Stránka 13 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 07:48
od Lifko22
a z ktorej prioritnej osi by sa dalo čerpať na R4 od Prešova smerom na sever? Vidím, ze SO PO sa do zoznamu nedostal, aj keď je jeden z najpripravenejších úsekov po D1 Budimír - Bidovce a D1 PO Západ - PO juh (možno ešte na D3 je podobná príprava na niektorých úsekoch). Možno SO PO nie, ale tak aspoň keby sa poriešil úsek Kapušany-Hanušovce. No zrejme ten je veľmi málo pripravený, aby ho zaradili.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 08:03
od simonsson75
DrX, vojna Sever proti Juhu patrí do inej témy :-) Na mapke ma ale zaujalo, že južná časť R3 v súčasnom primárnom koridore, teda Šahy - Zvolen má dostupnosť až 26% (10+16). Ak je tomu tak, potom myslím, že všetky úvahy o jej pretrasovaní strácajú zmysel.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 08:41
od Jano1
To suvisi s dostupnostou po dostavani D1, ked do 15 min bude mat dotupnost na R3 vsetko od ZA az po LM, to moze byt skoro 500 tisic obyv. ZA kraja, dalsich cca 420-450 tisic obyv. BB kraja, a cast obyvatelov NR kraja. Tych 26% by malo byt az vyse 1,3 mil obyv, ale ja by som to odhadol asi len na 1-1,1 mil. Zrejme zaratali v ZA kraji niektorych obyvatelov 2-krat, kedze je to rozdelene na 10% a 16% do oboch samostatnych statistik sa zmestili niektore obce/mesta.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 09:39
od devil
ked uz silou mocou chceli kreslit mapu tak sa mali urobit 2, ale uplne ine, dostupnost k trase je v podstate blbost, trasa je len nastroj na dosiahnutie cieloveho bodu. jedna mapa mala byt teda dostupnost najdolezitejsieho cieloveho bodu BA-TT taziska a mali tam dat aj NR, ktora je tak blizko TT ako TT k BA (nedali ju preto lebo tym padom by narastla atraktivita E58) a druha dostupnost regionalnych/celostatnych centier. s tym suvisy dalsia blbost a to su niektore taziska medzinarodneho vyznamu ktore nimy jednoducho nie su. ale to je stara komunisticka pesnicka...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 10:20
od i15
Lifko22 napísal:a z ktorej prioritnej osi by sa dalo čerpať na R4 od Prešova smerom na sever?


do Poľska sa bude jazdiť povinne cez Skalité

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 10:35
od Lifko22
do Poľska sa bude jazdiť povinne cez Skalité


to je nádherný výmysel. Pobavil som sa. :)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 14:23
od okorec
devil napísal:ked uz silou mocou chceli kreslit mapu tak sa mali urobit 2, ale uplne ine, dostupnost k trase je v podstate blbost, trasa je len nastroj na dosiahnutie cieloveho bodu. jedna mapa mala byt teda dostupnost najdolezitejsieho cieloveho bodu BA-TT taziska a mali tam dat aj NR, ktora je tak blizko TT ako TT k BA (nedali ju preto lebo tym padom by narastla atraktivita E58) a druha dostupnost regionalnych/celostatnych centier. s tym suvisy dalsia blbost a to su niektore taziska medzinarodneho vyznamu ktore nimy jednoducho nie su. ale to je stara komunisticka pesnicka...


predpokladám, že máš na mysli BB-ZV

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 15:04
od devil
okrem ineho ano.

cerpanie KF os 2 OPD 2007-2013 cize 1,2 mld eur je vyriesene ba zacina sa cerpanie OPD 2014-2020 1,37 mld. eur.
dokopy KF os 2, 2007-2013-2020 2,57 mld eur :

zatial bolo schvalenych cca 690 mil. ako NFP.

dalej mame

hub - iva 227 mil.
svrc - ska 330 mil.
ll-ds 338/382 mil.
hp - ll 427 mil.
stra - bro 190 mil.

cize cca 1,5 mld. eur a dokopy cca 2,2 mld eur samozrejme v pripade uznania celej sumy ako opravneneho nakladu.

snad R2 potesi lebo toto je cista tragedia, tunel ktory nema obdobu snad nikde v europe.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2013 22:59
od Andrej
Vsetky useky, ktore si spomenul, sa fazuju, cize z KF 2014-20 sa bude financovat mozno polovica ich sumy. D3 Svrcinovec-Skalite sa navyse uvazuje prefinancovat z CEF. Takze aj ked sa postavis na hlavu, tak v KF alebo CEF ostane dostatok zdrojov na dalsie useky, ktore ti budu pilit nervy...

Esteze ta R2 stoji len 5 mil. € na km :-)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2013 09:05
od devil
ovela jednoduchsie je neuznat vsetko ako opravnene naklady. je uplne jedno ci sa to skladame cez fondy alebo priamo.

je tazke prehltnut ze aj predrazena R2 je o polovicu ci dve tretiny lacnejsia ako predrazene D1 a D3 ? hlavne budem pilit nervy vychcancom na fore. :)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2013 11:48
od Andrej
No to je skutocne nevidane, ze dva absolutne najdrahsie useky na D1 s 10 km tunelov su dvojnasobne drahsie, ako jeden z najjednoduchsich usekov R2 :-)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2013 12:31
od devil
na R2 vyzadujes "figelovske ceny" za fica tak preco ich nevyzadujes aj na D1/D3 ? mozeme porovnat aj obchvat ZH s priemerom na D1 za figela a stale to vychadza aspon 2x lacnejsie.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 12:50
od mb1000
Ake ocakavate nove tendre na D/RC v roku 2014? Ma niekto prehlad co sa planuje tendrovat (do vystavby) v roku 2014?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 13:00
od sergej
Z velkych stavieb asi toto:

D1:
privadzac Lietavska Lucka
Budimir-Bidovce

D3:
Cadca Bukov - Svrcinovec (zalezi na majetkovo-pravnom vysporiadani)

R2:
teoreticky obchvat Kosic

R3:
pripravene budu Tvrdosin - Nizna a Sedliacka Dubova - Dlha na Oravou, ci pojdu do vystavby je otazne

Otazne su takisto D4, R7, R5, podla mna z nich nepojde v 2014 nic

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 13:08
od i15
na R2 KE nie je územné rozhodnutie, takže určite nie

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 13:12
od aquila
D4 a R7 je oficialne stanovisko ze na konci roku 2015, R5 nie je ani majetkopravne vysporiadana.
cize tie sa buduci rok nezacnu

R3 nechce EU financovat, kvoli D3, cize to si mozeme tiez rovno skrtnut

R2 kosice tiez nie su majetkopravne vysporiadane, je na tom vobec uz uzemko ?

cize buduci rok sa bude podla mna tendrovat len privadzac LL, MOZNO budimir - bidovce

pripraveneho toho moc nie je ..

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 13:24
od sergej
R2 Kosice fakt este nema uzemne rozhodnutie? Podklady mali byt dodane ak si spravne spominam v 2012, potom kvoli uprave krizovatiek bol odklad na zaciatok roka 2013. Je to dlhy usek, cize majetkovopravne vysporiadanie bude fuska, ale myslel som, ze je to uz dalej.

Cize asi len D1 a D3 buduci rok, aj to s otaznikmi.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 13:57
od Andrej
Vzhladom na vysoku rozostavanost, co tu bude buduci rok, ceny vyskocia raketovo hore, takze bolo by ziaduce rozostavat len tolko, kolko sa aj dokonci - do 30 km. To vychadza na

D1 Budimir-Bidovce
D3 CA-Svrcinovec
R3 jeden z usekov, zo st. rozpoctu

D1 a D3 sa mozu financovat z CEF, ktory ak chceme urychlene vycerpat do konca 2016, je potrebne pouzit ho bud na uz rozostavane stavby (D3 Svrc-Skalite, D3 Strazov-Brodno), alebo urychlene zacat nove.

Vzhladom na malo zacatych stavieb buduci rok by sa radsej mohlo mindop zamerat na cesty I. triedy - obchvaty, rekonstrukcie, optimalizacie ci vymeny povrchov. A popri tom intenzivna priprava rozsirenia D1, vystavby D4, Turany-Hubova, obchvat PO, R2 Soroska a obchvat KE, aby mohli ist do vystavby v r. 2015-2016, kedze vtedy sa otvori 50-70 km.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 14:24
od granite01
Musím súhlasiť . . . našťastie toho nemá štát veľa pripravené na výstavbu . . . celý problém vznikol kvôli PPP projektom, teraz odrazu veľa tendrov a rýchlo rýchlo čerpáme aj za cenu vysokohorských prirážok. Takže po podpise týchto zmlúv môže kľudne nastať 1-1,5 ročná pauza . . . snáď okrem Budimír - Bidovce, ale aj tie by mali ísť do výstavby až začiatkom roka 2015 . . . ak teda manažéri NDS vedia a môžu rozmýšľať racionálne.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 14:40
od i15
sergej napísal:R2 Kosice fakt este nema uzemne rozhodnutie? Podklady mali byt dodane ak si spravne spominam v 2012, potom kvoli uprave krizovatiek bol odklad na zaciatok roka 2013. Je to dlhy usek, cize majetkovopravne vysporiadanie bude fuska, ale myslel som, ze je to uz dalej.


Zatiaľ neboli vyhlásené ani tendre na DSP a MP. Aj keby sa vyhlásili dnes, myslím že nestíhajú zabezpečiť stavebné povolenie do 31.12.2014

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 14:42
od Andrej
D3 CA-Svrcinovec treba zacat urychlene, ak nechceme agoniu v Cadci po spusteni D3 Svrc-Skalite predlzovat. D1 Budimir-Bidovce je zase vhodne zacat v pripade, ak chceme vycerpat maximum z CEF, ktoreho cerpanie je obmedzene do konca r. 2016.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 15:19
od aquila
bude uspech ak sa tie dva useky rozbehnu takto o rok .. ale teraz to paradoxne ozaj nevadi, nech sa hlavne popripavuju useky a najma jednicky .. a obchvaty na nich, lebo uz v novom obdobi by ich malo byt jednoduchsie financovat cez eurofondy

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2013 15:24
od i15
v ERDF je málo peňazí, hlavne by sa malo lobovať za to, aby sa tam dali presunúť peniaze z iných fondov

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 18:48
od Andrej
Tak ako sme pisali pred par dnami, nove useky okrem aktualne beziacich tendrov sa rozbehnu najskor o rok. Vyzera to len na D1 Budimir-Bidovce, D3 CA-Svrcinovec a mozno D1 privadzac LL. Zaroven NDS priznala, ze niektore beziace tendre sa zrejme podpisu az zaciatkom buduceho roka.
viewtopic.php?f=35&t=18709

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 11:25
od eucitizen
A kedy sa asi budu tendrovat dalsie useky D3? 2015?