Stránka 2 z 4

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2019 10:19
od 1mmortal2
R8 to vyriesi :mrgreen:

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2019 10:54
od Vlados
R8 nemá pokračovať južne od NR. (R8 nemá opodstatnenie, postačuje tam preložka v parametroch jednotky)

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2019 13:31
od devil
a od NZ napojena nie je - hlavna trasa sever-juh v kraji. a to napojenie sa malo stavat spolu s R1.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2019 18:43
od Jano1
devil napísal:do NR smeruje mimo trasy R1 cesta od TO, NZ, LV aj SA (II. tr. ale vyznamom porovnatelna s I. tr.). do ZA mimo trasy D1/D3 smeruje akurat cesta z rajca, do PO od sabinova.


Cize cesty do NR aj ked sa napajaju na R1 ci R1A a teda mnohi nemusia ist cez mesto, napr. od LV na zapad ci vychod, od SA na zapad ci vychod a dalsie, zaratas , ale taku II/583 s intenzitou 15,5 tisic samozrejme nezaratas. ZA mala podla scitania 2015 5 ciest, ktore vstupovali do mesta s intenzitami 14,5 - 28,5 tisic, ani jedna cesta I.a II.triedy na vstupe do NR nema ani tych 14,5 tisic podla scitania 2015.

PO nema obchvat ako NR, tam sa jazdi vylucne po cestach I.triedy cez mesto a to zo vsetkych 4 hlavnych smerov.

A ako byva zvykom to, ze ma NR uz skoro 8 rokov obchvat na hlavnej trase, co ZA a PO nema je u teba zanedbatelny rozdiel.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2019 22:24
od Vlados
devil napísal:a od NZ napojena nie je - hlavna trasa sever-juh v kraji. a to napojenie sa malo stavat spolu s R1.

veď to tu píšeme... jediné chýbajúce napojenie na R1 je od NZ a potom trasa sever-juh pôjde mimo mesta (I/64 - R1a - R1 - I/64).

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2019 09:47
od devil
ani v NR som nezapocital vsetky cesty II. a III. triedy....npr. II/513...

A ako byva zvykom to, ze ma NR uz skoro 8 rokov obchvat na hlavnej trase, co ZA a PO nema je u teba zanedbatelny rozdiel.


pretoze obchvat na hlavnej trase neriesi mesto. v NR velky obchvat vyriesil kolony na kruhaku pod zoborom a to je tak vsetko. ZA tazi z toho ze krizom krazom zmimourovnova a presov ma problem ze nie je.

to ze na I/64 nie je krizovatky s R1 je jednoducho nevysvetlitelne a neobhajitelne.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2019 11:34
od Jano1
devil napísal:to ze na I/64 nie je krizovatky s R1 je jednoducho nevysvetlitelne a neobhajitelne.


Mozno pre teba nevysvetlitelne a dokonca neobhajitelne, ale to len na zaklade neznalosti suvislosti.

Planovana je prelozka cesty I/64 Komjatice - Nitra, ktora sa bude pripajat na R1 v existujucej krizovatke Nitra,juh, preto sa nevybudovala krizovatka R1 x I/64 v miestnej casti Horne Krskany, kde by si to vyzadovalo demolacie a bolo by to docasne riesenie, ktore by neodklonilo dopravu zo zastavaneho uzemia. Postavena krizovatka Nitra,juh je len 1,4 km od krizovania R1 s I/64, takze zase by tam musela byt vynimka.

https://www.nitralive.sk/images/stories/novinky/doprava/sitkey/prelozka/vizual//i-64-nitra-komjatice-krizovatka-cerman-vizualizacie_01.jpg

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2019 11:40
od Jano1
devil napísal:ani v NR som nezapocital vsetky cesty II. a III. triedy....npr. II/513...


II/513 ma na vstupe do NR 6652 v./24h. Zda sa Ti, ze som uvadzal II/507, ktora ma na vstupe do ZA intenzitu 7492 v./24h alebo snad III/2084 s intenzitou 7506 v./24h na vstupe do ZA?

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2019 12:27
od devil
II/513 ma na vstupe do NR 6652 v./24h. Zda sa Ti, ze som uvadzal II/507, ktora ma na vstupe do ZA intenzitu 7492 v./24h alebo snad III/2084 s intenzitou 7506 v./24h na vstupe do ZA?

???

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2019 15:57
od Jano1
devil napísal:???

A tym chcel co basnik povedat?

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2019 18:20
od okorec
Asi mu to musíš vysvetliť polopate ako devilovi

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2019 09:02
od devil
ujec tebe netreba nic vysvetlit lebo to presahuje tvoje moznosti chapania.

podstatne sudve veci. nech pocitame cesty II./III. alebo nie, ziadne extremne rozdiely nebudu. tie ale su v priepustnosti hlavnych mestskych tahov. hlinkova,sturova,chrenovska,stefanikova, mostna majusame urovnove krizovatky.

na druhej strane mame mohutneestakady,rondel, ciastocne alebo uplne mimourovnove krizovatky ma mostnej, lavobreznej, nemocnicnej...

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2019 22:20
od Jano1
devil napísal:podstatne sudve veci. nech pocitame cesty II./III. alebo nie, ziadne extremne rozdiely nebudu. tie ale su v priepustnosti hlavnych mestskych tahov. hlinkova,sturova,chrenovska,stefanikova, mostna majusame urovnove krizovatky.

na druhej strane mame mohutneestakady,rondel, ciastocne alebo uplne mimourovnove krizovatky ma mostnej, lavobreznej, nemocnicnej...


Ty si fakt objektivny. Ked je intenzita na vstupoch do ZA vacsia, tak je to nepodstatne. Ides vytahovat nejake mestske komunikacie podla vlastneho vyberu. :roll:

Zrazu ides riesit vnutromestsku dopravu, kedze NR ma hlavny tranzitny tah vyrieseny a nema zasadne zapchy v ramci mesta takeho rozsahu ako ma ZA vdaka tranzitu. Pri niektorych v NR co si uviedol, ani nevies ake su tam intenzity, ale treba sa tym ohanat? To mam vytahovat nejake pretazene sidliskove komunikacie v ZA a budem si vymyslat intenzity?

Preco neporovnavas R1,R1A a tymi "super cestami" v ZA? Preco neporovnavas cesty s urovnovymi krizovatkami v NR s cestami s urovnovymi krizovatkami v ZA? Tvarit sa, ze prejazd cez ZA na hlavnom tranzitnom tahu je cez same MUK vie kazdy hlupak, ale s objektivitou to nema nic spolocne.

Na rozdiel od ZA v NR je mozne pre cestu medzi niektorymi mestskymi castami cast cesty ist 130 km/h po R1A a R1, to sa samozrejme nerata. Pre tranzit na hlavnej trase v ZA je mnozstvo urovnovych krizovatiek a priechodov pre chodcov na Hricovskej, Kragujevskej, Kosickej, tie su v celkovej dlzke ramci mesta 5 km z celkoveho prejazdu cez mesto v dlzke 9 km. To si z akych objektivnych pricin zamlcal?

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 06:49
od Pacho
cez žilinu, je vedený medzinárodny tranzit, v hojnom množstve, cez nitru medznárodny tranzit prakticky nejde, iba ak cieľový to je dosť zásadný rozdiel.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 10:14
od Vlados
aj toto Ti devil prekrúti nakoľko tadiaľ vedie menej význanmné E-čko

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 11:19
od devil
Ty si fakt objektivny. Ked je intenzita na vstupoch do ZA vacsia, tak je to nepodstatne. Ides vytahovat nejake mestske komunikacie podla vlastneho vyberu. :roll:

a o kolko vacsia ? do NR smeruje viac ciest tak tie mensie nezapocitas, to je objektivita.....

Preco neporovnavas R1,R1A a tymi "super cestami" v ZA? Preco neporovnavas cesty s urovnovymi krizovatkami v NR s cestami s urovnovymi krizovatkami v ZA? Tvarit sa, ze prejazd cez ZA na hlavnom tranzitnom tahu je cez same MUK vie kazdy hlupak, ale s objektivitou to nema nic spolocne.

s akymi preboha, kolko semaforov mas od strazova cez rondel po vypadovku na MT vs. kolko ich mas od hmtesco cez sturovu po levicku cestu.....mam ich spocitat ??? to by som neporovnaval s nejakym prechodom pre chodcov. R1,R1A porovnavam s D3 a ak bude D1 tak s tou. nemocnicnu, mostnu, rondel, estakadu porovnavam s hlinkovou, sturovou a chrenovskou. takze NR ma zatial viac dialnic zato hlavne mestske tahy ma ZA ovela-ovela lepsie.

cez žilinu, je vedený medzinárodny tranzit, v hojnom množstve, cez nitru medznárodny tranzit prakticky nejde, iba ak cieľový to je dosť zásadný rozdiel.

po lavobeznej cize daleko od centra a druhy smer je brodno-strazov po D3. ked si porovnavame dialnicne intenzity tak obchvat NR 18k (a to bez priameho pripojenia I/64) a strazov-brodno 6k. :lol: a som zvedavy na porovnanie ak sa dokonci visnove.

a co sa tyka MT pozri si kolko okresnych miest na svojom hlavnom tahu cez mesto cez 10k intenzit na 2 pruhy. ukazkovy priklad SA, tam je to este viac.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 11:59
od okorec
Sa ti zdá, že keď na I/65 je 23000 a 18500 na paralelnej I/65D, sú slabé čísla?

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 13:00
od fh
Lebo Martin je "len" okresné mesto ktoré porovnáva so Šaľou... :roll:

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 14:57
od Jano1
devil napísal:do NR smeruje viac ciest tak tie mensie nezapocitas, to je objektivita.....

Polnych ciest? Alebo ciest, na ktorych intenzitu nepoznas?

devil napísal:s akymi preboha, kolko semaforov mas od strazova cez rondel po vypadovku na MT vs. kolko ich mas od hmtesco cez sturovu po levicku cestu.....mam ich spocitat ??? to by som neporovnaval s nejakym prechodom pre chodcov.


Na prejazde cez ZA na hlavnej trase je minimalne 9 semaforov (alebo viac). Kolko ich je na hlavnej trase v NR? Jaj ziadne, ide sa po R1. Priechod pre chodcov je nepouzitelny/ resp. velmi nebezpecny ked je tam vysoka intenzita a vodici su ignoranti. V ZA v Strazove vymenili semafor za oranzove blikacky, pretoze to vodici ignorovali a chodci mali dojem, ze mozu na zelenu prejst.

A zacni vyskakovat, ze tie semafory v ZA povacsine nie su spustene. Je to preto, ze boli nekonecne kolony na hlavnom tranzitnom tahu, tak ich vypli. To vsak v NR pri podstatne nizsich intenzitach nehrozi. Vypnutie semaforov ma v spicke za nasledok nemoznost odbocit na hlavnu dolava a casto aj z hlavnej dolava. Lenze to Ti nic nehovori lebo podla teba su v ZA na hlavnom tahu len same MUK.

https://www.zilinak.sk/prispevky/5986/semafory-na-kragujevskej-mozu-spustit-az-po-vybudovani-dialnice-dovodom-su-kolony
https://myzilina.sme.sk/c/6989647/semafory-na-kragujevskej-ulici-odstavili-zamerne.html

devil napísal:a co sa tyka MT pozri si kolko okresnych miest na svojom hlavnom tahu cez mesto cez 10k intenzit na 2 pruhy. ukazkovy priklad SA, tam je to este viac.


MT ma na svojom vedlajsom tahu na 1+1 intenzitu 18,5 tisic, to je pre teba samozrejme to iste co 10 tisic.

Na rozdiel od obchvatu Sale, kde je vyhlaseny tender na zhotovitela, ziadny tender na vystavbu obchvatu MT nie je vyhlaseny a ani sa nepripravuje.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 17:07
od devil
Lebo Martin je "len" okresné mesto ktoré porovnáva so Šaľou... :roll:

mas pravdu, je to medzinarodne vyznamne krajske mesto. :)
Polnych ciest? Alebo ciest, na ktorych intenzitu nepoznas?

len tych ku kt. mas kdispozicii cisla zo scitania...snad to nie je az taka nemozna uloha.

Na prejazde cez ZA na hlavnej trase je minimalne 9 semaforov (alebo viac). Kolko ich je na hlavnej trase v NR? Jaj ziadne, ide sa po R1. Priechod pre chodcov je nepouzitelny/ resp. velmi nebezpecny ked je tam vysoka intenzita a vodici su ignoranti. V ZA v Strazove vymenili semafor za oranzove blikacky, pretoze to vodici ignorovali a chodci mali dojem, ze mozu na zelenu prejst.

R1 ide okolo NR mesto to skoro vobec nepocitilo. zmizli kolony na KO pod zoborom a to je tak vsetko. mna zaujima kolko semaforov je natejto trase:
https://www.google.com/maps/dir/49.2164 ... 7a!1m0!3e0

https://www.google.com/maps/dir/48.3206 ... 7a!1m0!3e0
na tejto ich je 8. ziadny z nic len pre chodcov. z toho 5 v centre medzi parovskou a AX co je len 1,5 km. tak toto v ZA asi nemate...

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 17:14
od devil
gallery/image_page.php?image_id=38986
podla tejto tabulky nie je uplne jasne co je hlavny smer a co nie. smer kt. nazyvas hlavny zase az tak nedominuje.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 17:26
od fh
devil napísal:
Lebo Martin je "len" okresné mesto ktoré porovnáva so Šaľou... :roll:

mas pravdu, je to medzinarodne vyznamne krajske mesto. :)


Dal si to zase na devila, nikdy som to netvrdil.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 17:59
od devil
noved prave....a co si vlastne chcel vyjadrit tou reakciou zeby porovnanie MT so SA....co som si to len dovolil... :?

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 18:29
od Jano1
devil napísal:R1 ide okolo NR mesto to skoro vobec nepocitilo. zmizli kolony na KO pod zoborom a to je tak vsetko.

Ved to je predsa uplne jasne, ze okrem tranzitneho tahu, ktory sa presmeruje na obchvat ostatna doprava zostava v meste. Pritom R1+R1A umoznuje aj presuny medzi niektorymi mestskymi castami NR.

devil napísal:mna zaujima kolko semaforov je natejto trase:
https://www.google.com/maps/dir/49.2164 ... 7a!1m0!3e0

https://www.google.com/maps/dir/48.3206 ... 7a!1m0!3e0
na tejto ich je 8. ziadny z nic len pre chodcov. z toho 5 v centre medzi parovskou a AX co je len 1,5 km. tak toto v ZA asi nemate...


Co tu riesis nejake vnutromestske komunikacie v NR. A vyberat hrozienka z kolaca, to sa tak na teba podoba. V ZA keby spustili semafory, tak hlavny tranzitny tah ide cez 9 semaforov.

Si smiesny s vypocitavanim kolko kde maju semaforov. A ked uz si to nevies pozriet tak v ZA maju aj 6 semaforov na 850 metroch. Takze prejazd cez ZA od zapadu na vychod sa da absolvovat aj cez 15 semaforov, aj ked vacsina je vypnutych z dovodu vysokej intenzity dopravy, staci?
https://www.google.com/maps/dir/49.2205567,18.735632/49.2204622,18.7453655/@49.2200691,18.7390221,17.13z/data=!4m2!4m1!3e0

devil napísal:podla tejto tabulky nie je uplne jasne co je hlavny smer a co nie. smer kt. nazyvas hlavny zase az tak nedominuje.

Lebo tam je uvedena iba nakladna doprava, ktora, je velmi silna aj smerom na Kysuce. Preco mas pod Strecnom skoro 27 tisic a na Kysuciach maximalne necelych 22 tisic? Asi preto, ze je to silnejsi tah. Pritom Strecno sa obchadza cez Donovaly a Zazrivu/Terchovu a Kysuce cez Rudinu a Lutise.

Re: Obchvaty (všeobecne)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2019 21:26
od devil
cize rozdiel je asi 20 percent. to nie je az tak vela.

Si smiesny s vypocitavanim kolko kde maju semaforov. A ked uz si to nevies pozriet tak v ZA maju aj 6 semaforov na 850 metroch. Takze prejazd cez ZA od zapadu na vychod sa da absolvovat aj cez 15 semaforov, aj ked vacsina je vypnutych z dovodu vysokej intenzity dopravy, staci?

podla mna sam si smiesny ked sa snazis odviest pozornost od tahu na hlavnej ceste argumentovanim dialnicou. semafor ma velky vplyv na plynulost premavky. to snad uznas. a tam kde je vela semaforov je je doprava pomalsia ako tam kde ich malo. pokial si pamatam medzo semaforom pri tescu a kragujevskej/priemyselnej ziadny nebol. ale mozno nejaky pribudol. taketo vnutromestke komunikacie by mnohi vymenili za dialnicu.