseku. To je ako rozostavať dom s nákladmi 2,5 mil. SKK a dostavať ho po 5 rokoch s infláciou 50%, takže asi ten dom už nebude stáť 2,5 mil. SKK a ešte okrem toho tu skrachovala pôvodná firma, ...
Firma Hydrostav,a.s. ktorá ako pôvodný zhotoviteľ diaľnice Ladce-Sverepec sa dostala do problémov a červených čísel už na stavbe diaľnice Hybe-Važec, chýbalo málo k tomu aby diaľnica Hybe-Važec neskončila podobne ako Ladce-Sverepec- čiže zdĺhavá výstavba, predraženie a dokončenie stavby inou firmou.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Buldozér » 08. Mar 2007 13:21

Dialniciar napísal:Z diaľnic napr. v SR sa podľa mňa stal doslova biznis. Taký, že ale na neho nie sú zvyknuté napríklad zahraničné firmy, preto v podstate má tu malú základňu každá z nich, ale čaká sa na vyššie investície, lebo stále je to len o 2-3 hráčoch, s ktorým sa musí ísť do konzorcia, inak smola ... z Ruska po desiatkach rokov odišla Skanska a bola v zisku, aj sa tu viac stavia, ale jednocho nahlas povedala, čo je v Rusku už normálne: vysoké korupčné prostredie. Odišla aj z Litvy. A to nie je prvá firma, čo opustila Rusko ...

Kanada. Stavia sa tak, že občan dostane za farmu dostatok CAD, vybavia sa povolenia a ide sa rozširovať/stavať. Stavia sa na 100% plynule, peňazí je dosť, stavia sa - ľudia majú platby do fondov, rôzne odvody, stavebný materiál je lacnejší ako v SR, resp., čiastočne dotovaný, ale oceľ na diaľnice je lacnejšia a nehrozí jej zvýšenie aj z iného dôvodu - strategické zásoby (keď stúpne cena ocele na trhoch, štát po tomto siahne, aby rozostavané štátom financované stavby neboli predražené a potom pri novej stavbe sa určí nová cena a keď cena ocele mierne klesne, doplní sa stav zásob). Firma dostavia, vytvorí nejaký zisk, ale môžete si všetci všimnúť v sekcii Stavebné firmy, že ani tie najväčšie stavebné skupiny netvoria zisk na tržbách nad 2-3% - je predsa lepšie viac prestavať, mať viac práce, mať vyššie tržby a z nich vyšší čistý zisk ako vysoký podiel zisku na obrate, ktorý je ale nízky, resp. rastie len pomaly vzhľadom na stavebnú produkciu v tom, čo firma stavia.

A tak je to všade. Len u nás nie a potom je otázne aj niečo iné. Napr. krajina X, ... firma tvorí 10% zisk na obrate - lenže to pri tých sumách pri diaľniciach sú enormné zisky, to nie je pekáreň, ... ale zaujímavé je, že sa to neodzrkadlí na vyšších investíciách vo firme, ani dlh sa nezníži ani si manažéri viac odmien nevyplatia, ... takže ? 6% zisku ide na úplatky na všetkých stupňoch. Nie je iná možnosť. Dokázať sa to nedá. Dá sa na to len poukázať - napr. odchodom nejakej firmy z krajiny. Aj tá firma totiž riskuje - nie je domáca a prečo by mala jednať protizákonne ? Len aby mala zakázku ?

Alebo pozemky ... tu sa budeme 2-7 rokov hrať, potom zase povolenia, ale 40-50, ale 120-150. A všade úplatky, lebo všade je úradník. Samospráva korumpuje štát, firma korumpuje všetkých, aby sa potom dozvedela, čo má presne dať do tendra, aké materiály. A napriek tomu, že boli zverejnené presné osnovy, 95% firiem nesplní niečo: zabudli na jeden dokument zo 74, ... a vyhrá jedno konzorcium.

Ale tým sa to ešte neskončilo. To ešte len začína byť zaujímavé, lebo teraz je na rade štát - aj ten treba "pumpovať". Buď sú slabé projekty a treba stavebne robiť zmeny, ideálne k tomu rast cien ocele o 100% - stavenisko bude zabezpečené div že úplne skorodovaným plotom, ale hlavný dôvod predraženia diaľnice - oceľ. A to je biznis na dobu výstavby. A čo betón ? Ten sa dá ustrážiť, lebo to si strážia sami výrobcovia, aby ceny boli strážené a tu sa to nedá prekrútiť. Ale posuňme sa ďalej - nafta. Koľko sa jej reálne minie a koľko sa jej reálne kúpi ? A na konci sa ešte zistí, že firma krachuje, lebo ... bola tunelovaná alebo štát jej neplatil načas, aj keď platil v podstate o 30-100% viac ako musel.

A medzitým prebieha 10 ďalších tendrov ... môj názor.



V principe mas pravdu... Ked padne korupcia, a stat sa bude chovat ako sukromny investor ktory chce urobit za lacny peniaz vela prace, budu aj nase dialnice lacnejsie... Zaujmave je ze jednotkove ceny zas nemame vyssie ako v okolitych krajinach......
Buldozér
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 23. Feb 2007 09:02

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2007 17:52

doprastavak napísal:Firma Hydrostav,a.s. ktorá ako pôvodný zhotoviteľ diaľnice Ladce-Sverepec sa dostala do problémov a červených čísel už na stavbe diaľnice Hybe-Važec, chýbalo málo k tomu aby diaľnica Hybe-Važec neskončila podobne ako Ladce-Sverepec- čiže zdĺhavá výstavba, predraženie a dokončenie stavby inou firmou.


Ano, viem o tom, ale na tomto úseku by neboli spory ako na Ladce-Sverepec vzhľadom na stupeň rozostavanosti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Mar 2007 12:36

Parlament o urýchlení výstavby diaľnic :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6633

Minister dopravy Ľubomír Vážny odôvodnil návrh snahou urýchliť budovanie diaľnic a rýchlostných ciest a zabrániť predražovaniu ich výstavby. „Myslím si, že všetci vnímate spoločenskú objednávku, že treba stavať viac a rýchlejšie,“ povedal pred poslancami Vážny a zdôraznil aj dôležitosť možnosti čerpania eurofondov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Apr 2007 09:01

Minister Vážny v Žilinskom kraji

Kategória: Cestná
Publikované : 10.04.07 16:57:37

Žilina- Predseda ŽSK Juraj Blanár sa zajtra stretne s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomírom Vážnym. Témy, ktorými sa budú zaoberať a ktoré sa týkajú Žilinského samosprávneho kraja, sú:

1, aktuálny stav a plán výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií v Žilinskom kraji

2, letecká doprava v regióne a Letisková spoločnosť, a.s. Žilina

3, regionálna železničná doprava v nadväznosti na výkony vo verejnom záujme.

Zdroj: http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... fqtt6WhQdg
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 15:52

Vážny: Na výstavbu diaľnic nie sú vhodné podmienky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6880

Vážny sľúbil rýchlocestu na maďarské hranice do konca 2010 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6892
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Apr 2007 20:19

Minister na rokovaní v Berlíne
23.04.2007
Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny absolvuje v dňoch 23. a 24. apríla 2006 zahraničnú pracovnú cestu do NSR. V Berlíne sa stretne so spolkovým ministrom dopravy, výstavby a rozvoja miest Wolfgangom Tiefensee. Témami rokovaní budú nemecké predsedníctvo v Rade EÚ, spoplatňovanie ciest a predstavenie skúseností s mýtnym systémom Toll Collect/Satellic.

Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=38651
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 24. Apr 2007 10:22

Takze tu mame material uz od noveho ministerstva na roky 2007-2010 s vyhladom do 2013.

do 2010 pocita so 127 km novych D/RC - 32 km/rok, do 2013 dalsich 154 km - 51 km/rok.

Podmienky - pocita sa s postupnym narastom prostriedkov zo SR zo 6 na 10 mld do 2010, EU fondami, prijmami NDS. Okrem toho aj s PPP a este s dalsim navysenim z rozpoctu (+4,3 v 2008 az + 8 mld v 2010).

http://www.telecom.gov.sk/pk/071140/index.html

Velka cast slubov na obdobie po 2010 nie je vobec nicim kryta.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Ike a 53 hostí.