Odoslané: 18. Apr 2009 17:41
Práveže vznik tej vozovky tvorí 1/3 ceny v Nemecku. U nás je to možno 12%.
Diskusné fórum o diaľniciach, rýchlostných cestách, pozemných stavbách a inej infraštruktúre ::..
https://dialnice.info/
U nich 1/3 u nás len 12%? Takže my dávame niečo navyše do dialnic a predsa ich nemožeme rovnať s nemeckými? No tak toto ma dorazilo.Dialniciar napísal:Práveže vznik tej vozovky tvorí 1/3 ceny v Nemecku. U nás je to možno 12%.
No ved to je už dobrý systém. Máme podrobnú vizualizáciu stavby (kt. sa aj tak pozmení), hociaké dokumenty a iné nepotrebné veci ( ktoré sú fakt že nepotrebné ) dialnicu drahú a v porovnani s nemeckou, neporovnatelnú heh. Niekde robíme velkú chybu, kt. raz uľutujeme. A potom som zvedavý, komu zato zaplatia Asi by to chcelo niekoho, kto sa do toho fakt vyzná, lebo zatial tam máme nevyužitých ekonómov.Dialniciar napísal:Tak u nás je to predraženie preto, že rastie inflácia a úseky sa stavajú o 50-100% a viac dlhšie ako v Nemecku. Ďalej ceny PHM, dane, ... predražené projekty, rôzne dokumentácie atď. Ja neobhajujem cenu diaľničnej siete na Slovensku, lebo Nemci majú zas vyššie nároky na mzdy, majú vybudovaný ISD, oplotenie, často aj viac pruhov, ale zas nemajú tak často MÚK a každá jedna nás tu stojí 700-1050 mil. SKK.
Je reálne to nejak zmeniť alebo asi nie?Dialniciar napísal:diaľnice na Slovensku sú spolitizované a to je najväčšia chyba
Ono sa to predsa zmeni samo. Tipujem max. tak dalsich 5 rokov, pocas ktorych budu rapidne pribudat useky. Potom, ked aj ludia si zvyknu na dialnice, a uz si aj vlada zvykne na novu vydavkovu polozku v rozpoctezoom napísal:Je reálne to nejak zmeniť alebo asi nie?Dialniciar napísal:diaľnice na Slovensku sú spolitizované a to je najväčšia chyba
Dialniciar napísal:A samozrejme, je možné že aj medzi TT a TN bude 160, ja komentujem len to, čo viem, toto 100% neviem.
Kdesi bola tá mapka s úsekmi, kde by sa mohla MPR zvýšiť na 160, len ju teraz neviem akosi nájsť. A myslím, že tam bol aj úsek PO-KE.Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:A samozrejme, je možné že aj medzi TT a TN bude 160, ja komentujem len to, čo viem, toto 100% neviem.
A co usek PO-KE?
No presne ďakujem aquilovi...Ale neviem prečo som v tom, že aj PO-KE sa zrýchli. No nič, ale tak mohli by tam pridať ešte nejaké úseky naviac. Napr. na D1 BA-TT po dostavbe 2x3 by sa to aj tam mohlo zdvihnúť.
Však to sa ešte zmení, neboj. A kedy vlastne by mohol byť ten zákon "odklepnutý"?aquila napísal:ja skor nechapem, preco nedaju cely usek od hornej stredy po ladce .. vsak to su v podstate totalne rovne useky ..
No veď odklepnutím som mal na mysli niečo ako zavedenie A tak má tá patričná vyhláška nejaký termínaquila napísal:ono to uz je odklepnute, musi byt len patricna vyhlaska z ministerstva..
Možno sa to po dobudovaní druhého profilu na celom úseku zrušíeucitizen napísal:Na tej mapke ukazuju aj usek okolo Popradu, hlavne ze teraz tam je 100km/h
Na D2 by som skor vysadil nové tie kríky, čo sú v strede. Autá z protismeru cez to presvietia a v noci je to dosť nepríjemné.Dialniciar napísal:Nie, betónové zvodidlá na D2 byť nemusia.
No lebo to mi najviac prekážalo na D2. A aké sú to tie zvodidlá typu NJ2?Dialniciar napísal:Tam sa nebudú sadiť kríky. Tam sa výhľadovo dajú tie zvodidlá typu NJ2, ale nebude sa to robiť kvôli 160-tke.
zoom napísal:No lebo to mi najviac prekážalo na D2. A aké sú to tie zvodidlá typu NJ2?Dialniciar napísal:Tam sa nebudú sadiť kríky. Tam sa výhľadovo dajú tie zvodidlá typu NJ2, ale nebude sa to robiť kvôli 160-tke.