Moderátor: Moderátori
Hmm ťažký rozdiel v D 24,5/80 a C 24,5/100(120), ktorá ako tu bolo viackrát avizované, bude po dokončení prekategorizovaná na D68. Cesta s dlhými a vysokými mostami, prídavnými pruhmi, MUK skoro do každej dediny a paralelnými cestami II. triedy pre regionálnu dopravu. To D3 nemá. Takže česká I/11(D68) je na tom komfortovo lepšie.
Ty si absolútne nepochopil môj príspevok, ale nevadí vysvetlíme. Pod pojmom rekonštrukcia si nepredstavujem len natiahnutie nového asfaltu a doplnenie zvodidiel ale presne takéto drobné úpravy výškového, smerového či šírkovej kategórie cesty. Teda veci za 5 korún. Prečo ľudia na Gemeri neprotestujú za takéto riešenia ale požadujú megalomanskú diaľnicu?
A ty zas nechceš pochopiť, že na Kysuciach je primárny problém tranzit a ľudia dochádzajúci za prácou 20+ km, čo je 3/4 Kysúc (do Čadce, Krásna, KNM a Žiliny) a všetci tí by diaľnicu využívali. Čo absolútne nechápem sú choré predstavy o tom, že ak idem na diaľnicu musím prejsť aspoň 100km inak som lokálka a nemám pravo ju používať. Namiesto toho aby sme čo najväčší počet áut vyhnali na bezpečnú a kapacitnú cestu, za ktorú sa platí.
Naozaj si myslíš, že do RS nikto neprišiel preto lebo tam majú nekvalitný povrch vozovky?
Ano ťažký priemysel je hrôza a des, ale za socializmu sa rozhodlo postavilo, fungovalo, vačšina skrachovala, ale odborníkov prebrali nový investori v hlavne strojárskom priemysle. Preto v ZSK nie je 20% nezamestnanosť a na juhu BBSK je.
Kia prišla do ZA nie pre diaľnicu, ale pre strategickú polohu aby mohli efektívne vyrábať v dvojzávode Teplička-Nošovice. Samozrejme mohli skončiť v PL ale naša vláda zariadila aby skončili tu. Ďalej tu našli kvalifikovanú pracovnú silu zo starých socialistických fabrík a relatívne dobré cestné spojenie keďže I/11 v tom čase nedosahovala kritické hodnoty kapacity. A presne multiplikacne efekty ako prítomnosť veľkého závodu dotiahli ďalších dodávateľov. Ale opakujem nie primárne kvôli diaľnici. Síce to bol jeden zo sľubov, ale to aj D3 a vidíme, že fabrika vyrába ďalej. Takže otázka prečo KIA neprišla do RS, kde mala smerom na západ obdobné dopravné spojenie ako v ZA na I/18 a 1/11?
uz x-ty kraj opakujem ze tu nejde o komfort, megalomanska dialnica moze byt postavena ako menej komfortna. smerodajna je cena, aj tu som sem nalikoval uz x-krat skoda je D3 je niekde uplne inde.
stale nechapes. pozri si tu fotku este raz ci sa daju zmenit smerove a vyskove parametre citujem "drobnymi upravami".
to sa proste nezhodneme. podla mna problem je lokalka. ja som nikde nepisal ze lokalka je 100 km. do 20 ale aj 30 km cize doprava ZA-KM-CA lokalkou je.
blbost, ta generacia je niekde uplne inde, hlavne na dochodku. ty tvrdis ze sa neda postavit fabrika na zelenej luke bez nejakej kontinuity so socialistickym tazkym priemyslom a ja tvrdim ze sa da.
Megolomanské je pre teba všetko čo nejde po rovine, takže to nemá zmysel ďalej rozoberať.
Ach vážne to musím znova vysveľovať. Zrušenie a narovnanie (znovupostavenie cesty) je stále drobná úprava oproti stavbe diaľnice za stovky miliónov. Už chápeš, že hovoríme o tom istom?
Ano je to lokálka, ale podľa teba vážne ľudia nemajú využívať diaľnicu na rýchly a bezpečný presun aj keby šli len 10km? Trocha nelogické. Postavíme cestu a potom ju zakážeme miestnym využívať.
Zase si ma nepochopil, nevadí. V živote som povedal taku vec, že sa nedá postaviť fabrika na zelenej lúke. Čo tvrdím, však, že každý investor radšej príde do oblasti kde už má takmer hotových zamestnancov a nie strácať rok, dva kým sa noví ľudia zaučia. A výroba je neefektívna. V dnešnej dobe dosť vypuklý problém, keď firmy nevedia nájsť zamestnancov.
zase vedla. megalomanske je to co mohlo mat ine parametre, inu kategoriu, alebo v ramci kategorie byt na hrane prip. mat vynimku taktiez pozmenenu trasu alebo posunutu trasu a napriek tomu to tak nie je. aj na rovine moze byt megalomania ale zase mame tunelove useky ktore sa bohuzial inac riesit nedali.
na tom som presne napisal a na take nieco narazal expwy ze ide o cesty smrti, cize siroke, ciastocne rovne ale stale neprehladne. reko pojde presne cez tie kopce kym nova trasa umozni ciastocne obist terenne prekazky, resp. nutnost robit terenne upravy mensieho rozsahu a tak minimalizovat nutnost plnych ciar.
preco by nemohli, samozrejme mozu ale to je druhotny benefit, preto netreba prehanat s MUK (ani na D3 ani a R2 atd.). no a dialnice by mali spoplatnene inac. potom by bolo zaujimave sledovat kto dialnicu naozaj potrebuje a pre koho ide len o komfort. tak sa uz netvarme ze na kysuciach 15.000 aut rovna sa 15.000 tranzitujucich aut.
nikde nemas hotovych zamestnancov, ani v susedstve ZTS. tie auta sa dnes vyrabaju "trosku" inac ako pred 30 rokmi. vsade skolia pracovnikov bez ohladu kde predtym robili a co predtym robili, niekto moze mat viac skusenosti co je vyhoda ale to je asi tak vsetko. co je pravda ze nemozu ist do oblasti kde je nizka hustota obyvatelov, presne pre nedostatok ludi. na druhej strane vsak tvrdim ze radsej pojdu do oblasti kde nemali strojarske tradicie ale dostanu danove ulavy a infrastrukturu ako niekde kde mali na kazdom roku ZTS ale nemaju cesty ani ulavy
milan_KM napísal:Bohužiaľ sme dospeli do štádia, že by bolo rozumné riešiť najprv vzniknuté problémy (akokoľvek) a až potom investovať do zrýchlenia hocakej trasy. To sa nedeje.
Jediný problém je, že sa to volá Diaľnica. Aj keď má horšie parametre ako rýchlostné cesty. Dolina Kysuce je úzka a takmer súvisle zastavaná, Pohronská R1 je oproti tomu v "poloprázdnej" doline. Tak je jasné, že sa tu trasou moc hýbať nedá ako ty navrhuješ. A ak nesúhlasíš vymenuj mi konkrétne návrhy ako a kde niečo zmeniť. Lebo frázy typu malo by sa to zmeniť, ale nikto nevie čo si pod tým predstavujete, je nezmysel rozoberať.
MUK by malo mať každé mesto a každé kríženie s vyťaženou cestou. Načo MUK s jedničkou keď po nej ide 2000 OA a o 10km ďalej je trojka s trojnásobnou intenzitou (iba príklad). A je úplne jedno, či tú cestu využijem na cestu do práce, alebo do Košíc. O spoplatnení sa môžeme kludne baviť, ale keď chceš cesty spoplatniť tak, že si ich bude môcť dovoliť menej ľudí, tak potom kto ich bude využívať na chudobnej a vyľudnenej trase R2? Potom načo R2, keď tam bude minimum áut.
Pointa D/RC je bezpečná, kapacitná a rýchla preprava. A nie preťažená regionálna cesta a paralelnou drahou a prázdnou diaľnicou.
Ako sa dá s tebou diskutovať keď aj príspevok, v ktorom s tebou súhlasím dokážeš skritizovať?
Ako vravím, vysvetli mi priemyselné Považie, kde je priama nadväznosť na socialistický priemysel a Gemer s 20% nezamestnanosťou. A predstav si, viem, že družstvá boli a sú aj na Kysuciach.Konečne si priznal, že RS bolo agrárne centrum. Nemyslíš, že to nemá súvis s tou obrovskou nezamestnanosťou. Podľa tvojej logiky by všetky fabriky mali byť na juhu Slovenska - bez tradície, zázemia a samá rovina.
A bolo by to úplne to isté akurát by bol chudobný sever. Gratulujem. Riešenie typu či si odťať pravú alebo ľavú nohu... Ešte daj mesikovčinu a zemrem. Do regiónov by sa malo investovať rovnomerne. Žiadny sever vs juh.
obe doliny su plusmnus rovnako siroke, niekde je to zuzene. pozri si ako je R1 vedena nic ine netreba.
prave ak by mala byt pretazena regionalna cesta a prazdna dialnica tak sa vynaraju otazky ci treba dialnicu. spoplatnenie je aj od toho aby sa aj nieco na poplatkoch vybralo. Sk ma teraz lacne cize socialne dialnice dostupne prakticky pre kazdeho a samozrejme na ne doplacaju co na nej vobec nejazdia. najspravodlivejsie je platenie podla najazdenych km aj ked cast aut by dialnice obchadzala. nesuvisle obchvaty/poloprofily ja za dialnice nepovazujem takze nevidim dovod ich spoplatnovat. kludne nech tam ostane znacka ze je to jednotka s 90km/h. ak vsak odpocitas lokalku a porovnas porovnatelnu trasu npr. D3 a ZV-LC tak by tam veky rozdiel nebol.
navrhujes rekonstrukciu jestvujuceho telesa alebo novu cestu ? lebo neviem s cim si suhlasil.
skoda ze nemas jasno ani v pojmoch, RS malo aspon poltucet potravinarskych zavodov, ze pre teba je "fabrika" len to kde su dymiace kominy a olejove suciastky je velmi smutne, ale aj take nieco tam bolo. ty mi zase skus vysvetlit co robia tie vsetky automobilky v polsku a madarsku preco nie su vsetky len a vylucne v cesku a na slovensku ? uz som napisal: povazie zachranila dialnica. aj intezita dopravy vyrazne narastla az po rokoch ked sa dostavala suvisla. to su proste fakty.
V Mikulasi som byval 30 rokov, tak ti nieco poviem o zavodoch ktore tam su a boli. Sweedwood - ikea, preco postavila jeden zo zavodou v Liptovskom Mikulasi a nie na Gemery. Vies preco, lebo ludia. V Mikulasi bol za sociku novy domov, patril k najvecsim nabytkarskym podnikom na Slovensku. Preco Gabor bol v Mikulasi. Lebo zase ludia. Obrovske Koziarske zavody a koziarske uciliste. Preco prisiel alcatel do liptovskeho Hradku. No lebo ludia. Bola tam Tesla.
Ale stredné pohronie nie je ani zďaleka tak husto a súvisle zastavané ako dolina Kysuce. Pozri si ako je vedená D3, nič iné netreba. Vravím ak máš výhrady daj mi konkrétne opatrenia, ktoré navrhuješ a tie môžeme rozoberať či sú opodstatnené. Inak len hovoríš do vetra.
A vidíš, hladová dolina zvaná Bratislava vyžaduje zrušenie spoplatnenia až do Stupavy. 50€ za rok je smiešnych, ale treba sa vyhnúť extrémom ako je Chorvátsko, kde je presne taká situácia ako som opísal vyššie.
Čo sa týka tvojích porovnateľných trás tak možno v OA, NA je na trase D3 4x viac. A to nie je vôbec málo. Na jednej strane sa vyberie z ťahu viac na mýte, na druhej strane take množstvo NA citeľne znižuje kapacitu cesty a plynulosť dopravy - kým sa rozbehne kamion a osobak však...
Len slovičkarenie. Ja pod rekonštrukciu rozumiem aj úpravu v Ružovej osade. Teda všeobecne znovupostavenie cesty v +- rovnakej trase ale s lokálnymi úpravami - teda narovnanie, rozšírenie a podobne. Nie len vyfrezovanie povrchu ako je tvoja predstava očividne.
Nie nepredstavujem ale objektívna realita je, že Slovenko je strojárska krajina, a preto na Považí je zamestnanosť a na agrárnom juhu nie je. Aj keď práve tam je kvalifikovaná pracovná sila v potravinárstve.
ale ja nie som projektant, toto nie je argument ze ty povedz, nakresli atd. kuk na mapu a vidim tam taky priestor ako na pohroni, isteze husenkova draha a casto popri domoch tak ako v na pohroni vratane BB. normalne ma byt zadanie ze nakreslite to a musite sa zmestit do npr. 15 mil km a vsetko naviac treba odovodnit. potom neviem ci je tam este obmedzenie na ten nezmyselny vodny koridor....
taketo nieco ale neurobis za 5 korun ani v ruzovej osade na rovine nieto este cez kopce pri batke.
strojarstvo nemoze byt vsade ani nie je ziaduce aby bolo vsade len preto lebo nic ine nevieme dotiahnut ani vymysliet ani podporit. len proste netvrd ze na juhu nebol priemysel lebo to nie je pravda ani ze automobilky prisli kvoli tradicii lebo to tiez nie je pravda. cakam na odpoved preco su aj v polsku/madarsku alebo aj inych "netradicnych" krajinach ci regionoch.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.