Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod bzzi » 03. Nov 2014 14:46

Myslim, že k tomuto už netreba dodať konkrétne nič.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 557
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod kstano » 03. Nov 2014 19:33

Vlados napísal:Nechápem aroganciu košičanov, ktorí tvrdia, že prioritne sa mala stavať diaľnica ako spojnica BA/KE. Diaľnica má spájať Slovensko a nie len dve mestá.

Nechápem aroganciu bratislavčanov, ktorí tvrdia, že prioritne sa mala stavať diaľnica ako spojnica BA/KE. Diaľnica má spájať Slovensko a nie len dve mestá.

Nechcem vyvolavat flame, len mi hned nejako padla do oka ta logicka chybicka...
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2014 20:27

Tých košičanov som spomenul lebo oni z východu najviac kričia za južnú trasu... iným z východu je jedno, ktorá trasu bude hotová, len aby bola.
Južnou trasou chodím 50x častejšie ako severnou a nepíšem, že potrebujem diaľnicu do svojej "garáže".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 03. Nov 2014 20:51

Tradicne *** klapky na ociach a podsuvanie veci, ktore som nikdy nepovedal. Takze este raz:
1. ja som nikdy nepovedal, ze sa ma KE-BA jazdit cez BP, ale ze CELY VYCHOD-ZAPAD Slovenska je najlepsie spojeny juhom, a ze sa maju peniaze delit 60:40 sever-juh.
2. ak by to bolo tak, ako pises "iným z východu je jedno, ktorá trasu bude hotová, len aby bola," tak vsetci by mali byt za juh, lebo ten mohol byt uz 10 rokov hotovy, zatialco severne tunely este 10 rokov hotove nebudu. cize nie, pachovia ako ty su este aj proti tomu, aby sa na juh dalo coilen 40% penazi. ak nejde vsetko na zilinu, tak su to proti(*** skutky, kotrymi pomahame madarom :-) .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod sorgo » 03. Nov 2014 20:53

Vlado, tu nejde vobec o to, ze placeme, ze chceme dialnicu do svojej garaze. Sme v teme, kedy bude dialnicne spojenie BA-KE, ak teda dovolis. Myslim, ze podotknut, ze to spojenie stale nie je kvoli tomu, ze sa jednoducho stavia uplne nerozumne.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2014 21:14

Je to preto, že čo stavba to "tunel", čo vláda to nová koncepcia, je prázdny zásobník projektov, čo nový papaláš to zadanie na novú R-ku... Už dávno mohlo byť severné spojenie 2+2 v kombinácii 1+1 a aktuálne by sa stavali už južné úseky 1+1 Bátka, RS, Soroška...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 03. Nov 2014 21:37

Nie, je to preto, ze sa nedodrzal princip 60:40. Ak by sa dodrzal, dnes by juhom spojenie uz bolo, a napr. v RS by nebola 35% nezamestnanost.
A co sa tyka pripravy projektov, tak aj tam sa ignoroval len juh. Na severe mame vysnivany tunel Visnove pripraveny A DOKONCA AJ VO VYSTAVBE uz 15 rokov :-). Na juhu, ked sa pripravene useky R1 presunuli na PPP2, tak zrazu uz nebolo co stavat, lebo na pripravu R2 sa kaslalo a kasle - ciste politicky, a to jak za Fica tak za Figela.
Prazdnejsie vyhlasenie nez "Už dávno mohlo byť severné spojenie 2+2 v kombinácii 1+1 " som uz dlho nevidel. Vsetko "malo uz davno byt". Jednoducho tu korupcia je, ale aj pri tej plati, ze ak je 3x predrazene nieco lacne (ako Rka na juhu), tak sa to este financne utiahnut da, ale ked je 3x predrazeny miliardovy tunel na severe, tak to uz hrozi statu krach. Sak preto aj Ficko pustil do gati, a PPP3 uz len tak natahoval kym prehra volby a Figel to zrusi, miesto toho ten najvacsi tunel a definitivny krach Slovenska podpisal.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2014 23:17

kľudne prilož, kto šteká nehryzie :) keby tušil, že druhý stan mám v KE, tak by si ma tam našiel a v noci pravidelne vypúšťal aj rezervu :D

tento príspevok môže admin zmazať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod PK » 04. Nov 2014 00:53

ANDi napísal:Pretrasovanie R1 na KE, BB nechat len ako privadzac a zrusit ten paskvil cez Donovaly...
Zrusit ten paskvil od Serede paralelny s D1...


ANDi ten paskvil cez Donovaly je jedno z klucovych spojeni na Slovensku.
1. BA - NZ - ZV - KE - UA
2. V-Z Smer Zilina - Presov - UA
3. ZA - BA
4. RK - BB - ZV - HU
5. PO - KE
Vsetky trasy myslim od hranice republiky po hranicu.
Trasa cez Martin je paskvil, necha obrovsku cast Sk od Martina po Presov bez severojuzneho spojenia

D1 viac ako rozsirenie na 3 pruhy potrebovala paralelnu cestu 2+2 rovnakej dolezitosti BA - Sered. Tato cesta by skratila cestu BA - NR a aj BA - KE o 10km. Spolocna kapacita by bola dostatocna na vyriesenie problemov na D1 na dlhe roky.
Jedine s cim nesuhlasim je napajanie tejto cesty iba na D4 a nie do mesta (Galvaniho)
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 04. Nov 2014 01:18

Vlados napísal:Ak spojíš Bratislavu a Sninu, tak Slovensko nerozdelíš na polovicu, spodná časť má nezanedbateľnejšie menšiu plochu ako horná a nahráva R1.
Ak posunieš tu priamo vyššie, tak spojnicou Trnava - Prešov rozdelíš Slovensko na 1/2, D1:R1/R2 sú 50:50. Slovensko nie je len Bratislava a Košice.
Mali urobiť test Bratislava - Prešov... to by boli zaujímavé výsledky.


Este chvilu porozmyslaj Vlados, lebo nejako neviem pochopit co si chcel vlastne povedat. Keby sa D1 presunula cez Krakow, este len to by sme mali pokryty pocet ludi, ze?
Aj spojnica ktoru si spominal ty Trnava - Presov prechadza Zvolenom co je cast juznej trasy.
Nie Slovensko nie je len Bratislava a Kosice, preto som tam nahodil Sninu ako Severo Vychodny cip Slovenska, aby bolo jasne, ze aj pre "Severo" je vyhodnejsia cesta juhom.
A v podstate som hovoril, ze pre cely Presovsky kraj je vyhodnejsia cesta juhom, aj ked pre cast Presovskeho kraja uz zacina byt vyhodnejsia Certovica a Donovaly.
Realita je taka, ze si vezmes kraje pre ktore je vyhodnejsia D1 a pre ktore R1(R7)+R2:
D1: Trenciansky a Zilinsky, - 1,28 mil. ludi
R1+R2+D1 PO: Trnavsky, Nitriansky, Banskobystricky, Kosicky, Presovsky. 3,51 mil. ludi
Bratislavsky Kraj som narocky neratal, tam to je jedno.

Tieto pocty su doslova obludne. Dialnica juhom po Presov by obsluzila takmer 3 nasobok ludi ako D1. Pritom mohla byt za mozno za 2/3 naklady oproti D1 a hotova pred 10 rokmi.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod ANDi » 04. Nov 2014 09:37

Predlzenie R1 smerom na BA je momentalne navrhnute ako paskvil. Jednak ako si spomenul, napojenie len na D4. A zmysel v skrateni trasy a lepsej obsluznosti uzemia to ma, ak sa odpoji hned za Vahom a pojde popri Galante.

Na Donovaly staci z obidvoch stran dobudovat kvalitnu cestu prvej triedy 2+1. Tranzit medzi BB a RK je zanedbatelny. Trasa E77 sa kludne moze presunut na R3 cez Turciansku kotlinu a na rovinu okolo Levic. Kde ma ovela vacsiu obsluznost uzemia, ako cez uzke udolia medzi ZV a Sahmi, kde okrem Krupiny nic nie je a cez kopce medzi BB a RK, kde vobec nic nie je.

Sam tu argumentujes, ze spojenie BA-KE juhom by bolo lacnejsie ako severom. A tu ti zrazu vyrazne narocnejsi teren neprekaza?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jonathan » 04. Nov 2014 09:47

Jedna poznamka:

pocitate kraje. Cize spocitam cely Presovsky kraj a potom vsetkych tych ludi umiestnim do Presova. Rovanko Kosicky kraj a Kosice. Ale toto pocitanie je z podstaty chybne. Presovsky kraj zacina uz pred Popradom a teda cely okres Presov, Levoca si posun o cca 50km na vychod. Dalej Spiska nova ves by chcela mat privadzac na D1 a ale pocitas ich do KE a na R2. Silne pochybujem ze nejaky novovestan pojde do BA cez Roznavu namiesto Certovice. Cize jedine spravne porovnanie je cez okresy. Ked to tak spravis tak ti dostanes troche ine cisla viewtopic.php?f=10&t=15223&p=156255#p156086.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod bzzi » 04. Nov 2014 10:10

Keď chcete byť vo výpočtoch dôslední, tak tam musíte pridať viac čísel a faktorov, než len počty obyvateľov. Napr. percento nezamestnanosti - v mieste, kde pracuje viac ľudí, sa viac cestuje, ľudia viac nakupujú, to je viac dodávok a kamiónov. Množstvo a charakter podnikov/priemyslu, atď. Myslím, že po zohľadnení všetkých faktorov vplývajúcich na potrebu kapacitného spojenia, bude najjednoduchšie sa pozrieť na mapu intenzít dopravy. Tam to za vás už niekto spočítal a vyjadruje to asi najlepšie, kde a čo je potrebné.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 557
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod sorgo » 04. Nov 2014 10:34

ok, ratajte si lubovolne faktory, fakt niekedy je az na zamyslenie, co vsetko su ludia schopni vytiahnut. akurat potom nehovorte o spojnici BA-KE ale o vseobsluznejpriemyselspajajucejestakadobetonotunelovejdopravnejroduverneobyvatelstvopretinajucejturistickej slucke.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 04. Nov 2014 14:21

nechápem čo robil 5 hodín na južnej trase, za ten čas sa to dá stihnúť aj severom - za ideálnych podmienok


minule isli zo zahorskej bystrice spred TV M tak asi tam mali teraz ciel. musel prejst celu BA cize + 30 min. + spominane zdrzania npr. 15 min + standartnych 4:15 a dostaneme vysledok, kt. +/- sedi. zaujimave je aj minule aj teraz boli nehody a drzania na juhu na dialnici. cize ako stale pisem, ani suvisla dialnica nie je garancia plynulej jazdy.

Jonathan, spravne, treba porovnavat okresy. a potom to vychadza mierne v prospech severu uz len preto lebo na dlhsej trase je toho viac. lenze v realnom case (nie v 2020) bolo mozne dialnicu dotiahnut po ZA tak mozes pocitat okresy po ZA a kludne prirataj aj blizke okolie, KM, CA, MT (keby som bol v MT a chcel isto do BA/TT tak si zapnem dopravny servis a pokial nehlasia nehodu tak sa mi stale oplati ist cez strecno lebo potom mam 200 km dialnice....ale to som uz mimo temy)...spominate tu nizsie intenzity aj nizsiu hustotu obyvatelov co je ale argument v PROSPECH juznej trasy, neda sa ocakavat extremny narast intenzity od RS po Moldavu kde by stacil poloprofil (vratane sorosky) a tam kde je sucasna cesta 11,5 m (co je dost vela km) tak jej uprava. a mas vybavenych skoro 100 km. 200 km sa vyriesilo beztak takze malo sa postavit este 100 km = realne spodna trasa mohla byt takymto sposobom hotova o 10-15 rokov skor ako severna a prinasat uzitok.

tak teda kde zije viac obyvatelov, kde sa tvori viac hdp, na BA-ZA-MT/CA alebo na BA-ZV/BB-KE/PO ? myslim ze je to jasne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 04. Nov 2014 15:10

DrX za bod 1 ta vlasne uznavam lebo v slovensku bez hranic je vecsi tok tovaru a aj ludi ani nie tak z KE / vychodu do BA, ako do CR a dalej GER, a tu jednoznacne vyhrava D1 plus R6 (z toho GER vsak PL-R4 pokial nie je aspon co to z R49-R6)


nicim nepodlozene, irelevantne. 3 automobilky maju taku polohu ze na ceste do ceska/nemecka D1 prakticky nepotrebuju. tok tovaru z okresov KE/KS podla mna zase prekryje cely PO kraj. a jedine dialnicne spojenia do ceska/nemecka mas cez BA cize na juhu.

ad2 - to sme pri podpise 8973. dodatku na Branisko ze odvijame drahost / lacnost cesty od toho ci je tam tunel ci nie??? len tak na okraj D1 Hubova - ivachnova 227 mil /15 km D (z toho 2 km tunel), ZV-Pstrusa-Krivan cca 90 plus 178 = povedzme ze 245 mil €/17 km R bez tunela...


hubova-ivachnova je asi jediny tunel kt. vysiel dobre. uz aj 1 km tunel borik vysiel 45 mil. eur. na juhu nemas tolko usekov za 20-30 ci viac mil. na km ako na severe. a nie su to len tunely, vid estakada v PB. tak o com?

Ad4 - sever hlavne povazie je priemyselne od cias kedy este parne stroje boli tak drahe ze na pohon strojov sa vyuzivali hlavne rieky


a turiec/liptov/spis boli tiez odjakziva priemyselne ?

Ad6 - estakady su na severe aj na juhu to je fakt. Faktom je aj to ze na severe je viac tunelov, na juhu je viac estakad. Oba trasy tak su relativne podobne narocne a to technologicky aj financne, juh je menej narocny maximalne casovo to je vsetko.


a severe aj aj viac estakad a celkovo mostov. npr. na R1 pri NR sa vytahuju nejake 2 vacsie estakady ale na celom useku tvoria tusim 7%. pritom na beztunelovych usekoch na severe je to 20-30%. daval som to tu ked sa chvalovalo PPP, bola tam pekna tabulka.

ad devil - ak by sa spravila revizia po meciarovi a stavalo by sa juhom, muselo by sa vsetko vybudovat prekticky nanovo - este ani vtedy dostavovany usek TT - Bab nevyhovoval parametrom na D (aj ked len sirkovo), problemom by bol najme ZH - ZV kde terajsia R-ka by nesplnala D parametre ani keby sa roztrhali a musela by sa budovat nanovo. Zato z dnesnej D1 bolo vybudovanych cca 50 km na Liptove, 19 km medzi PO a Budimirom, niekolko km pri Sirokom, plus cca 20 km rozostavanych pod Tatrami ci na Spisi takze naklady na dokoncenie D1 (z velkej casti pripravenej) boli isto nizsie nez budovanie D juhom kde na 90 % rasy neexistovalo prakticky nic, ani len studie. a k tej R1 - Fico by ju mohol dotahovat najskor za tejto vlady, ak by ju Dzurinda nezacal pripravovat, nehovoriac o useku NB - Zarnovica ktory stoji najma vdaka nemu :)


ved R1 nie je dialnica a ani nebude. komu by to malo vadit ? to ze D1 bola z velkej casti vybudovana je sice pekne lenze chybali najdrahsie casti a vacsina z nich nebola zacata. vidis to teraz na tych testoch ze sever vychadza najhorsie aj ked je uz pomaly 3/4 dialnice hotova. a nemas pravdu, studie na R1 boli takisto sa v tom case nepozadovala kompletna EIA na kratsie useky ako bodove zavady - niektore sa aj pripravili. ale pamatame si ze zlatomoravecka primatorka stanovala pred uradom vlady lebo R1 kt. nakoniec isla cez PPP sa vtedy nehybala a pamatame si ze od ZV na vychod sa zacala robit EIA az v 2003 pocas 2. vlady MD tu spravu o hodnoteni mam odlozenu....a to ze uzemne konanie pre ZC-sasovske p. sa do*** za dzuridnu je tiez zname. cize nebyt ingoracie modrej reformnej vlady by sme nemali PPP na R1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 04. Nov 2014 18:33

Jonathan napísal:Jedna poznamka:

pocitate kraje. Cize spocitam cely Presovsky kraj a potom vsetkych tych ludi umiestnim do Presova. Rovanko Kosicky kraj a Kosice. Ale toto pocitanie je z podstaty chybne. Presovsky kraj zacina uz pred Popradom a teda cely okres Presov, Levoca si posun o cca 50km na vychod. Dalej Spiska nova ves by chcela mat privadzac na D1 a ale pocitas ich do KE a na R2. Silne pochybujem ze nejaky novovestan pojde do BA cez Roznavu namiesto Certovice. Cize jedine spravne porovnanie je cez okresy. Ked to tak spravis tak ti dostanes troche ine cisla viewtopic.php?f=10&t=15223&p=156255#p156086.


Jonathan, pozrel som tie tvoje vypocty okresov a jasne PO je zaradeny k D1 aj ked som vyssie jasne povedal, ze tam nepatri, pretoze vzdusna ciara PO - BA ide prakticky po juznej trase.
Chyba ti tam napriklad okres Bardejov - BJ, takze cely ten vypocet tvojich okresov ma nulovu vypovednu hodnotu.
Napisal som, ze casti PO kraja je vyhodnejsie ist Certovicou, alebo Donovalmi, ale nie D1 ako tvrdis ty.Takze stale zostavaju 2/3 PO kraja ktorym je vyhodnejsie ist juhom a 1/3 ktorym je vyhodnejsie ist inou cestou ako D1.
Takze si dalej trvam na svojom, akakolvek juzna trasa po Presov by pokryla 3,5 miliona ludi, namiesto 1,5 milion D1, za 2/3 ceny D1 a o 10 rokov skor.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jonathan » 04. Nov 2014 20:22

devil napísal:Jonathan, spravne, treba porovnavat okresy. a potom to vychadza mierne v prospech severu uz len preto lebo na dlhsej trase je toho viac.

Pri sucastnych trasach je rozdiel 200ludi/km v prospech juhu, ked zapocitam uspory pri Strecne je to narovnako. Cize hustoty su rovnake. Preco je potom na celom severe vacsia intenzita ako na juhu?

devil napísal:spominate tu nizsie intenzity aj nizsiu hustotu obyvatelov co je ale argument v PROSPECH juznej trasy, neda sa ocakavat extremny narast intenzity od RS po Moldavu kde by stacil poloprofil (vratane sorosky) a tam kde je sucasna cesta 11,5 m (co je dost vela km) tak jej uprava. a mas vybavenych skoro 100 km.

To je jasne, ze ked mam intenzitu 5000 za den tak cesta prvej triedy zvladne aj 200%-tny narast. Ale ked mas niekde 15000 (a to bolo pod Strecnom uz v roku 2000) tak tam je kazdy narast dopravy uz komplikovany. Ked spravim 100km cesty pre 5000 aut, tak v principe je to to iste ako ked spravim 20km pre 25000. Efekt je rovnaky.

PK napísal:Chyba ti tam napriklad okres Bardejov - BJ, takze cely ten vypocet tvojich okresov ma nulovu vypovednu hodnotu.

Z kazdej debaty vyplyva, ze pre vsetkych na vychod od spojnice PO-KE su obidve trasy neutralne. Preto Bardejov nebol zapocitany. Zapocitane boli vsetky okresy do 15km od prislusnej trasy. Ale najma neboli cele kraje stiahnute do jedneho bodu ako v tvojom vypocte.

PK napísal:Napisal som, ze casti PO kraja je vyhodnejsie ist Certovicou, alebo Donovalmi, ale nie D1 ako tvrdis ty.Takze stale zostavaju 2/3 PO kraja ktorym je vyhodnejsie ist juhom a 1/3 ktorym je vyhodnejsie ist inou cestou ako D1.

Ta 1/3 je pri momentalnom usporiadani. Po dostavani obchvatu Martina bude zase D1 vyhodnejsia oproti Donovalom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Nov 2014 20:33

PK napísal:Realita je taka, ze si vezmes kraje pre ktore je vyhodnejsia D1 a pre ktore R1(R7)+R2:
D1: Trenciansky a Zilinsky, - 1,28 mil. ludi
R1+R2+D1 PO: Trnavsky, Nitriansky, Banskobystricky, Kosicky, Presovsky. 3,51 mil. ludi
Bratislavsky Kraj som narocky neratal, tam to je jedno.

Tieto pocty su doslova obludne. Dialnica juhom po Presov by obsluzila takmer 3 nasobok ludi ako D1.


Ty si neskutocne stupidny clovek.

Z PP, KK,SNV, LE,SL do BA po R2?
Napr. SL bude po D1 do BA okolo 375 km, ale cez PO, Kosicke Olsany po R2 a R1 do BA okolo 520 km. Kym pre take MI bude rozdiel po D1 a po R2+R1 do BA okolo 20 km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Nov 2014 20:37

PK napísal:Takze si dalej trvam na svojom, akakolvek juzna trasa po Presov by pokryla 3,5 miliona ludi, namiesto 1,5 milion D1, za 2/3 ceny D1 a o 10 rokov skor.

Zda sa Ti, ze 1000-krat opakovana loz sa stane pravdou?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod eric987 » 04. Nov 2014 21:04

devil je pekne ze argumentujes namiesto osocovania, ale este krajsie by bolo ak by si tvoje argumenty vnutorne neodporovali, napr. na jednom mieste tvrdis ze "jedine dialnicne spojenia do ceska/nemecka mas cez BA cize na juhu" na inom mieste konstatujes ze R1 nie je dialnica a ani nebude. Takisto ak si to myslel vo vyzname jedine existujuce spojenie, narazame na ten isty problem - od PA sice je suvisly tah az po ZV (aj ked by som mal ist trebars v spicke cez BA obchadzam to nejak pomimo), no dalej nie, rovnako ako D1 - I/50 - D1, ktora je toho casu podstatne lepsia nez planovana R49-R6. Takisto sa tazko dava porovnavat dlzka samotneho tunela hoci prepocitana na 1 km s celym usekom. Co sa tyka tych estakad na severe - vysoko nad 20 % resp. 30 maju len tie "najpovrchovejsie" - PB, TU-HU, prip. HU-IV a HP-LL. na R1 ma isto iste vyrazne vyssi podiel mostov min. 1 z pribina usekov, takisto obchvat ZV, ZV-Pstrusa; krivan lovinobana ma podiel mostov tusim nad 40 % a dlzkovo je to za 2 useky a to je len to co ma napadlo v rychlosti. Co sa tyka pripravy R1 - vychadzam skor z predpokladov ako z faktov, rovnako ako ty napriklad v pripade ekonomickej situacie vychodu, no dzurinda isto na R1 az tak nekaslal, on skor len kladol doraz na dokoncenie toho, co uz na zaciatku musel zastavit plus to kde to najviac horelo (R3 oravsky podzamok, ozdany, Mengusovce-Janovce, Sitina...)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Nov 2014 21:10

DrX napísal:"severna spojka BA-KE" je naokolo blizsie na ktorom v ziadnom pripade nezije vyse 50% obyvatelstva. ako tu bolo vela krat povedane, ak vylucime BA a TT kraje, a porovname NR+BB+KE tak tam zije viac ludi nez na TN+ZA+PO, cize vzdy bude vacsina obyvatelov lepsie obsluzena juhom. A kedze PO je lepsie obsluzeny juhom nez KE su severom, tak je ten rozdiel este podstatne vacsi.


Okres SNV, ktory je v KE kraji urcite lepsie obsluzi D1 ako R2.
TN+ZA+PO 2100662 obyvatelov
+ okres SNV (98244) je to 2198906 obyvatelov

NR+BB+KE 2140915 obyvatelov
- okres SNV (98244) je to 2042671 obyvatelov

http://app.statistics.sk/mosmis/sk/run.html

PO-BA,Senecka 390 km. PO-Kosicke Olsany - R2 - R1 - BA,Senecka 434 km, rozdiel 44 km v prospech D1
KE - BA,Senecka po R2+R1 388 km, KE-BA,Senecka po D1 422 km, rozdiel 34 km v prospech R2.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod eric987 » 04. Nov 2014 21:19

DrX, ze vyznam ZA (zvlast dopravny) sa poriadne precenuje a dostala aj to co ani nepotrebovala je fakt. No je aj to fakt, ze nejaky ten vyznam aj ma. Co sa tyka PPP3 - to na rozdiel od PPP1 bolo realne, bolo (a aj je) postavitelne a ak by ho neziskala firma o ktorej sa zacinalo posuskavat ze je pred bankrotom, tak by bolo aj zafinancovane (navyse aj Figel mal umysly ho nechat) Jeho nestastim, zato stastim statneho rozpoctu (najma ak sa pozrieme na neskor vysutazene ceny) bolo, ze banky si velmi dobre preklepli zhotovitela a ten uz vtedy bol na tom ekonomicky dost zle (skrachoval tusim minuleho roku).
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 22:19

PK napísal:Trasa cez Martin je paskvil, necha obrovsku cast Sk od Martina po Presov bez severojuzneho spojenia


lokalne vidiecke centra na S-J trasach same o sebe urcite nepotrebuju nejake dialnicne spojenia.. mam na mysli spojenia typu MT-ZH, RK-BB, PP-RS a podobne. tu sa jedna hlavne o tranzit, z ktoreho my mozeme maximalne vytazit to, ze nas krizuje (resp. napojenie na Budapest, Katovice a Krakov). a preto je lepsie tieto SJ spojenia tahat cez siroke kotliny, kde je potencial pre urbanizaciu a nie cez uzke doliny.

ANDi napísal:Predlzenie R1 smerom na BA je momentalne navrhnute ako paskvil. Jednak ako si spomenul, napojenie len na D4. A zmysel v skrateni trasy a lepsej obsluznosti uzemia to ma, ak sa odpoji hned za Vahom a pojde popri Galante.


suhlas

ANDi napísal:Na Donovaly staci z obidvoch stran dobudovat kvalitnu cestu prvej triedy 2+1. Tranzit medzi BB a RK je zanedbatelny. Trasa E77 sa kludne moze presunut na R3 cez Turciansku kotlinu a na rovinu okolo Levic. Kde ma ovela vacsiu obsluznost uzemia, ako cez uzke udolia medzi ZV a Sahmi, kde okrem Krupiny nic nie je a cez kopce medzi BB a RK, kde vobec nic nie je.


Krupina je "mesto" velkostou na urovni dedin ako Beluša alebo Smižany, cize kludne sa da povedat, ze medzi RK a BB a medzi ZV a Sahami nie je NIC. A nikdy ani nebude.
Len preto, ze BB by chcela mat dialnicu na vsetky smery, tak mame stavat taketo nezmysly? Pritom BB ma luxusne napojenie na BA, bude mat luxusne napojenie na KE a aj pri trasovani R3 cez Levice by mala luxusne napojenie na Budapest. Smer na Katovice a Krakov by bol pri 2+1 cez Donovaly (prip. nejaky vrcholovy cestny tunel) tiez nadpriemerne porieseny. BB skutocne nie je tak velke mesto, aby sme tade museli tahat siloumocou R3.

Pri trasovani R3 cez Sturovo a Levice, by cela tato oblast mohla profitovat z napojenia na Budapest a rozvijat sa. Pri trasovani R3 cez Turiec by zase vzniklo vyborne napojenie na D3 aj severnu R3 a opat zaujimavy priestor pre rozvoj priemyslu.

Okrem toho by bolo este vhodne pracovat aj na spojeni PP-KK-Krakov aby bol vychod SR napojeny na dve najblizsie vacsie mesta (mam na mysli Krakov a Budapest cez R4 a Miskovec).

Kurnik uvazujme trochu koncepcne a vizionarsky. Nech budeme umelo liat peniaze do vsetkych moznych regionov, nikdy tu nebudeme mat suvislu priemyselnu oblast od BA po Ublu. Pomoct lokalnym firmam a lokalnemu priemyslu moze len napojenie na oblasti, ktore maju prirodzeny potencial rastu = uz dnes su ekonomicky silnejsie a hustejsie osidlene. A my tu kreslime na hlavu postavene dialnicne prepojenia ako RK-BB, NR-Banovce, NZ-LC, ktore prepajaju jedno vidiecke centrum s druhym a kreslime si tu pravitkom priamky cez mapu z garaze do Bratislavy, ako keby tam bol pupok sveta. Prichadza nova generacia, ktora uz vie aj ine jazyky okrem slovenciny a lamanej rustiny, ktorej je jedno ci spravi obchod s firmou z Bratislavy, z Budapesti alebo z Amsterdamu, tak sa uz zbavme tej velkonocno-dusickovo-vianocnej traumy, ked sa pol republiky presuva ku rodicom, lebo je prirodzeny vyvoj, ze ludia sa stahuju do husto obyvanych oblati, kde moze hospodarstvo fungovat efektivne a postupne budu viac a viac stracat vazby na oblast z ktorej vysli... a tych presunov Bratislava - Svidnik bude stale menej a menej --- prepojenie jednotlivych priemyselnych oblasti a oblasti s potencialom priemyselneho rastu bude dolezitejsie ako to, aby mal kazdy Slovak dobru dostupnost do BA.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2014 22:24

Tak ako je SNV lepsie obsluzena cez D1, tak je HE lepsie obsluzene cez R2+R1 (a bude este lepsie cez R2+R7 a bolo by este lepsie, ak by sa investovali miliardy do skracovania R1/R7+R2, tak ako sa investuju do tunelov na D1). Tak aktualizuj svoje statistiky a vyjde ti to zas tak, ze juh je ludnatejsi.

PO-BA 434km cez Kosice: http://binged.it/1wvnY7e
PO-BA 416.5km cez Zilinu http://binged.it/1E3LEjj
rozdiel 18km v prospech D1 (cize bod rovnosti medzi R1+R2 a naokolo blizsie je 9km juzne od PO)

KE-BA 395km po R1+R2 http://binged.it/1lE2OKi
KE-BA 455km naokolo blizsie http://binged.it/10SRdF7
rozdiel 60KM

Cize PO je cez KE obsluzeny 3x lepsie nez KE cez PO.

Ale otazka je este jednoduchsia: ake je podla vas, zastancov naokolo blizsie, ferove rozdelenie penazi medzi sever a juh, ked jasne: najvacsie mesta (BA, KE), najviac priemyslu, vacsina obyvatelstva, lepsi teren a kratsie spojenie je juhom. Podla mna je pomer 60:40 (alebo teda 60:25:15 D1 R1 R2), ako bol definovany za prveho Dzurindu, fer, a odrazal by normalne potreby a realne moznosti celej krajiny. *** postoj ale doteraz bol, ze najviac sa dlabe na R2, a to az tak, ze ked sa zvysili EU peniaze z OPD po pretunelovani R1 na PPP2, tak hej 1 0 v 4 c i tie peniaze radsej nechali prepadnut, nez by sa za ne stavali najpotrebnejsie useky R2. A vsetkym je jasne, preco sa tu ta politicka sabotaz deje. Pri vlakoch bolo relativne jednoduche nanutit, aby sa KE-BA jazdilo cez ZA. Prikazat to ludom v autach je trocha tazsie, ale totalnou ignoranciou juhu sa tomu mozeme aspon priblizit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Kvík a 42 hostí.