Stránka 68 z 255

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 13:51
od Hank
expwy napísal:Nesmie byť predsa vyhláška vykladaná systémom, že "počujem aj trávu rásť".

K tomuto odporucam poviedku Roalda Dahla Zvukovy pristroj :)

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 13:55
od expwy
:lol: :lol: :lol:
Áno som zapísaný v poradovníku, je o ňu čoraz väčší záujem.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 14:42
od racto
Expwy mi sa jednoducho nezhodneme. Bože to by boli zaujímavé rokovania keby sme sa stretli :D.

Čo sa týka popisov na vozovke je to v poriadku že sú tam. Ty tvrdíš že to zahraničný neprečítajú. Vieš koľko percent chodí zahraničných po diaľniciach? To percento je do 5%. A s tých má skoro 90% navigáciu. Takže pre nich je táto informácia irelevantná. A keby určite chceli tak žiadny si nepomysli že ZA je niečo iné ako Zilina keď to vidí na značke.
Keby sa tam dávali len zahraničné smery (keďže ty tvrdíš že diaľnice sú tvorené hlavné pre tranzit; asi ten mega zahraničný), tak tých 95% by mohli byť pekne domýlení (čo sa aj stáva) a zľaknú sa že smerujú úž k zahraničiu. Inak tak ako všetci aj ja chodím po zahraniči a tiež si nemyslim že na zemi pred Záhrebom nebude asi Žilina

A čo sa týka prečo sa tam dávajú odpoveď je jednoduchá, Lebo toto vami navrhnuté smerové značenie je tak neprehľadné (aj napriek tomu že je plocha značiek 1,5x väčšia), že je veľký problém blúdenia ľudí. Dochádza k tomu že ľudia nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili), že šikmé písmo je mestská časť (čo na malých IS ani nevidno), že sa portál na vyradenie dáva už za miesto kde mali byť vyradení. Je jasné že keď prídu po spustení stavby otázky, ani jedna nie je či je popis na zemi ZA a PO, alebo či je svetložltý nadpis zavretia tunela ale že nevedia trafiť podľa neho.
Ja neviem či k vyhláške budeme pri vstupe na SVK dávať aj technický predpis nech si naštudujú systém DZ u nás.
Poznám prípad keď sa začali osádzať zelené značky ako príjazd k diaľnici na cestách, že vozidlá na okružnej začali stáť po otvorení rýchlostnej cesty lebo sa báli že vojdu na rýchlostnú cestu.
Ale znova moje výhrady voči značeniu poznáš, škoda je že s to robilo silovo a nie postupne a dohodou. No a už to máme dva roky a vyhláška v nedohľadne, TNI z množstvom chýb (samozrejme rýchlo schválené) a projekatni navrhujú DZ podľa neplatného TP a extremne sa boria s návrhmi. No a keď sa niečo dohodnú a urobí sa dobrý projekt tak potom ide firma a urobí výrobné výkresy ktoré projektant ani nevidí a sú úplné rozdielne od toho návrhu čo je vo výkresoch.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 16:41
od Vlados
treba uznať že sa zlepšujú, napr. [url=nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili)]tu[/url] už je symbol križovatky... verím že čoskoro bude symbol aj na s inou cestou ako diaľnicou. v právnom štáte by taký chaos by nebol...

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 16:49
od expwy
Expwy my sa jednoducho nezhodneme. Bože to by boli zaujímavé rokovania keby sme sa stretli.

Veď daj vedieť keď budete mať rokovanie v Bratislave k D4/R7, ale aj k iným úsekom, rád prídem pozrieť tú presilu česko-slovenských teórii. Len si to dobre rozmysli, lebo keď ostatným povieš, že prídem, tak zinfarktujú a polovica z nich ani nedojde. Možno by sme sa aj zhodli, keby ste mali naštudované aj iné odborné normy a smernice ako české a slovenské. Lebo Česko-slovenská škola vo veľa veciach zaspala vývoj a veľa pravidiel pre dopravné značky má v dosť hrubom rozpore s Viedenským dohovorom - ale chápem, že pravda sa zle počúva.

Čo sa týka popisov na vozovke je to v poriadku že sú tam. Ty tvrdíš že to zahraniční neprečítajú. Vieš koľko percent chodí zahraničných po diaľniciach? To percento je do 5%. A s tých má skoro 90% navigáciu. Takže pre nich je táto informácia irelevantná. A keby určite chceli tak žiadny si nepomysli že ZA je niečo iné ako Zilina keď to vidí na značke.
Keby sa tam dávali len zahraničné smery (keďže ty tvrdíš že diaľnice sú tvorené hlavné pre tranzit; asi ten mega zahraničný), tak tých 95% by mohli byť pekne domýlení (čo sa aj stáva) a zľaknú sa že smerujú úž k zahraničiu. Inak tak ako všetci aj ja chodím po zahraniči a tiež si nemyslim že na zemi pred Záhrebom nebude asi Žilina

Popisy na vozovke môžu samozrejme byť, ale mali by byť jasné a zrozumiteľné. Čo sa týka skratiek okresov som zásadne proti, kvôli ich nejednoznačnosti. To je lepšie potom vypísať celý cieľ ako to bolo kedysi v Bratislave kde boli ciele Brno, Wien, Gyor. V prípade križovatky Žilina-Západ a Žilina-Sever sú skratky zbytočné a hlavne mätúce. Vodičovi úplne stačia k orientácii zvislé značky a na vozovke radšej mali byť šípky, ktoré by korešpondovali s tými na zvislých značkách.
Ok vypichol si Chorvátsko, čo je jediná krajina + Slovensko, kde sa skratky okresov používajú. Čo ostatné krajiny? Najmä susedné ako Česko, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko, Nemecko?

A čo sa týka prečo sa tam dávajú odpoveď je jednoduchá, Lebo toto vami navrhnuté smerové značenie je tak neprehľadné (aj napriek tomu že je plocha značiek 1,5x väčšia), že je veľký problém blúdenia ľudí. Dochádza k tomu že ľudia nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili), že šikmé písmo je mestská časť (čo na malých IS ani nevidno), že sa portál na vyradenie dáva už za miesto kde mali byť vyradení. Je jasné že keď prídu po spustení stavby otázky, ani jedna nie je či je popis na zemi ZA a PO, alebo či je svetložltý nadpis zavretia tunela ale že nevedia trafiť podľa neho.
Ja neviem či k vyhláške budeme pri vstupe na SVK dávať aj technický predpis nech si naštudujú systém DZ u nás.

Sorry, ale tomuto fakt nerozumiem. V čom je akože neprehľadné? Blúdenie ľudí? Nemajú páru, že posledný text je názov križovatky - A do roku 2009 to akože nepotrebovali vedieť? Alebo blúdili? Ktorá krajina okrem Slovenska to vyznačovala?
Symbolom sa označujú naďalej iba uzly, to jediné má praktický význam. Označovať výjazd je nezmysel, lebo logicky ak to nie je uzol môže to byť iba výjazd a u nás je minimum uzlov, takže čo to asi iné môže byť.
Žiadny technický predpis pre vodičov netreba. Nové značenie je navrhnuté logicky a hlavne intuitívne aby vodič nemusel rozmýšľať.

Šikmé písmo? Miestny cieľ je ako každý iný, načo to na diaľnici rozlišovať farebne.
portál na vyradenie sa dáva už za miesto kde mali byť vyradení - sorry, ale ten portál vidíš z 200 - 300 metrov a na značení nad vozovkou platí zásada, že ku každému pruhu by mala byť priradená práve jedna šípka, vlastne u nás asi nie a potom vznikajú takéto blbosti:
https://www.google.sk/maps/@48.9596333, ... authuser=0

a táto je za všetky drobné:
https://www.google.sk/maps/@48.1899315, ... authuser=0

ďalej T-stojan v absolútne nevhodnom mieste - doslova najhoršom
https://www.google.sk/maps/@48.1896282, ... authuser=0

a takýto systém bola modla na diaľniciach pre všetky typy križovatiek bez rozdielu ich významu:
2000 m - portál s IS1
1000 m - portál s IS3
500 m - portál s IS3
0 m resp. -50 až -80 m - portál IS5+IS4
deliaci ostrovček - T stojka s IS4+IS7b
a dzigalo sa to na tie križovatky hlava nehlava bez rozmyslu.

A keby sa aspoň dôsledne dodržiavali tie federálne zásady z roku 1991, bol by ako taký poriadok.

Poznám prípad keď sa začali osádzať zelené značky ako príjazd k diaľnici na cestách, že vozidlá na okružnej začali stáť po otvorení rýchlostnej cesty lebo sa báli že vojdu na rýchlostnú cestu.
Ale znova moje výhrady voči značeniu poznáš, škoda je že s to robilo silovo a nie postupne a dohodou.

Bol som v sobotu v Detve a videl som tú krásnu zelenú značku č. IS10 na kruháči pred R2. Jedinú chybu to malo, že bola vzdialená až 500m pred KO, čo v obci pri 50 km/h rýchlosti je naozaj veľa, úplne by stačilo 200 m pred ňou. Takto sa dá jednoznačne identifikovať, že ide o križovatku s nájazdom na diaľnicu. Nie ako doteraz, že to ani netušíš ako napr. tu:

37353 37351
To akože má vodič rozlíšiť podľa toho či je ešte pri zelenej subploche nejaký modrý cieľ? Alebo ako?

Postupne a dohodou sa to dá robiť s ľuďmi, ktorí poznajú jazyky, boli niekde vonku, sú rozhľadení, sú ochotní počúvať a hlavne sa učiť niečo nové. So starými komunistickými štruktúrami vyrastenými na Šejnovi bez štipky vedomia ako to funguje v zahraničí (a to chodia každoročne minimálne na Intertraffic do Amsterdamu) a ochoty rozmýšľať a hlavne prijať krutú pravdu, že sa to u nás robilo doteraz ZLE. Keby tam len nechľastali s dodávateľmi dopravných značiek, ale snažili sa niečo pozitívne priniesť na SK a niečo nové sa naučiť tak by zistili napr., že Holanďania zmenili v roku 2012 značenie podľa Nemecka. A používa presne tú istú logiku ako Česi, Rakúšania, Nemci a My.
https://www.wegenwiki.nl/Nieuwe_Bewegwi ... osnelwegen

No a už to máme dva roky a vyhláška v nedohľadne, TNI z množstvom chýb (samozrejme rýchlo schválené) a projektanti navrhujú DZ podľa neplatného TP a extremne sa boria s návrhmi. No a keď sa niečo dohodnú a urobí sa dobrý projekt tak potom ide firma a urobí výrobné výkresy ktoré projektant ani nevidí a sú úplné rozdielne od toho návrhu čo je vo výkresoch.

racto, podľa čoho navrhovali projektanti orientačné značky doteraz? Podľa akého predpisu, podľa akej normy? Buď férový a poprosím Ťa o jasnú odpoveď.

No tá vyhláška pri spôsobe myslenia viď vyššie nebude ani o ďalšie 2 roky...
To druheje problém, súhlasím, preto som vždy tvrdil, že pri DRS by mali byť aj výrobné výkresy a následne pri realizácii konzultované aj s projektantom.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 16:56
od expwy
Vlados napísal:treba uznať že sa zlepšujú, napr. [url=nemajú páru že posledný text je názov križovatky (keďže symbol ste odstránili)]tu[/url] už je symbol križovatky... verím že čoskoro bude symbol aj na s inou cestou ako diaľnicou. v právnom štáte by taký chaos by nebol...

Ten symbol pre výjazd na najbližšej križovatke je blbosť. V právnom štáte by hlavne nikdy neuzrela svetlo sveta vyhláška 100/1975 a následne ďalšie, ktoré sa zásadne začali odkláňať od Viedenského dohovoru. A hlavne vyhláška 9/2009, ktorej som bol spolutvorca aj s tým symbolom výjazdu. No od vtedy som sa veľa naučil a nemám problém si priznať chybu na rozdiel od iných, keď je potrebné to napraviť a posunúť sa Ďalej...

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 17:00
od Vlados
OK, tak vypustime posledný cieľ (názov najbližšiej križovatky). To vodiči nepotrebujú, oni sa chvú dostať do cieľa a nie k MÚK.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 17:06
od expwy
Vlados, ale to je práve ten vtip, že ten "názov križovatky" nie je vlastne nič iné, len najbližší cieľ. Preto ten symbol výjazdu vôbec nepotrebuje.

4.5.3 Prípojky (aka Výjazdy)
Prípojky sa vždy pomenúvajú podľa blízkeho cieľa, do ktorého sa z diaľnice odbočuje prostredníctvom príslušnej prípojky. Z blízkych cieľov priradených k prípojke sa vyberá najvýznamnejší cieľ; ak je viac cieľov približne rovnako významných, vyberá sa najbližší z týchto cieľov. Ak sa prípojka priamo nachádza v lokalite blízkeho cieľa, vyberá sa pre pomenovanie prípojky tento blízky cieľ.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 17:15
od Vlados
je, ale je rozdiel MÚK Strečno obec Strečno, detto MÚK Košice-Sever a mestská časť Košice Sever.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 19:00
od expwy
MÚK Košice-Sever je uzol, čiže k pomýleniu s mestskou časťou by nemalo prísť, keďže pred názvom tejto križovatky je symbol uzla:
35106 35098

MÚK Strečno vzniklo z dôvodu nešťastného dopravného návrhu križovatky s pracovným názvom Dubná skala. Táto križovatka bude mať z každého jazdného smeru na D1 iný názov; zo Žiliny to budú logicky Vrútky. Niečo podobné ako Madunice/Bučany, po roku 2009 veľmi nesprávne nazvaná Červeník, čo koliduje aj s názvom odpočívadla, navyše v smere do Trnavy je dodnes cieľ Červeník prelepený a zostane tak asi naveky, kým sa nezmení značenie na staré dobré Madunice/Bučany, lebo prestavba križovatky je v oveľa väčšom nedohľadne ako výmena DZ.

Ale späť k MÚK Vrútky/Strečno:
Nerozumiem prečo je potreba rozlišovať či ide o názov križovatky alebo cieľ. Názov križovatky je zvolený podľa najbližšieho cieľa - obce, ku ktorej sa dá dostať. Proste ideme po diaľnici od Ružomberka alebo z R3 smer Žilina a v uzle Martin vidíme na značkách cieľ Žilina a Strečno. Strečno je najnižšie uvedené, čiže intuitívne vieme, že najbližší cieľ dosiahnuteľný v danom smere je Strečno. Pokračujeme ďalej po D1 smer Žilina a vidíme označenie križovatky - značku so symbolom výjazdu /\7 a číslo 212 a pod tým názov križovatky a cieľ v jednom - Strečno.

Na ďalších značkách je resp. budú asi možno ciele v priamom smere
Bratislava
Katowice Ostrava
Žilina-Juh

a na odbočenie
Žilina-Východ
Strečno alebo len Strečno bez Žiliny.

Čiže pokračujeme smerom na Strečno, ak chceme ísť do Strečna alebo daným smerom cez tento cieľ.

V Nemecku to je bežné, že cieľ, ktorý je určujúci dopravný cieľ križovatky leží aj 15 km od nej.

A7 exit 107 Bad Windsheim 14 km
https://www.google.sk/maps/dir/49.44785 ... authuser=0

A6 exit 64 Sulzbach-Rosenberg 12 km
https://www.google.sk/maps/dir/49.42965 ... authuser=0

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 20:01
od Vlados
a vieš vysvetliť aj rozdiel v km k MÚK a k cieľu? :) vodičom je jedno ako ďaleko je MÚK...

ešte tu máme aj MÚK Šoporňa, dokiaľ sa na do Šoporne nedá dostať.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 20:30
od fh
Cez Patu sa dá, ale aj tak je to tam blbo značené.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 21:37
od i15
Chcel by som sa opýtať, aké sú vo vyspelom svete zvyklosti ohľadom semaforov s blikajúcou zelenou. Lebo v Košiciach ich v rámci modernizácie električkových tratí namontovali úplne všade, aj na semaforoch pre chodcov a na vedľajších cestách, kde zelená svieti 5 sekúnd. Chápem blikajúcu zelenú na hlavných ťahoch, ale aký to má význam na vedľajších ťahoch a pre chodcov, ktorí sú po naskočení červenej schopní zastaviť takmer okamžite. Vyzerá to dosť komicky, keď sa na semafore rozsvieti zelená a okamžite začne blikať..

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 22:09
od Rio13.zm
ale hustite do toho expwyho, ale vzdy ked citam jeho prispevky, ma to hlavu aj patu. mne sa jeho robota paci a drzim palce v dalsej cinnosti.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 22:18
od ELZ
i15 napísal:Chcel by som sa opýtať, aké sú vo vyspelom svete zvyklosti ohľadom semaforov s blikajúcou zelenou. Lebo v Košiciach ich v rámci modernizácie električkových tratí namontovali úplne všade, aj na semaforoch pre chodcov a na vedľajších cestách, kde zelená svieti 5 sekúnd. Chápem blikajúcu zelenú na hlavných ťahoch, ale aký to má význam na vedľajších ťahoch a pre chodcov, ktorí sú po naskočení červenej schopní zastaviť takmer okamžite. Vyzerá to dosť komicky, keď sa na semafore rozsvieti zelená a okamžite začne blikať..


V Bratislave sa od blikajucej zelenej ustupuje. Zdovodnenie bolo, ze vodic napr. v Rakusku nesmie prejst krizovatkou ani na oranzovu, preto to blikanie. Kedze u nas mozme prejst krizovatku aj na oranzovu, blikanie zelenej nie je potrebne.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 22:40
od expwy
Vlados napísal:a vieš vysvetliť aj rozdiel v km k MÚK a k cieľu? :) vodičom je jedno ako ďaleko je MÚK...

Diaľková tabuľa je preto "diaľková" lebo by mala uvádzať len diaľkové ciele, čiže nie najbližší výjazd, lebo to je blízky cieľ. Výnimka je uzol, lebo ten je sám o sebe diaľkovým cieľom kvôli jeho dopravnému významu (križovanie diaľkových trás) a ten by na diaľkovej tabuly nemal chýbať.

S uzlami to je trochu komplikovanejšie, lebo ich názov nevychádza s určujúceho dopravného cieľa, ale mali by čo najviac vystihovať danú polohu. V Nemecku a Rakúsku nie je vylúčené ani pomenovanie podľa geografickej lokality ako regiónu alebo národného parku, čo u nás súdruhovia by asi nepredýchali. Veď nemusíme ísť ďaleko: Kreuz Oberpfälzer Wald, Dreieck Inntal, Dreieck Saalhaupt, Dreieck Bayerischer Vogtland, Dreieck Hochfranken apod.

Ono celkovo je problém v československej terminológii, kde pre nás je všetko križovatka. Miešame stavebnú-normovú terminológiu s dopravnou a to nie je dobre.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 22:45
od expwy
i15 napísal:Chcel by som sa opýtať, aké sú vo vyspelom svete zvyklosti ohľadom semaforov s blikajúcou zelenou. Lebo v Košiciach ich v rámci modernizácie električkových tratí namontovali úplne všade, aj na semaforoch pre chodcov a na vedľajších cestách, kde zelená svieti 5 sekúnd. Chápem blikajúcu zelenú na hlavných ťahoch, ale aký to má význam na vedľajších ťahoch a pre chodcov, ktorí sú po naskočení červenej schopní zastaviť takmer okamžite. Vyzerá to dosť komicky, keď sa na semafore rozsvieti zelená a okamžite začne blikať..

Blikajúca zelená sa takmer výlučne používa len v Rakúsku a tam to má význam ako vraví ELZ, čiže ako u nás žltá. Rakúšania, ale na to majú výnimku z Dohovoru. My to používame v rozpore s Dohovorom a navyše s iným významom ako v Rakúsku.
Čiže u nás by sa to vôbec nemalo používať, ale vyhláška to dovoľuje.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 22:48
od expwy
Rio13.zm napísal:ale hustite do toho expwyho, ale vzdy ked citam jeho prispevky, ma to hlavu aj patu. mne sa jeho robota paci a drzim palce v dalsej cinnosti.

To je v pohode, konštruktívna kritika posúva človeka ďalej. Všetci robia chyby, avšak nie všetci sa vieme z nich aj poučiť. Vďaka za podporu.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 23:47
od Vlados
expwy, tu je nové DZ. MÚK Nitra - Kynek je 2km a časť Nitra - Kynek sú 3 km. mám hľadať ďalší?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 06:19
od expwy
Vlados, veď hovorím, že najbližší cieľ-výjazd by sa tam nemal uvádzať- je to diaľková tabuľa, takže len diaľkové ciele, presne tak ako sa to robí na cestách mimo diaľnic. Potom k žiadnemu nedorozumeniu nemôže prísť. Lenže je to bohužiaľ česko-slovenská zvyklosť, že na diaľkovú tabuľu na diaľnici sa spravidla dávala vzdialenosť k najbližšiemu výjazdu a ÁNO potom je ten údaj o vzdialenosti nepresný, resp. iný ako ku križovatke a iný k samotnému cieľu.

https://www.google.sk/maps/@48.3322175, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.4237152, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.4331938, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.6377972, ... authuser=0

Ale nie všade a vždy sa to dodržiavalo, niekde sú iba diaľkové ciele a najbližšia križovatka nie, tak ako by to vlastne aj malo byť (samozrejme okrem tých nezmyselných čísel ciest, ktoré tam sú navyše):
https://www.google.sk/maps/@48.1142866, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.0814315, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.3292605, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2854321, ... authuser=0
https://www.google.sk/maps/@48.2871867, ... authuser=0

Stačí sa pozrieť ako je to v zahraničí, žiadny blízky cieľ, žiadny najbližší výjazd:
https://www.google.sk/search?q=entfernu ... 20&bih=930

Dopravné značenie (DZ) v zahraničí

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 09:07
od KN.SK
Hehe, táto https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... fntFYdlReo je i pre ••-ozbrojené sily (načim vedieť, kde sú a ako ďaleko). :D
zdroj:
expwy napísal:Stačí sa pozrieť ako je to v zahraničí, ...:
https://www.google.sk/search?q=entfernu ... 20&bih=930

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 09:13
od slafko1
expwy napísal:Pre ilustráciu prikladám pôvodné návrhy DZ na R1a smer Bratislava. Križovatka Nitra-Sever sa mala pôvodne volať Nitra-Párovské lúky podľa rezidenčnej lokality, ktorú bude obsluhovať. A PP Nitra-Sever mal byť v bielej subploche značený na celej trase R1a ako jeden z dôležitých zdrojov a cieľov dopravy. Hold človek mieni, policajt mení.


Tieto návrhy sú perfektné. Nechápem že finálne tabule :
— sú nakoniec iné so zmenenými názvami - ciele, výjazdy a pod. (čo vedie koho k zmenám oproti návrhom?)
— nakoniec ani výrobca sa nedrží návrhu. Zlé rozmery, zlé rozostupy, typografické chyby...

a ešte ma napadá - tabule nepodliehajú kontrole pred osadením na diaľnicu?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 10:07
od expwy
Tieto návrhy sú perfektné. Nechápem že finálne tabule :
— sú nakoniec iné so zmenenými názvami - ciele, výjazdy a pod. (čo vedie koho k zmenám oproti návrhom?)
— nakoniec ani výrobca sa nedrží návrhu. Zlé rozmery, zlé rozostupy, typografické chyby...

Ani tie návrhy nie sú perfektné, chýba tam množstvo kót, ale je to stále lepšie a lepšie.

Toto sú perfektné návrhy značiek v podobe výrobných výkresov:
31920
BTW: toto bolo navrhnuté v roku 2015 - síce sú to len rámce, nie výkresy na reálne osadenie, ale všimnite si ten Senec-Sever už vtedy bolo jasné ako to má byť; nechápem koho zase napadlo po svojom Senec-Východ. Ale vlastne keď môže byť Trnava-Sever na príjazde z juhu, tak čo sa čudujem...

Problém je v tom, že pre projektantov a výrobcov je to oštara takto robiť a zaberá to veľa času a rozumiem im. Nemci a Rakúšania majú na navrhovanie orientačných značiek softvér, ktorý automaticky rozvrhne značku so všetkými rozmermi tak ako má byť. Toto je cieľ aj na Slovensku - vyrobiť na navrhovanie značiek softvér, ale prvým predpokladom na to je mať schválené vzorové listy a Technické predpisy, čo sa akosi nedarí...

a ešte ma napadá - tabule nepodliehajú kontrole pred osadením na diaľnicu?

Nie nepodliehajú a ani si to neviem reálne predstaviť, že by úradníci a policajti chodili na kontrolu niekde do výrobných hál súkromných spoločností. Na to práve slúži proces schvaľovania výrobných výkresov, čo aj racto spomínal, že toto sa bohužiaľ deje bez prítomnosti projektantov, ktorí reálne tie značky navrhli a vytrápili sa s tým projektom.

Aj podľa týchto vzorových listov sa to dá navrhovať (viď príloha)

BTW: Stále sa pýtam, tých čo len kritizujú! Podľa čoho sa to robilo doteraz?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 13:35
od Vlados
expwy napísal:Vlados, veď hovorím, že najbližší cieľ-výjazd by sa tam nemal uvádzať

Mal som pocit, že si za... tak sorry.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 13:35
od Rio13.zm
to je taka skoda, ze sa to nedari pretlacit. snad raz, ked zmizne terajsia generacia do dochodku :)

zaujala ma uz davnejsie krizovatka v Nitre - Drazovce, exit 5/smer na Topolcany, tato krizovatka ma dve tabule v dvoch farbach, https://youtu.be/Oi9-nAKJhqk?t=6m46s
preco prave tato, ked ostatne krizovatky maju po jednej v zelenej farbe.