Hank napísal:Podla "kompetentnych" zo ZSR su celkovo vystrazne znacky pred priecestim zbytocne, lebo povinnost vodica bezpecne prejst priecestie zacina a konci dodrzanim rychlosti 30/50 km/h 30/50 m pred nim, takze mozeme tieto znacky rovno zrusit.
Toto je presne ten spiatočnícky štýl niektorých starých škôl.
Výpalnícka organizácia, ktorá vlastní v našich mestách luxusné (síce zanedbané) nehnuteľnosti a pozemky a ktorá prenajíma tieto nehnuteľnosti štátnym inštitúciám za komerčnú cenu nemá pár drobných na priecestia a myslí si, že označením priecestí tou "mašličkou" dekoráciou, ktorá je navyše v rozpore s viedenským dohovorom zrazu všetkým zlým vodičom otvorí oči.
To, že 10 z 10 vodičov nevie, že ten ich kríž je vôbec dopravná značka a že auto na priecestí v čase, kedy tam nemá byť, neznamená len priestupok na pokutovanie, ale ohrozenie ľudských životov ani nemusím hovoriť.
Mali by sme rozlišovať od zbytočných značiek z hľadiska významu: napríklad dve priecestia s tým istým významom, alebo dve značky pre D/RC s rovnakým významom , cez zbytočné značky z hľadiska osádzania (v ukážkovej križovatke tvaru X s priebežnou hlavnou cestou naozaj nepotrebujem dodatkové značky v tvare križovatky) - tu je priestor na rušenie, po značky, ktoré majú vodiča "kopnúť do hlavy" - teda nie uspokojiť sa s tým, že vodič robí priestupky, ale urobiť také riešenie, ktoré bude blbuvzdorné.
Krásny príklad sú BUS pruhy v Bratislave na Gagarinke: chceli sme nákladné autá v BUS pruhoch, takže to už nemohli byť BUS pruhy. Preto sme spravili jazdné pruhy s obmedzením a na oranžovú dodatkovú značku, ktorá splýva s reklamnými pútačmi na Hornbach, sme dali miniatúru značky, ktorá azda nikde na Slovensku od roku 2009 nebola použitá a na cestu sme dali neviditeľné oranžové čiary. A bum. Rozčulujeme sa, že to nikto nedodržiava. Technicky čisté a krásne riešenie a tí "hlúpi" vodiči tomu nerozumejú.
Stavím sa, že 9 z 10 vodičov tie BUS pruhy porušuje nechtiac.
Pritom riešením (a napokon k tomu aj došlo) bolo umiestnenie nápisu BUS do pruhu. No a čo, keď to nie je BUS pruh. Profesionálny vodič si hádam zvislé značky pozrie a ten laický vodič s VP sk. B uvidí nápis BUS a spojí si to v hlave.
Stavím sa, že keby sme spravili pokus a na cestu bez akéhokoľvek zvislého značenia umiestnili nápisy BUS, že by to vodiči dodržiavali viac, ako technicky dokonalé riešenie.
Stále si musíme položiť otázku: chceme pokutovať, alebo chceme funkčné a blbuvzdorné (IMHO = bezpečné) riešenia?