Moderátor: Moderátori
Pozorovatel napísal:Ja tu píšem ako občan, ty ako lobbista. Takže je to jasné, že v tejto problematike vychádzame každý z iného uhlu pohľadu.
Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.
Dialniciar napísal:Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.
Aj lobbista je už dnes každý, feroslav je jasný lobbista - proti D1 a D3 a proti ZA, kaviarista je jasná lobbista - R3 cez Donovaly atď.
Pozorovatel napísal:Dialniciar napísal:Pozorovatel napísal:Občan je každý. Ale je rozdiel byť členom klubu diaľničiarov a rozdiel je vyjadrovať svoj názor ako obyčajný človek, ktorý nie je členom žiadneho združenia. Tie tvrdé zákony platia v štátoch, ktoré už nejakú tradíciu majú. Viac sa mi tu páči ale výraz jasne stanovené pravidlá.
Aj lobbista je už dnes každý, feroslav je jasný lobbista - proti D1 a D3 a proti ZA, kaviarista je jasná lobbista - R3 cez Donovaly atď.
Nie je lobbista ako lobbista.
Pozorovatel napísal:Byť členom elitného klubu nie je žiadna hanba. Preto aj píšem, že nie je lobbista ako lobbista. Pravdou je, že sa o vás vie minimum, ale otázka je aký máte vplyv , keď ako uvádzaš, že 0,01% vie niečo o vás. Pripomína mi to slobodomurársku lóžu, aj tie majú vplyv, ale nikto o nich vlastne nič nevie.
Dialniciar napísal:Pozorovatel napísal:Byť členom elitného klubu nie je žiadna hanba. Preto aj píšem, že nie je lobbista ako lobbista. Pravdou je, že sa o vás vie minimum, ale otázka je aký máte vplyv , keď ako uvádzaš, že 0,01% vie niečo o vás. Pripomína mi to slobodomurársku lóžu, aj tie majú vplyv, ale nikto o nich vlastne nič nevie.
Už sme OT. Ako klub sme len združením tak ako napr. aj niekto, kto zbiera známky. Obrazne povedané. Tu však nie sú členmi poštári (väčšinou), kým tu je členom len ten, kto má niečo spoločné s výstavbou/prevádzkovaním/financovaním diaľnic. Nevzťahuje sa to extra na projekty, na cesty, na rýchlostné cesty ani na stavebné firmy, ktoré stavajú na 90% byty, 9% haly a 1% diaľnice. Vplyv je dostatočný, odporúčania k prevádzke/výstavbe/trasovaniu diaľnic, spolu vydanách 742, najviac ich je uplatnených v USA, až 668. Potom v Japonsku, 514. Atď. V ČR 1, v HR 17. Ale nie je možné všetky odporúčania dávať pre každú krajinu. O klube sa nevie takmer nič, o členoch sa vie viac, o tom, kde pôsobia sa vie najviac. Ale sme OT.
kvalitná dialnica napísal:Pán minister má naozaj ťažkú úlohu, pretože financie, ktoré mu dal k dispozícii pán premier nie sú ani na pastavenie poľnej cesty.Ja verím,že pán minister Vážny je schopný a aktívy človek.No sedí vo vláde, ktorá nechce stavať základ hospodárstva - DIALNIČNÚ SIEŤ. Stavba dialníc a RK sa s určitosťou predĺži (D1 pri momemtálnej vláde sa podľa mňa dostava okolo roku 2015/2016/2017)
K hodnoteniu osoby pána Vážneho ako ministra som s p o k o j n ý , lebo robí čo môže.Aj v oblasti železničnej a leteckej prepravy máme rovnaké názory.
Osobne mu držím palce, a dúfam že ho premierko neovolá.
Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.
mirkobb napísal:Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.
Ak sa budu aj nadalej stavat take predrazene useky ako bol Ladce - Sverepec, tak je to zalostne malo! Ale mas pravdu, ze to nie je v osobe p. Vazneho, ten sa zatial javi byt minimalne o triedu lepsi, ako jeho predchodca. Takisto ma moju podporu.
Firma Hydrostav,a.s. ktorá ako pôvodný zhotoviteľ diaľnice Ladce-Sverepec sa dostala do problémov a červených čísel už na stavbe diaľnice Hybe-Važec, chýbalo málo k tomu aby diaľnica Hybe-Važec neskončila podobne ako Ladce-Sverepec- čiže zdĺhavá výstavba, predraženie a dokončenie stavby inou firmou.Dialniciar napísal:mirkobb napísal:Na výstavbu diaľnic ide tento rok 20 mld. SKK. Na cesty I. triedy sa tiež investuje viac ako v minulom roku.
Ak sa budu aj nadalej stavat take predrazene useky ako bol Ladce - Sverepec, tak je to zalostne malo! Ale mas pravdu, ze to nie je v osobe p. Vazneho, ten sa zatial javi byt minimalne o triedu lepsi, ako jeho predchodca. Takisto ma moju podporu.
Ladce-Sverepec, ja najprv odporúčam naštudovať si históriu výstavby tohto diela. Za prvé tu vláda škrtla peniaze a zastavila výstavbu tohto úseku. To je ako rozostavať dom s nákladmi 2,5 mil. SKK a dostavať ho po 5 rokoch s infláciou 50%, takže asi ten dom už nebude stáť 2,5 mil. SKK a ešte okrem toho tu skrachovala pôvodná firma, ...
Dialniciar napísal:Z diaľnic napr. v SR sa podľa mňa stal doslova biznis. Taký, že ale na neho nie sú zvyknuté napríklad zahraničné firmy, preto v podstate má tu malú základňu každá z nich, ale čaká sa na vyššie investície, lebo stále je to len o 2-3 hráčoch, s ktorým sa musí ísť do konzorcia, inak smola ... z Ruska po desiatkach rokov odišla Skanska a bola v zisku, aj sa tu viac stavia, ale jednocho nahlas povedala, čo je v Rusku už normálne: vysoké korupčné prostredie. Odišla aj z Litvy. A to nie je prvá firma, čo opustila Rusko ...
Kanada. Stavia sa tak, že občan dostane za farmu dostatok CAD, vybavia sa povolenia a ide sa rozširovať/stavať. Stavia sa na 100% plynule, peňazí je dosť, stavia sa - ľudia majú platby do fondov, rôzne odvody, stavebný materiál je lacnejší ako v SR, resp., čiastočne dotovaný, ale oceľ na diaľnice je lacnejšia a nehrozí jej zvýšenie aj z iného dôvodu - strategické zásoby (keď stúpne cena ocele na trhoch, štát po tomto siahne, aby rozostavané štátom financované stavby neboli predražené a potom pri novej stavbe sa určí nová cena a keď cena ocele mierne klesne, doplní sa stav zásob). Firma dostavia, vytvorí nejaký zisk, ale môžete si všetci všimnúť v sekcii Stavebné firmy, že ani tie najväčšie stavebné skupiny netvoria zisk na tržbách nad 2-3% - je predsa lepšie viac prestavať, mať viac práce, mať vyššie tržby a z nich vyšší čistý zisk ako vysoký podiel zisku na obrate, ktorý je ale nízky, resp. rastie len pomaly vzhľadom na stavebnú produkciu v tom, čo firma stavia.
A tak je to všade. Len u nás nie a potom je otázne aj niečo iné. Napr. krajina X, ... firma tvorí 10% zisk na obrate - lenže to pri tých sumách pri diaľniciach sú enormné zisky, to nie je pekáreň, ... ale zaujímavé je, že sa to neodzrkadlí na vyšších investíciách vo firme, ani dlh sa nezníži ani si manažéri viac odmien nevyplatia, ... takže ? 6% zisku ide na úplatky na všetkých stupňoch. Nie je iná možnosť. Dokázať sa to nedá. Dá sa na to len poukázať - napr. odchodom nejakej firmy z krajiny. Aj tá firma totiž riskuje - nie je domáca a prečo by mala jednať protizákonne ? Len aby mala zakázku ?
Alebo pozemky ... tu sa budeme 2-7 rokov hrať, potom zase povolenia, ale 40-50, ale 120-150. A všade úplatky, lebo všade je úradník. Samospráva korumpuje štát, firma korumpuje všetkých, aby sa potom dozvedela, čo má presne dať do tendra, aké materiály. A napriek tomu, že boli zverejnené presné osnovy, 95% firiem nesplní niečo: zabudli na jeden dokument zo 74, ... a vyhrá jedno konzorcium.
Ale tým sa to ešte neskončilo. To ešte len začína byť zaujímavé, lebo teraz je na rade štát - aj ten treba "pumpovať". Buď sú slabé projekty a treba stavebne robiť zmeny, ideálne k tomu rast cien ocele o 100% - stavenisko bude zabezpečené div že úplne skorodovaným plotom, ale hlavný dôvod predraženia diaľnice - oceľ. A to je biznis na dobu výstavby. A čo betón ? Ten sa dá ustrážiť, lebo to si strážia sami výrobcovia, aby ceny boli strážené a tu sa to nedá prekrútiť. Ale posuňme sa ďalej - nafta. Koľko sa jej reálne minie a koľko sa jej reálne kúpi ? A na konci sa ešte zistí, že firma krachuje, lebo ... bola tunelovaná alebo štát jej neplatil načas, aj keď platil v podstate o 30-100% viac ako musel.
A medzitým prebieha 10 ďalších tendrov ... môj názor.
doprastavak napísal:Firma Hydrostav,a.s. ktorá ako pôvodný zhotoviteľ diaľnice Ladce-Sverepec sa dostala do problémov a červených čísel už na stavbe diaľnice Hybe-Važec, chýbalo málo k tomu aby diaľnica Hybe-Važec neskončila podobne ako Ladce-Sverepec- čiže zdĺhavá výstavba, predraženie a dokončenie stavby inou firmou.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Ike a 53 hostí.