Stránka 85 z 260

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 15:26
od StVO
Ešte vyrývačská otázka: posledný cieľ v priamom smere na diaľnici je obvykle najvýznamnejší cieľ na nasledujúcom exite a k tomu sa potom ide po ceste „nižšieho významu“ – prečo ten nemajú Česi v modrej subloche?

A prečo ani diaľkové ciele nie sú v modrej subploche, veď aj k tým sa nakoniec odbočuje na cestu „nižšieho významu.“

Logicky (myslené „logicky“ v zmysle „logiky“ vzniku modrej subplochy) by to dávalo zmysel, aby to potom robili takto, veď zelenú vložku k diaľnici značíme aj 30 križovatiek dopredu...

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 16:45
od racto
StVO napísal:
racto napísal:To staršie je lepšie. Pekne všetko v modrom, velel si že ideš na cestu nižšieho významu.

Jasné, ako inak. Lebo:

1.Vodič je načisto blbý a nechápe, že keď odbočí z diaľnice cez EXIT, tak sa dostane na cestu „nižšieho významu.“
2. Je veľmi dôležité, aby to vedel, lebo od toho záleží, či vôbec odbočí: čo ak nemá kúpenú cestnú známku, alebo čo ak má také rýchle auto, že menej ako 90 km/h mu to nejazdí a tak nemôže na obyčajnú cestu, iba na diaľnicu?
3. Všetci vodiči vedia, čo tá modrá kravina vlastne znamená (resp. podľa niektorých má znamenať) a prevelice ich to zaujíma.

Že Ty si z náš robíš prdel :?: :?: :?:



Tak pri zelenom cieli vieš že pokračuješ ďalej po diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Toto sa môže stať na všetkých križovatkách diaľnic a rýchlostných ciest.
To že ideš na modrú alebo bielu vieš že je tam ideš už mimo diaľnice a tak sa máš správať.
Ver tomu že vedia čo znamená modrá kravina, nakoľko keď sa nedá, tak si myslia že idú stále po diaľnici, veľa krát sa to už stalo. A stalo sa to aj naopak keď sa príjazd k D a R robí ako zelená značka, tak sa riešilo že vodiči (poniektorí) brzdili že už su na diaľnici a otáčali sa.

Prdel si robia z nás tí čo osadzajú DZ ktoré jedine dezorientuje vodičov.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 16:46
od racto
StVO napísal:Ešte vyrývačská otázka: posledný cieľ v priamom smere na diaľnici je obvykle najvýznamnejší cieľ na nasledujúcom exite a k tomu sa potom ide po ceste „nižšieho významu“ – prečo ten nemajú Česi v modrej subloche?

A prečo ani diaľkové ciele nie sú v modrej subploche, veď aj k tým sa nakoniec odbočuje na cestu „nižšieho významu.“

Logicky (myslené „logicky“ v zmysle „logiky“ vzniku modrej subplochy) by to dávalo zmysel, aby to potom robili takto, veď zelenú vložku k diaľnici značíme aj 30 križovatiek dopredu...


žeby preto že sa modrý dáva len odbočujúci cieľ?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 16:47
od Tomas PO
madari a poliaci maju zelenu a modru obratene, takze pre tych, ktori cestuju castejsie aj mimo, to je totalny misung. presne to, co by EU mala zjednocovat, neriesi.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 23:03
od okorec
Peter_CA napísal:Z nového úseku poľskej S3: https://farm1.static.flickr.com/871/270 ... 7295_b.jpg

No fuj...


co je zle na tej znacke?

podla mna hnus je skor toto:

Rio13.zm napísal:https://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=65&image_id=39462

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 00:13
od okorec
StVO napísal:
sendvo napísal:takisto nerozumiem tomu vyplakavaniu za subplochami. mne ako vodicovi je uplne u riti ci sa k cielu dostanem po ceste prvej triedy, dialnici alebo ci je to miestny ciel. viem nazov mesta kam sa chcem dostat a viac ma nezaujima.

Asi tak. Ešte si zabudol dopísať, že absolútna väčšina vodičov aj tak netuší, čo vlastne tá modrá vložka znamená. A hlavne, ani to tušiť nepotrebuje.


pardon, to my mensina, co sme sa narodili so schopnostou komplexnejsieho vnimania okolia a tieto dodatocne informacie podvedome vnimame a riadime sa nimi, obcas zabudame, ze znacky su robene pre vacsinu, ktora nema kapacitu sedej kory mozgovej na spracovanie tak podrobnych informacnych udajov ako farebne odlisenie zmeny typu komunikacie pred odbocenim. zabudame, ze pre tuto vacsinu je prilis komplikovane, aby vnimali podvedome, ze idu spravne, ak sa z dialnice zrazu ocitli na obycajnej ceste alebo ze odbocili, ale su opat na dialnici, inej. sice potom nedokazu tak rychlo a plynulo reagovat na zmeny okolo nich ako my, pretoze vsetky tie komplikovane podnety pri odboceni musia postupne jeden po druhom spracovat, a tak musi spomalovat, brzdit a zmatene sa obzerat. my vsak chapeme, ze sa jedna o ludi, pre ktorych na znacke je dolezite, aby tam nasli ten jeden z dvoch napisov, ktory si dokazali zapamatat, ked im boli vysvetlovane instrukcie ("pojdes na Bratislavu a ked odbocis na Nove Mesto nad Vahom, tak mi zavolaj a ja ta budem dalej navigovat"), aby ich nemohli vyrusit nejake ine komplikovane informacie na znacke a hlavne je dolezite, aby to dokazali co najlepsie precitat, lebo vsak nebudu nosit nejake blbe okuliare ako nejaki okuliarnici predsa.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 08:07
od Hank
Hm, tak to potom asi patrim k tej vacsine so zakrpatenou sedou korou, ktorej staci pochopit, ze zide z dialnice na "obycajnu" cestu aj na zaklade piatich znaciek o vyjazde a hlavne znacke Koniec dialnice, ktore predtym miniem. Mimochodom, ked konci dialnica v priamom smere (napr. Ivachnova v smere na RK), nie je ta komplexnejsia mensina zmatena z toho, ze zide z dialnice bez toho, aby mala ciele v modrom?
https://www.google.sk/maps/@49.0976572, ... 6656?hl=sk

Aj ked je pravda, ze cez vikend som bol v soferskom soku, lebo smerove znacky na severnej D1, ktore som videl 1x, su tak vizualne jednoduche a dobre, ze som to u nas fakt necakal (s par chybickami krasy ako tri sipky nad dvoma pruhmi).

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 08:22
od Sentilj
Nové značky na severnej D1 pod Tatrami:
https://www.youtube.com/watch?v=9CgTgoUYxpU

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 08:57
od Hank
StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!


Neviem, ci som to uz nespominal, ale mne bolo uplne vazne vysvetlovane, ze je to preto, ze ked sa v pripajacom pruhu stane nehoda alebo je tam pokazene auto, tak aby vodic vedel, ze je v pripajacom pruhu a nema sa kvoli prekazke vo svojom pruhu pchat do priebezneho pruhu a zipsovat, ale ze ma dat vzdy prednost.
Mimochodom, ten major je pekne odvazny, ze ide proti cl. 19 II. dielu prilohy c. 1 k vyhlaske c. 9/2009 Z. z.
To jeho kolegovia davaju pekne zaradom vsade tak, ako to ma byt.
39493

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 09:40
od Ike
Zase tí vodiči sú všelijakí. Mňa takto na Pražskej vytlačila dodávka plná marginalizovaných spoluobčanov zo SNV. :D Keď som im na križovatke povedal, že takto sa nejazdí tak sa len usmiali a že "veď prednosť sprava" :D

A tiež ma raz zblokoval Mercedes, ktorý vykladal nejakú babu na zastávke. Keď som mu pustil trúbu, tak mi kričal, že "vozidlo vychádzajúce zo zastávky má prednosť" :D

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 11:22
od StVO
racto napísal:Tak pri zelenom cieli vieš že pokračuješ ďalej po diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Toto sa môže stať na všetkých križovatkách diaľnic a rýchlostných ciest.
To že ideš na modrú alebo bielu vieš že je tam ideš už mimo diaľnice a tak sa máš správať.

Mám taký neodbytný pocit, že to, ako sa mám správať, je dané značkou Koniec diaľnice IP 23b a nie nejakými farebnými vložkami do IS-ky.

racto napísal:Ver tomu že vedia čo znamená modrá kravina, nakoľko keď sa nedá, tak si myslia že idú stále po diaľnici, veľa krát sa to už stalo.

Počkať. To akože máme situáciu, že týpek na diaľnici prejde najprv okolo 4 až 7 značiek so symbolom exitu (=preč z diaľnice), potom vojde do výjazdovej vetvy, kde musí spomaliť na dobrých 50 či menej, v tej vetve ide okolo značky Koniec diaľnice, pre istotu zdvojenej po oboch stranách vetvy, ďalej príde na téčko či kruháč, kde má Daj prednosť v jazde, či dokonca stopku, ešte tam má – celkom správne – modré smerníky, tam frajer odbočí na cestu, ktorá ešte aj svojim celkovým zjavom evidentne nie je diaľnicou a on si potom „myslí,“ že je stále na diaľnici. A Ty mi chceš tvrdiť, že takýto vygumovaný exot, keď bude mať na IS-ke modrú vložku, tak už pochopí, že ide dolu z diaľnice? Prepáč, ale to nemôžeš myslieť vážne.

Ešte pre úplnosť: to, že onen inžinier policajtom tvrdí, že si myslel, že je stále na diaľnici, je samozrejme len rozprávka. Veď čo im má povedať pravdu, že áno chlapci, som hovädo, každý deň tu jazdím 140? Veď by zobrali nieže vodičák, ale aj rodný list. Takže sa radšej bude tváriť ako nemehlo a vykladať podobné historky. Podobne ako tí petržalskí čávovia, čo akože „nevideli“ značku Daj prednosť, aj keď tade jazdia denne. Tisíc krát im to vyšlo, tisícprvý krát z toho bola búračka. Ale nemôže predsa vyšetrovateľovi povedať, že tade jazdí jak dilino každý deň, radšej povie, že značku nevidel. A policajti miesto toho, aby také rozprávky ignorovali, idú hneď dávať tú značku na citróny, pridajú predbežnú, obmedzenie rýchlosti atď... Čím len dokazujú, že nie sú správni policajti, lebo správny žandár nikomu neverí ani čo dýcha a všetko si sedem krát overí.

racto napísal:A stalo sa to aj naopak keď sa príjazd k D a R robí ako zelená značka, tak sa riešilo že vodiči (poniektorí) brzdili že už su na diaľnici a otáčali sa.

Tieto mestské legendy si nechaj pre niekoho iného. Akože keď si kdesi pri Kriváni videl dedka dupnúť na brzdu, lebo tade jazdí 50 rokov a zrazu je tam niečo nové, tak to si len priveľa domýšľaš, že je to kvôli zelenej značke.

To môžeš ísť takéto storky rozprávať chlapcom žilinským, čo dali na jednu značku TRI KRÁT v dvoch smeroch cieľ Žilina a teraz sú tam ľudia zmätení, kopec ich omylom pokračuje do tunela a niektorí drsoni sa dodatočne otáčajú resp. cúvajú na diaľnici (lebo sa boja uletenej pokuty za diaľničnú známku) a títo inžinieri dopravní nevedia tvrdiť nič iné, len že to je kvôli tomu, že značka je zelená a nie modrá. Lebo keď bude modrá, určite už bude všetkým aj pri tých troch Žilinách jasné, kade majú ísť, všakáno.

racto napísal:Prdel si robia z nás tí čo osadzajú DZ ktoré jedine dezorientuje vodičov.

Myslíš ako subplochy v subploche, tri krát ten istý cieľ v rôznych smeroch, uvádzanie iks čísel ciest či diaľnic zo širokého okolia, viac šípok ako pruhov, náklony šípok v prapodivnoúchvatných náklonoch na základe pohľadu z helikoptéry, portály PDZ každých 200 metrov a iné zlaté tradície československej školy?

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 11:23
od StVO
racto napísal:
StVO napísal:Ešte vyrývačská otázka: posledný cieľ v priamom smere na diaľnici je obvykle najvýznamnejší cieľ na nasledujúcom exite a k tomu sa potom ide po ceste „nižšieho významu“ – prečo ten nemajú Česi v modrej subloche?

A prečo ani diaľkové ciele nie sú v modrej subploche, veď aj k tým sa nakoniec odbočuje na cestu „nižšieho významu.“

Logicky (myslené „logicky“ v zmysle „logiky“ vzniku modrej subplochy) by to dávalo zmysel, aby to potom robili takto, veď zelenú vložku k diaľnici značíme aj 30 križovatiek dopredu...

žeby preto že sa modrý dáva len odbočujúci cieľ?

Moja otázka: prečo modrý nedávajú aj cieľ rovno (t.j. prečo dávajú modrý len odbočujúci cieľ). Tvoja odpoveď: lebo modrý dávajú len odbočujúci cieľ.

Hmm. Prečo ideš do Trenčína? Lebo idem do Trenčína.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 11:26
od StVO
Tomas PO napísal:madari a poliaci maju zelenu a modru obratene, takze pre tych, ktori cestuju castejsie aj mimo, to je totalny misung. presne to, co by EU mala zjednocovat, neriesi.

Ono to je mimo kompetencií EÚ. A ak to náhodou jedného dňa dostane do kompetencií, tak to dopadne tak, že cesty budú žlté a diaľnice modré. Proti čomu nič nebudem namietať, lebo aby to dobre fungovalo, tak tie farby musia byť vzájomne kontrastné a nieže zelená+modrá.

Každopádne, táto rôznofarebnosť je v našich končinách ešte ten najmenší problém. Nám sa inak zazelenali diaľnice až od 1990, predtým boli modré. A cesty do roku 1960 žlté vrátane obecných tabúľ. Ako tak na tie čísla kukám, čoskoro uplynie ďalšia 30-ročná lehota na veľkú zmenu... :mrgreen:

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 11:29
od StVO
Hank napísal:
StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!

Neviem, ci som to uz nespominal, ale mne bolo uplne vazne vysvetlovane, ze je to preto, ze ked sa v pripajacom pruhu stane nehoda alebo je tam pokazene auto, tak aby vodic vedel, ze je v pripajacom pruhu a nema sa kvoli prekazke vo svojom pruhu pchat do priebezneho pruhu a zipsovat, ale ze ma dat vzdy prednost.

Rovnaké vysvetlenie som dostal aj ja. Už mi ale nebolo vysvetlené, že na základe čoho zo značky P1 vyplýva, že som v pripájacom pruhu, ani ako ide dohromady jazda cez križovatku § 20 a jazda v jazdných pruhoch § 10. Najmä však celému vysvetleniu unikol drobný detail, že zipsovanie pred prekážkou platí len pri súbežnej jazde, t.j. ak nie je kolóna, aj tak musím dať prednosť a ak je kolóna, tak je naopak účelné, aby sa autá z pripájacieho pruhu zipsovali. Na moje sprosté otázky som dostal ako odpoveď len krčenie plecami a trvanie na svojom...

Hank napísal:Mimochodom, ten major je pekne odvazny, ze ide proti cl. 19 II. dielu prilohy c. 1 k vyhlaske c. 9/2009 Z. z.
To jeho kolegovia davaju pekne zaradom vsade tak, ako to ma byt.

Ako som písal neskôr, major si to medzičasom rozmyslel.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 12:22
od StVO
Ešte sa vrátim k tým farebným vložkám. Ide o to, že zelená vložka na ceste (na modrej značke) v civilizovanom svete NEZNAMENÁ „cieľ dosiahnuteľný po diaľnici.“ To je len taká ľudovotvorivá interpretácia, ktorá sa tu už bezmála tri desaťročia omieľa stále dokola a dokonca sa do knižiek píše. Ono to má pohnutú históriu a chlapci sa inšpirovali v zahraničí, akurát si k obrázkom zrejme zabudli prečítať aj text a tak si to vysvetlili po svojom. A z toho nesprávneho vysvetlenia vznikli aj tie „ciele dosiahnuteľné po ceste“ a „ciele dosiahnuteľné po MK.“ Ono to na prvý pohľad vyzerá desne logicky, ale naozaj len na prvý pohľad. Keď sa však nad tou interpretáciou človek len trochu hlbšie zamyslí, tak zistí, že to celé akosi nesedí a hlavne tá interpretácia nemá nejaký rozumný účel. Dávam na zamyslenie:

    1. Čo to vlastne je ten bájny cieľ dosiahnuteľný po diaľnici? Je to cieľ, do ktorého vedie diaľnica? Takých moc niet, tak čo, je to cieľ, do ktorého blízkosti vedie diaľnica? A do akej blízkosti? Alebo je to cieľ, ku ktorému sa čoskoro odbočuje na diaľnicu? A čo je to „čoskoro“? Alebo cieľ, ku ktorému sa niekde po ceste nejaká časť ide po diaľnici? A aká dlhá časť, v akej vzdialenosti za danou križovatkou, v akej vzdialenosti pred daným cieľom? Či to je jedno, stačí 5 metrov hocikde? A čo ja ako vodič s tým, ako mi to vlastne pomôže v orientácii? Keď sa pozriete na naše značky, tak vidíte, že v týchto otázkach nemá jasno nikto a na značkách je pri používaní zelených vložiek bordel ako v tanku.

    2. Modrá vs. biela: aký je rozdiel medzi tým, či v obci idem po MK alebo po nejakom prieťahu cesty I. triedy? Načo to ako vodič potrebujem vedieť? A keď sa miestny cieľ na ceste II. triedy značí bielou subplochou v modrej, ako sa značí susedná obec, do ktorej sa ide po MK? A ako tento farebný cirkus vlastne reflektujú jednoduché smerníky IS 17 a nasl., okrem toho, že nijako? A ako farebne vyznačím obchádzku k miestnemu cieľu po ceste III. triedy, ak sa k nemu pôvodne išlo po diaľnici, ha? Docvaklo za tie desaťročia vôbec niekomu, že keď dôjde na obchádzku, tak sa všetky farebné info stratia a zrazu nikomu nechýbajú? Zrovna pri obchádzke! Lebo trvalky sú zaujímavé len pre miestne neznalých vodičov, avšak keď sa urobí obchádzka, musia sa zrazu zorientovať aj miestni, aj tranziťáci, slovom všetci. Bez ďalších farieb.

    3. Hnedé ciele sú dosiahnuteľné ako? Stokou?

    4. Ako to, že keď Slovák príde do Maďarska, Rakúska, Nemecka, Talianska či kam, tak to zvláda aj bez „modrých“ vložiek? A ako to, že v Holandsku nie sú všetci na totálku stratení, aj keď sa tam vôbec neunúvajú rozlišovať medzi diaľnicou a cestou a všetky značky sú proste modré a basta?
Na záver. Aplikácia Occamovej britvy („Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem“) hovorí, že ak k tomu istému výsledku môžem dospieť rôznymi spôsobmi, správny je ten jednoduchší. Alebo inak povedané – ak niečo nie je na dosiahnutie výsledku nevyhnutné, nepatrí to do systému. Kto sa tým neriadi, narazí na prekážky, ktoré si sám postavil.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 13:27
od Miro
Chorváti majú zelené tabule na diaľnici, modré na rýchlostných cestách a žlté na ostatných. Tak sa mi stalo, že som išiel omylom podľa modrej namiesto podľa žltej :D

https://goo.gl/maps/g6yzoCWK7zt

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 13:48
od Hank
StVO napísal:Ja chápem, že vychádzaš z istého výkladu Dohovoru, lenže to ustanovenie je obvykle chápané tak, že značka platí po križovatku a pokračovanie resp. opakovanie zákazu/príkazu za križovatkou je vecou národnej legislatívy. Tak, ako to platí v Nemecku, to pritom platí azda v polovici Európy, takže každý by s tým mal počítať. A v ďalších krajinách, ako napr. Chorvátsko, je z tohto princípu síce najvyššia dovolená rýchlosť vyňatá (iba pre túto jednu značku je explicitne stanovená povinnosť opakovania za križovatkou), ale pre taký zákaz predchádzania naďalej platí, že zákaz pokračuje aj za križovatkou až kým nie je explicitne zrušený. Všimni si ukončovanie týchto zákazov za križovatkami, keď tam pôjdeš niekedy na dovolenku.

Čo je ale najpodstatnejšie, je praktický rozdiel medzi oboma prístupmi:

  • ak má zákaz pokračovať aj za križovatkou, tak pri prístupe „križovatka ruší zákaz“ je tam znovu osadená značka; to isté však platí aj pri prístupe „križovatka neruší.“ Rozdiel je len v tom, že pri prístupe „križovatka ruší“ musí byť tá značka bezprostredne za križovatkou (lebo inak by tam vznikol úsek, kde ten – prípadne pozitívny – zákaz neplatí, viď moja skúsenosť popísaná v správe vyššie), čo je ale často nežiaduce, lebo ju vodič odbočujúci na tú cestu vôbec nemusí vidieť, najmä ak odbočoval doprava. Pri prístupe „križovatka neruší“ môžem tú značku posunúť na vhodnejšie miesto, nejakých tých plus mínus 100 metrov ďalej a všetko je jasné a jednoznačné.
  • ak zákaz nemá za križovatkou pokračovať, tak pri prístupe „križovatka ruší“ je tam holé nič. Vodič si má o.i. sám domyslieť, že vôbec ide o križovatku a sám identifikovať, kde presne zákaz končí (čo často nie je jednoduché, prípadne je to prakticky nemožné). Naopak pri prístupe „križovatka neruší“ je tam explicitne pichnutá značka ukončujúca zákaz, takže vodič jednak vie o skončení zákazu, jednak presne vidí, kde ten zákaz končí (a ako bonus aj vodič prichádzajúci na cestu v križovatke, dostane informáciu, že na tej ceste platilo nejaké obmedzenie). A ak za križovatkou nič nie je, tak to proste nebola križovatka (resp. vo veľmi výnimočných prípadoch je to vyššie spomínaná chyba v značení).


Nemyslim si, ze vychadzam z "isteho" vykladu dohovoru, znenie dohovoru je jasne a jednoznacne. Zakazove a prikazove znacky platia po znacku ukoncujucu ich platnost, inak po najblizsiu krizovatku. Ta dalsia veta je tam uz v zasade bezpredmetna, ale ked uz tam je, tak jednoznacne hovori o tom, ze ak znacka ma platit aj za krizovatkou, tak sa zopakuje v sulade s domacou legislativou. Domaca legislativa teda moze urcit podmienky opakovania (cize napr. nieco na sposob spominaneho Francuzska), ale nie polemizovat o tom, ci znacka moze za istych okolnosti (urcenych domacou legislativou) platit aj za krizovatkou bez toho, aby bola zopakovana. A uz vobec dohovor nerozlisuje zakazove a prikazove znacky na take, ktore platia liniovo a na take, ktore platia bodovo a neviem ako este.

Istu logiku tomu, co pises, samozrejme neupieram. Ale vysledkom debaty je pre mna zaver, ze v Nemecku tri znacky platia aj cez krizovatku, dve iba po krizovatku (mimochodom, pri nich uz tie vyhrady neplatia?) a x dalsich to ma zamlcane (zakazy premavky, ktore sa aj u nich nespravne nazyvaju zakazmi vjazdu; cesticky/pruhy pre cyklistov/chodcov). V Chorvatsku to plati iba pre jednu znacku, vo Svajciarsku pre ani jednu. Nemyslim, ze je to zmysluplny a ziaduci stav, ktory sa chcel dohovorom dosiahnut.

StVO napísal:Inak Tvoju otázku by bolo možné rozšíriť. Napríklad, ako má vodič vchádzajúci na cestu z gruntu vedieť, či a aké obmedzenia na tej ceste platia? Alebo ako má vodič, ktorý sa otočí, vedieť, či je v protismere obmedzenie rýchlosti alebo či sa tam smie parkovať...? Alebo keď niekto zaparkuje a neskôr do auta nasadne iný vodič, ako má vedieť, aké značky sú pred tým miestom, kde parkoval? Odpoveď znie, má to proste vedieť, jeho problém ako si to zistí. Lebo keby sme zachádzali do takýchto absurdít, tak by sme museli obmedzenia opakovať za každým pozemkom a vyznačovať aj protismerné obmedzenia a to by ešte len bolo peklo.


Asi si uz fakt prilis casto v kontakte s nasimi zeleno-bielymi kamaratmi, ked ti napadaju rovnake otazky :)
Odpovedas v zasade dobre, v principe ide o to, ci vodic vzhladom na okolnosti a na svoje osobne pomery o tych pravidlach vediet mal a mohol. Len davas vsetko dokopy aj s krizovatkami a tam to proste nevies z objektivnych dovodov a opakovanie znaciek po nich nie je absurdita ako by bola pri opakovani po kazdom vyjazde z dvora alebo kazdych par metrov kvoli potencialne otacajucim sa vodicom.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 14:00
od Hank
StVO napísal:
Hank napísal:
StVO napísal:A aká? Chýba tam akurát kontrastný prúžok, v tomto rozlíšení sa nevošiel...a na svetlom podklade nechýba :D

Nie je odsadena sipka smerom dole.

Šípka je odsadená výškovo, čo ju jasne vymedzuje voči šípkam smerom hore. Nejaké šírkové odsadenie a la vyhláška 9 je nanič, dostatočné by bolo možno tak v prípade, že by vzdialenosť bola aspoň 2-násobná oproti vzdialenosti medzi šípkami v tom istom smere. Takto je jasne vidieť dve hlavy šípok v smere hore.


Ja len ze pri vsetkych ostatnych znackach, ktore maju priame aj protismerne sipky, su protismerne sipky odsadene aj hrotom sipky oproti spodku sipiek v priamom smere. Akurat pri zvyseni poctu jazdnych pruhov nie, tak ma to zaujalo.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 17:30
od Peter_CA
okorec napísal:
Peter_CA napísal:Z nového úseku poľskej S3: https://farm1.static.flickr.com/871/270 ... 7295_b.jpg

No fuj...


co je zle na tej znacke?

Po dizajnovej stránke takmer nič, ale
1. To, že nerozlišujú uzly a exity radšej neriešim, ale podľa tej značky nasleduje čo? Dávať tam iba číslo výjazdu mi príde ako ťažký úlet.
2. Odignorujeme významné ciele a dáme tam kdejaký zapadákov iba preto, že tam cesta náhodou končí (nápoveda: Szczecin).

S3 a 3 je tiež fajn a polohu bližšej značky dúfam skresľuje fotka.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 19:22
od racto
Stvo a Hank proste vy musíte z tými novými značkami aj spávať.
Vy si presadzujete len ten svoj super návrh VPDZ ktorý považujete za úplne super naj naj naj a nedajbože žeby si niekto otvoril hubu a povedal svoj názor.
Čo tak robenia namiesto natajnáša zverejniť konečne TP nech sa každý vyjadrí.
Hm aj keď nadtým rozmýšlam už vidím ako by boli pripomienky zapracované :D :D :D

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 20:38
od Hank
Tak za seba mozem povedat tolko, ze s vymyslenim novych smerovych znaciek nemam viac menej nic, celu tu robotu odviedol niekto iny. Kopec veci mi nie jasnych, vela veciam na nich nerozumiem (dokonca ani netusim, co to je VPDZ) a o vela veciach sa budem natahovat, ale mam oci, ktorymi sa divam a aj ked nekomplexnu, predsa len aspon nejaku sedu koru, ktorou rozmyslam.

Ak spominas otvorenie huby a povedania nazoru, dobre hovoris. Si pozri svoje komenty "k teme", to fakt nie je nic ine, len otvorenie huby. Bez faktov si len dalsi clovek s nazorom.
A ze nieco robis dlho, este neznamena, ze to robis dobre. Sam som to zistil na sebe.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2018 09:45
od Hank
StVO napísal:
Hank napísal:
StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!

Neviem, ci som to uz nespominal, ale mne bolo uplne vazne vysvetlovane, ze je to preto, ze ked sa v pripajacom pruhu stane nehoda alebo je tam pokazene auto, tak aby vodic vedel, ze je v pripajacom pruhu a nema sa kvoli prekazke vo svojom pruhu pchat do priebezneho pruhu a zipsovat, ale ze ma dat vzdy prednost.

Rovnaké vysvetlenie som dostal aj ja. Už mi ale nebolo vysvetlené, že na základe čoho zo značky P1 vyplýva, že som v pripájacom pruhu, ani ako ide dohromady jazda cez križovatku § 20 a jazda v jazdných pruhoch § 10. Najmä však celému vysvetleniu unikol drobný detail, že zipsovanie pred prekážkou platí len pri súbežnej jazde, t.j. ak nie je kolóna, aj tak musím dať prednosť a ak je kolóna, tak je naopak účelné, aby sa autá z pripájacieho pruhu zipsovali. Na moje sprosté otázky som dostal ako odpoveď len krčenie plecami a trvanie na svojom...


To je nepriestrelna inziniersko-policajna logika - na prijazdovej vetve vozidlu vybudujeme cely samostatny jazdny pruh, aby mohol obist prekazku a par metrov dalej ho pred prekazkou stopneme znackou o prednosti.

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2018 22:32
od Ike
Pevne verím, že raz sa na D1 pri Bratislave dočkám tohoto. Ospravedlňte, prosím, značnú simplifikáciu spôsobenú nedostatkom času. :D :D

https://image.ibb.co/n1kKwJ/Untitled_1_01.png

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2018 19:24
od Vlados
jedná sa o premenlivé značenie? t.j. či budú rámky podľa uzávierok tunelov :D

ps: máš tam starú šípku ;)

edit: pre pána R1+R2 si mal uviesť aj odbočku na KE, tiež s rámikmi (vlastne aj pre mňa, aby som nezablúdil :lol: )

Re: Dopravné značenie (DZ)

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2018 10:59
od StVO
Miro napísal:Chorváti majú zelené tabule na diaľnici, modré na rýchlostných cestách a žlté na ostatných. Tak sa mi stalo, že som išiel omylom podľa modrej namiesto podľa žltej :D

https://goo.gl/maps/g6yzoCWK7zt

No, povedal by som, že Chorváti to s tými farbami trocha prekombinovali...