Moderátor: Moderátori
StVO napísal:Rio13.zm napísal:ta dovodova sprava je super citanie, hlavne pripomienky dopravoprojektu to ako keby som cital ractove pripomienky tu z fora, nic v zlom a odpovedal StVO alebo expwy.
Jedna značka špeciálne pre Teba.
A čo tak i toto pre istotu nedať(?):Peter_CA napísal:Tak to dáme pred každé priecestie s elektrifikovanou traťou, nie? Tam je základná výška trolejového vedenia zhruba tých 5,5 m. Mínus nejaká bezpečnostná rezerva a bol by v tom čert, aby to niekto neodsúhlasilStVO napísal:Keby len 4,8 metra. Najväčší frajeri dokážu umiestniť aj obmedzenie na 5,5 metra:
Peter_CA napísal:StVO napísal:Keby len 4,8 metra. Najväčší frajeri dokážu umiestniť aj obmedzenie na 5,5 metra:
Tak to dáme pred každé priecestie s elektrifikovanou traťou, nie? Tam je základná výška trolejového vedenia zhruba tých 5,5 m. Mínus nejaká bezpečnostná rezerva a bol by v tom čert, aby to niekto neodsúhlasil
Kvík napísal:StVO napísal:Takže som za čo najrýchlejšie úplné nahradenie (nie novelizáciu) vyhlášky aj zákona, z gruntu.
Presne tak, a zašiel by som ešte ďalej: podľa mňa EÚ už mala dávno kompletne zharmonizovať vyhlášky aj dopravné značenie. A takisto obmedziť používanie doplnkových značiek v miestnom jazyku, aspoň na hlavných ťahoch. Veľká väčšina z nich nepodáva informáciu, ktorá by sa nedala zobraziť piktogramom.
Peter_CA napísal:Keď sme pri priecestiach: aký zmysel má značka E11 (tvar kríženia cesty so železničnou dráhou) pred priecestím, kde je pravouhlé kríženie (napr. Svrčinovec na I/11)?
Rio13.zm napísal:StVO napísal::D Jedna značka špeciálne pre Teba.
tak to si ma potesil , isteho casu som videl aj v TPckach odbocovaciu tabulu Zlate Moravce a dlho dlho som ju mal tu na fore ako obrazok, ale zelena dialnica je najlepsia.
prerob mi prosim ta D77 na R13 a letisko na zeleznicnu stanicu a vytlaceny papier s tymto obrazkom budem pouzivat ako podlozku pod mys
Rio13.zm napísal:btw, tabule na R1 medzi Nitrou a Moravcami mi fest lezu na nervy, aj po desiatich rokoch vyzeraju ako nove, ale tesim sa na dobu po zivotnosti a ich vymenu za nieco lepsie.
KN.SK napísal:A čo tak i toto pre istotu nedať(?):Peter_CA napísal:Tak to dáme pred každé priecestie s elektrifikovanou traťou, nie? Tam je základná výška trolejového vedenia zhruba tých 5,5 m. Mínus nejaká bezpečnostná rezerva a bol by v tom čert, aby to niekto neodsúhlasilStVO napísal:Keby len 4,8 metra. Najväčší frajeri dokážu umiestniť aj obmedzenie na 5,5 metra:
1032
StVO napísal:Peter_CA napísal:Keď sme pri priecestiach: aký zmysel má značka E11 (tvar kríženia cesty so železničnou dráhou) pred priecestím, kde je pravouhlé kríženie (napr. Svrčinovec na I/11)?
Odpoviem protiotázkou: aký zmysel vôbec má značka E11? Teda aj tam, kde kríženie nie je kolmé.
KN.SK napísal:Čo kraj/okres, to iné označenie obcí (nielen v štátnom jazyku, ale i v menšinovom) na Slovensku, dokonca na tej istej ceste I. triedy (I/63).
• SK-BL/SC
staré a Rovinka - nový typ a "predpisovo" (ak sa nemýlim: len začiatočné písmeno je veľké):
• SK-TA/DS
len Šamorín (od Bratislavy) po starom; zvyšok okresu mišung (t. j. i Šamorín od Komárna). Slovenské sú po starom, menšinové v novom vyhotovení — buď šetrili alebo majú konečne v maďarčine "rozmernejšie" písmená, než sa použili v štátnom jazyku. Ak sa nepletiem, tak tie nové sú nesprávne. lebo sa použili len "veľké" litery.
• SK-NI/KN
Okrem mestskej časti Komárna-Nová Stráž (po starom) všade inde nešetrili a dali sa "nové", ale nesprávne - použité všade veľké písmená.
IceFox napísal:Tú značku (vo všeobecnosti) som nikdy nepochopil. Zmena organizácie - však pozerám po iných značkách a čiarach a vidím - nemusí mi to ešte označovať značka.
Ike napísal:Tie nové maďarské sú des. Je to také preplácané, že mám pocit, že je to nejaká miestna reklama. Tie obecné značky treba prepracovať. Mali by byť väčšie a orámovanie hrubšie (napr. modré).
2. Vypustenie zakazu zastavenia a statia na cyklokoridore
S ohľadom na pripravovanú novú vyhlášku o dopravnom značení, v rámci ktorej sa plánuje vypustiť vodorovné značenie koridoru pre cyklistov, sa navrhuje vypustiť zákaz zastavenia a státia na ňom. Dnešné koridory pre cyklistov nemajú z hľadiska bezpečnosti cyklistov praktický význam, keďže z pohľadu vodiča motorového vozidla toto značenie nezakladá žiadnu osobitnú povinnosť voči cyklistom; naopak u cyklistov môže vytvárať dojem falošného bezpečia. Namiesto koridoru pre cyklistov sa v rámci pripravovaných zmien v dopravnom značení chystá zavedenie ochranného pruhu pre cyklistov.
Peter_CA napísal:A nie je to náhodou tak, že nebude zákaz zastavenia a státia na cyklokoridore, pretože nebude cyklokoridor - ale namiesto neho ochranný pruh?
racto napísal:Ochranný pruh a cyklokoridor majú úplne iné funkcie.
racto napísal:Cyklokoridor už z názvu to je jasné. On len navádza cyklistu naprikad cez zložité križovatky.
Hank napísal:Z tychto zmien sa vypustilo vypustenie najvyssej rychlosti pre zel. pricestim z dovodu kategorickeho nesuhlasu ZSR/MDV
Hank napísal:a povinnost vytvarat zachranarsku ulicku sa okrem dialnic rozsirila aj na smerovo rozdelene cesty mimo obce.
Ike napísal:A inak tiež by sme mohli poľaviť pri tom kriklavom pozadí, lebo už nastala taká inflácia krikľavých značiek, že zachvíľu bude krikľavé aj značky označujúce parkovisko alebo odpočívadlo.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: VojtoTT a 43 hostí.