Takže drahá diaľnica D3 kde sa využije veľa častí súčasnej I/11 je fuj ale rozšírenie I/11 je mňam (navheje to ultrablbosť - na niektorých úsekoch nie je miesto na 2+2 a aj keby - muselo by sa robiť strašne veľa preložiek) A spoplatnená jednička - k tomu normálne nemám slov. (Ako v Česku - každá cesta 2+2 je dčka alebo cesta pre motorové vozidlá).
ako moze byt D3 draha ked sa vyuzije "vela casti" sucasnej I/11. to sa predsa vylucuje uz len preto lebo I/11 ma pozadovanu sirku 11,5 m. mne je skor divne upravovat cestu 7,5 pri batke ktora ma realne 6 metrov a je to cesta z macacich hlav pokryta asfaltom na 9,5 metrov tym ze bude rovnako klukata. uhol pohladu.
Doteraz som nedostal ani jeden nákres toho "pohronského trasovania D3" aj keď tu o ňom každý básni už x rokov. Prosím pekne znova pánov pc projektantov aby ho tu postli. Potom sa môžeme baviť a výhodách/nevýhodách.. ale v príslušnom vlákne. Ďakujem
lebo ludia z fora bezne nie su projektanti. ale npr. na rudno - zarnovica okolo voznice sa vyuzila aj pohronska cesta I/65. cize paralelna ostala len subezna cest III. tr. podobne su na tom dalsie casti. a to I/65 sa nedala porovnat s I/11.
Prosím Ťa, kde v tom "novom projekte diaľnic" vidíš niečo ako koncepčnosť? Veď sú to len náhodne nakreslené a ešte náhodnejšie očíslované čiary na mape. Na základe čoho napríklad niekto rozhodol, že do Bystrice bude stáť rýchlostná cesta, zatiaľ čo do Skalitého akožebože diaľnica? Prečo sú vlastne tie čiary práve v tých trasách, kde sú? A prečo niektoré R zostali v "alternatívnych" trasách a ani po skoro dvoch desaťročiach nie je jasné, ktorá z nich je teda tá pravá? Kde v tom projekte je ľubovoľné kritérium, podľa ktorého bol stvorený? Nikde.
StVO, koncepcnost je to ze neustale od 90´s sa opakuje priorita D1 a potom D3 s tym ze na tento level casom "povysili" R1 (bez BB-RK). a este to niektorym neuveritelne vadi. ze sa tam dopisali R7, R8 BB-RK je sice polutovaniahodne ale je to prakticky bez vplyvu pretoze z tohto sa nerealizuje nic resp. teraz mala casti pri BA. ale da sa tym slusne odvadzat pozornost z prvotnej priciny a to je megalomania D1 a D3. a ked to niekto spomenie tak okamzite nabehne zilinsko-kysucka uderka o udajnych zlych parametroch D3 a cize vlastne
tunelova D26,5 je standart aj pre 10.000 aut denne. potom o com sa bavime ?
a k tym dalsim asi tolko ze:
na R2 sa realizovali prakticky len prelozky BN, ZH, tornala, ozdany a vlastne aj zvolen-krivan. nic z toho si neviem predstavit ako rekonstrukciu. prvy usek navyse bude obchvat KE a ciastocne mytna-tomasovce. navyse stale mame zavady ako soroska, batka a batka. takze co sa malo robit inac
na R3 sa urobili len prelozky v parametroch husekovej drahy 11,5 m. stale som napocital som min. 10 miest a obci kde cesta ide stredom dedin. hadam si nemyslis ze z tych 3 preloziek R11,5 by si vyriesil ostatne v parametroch C11,5
navyse min. z madarskej strany to bude M2 co pokial viem bude RC.
na R4 sa urobil kusok pri KE co bola tusim historicky najlacnejsia R dokonca uz ako 24,5. madarskej strany to bude RC, potom mame S19 co tiez raz bude RC. my mame zatial obchvat SK a stale "skvosty" typu stiavnik. tak neviem ci si prestavujes nejaku C9,5 co kopiruje kazdy pahorok v nadvaznosti na polske a madarske RC.
tie blaboly o utlmeni preloziek kvoli RC si nechaj, mame kopu ciest kde sa neplanuje RC a prelozky napriek tomu nepribudaju. ale ak zato moze obchvat tornale, svidnika alebo oravskeho podzamku a nie vyplieskanie miliard na plnoprofilovu suvislu D26,5 pre "brutalne" intenzity 10-15.000 aut denne ci skalite a brodno tak pardon.....