od lostrail » 24. Dec 2018 14:35
ZV-KE spodnou trasou pod tri hodiny za pekneho pocasia a dobreho povrchu je uplne v pohode, aj bez rizika vacsich pokut (nanajvys par eur s dohovorom). Pri mojej jazde som ZV-Saca zvladol za 2 a pol a co sa tyka prekracovania rychlosti, tak okresky na rovnych dlhych usekoch max. +15 (v urcitych vytypovanych miestach, ako napr. Pincina, Zadiel, Turna, ci okolie RS tacho do 100, na klukatych usekoch samozrejme pomalsie), v obciach tachometrova 60tka, dialnicne polprofily tachometrovych +20. Tam je inak MPR 100 km/h zbytocne nizka, obzvlast na obchvate Tornale a Figy, kde je v peknom pocasi paradne vidiet. Popri uvazovani o zvyseni MPR na dialniciach v plnom profile by sa mohli papalasi zamysliet aj nad tymto, inak nevidim v tych polprofiloch ziaden prinos oproti takej jednotke, ktora je navyse este aj sirsia, takze z mnohych hladisk bezpecnejsia (co je oxymoron, ktory by napovedal, ze skor na jednotkach by sa dala ta MPR zvysit ;-P). Mimochodom, na niektorych usekoch bola aj hmla a boli aj samovrahovia, co ma v tej hmle predbiehali, kym ja som sa vtedy drzal za kamionom napriklad.
Pri dokonale predpisovom vodicovi sa ta trasa do troch hodin stihnut dat musi (takeho, co ide za dobrych podmienok o 20-30 km/h menej nepovazujem za predpisoveho vodica, ale za prudica).
Co sa tyka toho jazdneho casu, pri predbiehani mam este filozofiu, ze pri obojsmernej premavke treba manever cim skor vykonat / dokoncit aj na ukor vaznejsieho prekrocenia MPR (cim skor sa vratit do praveho pruhu, t.j. vzhladom na pomery - cestu, povrch, rozhlad, vzdialenosti, ist, kolko sa da, pretoze priority su jasne - radsej s pokutou, ako rozflaknuty, co samozrejme policajti nikdy nepriznaju, ze je to bezpecnejsie, lebo by v podstate museli priznat, ze je bezpecnejsie lokalne porusit ich najvyssi zakon, za porusenie ktoreho tak radi pokutuju, ale zaroven ho sami tak radi porusuju), takze to mi mohlo este 2-3 minutky usetrit (v kontexte, ci by sa inak dalo predbiehat aj dodrzanim MPR to mohlo byt aj viac, ale na mnohych usekoch bola doslova prazdna cesta, napr. pri spominanej Turni, kedy som tu MPR naozaj vaznejsie neporusil). Okrem toho, az na par vynimiek su kamionisti na tej ceste velmi kolegialni a ked clovek nevidi, ukazuju, ci je mozne predbiehat, co je pre mna signal, ze sa mozem opatrne vytiahnut, skontrolovat situaciu a podla toho sa rozhodnut. Ani si nepamatam, kedy som tolko razy dakoval ;-P. Niektori su ale naozaj debili, co vsak s radostou konstatujem, ze neplati pre vacsinu.
Za mna je teraz juzna trasa vyborna alternativa a ani po madarskej dialnici to po dokonceni nebude rychlejsie, kedze ide o slusnu okluku, co sice moze znamenat, ze vdaka vyssej rychlosti sa casy zrovnaju (kratsie to nebude a ak, tak o malo), ale najazdi sa viac km a napr. pre majitelov starsich, najma benzinovych vozidiel, to vobec nemusi byt vyhra kvoli spotrebe (a treba si k tomu priratat aj cenu za madarsku dialnicnu znamku). BTW, nemam starsie vozidlo. Dodnes napr. radsej idem trasu BA-PD cez Hlohovec, Urmince, Chrabrany, obchvat TO, Praznovce, Bosany, Navojovce, Hradiste a Novaky, ako to obchadzat smerom na Trencin alebo cez Ziar.
Na juznej trase bude stacit, kde sa po dostavbe planovanych usekov dialnic, tunela Soroska (ktory by ani nebol potrebny), vyriesia dlhsie lokalne zavady, t.j. postavia obchvaty obci, tomu vybuduju aj predbiehacie pruhy a to tam este nadlho postaci.
Mimochodom, v Polsku su cesty, kde je taky ten nebezpecny trojpruh, kde je prerusovana ciara na obidvoch stranach, t.j. predbiehat sa moze aj z jednej, aj z druhej strany. Pocul som, ze to tam celkom ide, aj ked nehodovu statistiku z tych usekov nemam.