Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:Nechápem aroganciu košičanov, ktorí tvrdia, že prioritne sa mala stavať diaľnica ako spojnica BA/KE. Diaľnica má spájať Slovensko a nie len dve mestá.
ANDi napísal:Pretrasovanie R1 na KE, BB nechat len ako privadzac a zrusit ten paskvil cez Donovaly...
Zrusit ten paskvil od Serede paralelny s D1...
Vlados napísal:Ak spojíš Bratislavu a Sninu, tak Slovensko nerozdelíš na polovicu, spodná časť má nezanedbateľnejšie menšiu plochu ako horná a nahráva R1.
Ak posunieš tu priamo vyššie, tak spojnicou Trnava - Prešov rozdelíš Slovensko na 1/2, D1:R1/R2 sú 50:50. Slovensko nie je len Bratislava a Košice.
Mali urobiť test Bratislava - Prešov... to by boli zaujímavé výsledky.
nechápem čo robil 5 hodín na južnej trase, za ten čas sa to dá stihnúť aj severom - za ideálnych podmienok
DrX za bod 1 ta vlasne uznavam lebo v slovensku bez hranic je vecsi tok tovaru a aj ludi ani nie tak z KE / vychodu do BA, ako do CR a dalej GER, a tu jednoznacne vyhrava D1 plus R6 (z toho GER vsak PL-R4 pokial nie je aspon co to z R49-R6)
ad2 - to sme pri podpise 8973. dodatku na Branisko ze odvijame drahost / lacnost cesty od toho ci je tam tunel ci nie??? len tak na okraj D1 Hubova - ivachnova 227 mil /15 km D (z toho 2 km tunel), ZV-Pstrusa-Krivan cca 90 plus 178 = povedzme ze 245 mil €/17 km R bez tunela...
Ad4 - sever hlavne povazie je priemyselne od cias kedy este parne stroje boli tak drahe ze na pohon strojov sa vyuzivali hlavne rieky
Ad6 - estakady su na severe aj na juhu to je fakt. Faktom je aj to ze na severe je viac tunelov, na juhu je viac estakad. Oba trasy tak su relativne podobne narocne a to technologicky aj financne, juh je menej narocny maximalne casovo to je vsetko.
ad devil - ak by sa spravila revizia po meciarovi a stavalo by sa juhom, muselo by sa vsetko vybudovat prekticky nanovo - este ani vtedy dostavovany usek TT - Bab nevyhovoval parametrom na D (aj ked len sirkovo), problemom by bol najme ZH - ZV kde terajsia R-ka by nesplnala D parametre ani keby sa roztrhali a musela by sa budovat nanovo. Zato z dnesnej D1 bolo vybudovanych cca 50 km na Liptove, 19 km medzi PO a Budimirom, niekolko km pri Sirokom, plus cca 20 km rozostavanych pod Tatrami ci na Spisi takze naklady na dokoncenie D1 (z velkej casti pripravenej) boli isto nizsie nez budovanie D juhom kde na 90 % rasy neexistovalo prakticky nic, ani len studie. a k tej R1 - Fico by ju mohol dotahovat najskor za tejto vlady, ak by ju Dzurinda nezacal pripravovat, nehovoriac o useku NB - Zarnovica ktory stoji najma vdaka nemu
Jonathan napísal:Jedna poznamka:
pocitate kraje. Cize spocitam cely Presovsky kraj a potom vsetkych tych ludi umiestnim do Presova. Rovanko Kosicky kraj a Kosice. Ale toto pocitanie je z podstaty chybne. Presovsky kraj zacina uz pred Popradom a teda cely okres Presov, Levoca si posun o cca 50km na vychod. Dalej Spiska nova ves by chcela mat privadzac na D1 a ale pocitas ich do KE a na R2. Silne pochybujem ze nejaky novovestan pojde do BA cez Roznavu namiesto Certovice. Cize jedine spravne porovnanie je cez okresy. Ked to tak spravis tak ti dostanes troche ine cisla viewtopic.php?f=10&t=15223&p=156255#p156086.
devil napísal:Jonathan, spravne, treba porovnavat okresy. a potom to vychadza mierne v prospech severu uz len preto lebo na dlhsej trase je toho viac.
devil napísal:spominate tu nizsie intenzity aj nizsiu hustotu obyvatelov co je ale argument v PROSPECH juznej trasy, neda sa ocakavat extremny narast intenzity od RS po Moldavu kde by stacil poloprofil (vratane sorosky) a tam kde je sucasna cesta 11,5 m (co je dost vela km) tak jej uprava. a mas vybavenych skoro 100 km.
PK napísal:Chyba ti tam napriklad okres Bardejov - BJ, takze cely ten vypocet tvojich okresov ma nulovu vypovednu hodnotu.
PK napísal:Napisal som, ze casti PO kraja je vyhodnejsie ist Certovicou, alebo Donovalmi, ale nie D1 ako tvrdis ty.Takze stale zostavaju 2/3 PO kraja ktorym je vyhodnejsie ist juhom a 1/3 ktorym je vyhodnejsie ist inou cestou ako D1.
PK napísal:Realita je taka, ze si vezmes kraje pre ktore je vyhodnejsia D1 a pre ktore R1(R7)+R2:
D1: Trenciansky a Zilinsky, - 1,28 mil. ludi
R1+R2+D1 PO: Trnavsky, Nitriansky, Banskobystricky, Kosicky, Presovsky. 3,51 mil. ludi
Bratislavsky Kraj som narocky neratal, tam to je jedno.
Tieto pocty su doslova obludne. Dialnica juhom po Presov by obsluzila takmer 3 nasobok ludi ako D1.
PK napísal:Takze si dalej trvam na svojom, akakolvek juzna trasa po Presov by pokryla 3,5 miliona ludi, namiesto 1,5 milion D1, za 2/3 ceny D1 a o 10 rokov skor.
DrX napísal:"severna spojka BA-KE" je naokolo blizsie na ktorom v ziadnom pripade nezije vyse 50% obyvatelstva. ako tu bolo vela krat povedane, ak vylucime BA a TT kraje, a porovname NR+BB+KE tak tam zije viac ludi nez na TN+ZA+PO, cize vzdy bude vacsina obyvatelov lepsie obsluzena juhom. A kedze PO je lepsie obsluzeny juhom nez KE su severom, tak je ten rozdiel este podstatne vacsi.
PK napísal:Trasa cez Martin je paskvil, necha obrovsku cast Sk od Martina po Presov bez severojuzneho spojenia
ANDi napísal:Predlzenie R1 smerom na BA je momentalne navrhnute ako paskvil. Jednak ako si spomenul, napojenie len na D4. A zmysel v skrateni trasy a lepsej obsluznosti uzemia to ma, ak sa odpoji hned za Vahom a pojde popri Galante.
ANDi napísal:Na Donovaly staci z obidvoch stran dobudovat kvalitnu cestu prvej triedy 2+1. Tranzit medzi BB a RK je zanedbatelny. Trasa E77 sa kludne moze presunut na R3 cez Turciansku kotlinu a na rovinu okolo Levic. Kde ma ovela vacsiu obsluznost uzemia, ako cez uzke udolia medzi ZV a Sahmi, kde okrem Krupiny nic nie je a cez kopce medzi BB a RK, kde vobec nic nie je.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Kvík a 42 hostí.