Vlados napísal:Porovnávaš neporovnateľné. Einsteinova vedie okrajom sídliska a diaľnica cez Petržalku sa nerovná Einsteinova. Aj ked diaľnica mala rezervovaný koridor a vedie len okrajom sídliska tak boli voči nej vedené značné protesty. RC/pokračovanie RC by nielen kapacitne nestíhalo po existujucej 2+2 ale malo by toľko odvolaní, že ani do 203 by nebolo rozhodnuté.
Hovor o napojení R1 na D4 a to už bude OK.
Aky je rozdiel ci mas okna k dialnici z lavej strany, alebo z pravej strany? Na Einsteinovej ludia prechadzaju masivne na druhu stranu kvoli obchodnym centram. Na sidlisku masivne z jednej bytovky do druhej neprechadzaju.
Preco by pokracovanie RC kapacitne nestihalo? 2+2 ti dokaze preniest podobnu kapacitu pri 130km/h a pri 50km/h. Ak spravis chodniky pre chodcov mimourovnovo a 50m pred a za kazdou svetelnou krizovatkou rozsiris na 4+4 tak nemas problem. To rozsirenie na 4+4 v krizovatkach je klucove. Jeden pruh so semaforom svietiacim zeleno 50% casu ti spravi uzke hrdlo 500aut/h. Preto potrebujes 4 pruhy aby si spravil 2000aut/h. Pri pomere 70%:30% spravis 2800aut/h. 2x pre smer a protismer je 5600aut/h. To je pri 12h spickovej premavky 67200aut/24h. Je to hodnota na D1 kde boli potrebne tri pruhy, takze na 2+2 v pohode.
Ako som pisal pred casom, zhruba som odpozoroval, ze dedina/mesto generuje premavku vo vyske tretiny poctu obyvatelstva.
Bratislava ma 580.000 obyvatelov, premavku generuje zhruba 191.000aut/24h. S tymto sa musime vysporiadat na vstupoch. S tym, ze z vychodu je to vacsina, moj odhad 140.000.
D1 zvladne 60.000
Zvysne okresky do Pezinka, Senca, Mostu pri Ba, Samorina prenasaju zbytok.
Este musime osetrit zvysnych 80.000. Zvysne okresky ktore mame maju zataz PK 20.000, Stara Senecka 13.000, Most pri Ba 15.000, Rovinka 20.000, spolu 68.000.
Tuto je jasny deficit D1 + okresky spolu 128.000, potrebujeme 140.000
S vybudovanou R1 by to bolo D1 60.000, R1 60.000, okresky 68.000. Celkova kapacita 188.000, takze este mame rezervu 44.000.
Dalsie zvysovanie premavky by uz nebolo z dovodu nenasytenia autami ako je tomu teraz, ale len z dovodu rozvoja mesta, stupania poctu obyvatelov.
Tuto kapacitu ciest 40.000 smery mimo vychod + 188.000 smer vychod = 228.000aut/24h by sme vycerpali az ked by Bratislava dosiahla 684.000 obyvatelov.