Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sergej » 27. Nov 2006 00:44

Povedal mi, že tunel cez Višňové sa robiť nebude. Bude sa robiť nová cesta, ktorá pôjde popri závode KIA, poza Váh a pri Dubnej skale sa napojí na existujúcu cestu, kde sa vybuduje ďalší cestný pruh


Chlapec aj s našim najsamlepším ministrom najsamlepšej vlády akú sme si mohli priať toho asi veľa popili, toto je taká hlúposť, že to až do neba volá. Nad takouto vetou musí rozum stáť každému kto vie čo je cesta.

Chodím každý piatok večer týmto úsekom, už ani nepamätám kedy som nestál pod Strečnom. Ani sa nečudujem, že tí ich kumpáni či kto to bol nedošli na spomínané predstavenie. A teším sa na zimu...

BTW: jednu "kvázi" štvorprúdovú cestu okolo KIE otvárali pred pár týždňami, postavme tam ešte jednu veď sranda musí byť.

A ešte jedna vec ma napadla: načo "obchvat Višňového", aj na pltiach hore prúdom sa dá...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 27. Nov 2006 10:54

pohodak napísal:aquila, bodaj by si tvoj prispevok precital niekto zodpovedny :idea:

celkovo zacinam mat velmi zly pocit z celeho diania okolo slovenskych dialnic...z 20-30 mld rocne je zrazu 10, hlavne ze PPP neni treba, lebo vsak mame dost penazi aj casu, realizacia zlozitych, ale o to dolezitejsich :!: usekov sa posuva a posuva, pripadne sa vymyslaju nahrady ako ten posledne spomenuty "obchvat visnoveho" (toto, ak to je pravda, kandiduje na najhlupejsi napad roka), presadzuju sa z mojho pohladu uplne stupidne varianty (turany-hubova), ked sa este nedajboh podari presunut R3 cez BB tak uz naozaj neviem... :roll:


R3 ale bola pôvodne zakotvená cez BB. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 27. Nov 2006 11:34

Dialniciar napísal: R3 ale bola pôvodne zakotvená cez BB. :idea:


R3 je kotvená v 4 bodoch - DK - MT - ZV - ŠAHY
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 27. Nov 2006 11:37

johhan napísal:
Dialniciar napísal: R3 ale bola pôvodne zakotvená cez BB. :idea:


R3 je kotvená v 4 bodoch - DK - MT - ZV - ŠAHY


R3 bola pôvodne v rámci vlády Mečiara zakotvená ako spojnica v rámci stredného Slovenska s prepojením na Poľsko a Maďarsko cez BB.

Neskôr bol tento zámer zmenený na tvoj popis a ešte neskôr sa rozčlenila stredná vetva na 2 varianty, neskôr na 3 a dnes sú v hre znovu 2 varianty, ale s tým, že aj severná sa člení na 2 varianty.

Zámerom tejto vlády je definovať strednú variantu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 27. Nov 2006 14:20

co sa tyka R3 tak by to bolo asi lepsie viest PL - DK - RK - MT - BB - ZV - sahy

s tym, ze by sa R1 premenovala od TT - ZV - KE.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 28. Nov 2006 11:36

Dialniciar napísal:
pohodak napísal:aquila, bodaj by si tvoj prispevok precital niekto zodpovedny :idea:

celkovo zacinam mat velmi zly pocit z celeho diania okolo slovenskych dialnic...z 20-30 mld rocne je zrazu 10, hlavne ze PPP neni treba, lebo vsak mame dost penazi aj casu, realizacia zlozitych, ale o to dolezitejsich :!: usekov sa posuva a posuva, pripadne sa vymyslaju nahrady ako ten posledne spomenuty "obchvat visnoveho" (toto, ak to je pravda, kandiduje na najhlupejsi napad roka), presadzuju sa z mojho pohladu uplne stupidne varianty (turany-hubova), ked sa este nedajboh podari presunut R3 cez BB tak uz naozaj neviem... :roll:


R3 ale bola pôvodne zakotvená cez BB. :idea:


zle som sa vyjadril, mal som na mysli presun R3 popod donovaly do BB :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2006 10:03

Takto by som si predstavoval usporiadanie diaľničnej siete na SK:

D1 BA - SC - TT - NM - TN - PB - ZA - CA - PL (alternatívny koniec vo Svrčinovci CZ) do PL len ako Rx
D2 CZ - BA - H
D3 ZA - RK - PP - PO - KE
D4 TT - NR - ZM - ZH - ZV - LC - RS - RV - KE - MI - UA
D5 BA-okruh v trase nultého okruhu
D6 Rovinka (križ. s D5) - Senec
D7 KE - H (Milhosť)

Usporiadanie rýchlostných ciest:

R1 BA - DS - NZ - VK - LC
R2 BA-Rača - PK - SC - Sereď
R3 TN - PD - ZH
R4 BN - TO - NR - NZ - KN
R5 H - Šahy - LV
R6 PU - CZ
R7 Svrčinovec CZ / Skalité PL závisí od vedenia D1
R8 PD - TR - MT
R9 ZV - BB (s možným pokračovaním na RK)
R10 RK - DK - TS - PL
R11 LC - Fiľakovo - H
R12 PO - SK - PL
R13 PO - VT - MI
R14 Višňové - Vadičov - KM
......

Rýchlostné cesty v správe žúp alebo miest:

Bratislava:
BA-1 križ. s D5 - Bajkalská - ďalej ako severná tangenta
BA-2 Račianska radiála s križ. s R2/D5
BA-3 Einsteinova
BA-4 Most Apollo - Dolnozemská s napojením na D2/D5

Nitra:
NR-1 severný obchvat

Košice:
KE-1 košický mestský obchvat

Žilina:
ZA-1 žilinský mestský okruh

Privádzače (4 / 2 pruhová komunikácia s obmedzeným prístupom)

P1 Trenčín
P2 ZA-západ
P3 ZA-sever
P4 ZA-juh
P5 Martin
P6 Zvolen I/50
P7 Kežmarok
P8 Spišská nová Ves
P9 Humenné - križ. s R13

Mestské RC:

Tieto RC v správe magistrátov alebo žúp - nevzťahovalo by sa na ne spoplatnenie, ale vylúčená by na nich boli vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou menej ako 50 kmh. Boli by na nich aj špeciálne upravené zastávky MHD max. rýchlosť 80 kmh. Toto by znamenalo novelizáciu cestného zákona = tá je aj tak už potrebná ako soľ už len kvôli definícii rýchlostná cesta.

D a R - definície a značenie

Dnes na označenie D používame značku D31 a na označenie R značku D32 "cesta pre motorové vozidlá". Toto je zásadná chyba

Cesta pre motorové vozidlá je podľa mňa hocaká cesta s obmedzeným prístupom, čiže to môže byť aj cest I., II., III. triedy alebo aj MK, takto by sa podľa mňa mali označovať aj privádzače na D a R. Zoberme si príklad privádzača TN k D1. Keď sa na nňo dostanete už sa nemáte šancu nikde otočiť a dovedie vás to rovno na D1. Čo ak tam vstúpi taký traktor, ktorý o tom nevie a nemá tam čo robiť.

A preto cesta pre motorové vozidlá =/= (nerovná sa) rýchlostná cesta. D aj R ak sú v plnom profile by mali byť označované spoločne značkou D31, rozlíšené by boli značkou D44a (červený obdĺžnik) s prefixom D alebo R. Značkou D32 by boli označené tie D a R, ktoré sú postavené len 1/2 profile, lebo za diaľnicu alebo RC ich nemožno považovať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Pacho » 29. Nov 2006 13:17

Roztiredenie d a r od MH je velmi zaujimave, no v praxi asi neralizovatelne a to hlavne v kontexte s medzinarodnymi koridormi. Taktiez nevydim zmysel rozkuskovat jestvujucu D1 BA-UA ako nosny dopravny system v SR na niekolko dialnic.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2006 13:18

Pacho napísal:Taktiez nevydim zmysel rozkuskovat jestvujucu D1 BA-UA ako nosny dopravny system v SR na niekolko dialnic.


V princípe je to jedno. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 29. Nov 2006 13:23

Taktiez nevydim zmysel rozkuskovat jestvujucu D1 BA-UA ako nosny dopravny system v SR na niekolko dialnic.


preco (?), taku funkciu (BA-UA) aj tak nikdy nebude plnit
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Pacho » 29. Nov 2006 13:27

Devil, mozna je to len zvyk ze D1 musi ist krizom cez republiku . predtym Praha kosice, teraz BA KE, no inac asi je to jedno :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2006 15:11

Pacho napísal:Roztiredenie d a r od MH je velmi zaujimave, no v praxi asi neralizovatelne a to hlavne v kontexte s medzinarodnymi koridormi. Taktiez nevydim zmysel rozkuskovat jestvujucu D1 BA-UA ako nosny dopravny system v SR na niekolko dialnic.

Aké koridory máš na mysli? Jediný, ktorý sa vymyká trasám terajších koridorov je na strednej a južnej trase terajšej R3 a to je najmenší problém zmeniť, v medzinárodnom meradle táto zmena neznamená nič, lebo rešpektuje terajšie napojenia na PL a H.V princípe to narušenie tohto koridoru neznamená, len sa v rámci SR posunie o jednu dolinu vľavo :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2006 15:17

Ešte chcem upozorniť, že je to progresívny návrh.
Ten plán, ktorý som načrtol nehovorí o prioritách v oblasti výstavby, hovorí ako by mohla byť vytvorená, zostavená a zoradená sieť D a R. Napr.: R4 BN - TO - NR - KN alebo R14 Višňové - KM by sa stavala až medzi poslednými, alebo podľa aktuálnej nutnosti (možnosť preklasifikovania na inú kategóriu alebo možno sa prehodnotí ich nutnosť tak, že nebudú potrebné (R14)), to isté platí pre všetky ostatné D a R v mojom zozname. Myslím si, že treba jasne zadefinovať sieť D a R na 15 - 30 rokov dopredu a priebežne ju aktualizovať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Pacho » 29. Nov 2006 15:35

MH, moje prispevky ber len ako nazor laika. Uz vyssie som napisal, ze je to skor vo zvyklastiach kde prv D1 bola krizom cez republiku (Praha -Ke ) teraz je vlastne BA-KE+UA, tak mi je to akosi proti srsti "hlavnu" os delit na viacej casti, ale este raz opakujem , je to skor o pocitoch, ako neakom racio. Skus vysvetlit, aky by to malo prakticky vyznam toto nove delenie?? v com by bolo lepsie ako dnesne?? Zasa o pocitoch, celkom sa mi paci oznacenie dialnice okolo BA ako nulty okruh, co by mohlo aj zostat. Z mojho hladiska je logicke, ked D1 spaja nejvacsie mesta na slovensku?? cize pojdem z Ba do kosic a stale pojdem po D1 a nemusim rozmyslat ci ist na Dx.... ,, ?? (zasa len o pocitoch. ) V cz bude D1 spaja t Pha Brno Ostrava, cize vlastne tiez akasi hlavna os. ? :lol:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Jonathan » 29. Nov 2006 16:41

MH napísal:Dnes na označenie D používame značku D31 a na označenie R značku D32 "cesta pre motorové vozidlá". Toto je zásadná chyba

Cesta pre motorové vozidlá je podľa mňa hocaká cesta s obmedzeným prístupom, čiže to môže byť aj cest I., II., III. triedy alebo aj MK, takto by sa podľa mňa mali označovať aj privádzače na D a R. Zoberme si príklad privádzača TN k D1. Keď sa na nňo dostanete už sa nemáte šancu nikde otočiť a dovedie vás to rovno na D1. Čo ak tam vstúpi taký traktor, ktorý o tom nevie a nemá tam čo robiť.

A preto cesta pre motorové vozidlá =/= (nerovná sa) rýchlostná cesta. D aj R ak sú v plnom profile by mali byť označované spoločne značkou D31, rozlíšené by boli značkou D44a (červený obdĺžnik) s prefixom D alebo R. Značkou D32 by boli označené tie D a R, ktoré sú postavené len 1/2 profile, lebo za diaľnicu alebo RC ich nemožno považovať.


Taketo oznacenie som videl v Rakusku na trase Pandorf - Eisenstadt. Asi posledne styri dediny pred Eisenstadtom. Po konci obce sa zrazu objavila znacka D32. Neskor som si vsimol, ze po obidvoch stranach cesty bola doprovodna komunikacia pre traktory a cyklistov a pred dalsou obcou sa cesty spojili. Velmi pekne riesenie.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2006 17:35

Jonathan napísal:Taketo oznacenie som videl v Rakusku na trase Pandorf - Eisenstadt. Asi posledne styri dediny pred Eisenstadtom. Po konci obce sa zrazu objavila znacka D32. Neskor som si vsimol, ze po obidvoch stranach cesty bola doprovodna komunikacia pre traktory a cyklistov a pred dalsou obcou sa cesty spojili. Velmi pekne riesenie.


Ďakujem Jonathan. Veľmi krásny príklad toho, čo som mal na mysli. Tiež som tade išiel niekoľko-krát a musím povedať, že je to veľmi dobré riešenie.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Milos » 29. Nov 2006 18:29

MH napísal:A preto cesta pre motorové vozidlá =/= (nerovná sa) rýchlostná cesta. D aj R ak sú v plnom profile by mali byť označované spoločne značkou D31, rozlíšené by boli značkou D44a (červený obdĺžnik) s prefixom D alebo R. Značkou D32 by boli označené tie D a R, ktoré sú postavené len 1/2 profile, lebo za diaľnicu alebo RC ich nemožno považovať.



Takto je to napr. v Rakúsku - cesty vedené v rakúskej sieti ciest a diaľnic ako "Schnellstrassen" (S) - rýchlostné cesty - pokiaľ nie sú smerovo rozdelené stredovým deliacim pásom so zvodidlami (príp. z profilov New Jersey, ak sa už niekde na S použili), ale len obyčajnou dvojitou plnou čiarou, sú označené značkou "cesta pre motorové vozidlá", akonáhle sa na nich objavia v strede zvodidlá, hoci len na niekoľko sto metrov (napr. cca 1km po odbočke z A2 pri Wienerneustadte smerom na Eisenstadt, myslím, že je to S6), sú označené dopravnou značkou "diaľnica".
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2006 18:43

Milos napísal:Takto je to napr. v Rakúsku - cesty vedené v rakúskej sieti ciest a diaľnic ako "Shnellstrassen" (S) - rýchlostné cesty - pokiaľ nie sú smerovo rozdelené stredovým deliacim pásom so zvodidlami (príp. z profilov New Jersey, ak sa už niekde na S použili), ale len obyčajnou dvojitou plnou čiarou, sú označené značkou "cesta pre motorové vozidlá", akonáhle sa na nich objavia v strede zvodidlá, hoci len na niekoľko sto metrov (napr. cca 1km po odbočke z A2 pri Wienerneustadte smerom na Eisenstadt, myslím, že je to S6), sú označené dopravnou značkou "diaľnica".

Správne Milos, je to presne tak ako opisuješ, funguje to takto na celej sieti rakúskych rýchlostných ciest (S) :lol:
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 30. Nov 2006 11:19

Hlavne všeobecne, aby ste si tu nemýlili zásadné otázky.

Je rozdiel medzi trasovaním a čísľovaním.

Keď sa prijme základná kostra diaľničnej siete v SR a postaví sa z nej min. 60%, tak nie je vhodné meniť znovu celú schému. Takýto stav v SR ešte nie je, ja len aby bolo jasné, že potom je umenie prispôsobiť sa danému novému výhľadovému stavu. Pokiaľ je prvotná koncepcia kvalitná a predpokladala niekde aj variantné riešenia, tak je to ideálne na rozpracovanie a následné doplnenie, ale nie na prepracovanie celej schémy diaľničnej siete.

Ja to dnes momentálne vidím tak, že SR nemá jasno, čo chce stavať, dokedy to chce stavať a koľko by to malo stáť. Sú tu len nejasné termíny pre D1 a R1 a akési pseudotermíny pre D3 a R4 južná vetva.

Najprv je potrebné si spraviť priority, to je čísľovanie. Stanovíme si D1-D?, R1-R?. Potom trasujeme. Ale nemusí vôbec platiť, že R2 bude ako celok dôležitejšia ako R4 južná vetva.

V SR sa podarilo spraviť trasovanie a čísľovanie, ale nie je dobré, čo potvrdí čas. Máme tu tzv. spoločné úseky a nie jeden, nie je tu konečná varianta trasovania na D1, na R3 alebo na D4. Atď.

Nie je tu časový harmonogram a už vôbec sa nedodržiavajú plány pre financovanie výstavby diaľničnej siete.

Nikto nenesie zodpovednosť.

Termín D1 aj R1 na r. 2010 je nesplniteľný. D1=Dzurinda, R1=Fico.

Termín pre D1 je dnes 2013 (vláda) a 2018 (NDS).
Presadzovaný termín na 1/2 profil D3 je 2010 (strana SNS), 2015 (NDS, MPT).
A mohol by som pokračovať.

My sa tu bavíme o nových D a Rx, nie o úplne nových schémach, to potom zmeňte tému. Nové znamená, že vychádzate zo starého. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 06. Dec 2006 18:32

pohodak napísal: ... ked sa este nedajboh podari presunut R3 cez BB tak uz naozaj neviem... :roll:


to myslis vazne? A kadial by mala podla teba ist? cez Kremnicu? :shock:
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod pohodak » 06. Dec 2006 18:42

JJ napísal:
pohodak napísal: ... ked sa este nedajboh podari presunut R3 cez BB tak uz naozaj neviem... :roll:


to myslis vazne? A kadial by mala podla teba ist? cez Kremnicu? :shock:


uz som sa opravil, najprv citaj poriadne :idea:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

D6 a R7

Odoslaťod KUBOO » 23. Dec 2006 13:47

Mohla by byť D6: BA (križ. D4) - DS (E 575) - KN (križ. s R7)- H (M18)
Trasa R7: NR (križ s R1) - NZ - KN - Štúrovo(sever) - VK (križ. R3) - LC (napoj. na R2)
čo poviete? 8)
Obrázok používateľa
KUBOO
návštevník
 
Príspevky: 19
Obrázky: 21
Založený: 05. Dec 2006 19:51
Bydlisko: na kopci nad MESTOM PRE SKVELÝ ŽIVOT

Odoslaťod KUBOO » 23. Dec 2006 14:14

Alebo R7 len NR - NZ - KN napoj na D(6?)
Dalšia RK - ZM - LV - VK - LC
Obrázok používateľa
KUBOO
návštevník
 
Príspevky: 19
Obrázky: 21
Založený: 05. Dec 2006 19:51
Bydlisko: na kopci nad MESTOM PRE SKVELÝ ŽIVOT

Odoslaťod Dialniciar » 27. Dec 2006 10:58

KUBOO napísal:Dalšia RK - ZM - LV - VK - LC


Ružomberok - Zlaté Moravce :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 27. Dec 2006 10:59

Dialniciar napísal:
KUBOO napísal:Dalšia RK - ZM - LV - VK - LC


Ružomberok - Zlaté Moravce :?:


Zrejme myslel RK-rychlostna komunikacia ZM-LV-VK-LC
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.

cron