Stránka 8 z 45

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2020 09:13
od cPalo
Skytoolu je jedno komu uleje z vybraného, takže pri tých miliónoch je všimné pre každého zaujímavé ;)
či sme si mysleli, že posledný cent zo štátneho ukradli tesne pred výmenou vlády?

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2020 10:06
od PK
Minister dopravy je zatial uplne cajovy, nic konkretne zatial neslubil, nespravil a vyzera, ze nejde hrat pre ludi a soferov, ale zasa len pre penazne zaujmy inych.
Ocakavam od neho jednoznacne skracovanie terminov tendrov a projektov a znizovanie cien.

Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2020 10:43
od KN.SK
Ôsma strana, a nič, Nevstali ani ostatní. No neuplynulo obligátnych sto dní novinárskych, len päťdesiatosem. 1354

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2020 15:56
od metelesku.blesku
Tak ešte 42 dní a potom už môžme začať pi.... ndať? :)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2020 00:09
od masterplan
aj ked to nie je celkom presne o tejto teme ale davam mu plne zaprvadu krasne to vystihol nas neschopny stat ako to tu cele roky desatrocia funguje este od cias komancov, do bodky suhlas! https://youtu.be/q7rEKP8A1Mg?t=1485

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2020 07:00
od Pacho
tak je neviem, 100 dni ešte neuplynulo, ale nepáči sa mi, ako chodí a pindá na všetkých pred ním, a všade sľubuje priority, ale výsledky zatiaľ žiadne, ale počkajme do tých 100dní, možno sa to zmení. Nech si chlapec uvedomí, že teraz on tvorí tento štát. Pred voľbami sa všetci tvárili, čo sa týka mýta, že po voľbách pomaly zavrú celí ansabl okolo Vážneho, a teraz to smeruje do stratene, nekonajú, zrejme čakajú aby sa dostali do situácie, že nebude iná možnosť, len skytoool, spravia len kozmetické zmeny a rozkrádačka zostane. Tiež bombastické vyhlásenia okolo D4 už neplatia a ide sa ďalej bez zmeny.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2020 08:26
od masterplan
Skôr by som povedal že 200 dní tentoraz lebo treba zaratat aj mimoriadnu situáciu s koronou

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2020 10:14
od devil
vysledky ministra treba ocakavat najskor po par mesiachoch teraz skor tak po roku. je ale zly signal ze zacal prilis slubovat zo zaciatku to nerobil.

Začatie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2020 17:53
od Loe
Dámy a páni, aké máte názory?

Osobne to reálne vidím takto:

Zahájenie v 2020:
R2, Košice, II.úsek, 14,3km

Zahájenie v 2021:
R2, Košice, I.úsek, 6,8km
R2 Soroška (Dávam tomu 30%)
R3, Tvrdošín - Nižná, 4,4km
R4, Prešov II. etapa, 10,2km

Zahájenie v 2022:
D1, Turany - Hubová (Dávam tomu 50%), 13,5km
D3, KNM - Oščadnica, 10,8km
R2, Bátka - Figa - Zacharovce (Dávam tomu 60%), 6,2km + 8,3km

Zahájenie v 2023:
R1, BB - Slovenská Ľupča (Dávam tomu 50%), 8,1km
R2, Chocholná - Trenčianska Turná - Mníchova Lehota 6,1km + 2,7km
R4, Lipníky - Kapušany (Dávam tomu 50%)

Vo všeobecnosti, žiadna veľká sláva :?

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2020 20:40
od nevo83
Nuz si velky optimista... Rataj ze VO trva u nas min 1.5roka
Jedine s KE I.- suhlasim a mozno aj R3 ak ju nezrusia uplne
Zbytok je realne kazde + 5r

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2020 21:53
od metelesku.blesku
Vidím, že do optimistického tipovacieho kalendára sa D3 Brodno - KNM nedostala ani do roku 2023. :)

R2 KE II. úsek v 2020 IBA ak vyhodnotia súťažné ponuky hneď po získaní stavebného povolenia (jún/júl) a bude max. 1 kolo námietok.

2021: Iba R3 a R4 Prešov II. etapa. Aj to iba ak konečne poriadne pripravia súťaž. Na R2 maximálne tak KE II. úsek ak bude námietkový kolotoč v roku 2020. KE I. úsek nestihnú vysúťažiť a zahájiť 2021 určite. Sorošku zrušia.

2022: Iba to, čo nestihnú zahájiť v roku 2021 (R4 PO, R2 KE). Inak tipujem hluchý rok kedy sa súťaže akurát vyhlásia, ale nezaháji sa prakticky nič.

2023: Záleží na tom, ktoré dnes súťažené dokumentácie sa rozhodnú posunúť v rokoch 2021 a 2022 ďalej. Možno aj tie dva chýbajúce úseky na D3 a polprofily na R2.

Na D1 Turany - Hubová budú vo všetkých fázach povoľovacích procesov padať námietky, takže 2022 nehrozí. Treba pridať aspoň 2 roky.

Za biedu by som však považoval hlavne to, aké množstvo úsekov je v úplne mizernej dĺžke. Samé 4, 6 a 8 km úseky. Už aj 10km začína byť rarita.

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 13:36
od Loe
Nuž osobe a sebecky by ma D3 potešila, keďže tadiaľ občasne "tranzitujem", ale objektívne všetci vieme aká je tam situácia. Brodno - KNM podľa mňa do roku 2023 nehrozí... kiež by som sa mýlil.

Táto vec má ale aj iný rozmer. Stále horko ťažko staviame cca. 120 - 130km D a R za 10 rokov. Týmto tempom budeme zbytok siete stavať ešte cca. 80 rokov, takže hotová sieť v roku 2100 8)

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 13:42
od jarino
2020:
nič

2021:
zahájenie dostavby LL - DS -> eurofondy
Šaca - Košické Oľšany II. etapa -> eurofondy
Tvrdošín - Nižná -> ŠR

2022:
Zacharovce - Bátka - Figa -> ŠR
R2 Šaca - Košické Oľšany I. etapa -> eurofondy

2023:
Hunkovce - Ladomírová -> ŠR
SO PO II. etapa -> otázne
Banská Bystrica - Slovenská Ľupča -> ŠR
Chocholná - Trenčianska Turná - Mníchova Lehota -> eurofondy
Turany - Hubová (30%) -> eurofondy
Brodno - KNM (30%) -> eurofondy

V nasledujúcom období budú výstavbu udávať dva faktory: peniaze a vykúpené pozemky.
So Soroškou nepočítam. SO PO má problém s priveľkými nákladmi a pochybnými prínosmi, takže moc v skorú výstavbu neverím.
Pozemky sú vykúpené/vykupujú sa pod Zacharovce - Bátka - Figa. Tak isto by z východnej časti R2 bol financovateľný úsek Lovinobaňa - Ožďany, ale príprava neumožní výstavbu v blízkej dobe.
Celkom potichu postupuje Hunkovce - Ladomírová. Nedivil by som sa začiatku výstavby niekedy okolo 2023/2024, lebo dovtedy nebude sa dať čo stavať na R4 za celkom rozumné peniaze zo ŠR. Hodila by sa preložka Šarišského Štiavnika, avšak príprava to do 2023 neumožní (tak isto ani Kapušany - Lipníky, Giraltovce), podľa mňa najskôr 2024/2025.
Zo západnej R2 určite bude výstavba úsekov pri Trenčíne. Otázne je kedy, očakával by som 2023/2024.
Turany - Hubová skôr očakávam v roku 2024.
Pri D3 si nie som istý, ale ako prvý vo výstavbe z toho zvyšku očakávam Brodno - KNM. Vykúpené pozemky, PD zazmluvnená. KNM - Oščadnica je ešte len na úrovni VO na vypracovanie DSP, výkup pozemkov od "500" vlastníkov na jednej parcele o rozmere 20 metrov štvorcových tiež potrvá.

Popritom sa dajú do výstavby privádzače KNM a SNV.


Ja vidím celkom otázne, či tá navrhnutá diaľničná sieť je vôbec potrebná v takom rozsahu.

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 16:02
od Loe
jarino, vďaka za tvoj názor. Je pravdou, že na R4 Hunkovce - Ladomírová som úplne zabudol. D3 ale vidím s otáznikmi. Na úseku KNM-Brodno sa robí zmena DÚR, i keď máš pravdu, že nasledujúci úsek je snáď ešte pred súťažou na DSP.

Apropo R4. Nebol by to vhodný kandidát na celkovú dostavbu formou PPP? S výnimkou PO II.etapa a už spomenutého úseku Ladomírová - Hunkovce, sú zvyšné úseky zhruba na rovnakom stupni prípravy, tj. pred ÚR resp. pred DÚR. Teoreticky by sme tu o 3 - 4 roky, teda súčasne aj koncom volebného obdobia, mohli mať úseky so stavebným povolením.

Súhlasím aj s otázkou potrebnosti siete v tej podobe ako je navrhnutá, avšak zatiaľ je zadefinovaná tak ako je a tempo výstavby je jasné. Pri súčasnom tempe je dostavba nateraz zadefinovanej siete otázka dlhých desaťročí.

Pokiaľ ide o Turany-Hubovú, je mi jasné že som to s optimizmom veľmi prestrelil :)

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 17:43
od Yoggy52
Praveze R4 je idealny kandidat na zlty FIDIC a cez eurofondy. Cez PPP sa moze stavat tunel karpaty a nech tam vyberaju myto za usetrene kilometre. :)

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 17:45
od masterplan
ajtak to su same krcmove reci ,mi to pride doslova ako take pesimisticke vyhliadky alkoholikov.. bude to celkom inak staci ze prijmu novy stavebny zakon co vlada planuje uz coskoro a takisto novelizovany zakon o VO uz to viackrat spominal aj Dolezal a vsetko bude ine, navyse dostaneme velky balik penazi ktory pojde aj na vystavbu D a RC ci modernizaciu zeleznic uz davno nezijeme v meciarizme ci ficizme ,toto by boli vyhliadky ak by mafiansky smer pokracoval vo valcovani a ruinovani krajiny dalej.. ale to sa chvalbohu nestalo ..podstatne je ze sa zacalo s vymenou vedenia NDS a ZSR a neschopakov vo vedeniach tychto institucii co vsetko len brzdili, resp nerobili nic akurat len hrabali pre seba a svojich znamych ked sa vyskytla prilezitost tychto vsetkych trebalo odstranit a to tam precistit od tejto havede, co bolo klucove aby sa mohlo zacat napredovat

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 18:26
od pa3ck
Yoggy52 napísal:Praveze R4 je idealny kandidat na zlty FIDIC a cez eurofondy. Cez PPP sa moze stavat tunel karpaty a nech tam vyberaju myto za usetrene kilometre. :)

Tiež si PPP predstavujem na diaľniciach s trochu vyššími intenzitami ako R4 (navyše ak sa bude robiť iba polprofil).

A čo sa týka Tunela Karpaty, tak ten by mohli sponzorovať kamióny, ktorým by sa po dokončení D4 zakál tranzit po mestských diaľniciach

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 18:36
od Yoggy52
Tak myto 1e pre auta a 3e alebo 5e pre nakladiaky by bolo celkom ok.

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 18:45
od pa3ck
Len taká otázka - ako by sa riešilo mýto pre osobné autá? Voziť palubnú jednotku kvôli jednému tunelu sa asi ľuďom voziť chcieť nebude a fyzické mýtnice a čakanie na nich by akurát dali viac dôvodov cestovať cez mesto

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 20:49
od Loe
Mýto je možné riešiť aj bez palubnej jednotky. Viem si predstaviť elektronické známky či už pre častých alebo jednorázových používateľov a k tomu aj vyhradené pruhy cez mýtnicu plus možnosť úhrady v hotovosti alebo kartou. To je technicialita. Významnejšie ale je, že v týchto úvahách sa odkláňame od doteraz zavedeného modelu PPP na Slovensku, tj. modelu diaľnice na leasing.

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2020 23:48
od Kvík
pa3ck napísal:Len taká otázka - ako by sa riešilo mýto pre osobné autá? Voziť palubnú jednotku kvôli jednému tunelu sa asi ľuďom voziť chcieť nebude a fyzické mýtnice a čakanie na nich by akurát dali viac dôvodov cestovať cez mesto


No napríklad by sa mohlo prejsť na mýto kompletne. Nie že by som to chcel, pretože vo výsledku by si štát urval omnoho viac a neverím, že by z toho bola akákoľvek protihodnota, ale súčasný model spoplatnenia diaľnic na Slovensku je veľmi nešťastný.

Začatie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2020 11:05
od KN.SK
Mám jednu prosbu, nemohla by sa táto téma premenovať na Začatie výstavby D a R v rokoch 2020-2023.?.
V slovenčine slovo/sloveso "zahájiť" má význam zahradiť, zatarasiť, teda "kalková odvodenina" zahájenie (nespisovná, bohem., slovenčina a čeština sú dosť podobné/blízke jazyky, ale predsa len niekedy význam 'rovnakých', či 'podobných' slov má rôzny význam) = zatarasenie, zahradenie, ba až zastavenie. Tu až zastavenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023. I keď...
Nechcem reagovať na osočujúceho hovorcu hovorcu (dvakrát napísané).
Možno budeme mať mnoho archívneho vína. :wink: alebo :( 1376

Re: Zahájenie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2020 11:36
od jarino
Loe napísal:jarino, vďaka za tvoj názor. Je pravdou, že na R4 Hunkovce - Ladomírová som úplne zabudol. D3 ale vidím s otáznikmi. Na úseku KNM-Brodno sa robí zmena DÚR, i keď máš pravdu, že nasledujúci úsek je snáď ešte pred súťažou na DSP.

Apropo R4. Nebol by to vhodný kandidát na celkovú dostavbu formou PPP? S výnimkou PO II.etapa a už spomenutého úseku Ladomírová - Hunkovce, sú zvyšné úseky zhruba na rovnakom stupni prípravy, tj. pred ÚR resp. pred DÚR. Teoreticky by sme tu o 3 - 4 roky, teda súčasne aj koncom volebného obdobia, mohli mať úseky so stavebným povolením.

Súhlasím aj s otázkou potrebnosti siete v tej podobe ako je navrhnutá, avšak zatiaľ je zadefinovaná tak ako je a tempo výstavby je jasné. Pri súčasnom tempe je dostavba nateraz zadefinovanej siete otázka dlhých desaťročí.

Pokiaľ ide o Turany-Hubovú, je mi jasné že som to s optimizmom veľmi prestrelil :)


Hunkovce - Ladomírová postupne potichu napreduje. Na stránke NDS už svieti MPV.
Čo sa týka Kysúc, ťažko sa predpovedá. Už len z princípu, že sa postavili zbytočné úseky za kopu peňazí. No podobne ako R4 má neaktuálnu CBA, tak neviem.

Keď vidím, ako to u nás prebieha, tak zo mňa sa stal odporca PPP. Ťažko povedať. Sú metodiky a osobne si nemyslím, žeby to v aktuálnej situácii prešlo cez Ministerstvo financií (tí aktuálne hľadajú tú finančnú vatu v peňaženkách občanov :lol: ). Najmä vzhľadom k tomu, aké by mal projekt prínosy (bez toho, aby niekto vylepšoval dopravný model).

Turany - Hubová budú ešte brzdiť turčianske samosprávy. Inak by som bol aj ja optimista.

Re: Začatie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2020 14:20
od PK
KN.SK:
Nepomylil si si nahodou "zahajit" so "zahatit"?
Akokolvek rozmyslam nevidim v zahajit ziaden vyznam zatarasit.

Re: Začatie výstavby D a R v rokoch 2020-2023

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2020 14:29
od pa3ck
Povedal by som, že zahájiť je od slova háj, teda ako keby dom si takto vyznačoval svoj háj