Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Odoslaťod devil » 03. Jan 2009 18:18

Devil, ale práve pre takýchto čo nepochopili že 60-kou majú ísť po súbežných cestách sa menil zákon tak, aby bola minimálka na D+R 80 km/h. Ono v čase TGV , Sinkansenov, ICE, diskusie o MPR zo 130 na 160 mi je až smiešne ako môžeš obhajovať právo ísť 50-kou. A s platnou diaľničnou známkou podotýkam. Naviac asi o 5 rokov budeš platiť za prejdený km aj na osobnom aute nejakých 50 halierov resp 0,03€ a som zvedavý ako sa budeš tomu tešiť že za diaľničný poplatok 13,5€ ideš do Prešova z BA 5 hodín rovnako ako za "socíku" zadarmo.


samozrejme, minimalka sa zdvihla na 80 km/h takze dufajme ze to bude mat pozitivny ucinok.

nevkladaj ludom do ust do nepovedali, to pravo ist 50-kou tu jednoducho bolo ani ja som z toho nebol nadseny....

no ved prave ze sa bude platit a bez ohladu ci sa to mne alebo tebe bude pacit...a keby len 50 hal....cital som ine cifry uz pred 3 rokmi, aj najnizsia bola vyssia ako 50 hal. a dalsie sa uz pocitali v korunach a nie halieroch pre nakladiaky az 8 Sk/km s tym ze sa otvorene priznaval urcity odklon z nadradenej siete....v zavislosti od intenzit, kvality paralelnej cesty...a podielu funkcii oboch tras...v ludskej reci fetisizovana obsluha uzemia sa presunie vacsim podielom ako tranzit....raz za cas sa da dat aj par sto korun za velku cestu...skor ako dat stvorcifernu sumu len na chodenie do prace&domov 20x mesacne.

to je ta otazka ze zvysovanie motorizmu zvysi zatazenost ciest, ale ze niekde kde su 20 tisicove intenzity budu 50 tisicove tak to pochybujem....a to uz nehovoriac ze niekde pri novej bani alebo pri mikulasi je ledva vyse 10.000 aut tak tam uz vobec nie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod stanog » 04. Jan 2009 11:43

Tí turisti to mi tak ušlo, ale svojho času som často jazdil BA- Mníchov (5.5 hod), BA- Bolzano (cca 10 hod) a ine trasy a všade som aj s prestavkou na WC a kávu či tankovaním došiel výslednou priemerkou nad 100 km/h a to som si dával pozor na pokuty. O nič iné mi nejde, len aby už konečne niečo také som zažil aj na Slovensku. A hlavne potom, čo si za to budem musieť mastne zaplatiť.
Samozrejme dnes nik nevie či o 10-20 rokov nebude palivo vychádzať na 1€/km, či vývoj mobilných technológií nepokročí tak že stretnutie s klientom absolvujem na druhom konci republiky s 3D okuliarmi na očiach z vlastnej kancelárie a pod. Chcem tým poukázať na to, že dnes síce nik nevie odhadnúť koľko aut bude na našich cestách v tom čase, ale správne sa tu poznamenalo, že napr. na Ukrajinu dnes nejazdí spoza Košíc takmer nikto a podobne do ďalších východných štátov. Preto sa nebojím že plánovaná sieť D1, R1, R2, R7, R4 je prehnaná, alebo že nebude využitá. Čo sa týka poplatkov, dodnes v každej krajine ich nastavili nakoniec tak, aby boli výsledkom prieniku medzi výškou príjmov a počtom áut, takže určite budú kopírovať možnosti motoristov. Ale musí sedieť rovnica že výška poplatku = úspora času s vyššou bezpečnosťou. Inak nezaplatí nik.
A problém nie je v peniazoch, veď z EU čerpáme ponúkané prostriedky 5 rokov pozadu, mýto pre nákladiaky sme už mali mať a pod. Problémy sú pre neschopnosť úradníkov. Osobne radsej budem keď v roku 2020 odsunieme výstavbu naplno pripravenej R7 od NZ na východ z dôvodu že úplne stíha R1+R2 o ďalších 5 rokov ako keď narýchlo sanujeme kolabujúce úseky a ešte diskutujeme či to nerobíme príliš "luxusne".
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Andrej » 04. Jan 2009 11:43

Zareagujem este k tomuto:
Dialniciar napísal:1. Rok 2020: Podľa mňa nebude na R2 ZV-KE chýbať iba 50 km. No kiež by to tak bolo.

Ako uz bolo spomenute, len postavenim useku Ozdany-Figa sa da usetrit pol hodina. Takze aj keby chybalo viac ako 50 km, ak budu najhorsie useky odstranene, nebude to az take zle. Okrem toho, ak bude hotova D1 BA-KE na plny profil, cast tranzitu BA-KE sa presunie na nu a ZV-KE sa odlahci.
Dialniciar napísal:2. Ani 1 z nich nebude preťažená ? To už samo o sebe s tými faktami, že tam budú chýbať desiatky km a že to nebudú plné profily, to už samo o sebe vytvára kolóny. A podľa mňa preťažená bude aj D1 BA-TT, aj R1 TT-NR, aj R1 ZH-ZV-BB, aj D1 PO-KE. Je to môj názor, poznám na to vyše 600-stranovú štúdiu, prečo je to tak a nemienim to tu rozpisovať. To budem mať tiež cez 70 ...

D1 BA-TT sa pokial viem ma rozsirovat na 4+4. Usek TT-NR sa da odlahcit aj opravou cesty SC-Sered. Ale v principe suhlasim, tento usek (TT-NR) sa mal budovat vyhladovo na 3+3.
Dialniciar napísal:3. A ja si skutočne nemyslím, že nejaká R8 či R7 sa začnú tak stavať, aby v 2030 boli na 1/2 profil hotové

R7 po Levice bude urcite. R8 je kratka RC v lahkom terene, tam tiez nevidim problem. Okrem toho do r. 2030 mas vyse 20 rokov.

Ze treba podstatne navysit zdroje na infrastrukturu sa ani nemusime bavit. Pri takomto financovani ake je dnes sa to naozaj bude dalej len zhorsovat. A preto sa podla mna neda v dnesnej dobe uvazovat o kompletnej D1 na 3+3, ako si pisal.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2009 12:38

Andrej napísal:A preto sa podla mna neda v dnesnej dobe uvazovat o kompletnej D1 na 3+3, ako si pisal.


Však ale ja som to vždy podmieňoval tým, aby na výstavbu diaľničnej siete smerovalo min. 1% HDP ročne. :idea:

Pri výdavkoch na výstavbu pod 0,5% HDP už dávno nežiadam 3+3 na celej D1 a taktiež nežiadam a nehádam sa, že netreba PPP. Keby Slovensko lialo 6-7 rokov sústavne po 1% HDP, tak tu dneska nikto nepotreboval PPP. Lebo dať namiesto 10 mld. SKK cca. 24 mld. SKK je obrovský rozdiel.

Inak je to smiešne ... farmári a vidiek dostanú viac ako celá cestná infraštruktúra cez SSC a NDS. :shock:

Jednoducho doprava na SVK nie je maximálna priorita. Tých priorít je tu 14, lebo je 14 ministerstiev a tak to aj potom vyzerá ...

Máme euro - Ficovi nič nebráni, aby si cez NDS znovu vzal 15 mld. SKK s čerpaním na r. 2009 a 2010 a 2011 po 5 mld. SKK.

Sorry, že nepoužívam euro - nechce sa mi to preratúvať, zatiaľ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 04. Jan 2009 12:51

ked sme uz pri tom financovani - posledne 2-3 roky nie je problem dat zo SR 0,8-1 mld. eur do D+RC aj bez poziciek. Rozpocet rastie tempom ako nikdy predtym a navyse teraz pri fin. krize by nam lepsia vystavba velmi pomohla.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2009 12:55

Nie je to problém - ale to je nám na nic, keď sa tak nedeje.

Mimochodom, ja teda nerád vynášam, ale stavbárskym firmám skoro všetci dlhujú obrovské sumy za práce na železnici, za obchvaty, za nové stavby budované cez developerov ... a malí dodávatelia sú na tom už doslova zle - stoja pred krachom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 04. Jan 2009 17:20

Však ale ja som to vždy podmieňoval tým, aby na výstavbu diaľničnej siete smerovalo min. 1% HDP ročne.


so zdrojmi EU to moze byt aj 1%....ale 0,4-0,5% je to maximum s cim sa uvazuje ciste z rozpoctu, vysoky rast hdp bol vyuzity na pokles deficitu...dobre vieme ze pred par rokmi boli vysoke, teraz sa rast predpoveda okolo 4%, statne investicie pre rast hdp dlhodobo nemozu fungovat tak ako nefungovali za meciara, to su len jednorazove zalezitosti ktore sa odovzdaju a je po raste hdp...a dlh tu ostane. prvy balik je 2%, druhy 1%, treti 1,5 % hdp....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod stanog » 04. Jan 2009 21:11

Problem je ze nasi uradnici europeniaze nedokazu vobec manazovat a Brusel sa s nimi nehra - neposle peniaze vobec alebo aj pyta späť ked nieco nesedi. A aj za dobre odvedenu robotu administrativa natiahne splatnosť bežne na pol roka až rok, z vlastnej praxe aj cez 2 roky od vykonania prác. A keď firme chýbajú peniaze prenesie dlh na subdodávateľov. Preto Fico ide do PPP lebo vidí že tie miliardy korektne vyčerpať naši ľudia nezvládajú. Preto sa neplatí načas, osobitnou kapitolou sú tzv. pyramídoví developeri ktorým sa dúfam tie ich pyramídové hry nadobro zosypú a ostanú ozaj len seriózne firmy ktoré naozaj majú aj nejaký kapitál. Žiaľ doplatia na to aj dodávatelia, ale ich problém že sa hnali za big zákazkami s otáznym krytím.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jan 2009 17:43

Štátny rozpočet: stále cca. 6 mld. SKK
EÚ: cca. 5,5 mld. SKK
Nálepky: 4,5 mld. SKK
Úvery: do 2,5 mld. SKK
Iné zdroje: do 0,7 mil. SKK

do (20 mld. SKK) 19,2 mld. SKK ... z toho na výstavbu ide 13,5 mld. SKK a prestavia sa do 10 mld. SKK ... z toho 2 mld. SKK išli len na PB, skoro 1 mld. SKK na tatranský úsek, cez 0,6 mld. SKK na nové MÚK a úpravy, pár sto mil. SKK na úsek pri Prešove, ... reálne rozostavať napr. 22 km J-J je už nemožné pre štát pri týchto výdavkoch a to má ísť v r. 2009 na PB skoro 3 mld. SKK

rozdiel medzi 20 a 14 mld. SKK: 2 mld. SKK totálna údržba, opravy, kap. investície, skoro 1 mld. SKK splátky úverov, skoro 0,5 mld. SKK náklady na nálepky, diaľničnú políciu, 1 mld. SKK geológia, 1 mld. SKK (poradca+PPP), ... ostatné: všelijaké tendre na potrebné povolenia, dokumentácie, výkupy pozemkov atď.

tu nestačí povedať, že na diaľnice sa dá o 1-2 mld. SKK viac ... lebo to nič nie je.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 05. Jan 2009 18:32

A ešte k tomu financministri neveria tomu že NDS dokáže reálne viac prestavať. Často argumentuje MF tým že načo dávať viac keď nevedia vyčerpať ani to čo majú.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jan 2009 18:38

devil napísal:statne investicie pre rast hdp dlhodobo nemozu fungovat tak ako nefungovali za meciara, to su len jednorazove zalezitosti ktore sa odovzdaju a je po raste hdp...a dlh tu ostane. prvy balik je 2%, druhy 1%, treti 1,5 % hdp....


Dlhodobo ani nemusia, stačí podpora na 5-10 rokov. Ja ako tak čítam tie noviny, odborné noviny atď., tak vidím skôr obrovské ohlásené podporné balíky do infraštruktúry a stavebníctva v USA, Kanade, Japonsku, Austrálii, Nemecku, Španielsku, ...

stanog napísal:Preto Fico ide do PPP lebo vidí že tie miliardy korektne vyčerpať naši ľudia nezvládajú.


Ani by som nepovedal. Lebo z EÚ na program Doprava je plánovaných 110 mld. SKK, z toho však na diaľnice okolo 55 mld. SKK a to je na 7 rokov. Za to sa nedá postaviť ani D1 od Žiliny po Ružomberok. Takže preto ide Fico do PPP. Aby tie najdrahšie úseky postavil niekto iný so všetkými stavebnými rizikami - predraženie tam bude finančné, ale bolo by aj tak, lebo u nás sa stavia stále s predražením od 20% do 150%. A to je ešte otázna kvalita a tuto tá kvalita byť musí, keď to má vydržať 20-30 rokov v perfektnom stave. Nuž a potom, niekedy v r. 2014 bude musieť vláda nájsť 10 mld. SKK na splátky pre PPP. Ale v tom nevidím problém - predsa sa nebude každý rok investovať 4 mld. SKK na nové policajné autá, 3 mld. SKK na novú dopravné vojenské lietadlá, nepotečú miliardy SKK na obnovu veľkých kultúrnych pamiatok (hrad, SNG, SNM). Vlády musia hľadať aj iné veľké sumy - dôchodková reforma, neskutočne sa zadlžujúce zdravotníctvo, ...

SR nebude mať vyrovnaný rozpočet v r. 2011 ... budeme radi, ak deficit v r. 2009 bude tesne nad 2% a keď to v r. 2010 bude niekde na 1,5%.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 05. Jan 2009 20:29

Lebo z EÚ na program Doprava je plánovaných 110 mld. SKK, z toho však na diaľnice okolo 55 mld. SKK a to je na 7 rokov.


ano, cca. v zavislosti kolko pojde pre ssc. trochu sa to tazko odhaduje lebo EU zaplati len % z opravnenych nakladov a nie celej ceny, ale tak to vychadza ze skoro 15 mld. je rezervovanych na ZH, PB a refundaciu hotovej D3 pred ZA.

ono pokial si pamatam na udrzbu a opravy atd. je rozpocte 1 mld. navyse...20 mld. je vyslovene pre "pripravu a vystavbu"...jednu vec musim spomenut....si predsa dobre pamatame pri prvom baliku sa az v 2008 robila geologia a aj kvoli tomu meskal....cakali by sme ze to uz bolo davno urobene ked to je dlhodobo planovany usek....takze do geologie sa vela nedavalo...ak vobec (?)

SR nebude mať vyrovnaný rozpočet v r. 2011 ... budeme radi, ak deficit v r. 2009 bude tesne nad 2% a keď to v r. 2010 bude niekde na 1,5%.


dolezite je dodrzat maastricht - def. 3%. stabilny rast v podobnom tempe zabrani zvysovaniu zadlzenia (okrem toho "cyklickeho zdr. poistovne-stat-zdr. zariadenia"...ale to je ina tema),
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jan 2009 20:41

To si pamätáš takmer dobre - ide o 900 mil. SKK, avšak to nejde na diaľnice, ale na SSC. :-)
Do geológie sa dávalo do 200 mil. SKK ročne, ale tento rok to bolo vyše 1 mld. SKK.
Však v pohode, ja som za deficit do 3% HDP. :-) Kým nemá SR dlh cez 50% HDP, všetko je v pohode.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 06. Jan 2009 09:55

ale ide to na dialnice, ta podkapitola resp. odsek sa vola "Príprava a realizácia opráv diaľnic a rýchlostných ciest NDS" - 29 874 527 €, moznoze to fyzicky vykona niekto iny ale to je zvlast vyclenena suma na opravy takze ani to nejde na tarchu tych 20 mld.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 11:59

Tak to je potom ale niečo iné, čo som ja nepostrehol. V každom prípade ale sú to len opravy naviac - aby sa mohla realizovať 160 km/h. :-) Ale je to jedno, miliarda sem, miliarda tam ... tu treba iné sumy, aby bol vidno výsledok ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 06. Jan 2009 14:39

Ked uz sme zabrdli do tej 160 km/h v čase keď tvrdíme že nie je dosť peňazí považujem totiž práve investície ktorých cieľom je zvýšenie rýchlosti na 160 za zbytočný luxus pre pár vyvolených, pretože viac ako 50% vodičov viac ako 140 aj tak nepôjde kvoli spotrebe, otáčkam, hluku...
Radšej keby spravili opatrenia na zvýšenie PLYNULOSTI nielen diaľnic ale aj hlavných ciest pretože temer pri každej ceste mám úseky bez diaľnic. Čo mi je platné že 20 km preletím 160 keď potom na ďalšom úseku sa vlečiem 80-kou alebo stojím v zápche v podobnom poradí vozidiel v akom som vyrážal na začiatku 160-ky. Akurát vystúpi spotreba a čo som získlal toľko aj stratím lebo úzke hrdlo nepustí a čo sa na dobrom úseku "roztratí" to sa v zápche zasa stretne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 15:24

stano a čo je zlé na tom, keď sa opravujú staré povrchy, pridáva sa ISD a oplotenia ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 06. Jan 2009 15:36

a bude sa robit oplotenie aj tam kde sa vobec neuvazuje so 160-kou ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod zoom » 06. Jan 2009 17:38

stanog napísal:Ked uz sme zabrdli do tej 160 km/h v čase keď tvrdíme že nie je dosť peňazí považujem totiž práve investície ktorých cieľom je zvýšenie rýchlosti na 160 za zbytočný luxus pre pár vyvolených, pretože viac ako 50% vodičov viac ako 140 aj tak nepôjde kvoli spotrebe, otáčkam, hluku...

Rast dialnic = zvýšenie živ.úrovne. Zvýšená životná úroveň ti dovolí viac vraziť do spotreby, hluk v novších autách je minimálny. Nebude stále takáto doba ako je teraz, za päť rokov máš už inú (bohatší ludia, viac áut...) Však mysli do budúcnosti!
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod i15 » 06. Jan 2009 17:55

uz dnes je trend vyrabat skor usporne auta, ceny benzinu pojdu tiez hore a snad sa aj zmeni nasa mentalita a na cestach sa nebudeme pretekat, ale konfortne sa presuvat z miesta A do miesta B
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 06. Jan 2009 20:51

... a zjistíme, že mezi 130 a 90 (km/h) je větší rozdíl v ceně dopravy, než v časové úspoře už teď :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod stanog » 07. Jan 2009 10:37

Som za akekolvek upravy ktore zvysuju komfort, bezpecnost a plynulost, len tvrdim ze ked ide o setrenie penazi prednost musia dostat useky kde je nebezpecne alebo nemozne ist aj 130 lebo max. touto rychlostou jazdi vacsina aut. Pri priemernom veku nasho autoparku a cenach paliva tu tak skoro vela 160-kovych nebude asi ani o 5 rokov.
Ale o 160-ke je tu ine vlakno.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod B; » 07. Jan 2009 10:54

Thomas napísal:... a zjistíme, že mezi 130 a 90 (km/h) je větší rozdíl v ceně dopravy, než v časové úspoře už teď :-)

Takto mozes iterovat az k 0 a zistis, ze ked nikam nejdes neminies nic na benzin a este aj usetris kopu casu.
( A mozes predat auto) :P
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Milos » 07. Jan 2009 14:28

B; napísal:
Thomas napísal:... a zjistíme, že mezi 130 a 90 (km/h) je větší rozdíl v ceně dopravy, než v časové úspoře už teď :-)

Takto mozes iterovat az k 0 a zistis, ze ked nikam nejdes neminies nic na benzin a este aj usetris kopu casu.
( A mozes predat auto) :P



B; Thomas možno mal na mysli slovenskú realitu, že ideš povedzme 130, ale nasleduje úsek, kde musíš spomaliť možno na 60-70, potom zase ides kúsok vyššou rýchlosťou a tak.. Takto naozaj veľa času neušetríš a rozdiel v spotrebe medzi 90-100 a 130 je značný. Na druhej strane nie je tak ďaleko doba (dúfam), keď budeme súvisle jazdiť po D a RC trasy ako BA-ZA a BA-BB
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Thomas » 07. Jan 2009 15:44

B; napísal:
Thomas napísal:... a zjistíme, že mezi 130 a 90 (km/h) je větší rozdíl v ceně dopravy, než v časové úspoře už teď :-)

Takto mozes iterovat az k 0 a zistis, ze ked nikam nejdes neminies nic na benzin a este aj usetris kopu casu.
( A mozes predat auto) :P


ale prdlajs :-) jde o to, že se v rozumném čase dostaneš na místo určení, zvýšení rychlosti neodpovídá úbytku bezpečnosti a nárůstu nákladů na cestování. Mezi takovou 60 a 90 je dokonce pokud jde o palivo i úbytek nákladů a časový rozdíl je dost nepoměr.

160 km/h má význam při cestování nad 500 km v kuse, ale i tady je otázka, zda pro takové přesuny nejsou výhledově vhodnější dálové vlaky se službou "úschova auta během přepravy" :-) Navíc takových cestovatelů je minimum (kamiony nepočítaje, těch se 160 km/hnetýká vůbec).
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.