Hmm ťažký rozdiel v D 24,5/80 a C 24,5/100(120), ktorá ako tu bolo viackrát avizované, bude po dokončení prekategorizovaná na D68. Cesta s dlhými a vysokými mostami, prídavnými pruhmi, MUK skoro do každej dediny a paralelnými cestami II. triedy pre regionálnu dopravu. To D3 nemá. Takže česká I/11(D68) je na tom komfortovo lepšie.
uz x-ty kraj opakujem ze tu nejde o komfort, megalomanska dialnica moze byt postavena ako menej komfortna. smerodajna je cena, aj tu som sem nalikoval uz x-krat skoda je D3 je niekde uplne inde.
Ty si absolútne nepochopil môj príspevok, ale nevadí vysvetlíme. Pod pojmom rekonštrukcia si nepredstavujem len natiahnutie nového asfaltu a doplnenie zvodidiel ale presne takéto drobné úpravy výškového, smerového či šírkovej kategórie cesty. Teda veci za 5 korún. Prečo ľudia na Gemeri neprotestujú za takéto riešenia ale požadujú megalomanskú diaľnicu?
stale nechapes. pozri si tu fotku este raz ci sa daju zmenit smerove a vyskove parametre citujem "drobnymi upravami". podla mna tam treba zrusit celu cestu a postavit novu. cize potom je jedno ci sa postavi vedla nova cesta rekonstrukciou starej akurat tak sposobime obmedzenia aspon na 2 roky. rekonstrukcia sa dala urobit a aj sa urobila pri ruzovej osade, kde nebol problem s vyskovym ale so smerovym vedenim tj. zle klopena zakruta. ale este aj v tomto pripade sa musela cesta kompletne prelozit, urobit odvodnenie atd. lebo aj cestne normy nieco prikazuju nielen dialnicne, za 5 korun si mozes dnes rekonstruovat chodnik pre pesich. opakujem tam bol problem len zakruta, pri batke pahorky+zakruty.
A ty zas nechceš pochopiť, že na Kysuciach je primárny problém tranzit a ľudia dochádzajúci za prácou 20+ km, čo je 3/4 Kysúc (do Čadce, Krásna, KNM a Žiliny) a všetci tí by diaľnicu využívali. Čo absolútne nechápem sú choré predstavy o tom, že ak idem na diaľnicu musím prejsť aspoň 100km inak som lokálka a nemám pravo ju používať. Namiesto toho aby sme čo najväčší počet áut vyhnali na bezpečnú a kapacitnú cestu, za ktorú sa platí.
to sa proste nezhodneme. podla mna problem je lokalka. ja som nikde nepisal ze lokalka je 100 km. do 20 ale aj 30 km cize doprava ZA-KM-CA lokalkou je. bez nej by boli poloprazdne cesty. platenie si tiez predstavujem inac ako 50 eur ROCNE, to je v podstatne zadarmo pre toho kto tadial jazdi viac krat za tyzden. len mesacne listky na MHD stoja bezne 25 eur za MESIAC. smerove prieskumy neexistuju tam kde su vychadzaju tak ako pisem, mozno preto sa radsej nerobia. vid pripad v PO. mame akurat cislo 8.000 na ceskej hranici. z toho za CA pokracuje na ZA prip. dalej mozno 5.000 to je tretina-stvrtina aut z 15-20k. ale mame aj cisla na dsk-tur kde "odbornici" odhadovali 70-80 percent aut na dialnici a vieme ako to dopadlo a dalsie indicie.....
Naozaj si myslíš, že do RS nikto neprišiel preto lebo tam majú nekvalitný povrch vozovky?
kazda jedna automobilka chcela dialnicu. a dodavatelia su ochotny prekonavat vzdialenost v desiatkach a len malokedy v stovkach km.
Ano ťažký priemysel je hrôza a des, ale za socializmu sa rozhodlo postavilo, fungovalo, vačšina skrachovala, ale odborníkov prebrali nový investori v hlavne strojárskom priemysle. Preto v ZSK nie je 20% nezamestnanosť a na juhu BBSK je.
blbost, ta generacia je niekde uplne inde, hlavne na dochodku. ty tvrdis ze sa neda postavit fabrika na zelenej luke bez nejakej kontinuity so socialistickym tazkym priemyslom a ja tvrdim ze sa da. predstav si automobilky su aj inych postkomunistickych krajinach kde nebol taky tazky priemysel ako v CS. ale maju infrastrukturu a stat bol ochotny vyrazne pomoct. a vies co ? niekto kto opravoval doma auta alebo traktory na druzstve moze ist robit v lahkom priemysle skor ako niekto od tej pece v OFZ. uz koncom socializmu sme vyrazne technologicky zaostavali, v 90-s sme uplne padli na hubu a ty tu ides tvrdit ako sa nevedela nejaka automobilka dockat aby tu prevzala pozostatky nasho "tazkopriemyselneho zazraku".
Kia prišla do ZA nie pre diaľnicu, ale pre strategickú polohu aby mohli efektívne vyrábať v dvojzávode Teplička-Nošovice. Samozrejme mohli skončiť v PL ale naša vláda zariadila aby skončili tu. Ďalej tu našli kvalifikovanú pracovnú silu zo starých socialistických fabrík a relatívne dobré cestné spojenie keďže I/11 v tom čase nedosahovala kritické hodnoty kapacity. A presne multiplikacne efekty ako prítomnosť veľkého závodu dotiahli ďalších dodávateľov. Ale opakujem nie primárne kvôli diaľnici. Síce to bol jeden zo sľubov, ale to aj D3 a vidíme, že fabrika vyrába ďalej. Takže otázka prečo KIA neprišla do RS, kde mala smerom na západ obdobné dopravné spojenie ako v ZA na I/18 a 1/11?
nebyt dialnice boli by v polsku, aj tam sa vyrabaju auta. stare fabriky su mantra vytvaraju pocit typu ze tu sme akoze nieco viac a nielen taka ista vychodoeuropska pracovna sila ako naokolo.