Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Aug 2018 13:50

horsie ako km-oscadnica a turany-hubova.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 30. Aug 2018 13:58

Až taká hrozná cesta pri Mýtnej mi nepripadá, žeby to z úseku Kriváň - Tomášovce robilo extra dôležitú stavbu dôležitejšiu ako Turany - Hubová. Aký je problém cestu 1. triedy v takom prostredí upraviť? Veď ešte aj EIA si vybavia oveľa skôr ako na D alebo RC. Náklady oproti R2 mizivé.
Nevidím nejaký extra rozdiel oproti 1/18 v úseku Turany - Hubová, najmä v časti od Kraľovian po Hubovú. Turany - Kraľovany je cesta OK.
Čo sa týka Kysúc, cesta I. triedy je viac-menej dobrá, v prvom kroku je nutné urobiť privádzač čím skôr.
D1 Turany - Hubová mali riešiť spolu so železnicou, lebo o x rokov všetci budú iba pozerať a kývať plecami, čo so železnicou.

ZA kraj chce peniaze od MDV SR a oni o ničom nevedia. To je všetko. Asi jediná dvojka, ktorá môže byť poškodzovaná kvôli absencii D1 je cez Terchovú. Aj to neviem, či je to taká dobrá obchádzka, ak je Strečno prejazdné.
K tým diaľniciam. Je veľká škoda, že sa nezverejňujú CBA. Lenže to by bolo veľa kriku, lebo vieme, že D1 Bidovce - hranica CBA odporúča stavať po roku 2030 (okrem Michalovce - Pozdišovce) a južná R2 prípadne severná R4 nebudú na tom o nič lepšie. A potom tí, čo projekty majú preplatiť (Ministerstvo financií alebo Brusel) sa začnú pýtať, či sú to ozaj dobre využité výdavky (viď SO PO alebo Kriváň - Tomášovce).
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 30. Aug 2018 14:02

devil napísal:preco take ignorantstvo ? lebo ide mimo ZA ?

A nebodaj ZA môže za to ,že niektoré obchvaty nie sú ani len nakreslené - časť ,ktorá oproti stavbe stojí "pár peňazí"? Za to môže neschopný MinDop ,ktorý keď nemá na stavbu tak by ich mohol aspoň nakresliť a dať prejsť cez EIA. Ja sa R3 nebránim - je to skvelá RC na spojenie severu a juhu.
devil napísal:cize uznavas ze v KE kraji dialnice chybaju a tym na Sk je ich rozmiestnenie nerovnomerne a nespravodlive ?

KE je napojená na D1 a R4 (Žilina na D1 a D3) a v budúcnosti bude aj na R2. Kde je problém? Obe sú napojené na 2 RC. Čo je na tom nespravodlivé? Že nie sú dostávané? Tak ako čakala Žilina ,tak čakali/čakajú všetci.
devil napísal:horsie ako km-oscadnica

Možno preto lebo KM - Oščadnica spravuje NDS a nie neschopná SSC
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 30. Aug 2018 18:31

vladik67 napísal:Už kuvikjú hlasy, že by sa mal stavať aj východný obchvat mesta Žilina najmä pre nedisciplinované poľské kamiony.

Odkial mas tuto informaciu? V clanku som nic take nenasiel.


vladik67 napísal:https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 53#p210753
Tak z tohto článku až mrazí! a najmä veta citujem: "Žilinská župa chce od štátu odškodné. Dôvodom je meškanie stavby najdlhšieho tunela"


Cesta II/583 je nepochybne viac zatazovana ako keby bol tunel Visnove v prevadzke a to predovsetkym pocas uzavierok Strecna. VUC II/583 dookola opravuje, teda ma z dovodu meskania vystavby useku D1 zvysene naklady na opravu II/583. Pochybujem, ze stat prispeje na opravy II/583 v najblizsich rokoch.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 30. Aug 2018 18:35

A keby sa Višňové nestávalo vôbec tak čo? ŽSK by žiadala pokutu za nestavanie alebo opravovanie ll/583?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 30. Aug 2018 19:01

IceFox napísal:A keby sa Višňové nestávalo vôbec tak čo? ŽSK by žiadala pokutu za nestavanie alebo opravovanie ll/583?


Poziadaj o informaciu ZSK. Ja som len konstatoval situaciu. Nejake namietky?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 30. Aug 2018 21:56

Pre jano1:

Jozef7 napísal:Ak by sa vylúčila kamiónová doprava z Ľavobrežnej bol by to prínos pre Žilinu ale ekonomické straty pre kamióny. Ťažko povedať, či budú chodiť kamióny pod Strečno alebo pôjdu po D3 ak bude zachovaná možnosť ísť po Ľavobrežnej. Osobné autá budú veselo naďalej skracovať cestu cez centrálny cestný okruh. Pomohol by východný obchvat ale to je hudba budúcnosti na ďaleké desaťročia.


Pozri si toto a debatu okolo toho. Čo Ti z toho vyplynie nechám na Teba (preto len kuvičie hlasy).

Ešte upravim a doplním, keďže mi to cele nezobralo, že táto diskusia sa viedla v téme D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno a citovaný príspevok ako druhý je na 70-tej strane zo dňa 21.3.2018.

A ešte k druhej poznámke nebudem sa vyjadrovať, lebo keby bolo postavené, tak sa neničí to a to. Je to jednoducho hypotetické.
V reáli vidím, že ak sa niečo postaví, niečo inde sa zničí a dnes ma osobne prekvapil článok o Košickom samosprávnom kraji, že chcú opravovať úsek Gomboš-Perín, ktorý je v katastrofálnom stave, ale úsek pred ním Šaca-Veľká ida je v rovnakom alebo horšom stave, intenzita je väčšia a ak sa nepoškodia auta na trase Perín-Gomboš, tak určite si tlmiče vybijú na ceste medzi Veľkou Idou a Šacou, keďže po tejto ceste jazdia všetky auta od Perína do U.S.Steelu a do Šace a navyše z druhého smerua to od Buzice, Komaroviec.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 600
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 30. Aug 2018 22:23

vladik67: Východný obchvat je asi tak reálny akože politici prestanú kradnúť.
Jano1 napísal:
IceFox napísal:A keby sa Višňové nestávalo vôbec tak čo? ŽSK by žiadala pokutu za nestavanie alebo opravovanie ll/583?


Poziadaj o informaciu ZSK. Ja som len konstatoval situaciu. Nejake namietky?

Tu stačí použiť logiku. ŽSK si nemá prečo pýtať peniaze za meškanie - keď vedia ,že cez II/583 chodí toľko áut , majú tomu prispôsobiť spôsob stavby/opravy. Nie pýtať drzo peniaze.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 30. Aug 2018 22:26

devil napísal:typicky pripad malomestiakov (m.m). tvaria sa ako m.m. a chovaju sa ako m.m. takze su to m.m.

Malomestiak je ten, ktory rozpocitava dialnice na kraje, rozpocitaj to rovno na okresy :lol:
Mam pocit, ze teba strasne vela veci nedochadza a stale ta ista pesnicka.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 30. Aug 2018 22:37

IceFox rozumiem Ti a preto tie kuvičie hlasy, nič nepotvrdeného, čo sa po dostavbe D1 a D3 hypoteticky môže opäť zmeniť. Stavia sa podľa lobingu a nie plánovane.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 600
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 31. Aug 2018 08:00

Icefox: Ke ma R4 kt je pre KE dolezita asi tak ako .... cesta z pola do pola, kedze vsetky kamiony tak ci tak idu cez mesto ina moznost nie je a az za mestom sa napoja na R4 , ina vec by bol obchvat KE /R2/ s D1 ano to by mestu pomohlo. R2 v KE-SACA /US STEEl, je premenovana trieda 1triedy postavena este v 80r/ cize Ke realne maju napojenie na D1 smer PO.

Ako bolo spomenute vyssie GRO vystavby D/RC ide cez lobing jednotlivych politikov: a v tom je/bola silna ZA skupina
Cize ked stopnes pripravu na vsetko okolo, a peniaze alokujes len na 2 oblasti, tak sa nemozes cudovat ze ked konecne by sa aj nieco inde mohlo stavat tak to nie je pripravene.

To je ako u nas vo firme: peniaze sa delili rovnomerne, zrazu novy riaditel rozhodol presunut 90p penazi na inu fialku.. tak sme /suchali nohami a svietili a prepustili polku stavu/ a po vymene riaditela za noveho dosiel ze co sme 3r robili a ze kde su ludia... no kde, a teraz ideme dohanat nedohonitelne
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 31. Aug 2018 08:46

nevo83 napísal:Ke ma R4 kt je pre KE dolezita asi tak ako .... cesta z pola do pola, kedze vsetky kamiony tak ci tak idu cez mesto

Obchvat mesta mal byť už dávno postavený.
nevo83 napísal:Cize ked stopnes pripravu na vsetko okolo, a peniaze alokujes len na 2 oblasti, tak sa nemozes cudovat ze ked konecne by sa aj nieco inde mohlo stavat tak to nie je pripravene.

Zastavenie prípravy bola obrovská chyba. Takto mohla byť ¾ R2 pripravená a už by sa len vytendrovala.
nevo83 napísal:GRO vystavby D/RC ide cez lobing jednotlivych politikov: a v tom je/bola silna ZA skupina

Stále mám pocit akoby celá D1 viedla len cez Žilinu. Akokeby nešla cez BSK, Trenčín, Trnavu, PSK - či aj za to môže Žilina?
D1 a R1+R2 tvoria základný okruh Slovenska. Ideálne by bolo ,kebyže máme na stavbu oboch naraz. Lenže nemáme. Tak sa určila D1 (ako diaľnica) a na R1 + R2 sa priveľmi zabudlo.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 31. Aug 2018 09:13

A nebodaj ZA môže za to ,že niektoré obchvaty nie sú ani len nakreslené - časť ,ktorá oproti stavbe stojí "pár peňazí"? Za to môže neschopný MinDop ,ktorý keď nemá na stavbu tak by ich mohol aspoň nakresliť a dať prejsť cez EIA. Ja sa R3 nebránim - je to skvelá RC na spojenie severu a juhu.


nevo83 to vysvetlil - lobing. za vyse 20 rokov sa postavilo nejakych 70 km poloprofilov co je strasne male cislo. cielene utlmovanie R2, R3 a R4 aby prilis neohrozovali "veducu ulohu" D1 a D3. ak bude do 2022-3 40 km suvislej R2 ako 2+2 tak to bude maly zazrak.

KE je napojená na D1 a R4 (Žilina na D1 a D3) a v budúcnosti bude aj na R2. Kde je problém? Obe sú napojené na 2 RC. Čo je na tom nespravodlivé? Že nie sú dostávané? Tak ako čakala Žilina ,tak čakali/čakajú všetci.


prosim ? to si robis srandu. napojena na D1 je ZA. po KE bude pouzitelna ked bude aspon hub-iva. preco vidim same evc KS, KE, MI, TV...juhom ??? a to je len jedna vec. ak bude mat dialnicu liptov so 130 tisic obyvatelmi a turiec so 110 tisic obyvatelmi tak preco sa nestavia pre 350-400 tisic ludi na zempline ???

Až taká hrozná cesta pri Mýtnej mi nepripadá, žeby to z úseku Kriváň - Tomášovce robilo extra dôležitú stavbu dôležitejšiu ako Turany - Hubová. Aký je problém cestu 1. triedy v takom prostredí upraviť? Veď ešte aj EIA si vybavia oveľa skôr ako na D alebo RC. Náklady oproti R2 mizivé.


lebo je tam chranene uzemie. presne preto nepresiel ten lacnejsi variant co mal ist viac po povrchu a menej na mostoch. povodne uz ten drahsi variant mal byt kompromis lebo prve varianty boli s 2-3 kratkymi tunelmi.

Stále mám pocit akoby celá D1 viedla len cez Žilinu. Akokeby nešla cez BSK, Trenčín, Trnavu, PSK - či aj za to môže Žilina?


ale po koniec TT kraja bola postavena uz za komunistov. okolo TN tlacil meciar lebo to bola jeho najvacsia zakladna spolu so ZA krajom odkial bol slota. za dzurindu zo spisa sa rozbehli mengusovce-janovce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 31. Aug 2018 09:41

devil napísal:iste obchvat MT, ked maju cez mesto 2+2.


Ja som si az doteraz myslel, ze 2+2 vyzera inak:
https://www.google.com/maps/@49.0499363,18.9072249,3a,75y,348.68h,86.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEyAzNdCaLgN5_u9JIO0zzQ!2e0!7i13312!8i6656

Alebo tumuto hovoris "2+2":
https://www.google.com/maps/@49.0987327,18.9206455,3a,60y,175.75h,85.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfEPsn9nGFAkcMzWfBybOaw!2e0!7i13312!8i6656

Ale to ked chces na R2 presne takuto "2+2", tak s tym nemam problem, ak tam je intenzita ako na tychto usekoch "2+2".

Samozrejme, ze nehrozi, ze by si uznal, ze bez obchvatu R3 MT, bude vsetka doprava v smere ZA-TR a opacne jazdit cez Vrutky a MT a to je prevazne 1+1 a cez mesta Vrutky a MT.

devil napísal: evidentne ti nechodia kamiony 10 metrov od domu.

Teraz neviem, to pises o Povinnej:
https://www.google.com/maps/@49.3133679 ... 312!8i6656

Alebo zeby o Radoli s vyse 5 tisic NA/24h?
https://www.google.com/maps/@49.2962801,18.7870692,3a,75y,90.12h,71.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMNwCgfFgiU1OmiLPK7eJfw!2e0!7i13312!8i6656
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 31. Aug 2018 10:01

To že neprešiel optimalizovaný variant z dôvodu nevhodného trasovania je veľmi predčasné konštatovať. Neprešlo to preto, že účastníci konania napadli konanie prvostupňového orgánu, že sa nedostatočne vysporiadal s riešením. Preto komisia posudzovanie vrátila späť na prvostupňový orgán, aby znovu projekt posúdil. Lenže kompetentní chcú realizáciu, takže NDS-ka návrh späťvzala, lenže to urobila keď už bol podaný rozklad a vtedy sa konanie nemôže ukončiť. Až po vrátení konania prvostupňovému orgánu sa môže návrh späťvziať.
V súčasnosti prebieha nové konanie EIA na estakádový variant v usporiadaní R24,5/100 v celej dĺžke trasy. Okrem toho sa predĺžia mostné polia na dvoch estakádach.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 31. Aug 2018 10:10

devil napísal: ak bude do 2022-3 40 km suvislej R2 ako 2+2 tak to bude maly zazrak.



Nedokazes pochopit, ze vacsia potreba 2+2 na vychodnej R2 ani nie je, jednoducho ak je na ceste I.triedy intenzita 5-8 tisic, tak na novej R2 bude intenzita 4-6 tisic a to plny profil nepotrebuje.

devil napísal: ak bude mat dialnicu liptov so 130 tisic obyvatelmi a turiec so 110 tisic obyvatelmi tak preco sa nestavia pre 350-400 tisic ludi na zempline ???

Zarucene ta dialnica je len pre Liptov ci pre Turiec! Nech sa z nikto z vychodu neopovazi ist po Liptovskej dialnici! Rampu a kontrolovat bydlisko!


devil napísal:lebo je tam chranene uzemie. presne preto nepresiel ten lacnejsi variant co mal ist viac po povrchu a menej na mostoch. povodne uz ten drahsi variant mal byt kompromis lebo prve varianty boli s 2-3 kratkymi tunelmi.

Nova EIA bola zacata a urcite by presla, len by trvalo najmenej 5 rokov nez by sa zacalo stavat a novy minister rozhodol, ze hned treba vyhlasit sutaz.


Stále mám pocit akoby celá D1 viedla len cez Žilinu. Akokeby nešla cez BSK, Trenčín, Trnavu, PSK - či aj za to môže Žilina?


devil napísal:okolo TN tlacil meciar lebo to bola jeho najvacsia zakladna spolu so ZA krajom odkial bol slota.

Samozrejme neuznas, ze v TN bola neunosna dopravna situacia a cesta viedla pri pomerne vysokej intenzite cez mnozstvo obci a miest.

Aj ked tranzitna doprava cez TN kraj ide po dialnici D1, 88,1 km po starej ceste trva pri aktualnej premavke 1h35m, pri idealne 1h23m, priemerna rychlost: 55,6 km/h resp. 63,7 km/h

https://www.google.com/maps/dir/49.175642,18.5063725/48.6516953,17.8393757/@48.9033578,18.0552221,65109m/data=!3m1!1e3!4m44!4m43!1m40!3m4!1m2!1d18.4358026!2d49.1067255!3s0x47148c005962eed9:0x4273fb1ffe0b17b3!3m4!1m2!1d18.373979!2d49.0703249!3s0x47148e6770eb407f:0x815e8e47ceeb038f!3m4!1m2!1d18.325959!2d49.0584723!3s0x47148fcf3110d97d:0x71b71f2bc5f25209!3m4!1m2!1d18.2814821!2d49.0294696!3s0x47149014ad1608cb:0xf63631740a27b3bf!3m4!1m2!1d18.2087981!2d48.9796772!3s0x47149a1d5fd0991d:0xc5caf27cd5e24d35!3m4!1m2!1d18.0737897!2d48.8963509!3s0x4714a2157db3d747:0x7dd17e56090d3a8a!3m4!1m2!1d17.8785853!2d48.8023005!3s0x4714a78d5750e1af:0xd799fd5feeb1c8e7!3m4!1m2!1d17.8451026!2d48.707977!3s0x4714a9890f1d09bf:0x2de57bab77f4d51d!1m0!3e0


To na trase vychodnej R2 mimo vybudovanych usekov R2 139 km aktualne 1h55m, idealna premavka 1h42m, priemerna rychlost: 75,5 km/h resp. 81,7 km/h
https://www.google.com/maps/dir/48.3418708,19.6898451/48.6272776,21.1628221/@48.4940225,20.1538039,135114m/data=!3m1!1e3!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d19.9149055!2d48.3810578!3s0x473ff3c1529670ad:0xf7dd61ab87c1085a!3m4!1m2!1d20.2497586!2d48.3969082!3s0x473f906b534468cd:0xd3a4d05dda65699f!3m4!1m2!1d20.3018845!2d48.4268721!3s0x473f9a74571e101f:0xd471f7ae76868c87!1m0!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 31. Aug 2018 10:25

Jarino : bavime sa o R2 Krivan- lovino ? Cize tak skoro stavba nebude aj ked bezi VO ?

JANO1: ak by bola R2 po ZV tak Ti garantujem ze 98p KSK +He VT sa nebude trepat do Ba vrchom. Pretoze aj teraz ak idu KE do Ba tak max po RK na BB a R1..

Jasne ujo google a jeho ideal. Vo firme sme mali 2havarie za rok pri Pincinej s vysokou..
Problem je ze problem s dopravou maju vsetci len nie vsetci maju ,,zastupcov,, kt nieco vylobuju + obcianska neposlusnost ako na D3 resp PO..

Si zober ze na podzubane Dvorianky nema stat peniaze. A to sa nebavime o obchvate ale o obycajnych vahach a radare resp fotopasciach...stale dookola pockajte pockajte pockajte
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 31. Aug 2018 10:59

Vam to nedochadza? Na "R2" nie je problem s dopravou :lol: Noa ze ste mali havarie s vysokou, to akoze teraz mame kvoli tomu tam postavit 3 pruhovu dialnicu?

Cesty nadpriemerne, intenzity mizerne, tak kde je ten problem?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 31. Aug 2018 11:34

devil napísal:nevo83 to vysvetlil - lobing. za vyse 20 rokov sa postavilo nejakych 70 km poloprofilov co je strasne male cislo. cielene utlmovanie R2, R3 a R4 aby prilis neohrozovali "veducu ulohu" D1 a D3.

Žilina žiadala D1 a D3 (rovnako ako každý kraj žiada RC na svojom území) ale stavím sa o čokoľvek ,že nežiadala aby boli R2/3/4 utlmované. Takže nie Žilina ,ale vláda volená všetkými.
devil napísal: na D1 je ZA. po KE bude pouzitelna ked bude aspon hub-iva. preco vidim same evc KS, KE, MI, TV...juhom ???

Sa ich opýtaj. Každopádne to vypovedá o tom ,že tá cesta juhom nebude taká strašná keď sa im tadiaľ oplatí ísť.
devil napísal:ak bude mat dialnicu liptov so 130 tisic obyvatelmi

Ktorá bola postavená v dobách komunizmu... (nemôže za to súčasná vláda)
devil napísal:turiec so 110 tisic obyvatelmi

R3 tu ešte dlho nebude
devil napísal: preco sa nestavia pre 350-400 tisic ludi na zempline ???

Pretože pre Fica končí východ Košicami. Bohužiaľ. Ani za toto nemôže Žilina.
nevo83 napísal:ak by bola R2 po ZV tak Ti garantujem ze 98p KSK +He VT sa nebude trepat do Ba vrchom

A ja som si myslel
devil napísal: preco vidim same evc KS, KE, MI, TV...juhom ???

Yoggy52 napísal:Vam to nedochadza? Na "R2" nie je problem s dopravou

To všetci vieme
Yoggy52 napísal:Cesty nadpriemerne, intenzity mizerne, tak kde je ten problem?

Myslia si ,že keď postaviš diaľnicu uprostred "púšte" tak ti tam prídu investori a budú ti chcieť polámať ruky. Bohužiaľ takto to nefunguje.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 31. Aug 2018 12:44

Icefox: este raz SLOTA na to, na co si dupol tak mal ... cize D1 hlavne a rychle dobudovanie po 2. Blanar+Vazny+ Choma silne postavenie v Smere plus NDS aka nahoda budovanie a priprava D3 /este raz je super ze ,,Vasi,, ludia bojuju o svoj kraj/ 3. Institut dopravy v ZA hadam necakate ze zacne namietat voci vystavbe D3+R3
ZA nemusela ziadat ak sa CHOMA na NDS rozhodol ze priorita bude ZA a utlmil 90p zbytku , hadam si nemyslis ze NDS ma nevycerpatelny rozpocet a ludi... tak ako sa Ersek rozhodol ze ide robit ,,madarske uzemie,, . Proste aj keby chceli stavat tak nemaju pripravene nic.. Vid D1 na MI vsetko stoji pri EIA... atd..

PO-KE postavene za komunistov... 1982/88
cize R4 pole do pola 2010/2013 14km !! mega uspech pre KSK
Budimir-Bidovce 2017/2019 13km sice pre KSK opat vyuzitelnost 10p ale budis
---------------------------------------
cize za 30r bude mat KSK 27km dialnic

Soroska + R2 obchvat KE sa ,,sutazi,, hadam 8r... a tipujem ze sa opat posunie o 3-4r



Suhlasim ale aj KIA by sa vysrala na ZA keby im nebola slubena dostavba dialnic... na rozpravku o ,,historiu,, priemyslu zabudnime, to mas ako s BMW mas vyrobnu plechov 200m od zavodu, to iste skolstvo, a historia strojarstva tak isto, ale predsa sli do Madarska. Cize ano DOPRAVNA INFRA robi velmi vela.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 31. Aug 2018 14:41

Plán cesty cez ZA nie je otázkou posledných pár rokov (a už vôbec nie Mečiar - Slota), ale oveľa oveľa skôr.
Náklady na D3 (< 300 mil) a tunel Višňové (< 500 mil) sú nižšie, ako v súčasných cenách obchvat Presova (800 mil?), či ten slávny obchvat v Bystrici (spolu s časťou R1 za vyše 120 mil / rok po dobu 30 rokov). A naviac sú už práce prakticky hotové.
Nie je pravda, že Žilina vyčerpala alebo berie všetky peniaze a nič iné neostáva. To je blbost. Však všetky tunely v okolí stoja menej, ako obchvat Prešova. Či aj za to môže Žilina?
A ide o to, či cesta, ktorá sa postaví bude aj používaná. Stále sa oháňate tranzitom, ale aký tranzit chcete presúvať juhom? Z Ukrajiny? Z Košíc? A len do BA? Tovar či ľudí?
Veď si daj konečne do vzťahu, že auta, ktoré idú severom tadiaľ asi idú preto, že inakadial sa do cieľa proste nedostanú. Lebo cieľ nie je BA z KE, ale Ostrava, Varšava, Brno, Martin, Trenčín a podobne.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 31. Aug 2018 16:46

Ach boze moj, ja mam niekedy pocit, ze asi polovicka ludi je tu uplne sprostych.

nevo83 napísal:PO-KE postavene za komunistov... 1982/88
cize R4 pole do pola 2010/2013 14km !! mega uspech pre KSK
Budimir-Bidovce 2017/2019 13km sice pre KSK opat vyuzitelnost 10p ale budis
---------------------------------------
cize za 30r bude mat KSK 27km dialnic

Soroska + R2 obchvat KE sa ,,sutazi,, hadam 8r... a tipujem ze sa opat posunie o 3-4r


Ty asi nechapes, ze ked chces ist po DIALNICI do BA z MI, tak musi byt dialnica postavena vsade a nie len 15km usek pri Michalovciach? :lol:
Ale ohanat sa nejakymi cislami, ze kolko dialnic je v nejakom kraji je uprimne trochu retardovane...
Ked BU-BI vyriesi 10%, tak aky usek dokaze poriesit vacsie percento? Nebodaj uplne zbytocna Soroska? :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 31. Aug 2018 22:08

Jarino, ta EIA este z roku 2003-4 je napisana v tom duchu ze co najvacsia cast trasy musi ist inac ako po povrchu.

Teraz neviem, to pises o Povinnej...Alebo zeby o Radoli s vyse 5 tisic NA/24h?


pisem o obciach a mestach na juhu a orave. nieze par domov pri ceste alebo len domy a zahrady na jednej strane cesty a na druhej decentna autobusova zastavka, prechod pre chodcov a tabula aby sme uplne nezabudli ze sme v obci. I/59, 66 cez stred obce a cez hlavne namestie v KA a v sahach. ja neviem preco to zlahcujes. radsej 5000 kamionov po okraji ako 1000 kamionov cez hlavnu ulicu. to som uz napisal a zopakujem to znovu.

Samozrejme, ze nehrozi, ze by si uznal, ze bez obchvatu R3 MT, bude vsetka doprava v smere ZA-TR a opacne jazdit cez Vrutky a MT a to je prevazne 1+1 a cez mesta Vrutky a MT.


2+2 nemusi byt po celej dlke. TT ma cely obchvat 1+1 a funguje. MT ma velku cast obchvatu 2+2, to je fakt. vrutky maju dialnicny obchvat z ktoreho vedie privadzac. vrutky sa daju obist. tak o com pises ?

https://www.google.com/maps/dir/49.1404 ... 64!1m0!3e0

Samozrejme neuznas, ze v TN bola neunosna dopravna situacia a cesta viedla pri pomerne vysokej intenzite cez mnozstvo obci a miest.


a ty samozrejme neuznas ze aj potom bola neunosna situacia. cez TN vedie obycajna hlavna cesta ktoru lokalka upchavala nadalej az sa musel postavit dalsi most cez vah. podobne dalsie mesta a obce na trase spomaluju dopravu preto je tam nizka priemerna rychlost.

80+ km/h na hlavnych tahoch by mal byt standart, sam vidis ze zopar km poloprofilov okolo najhorsich miest velmi pomohlo. a to treba dotiahnut: soroska, batka, bakta.

na juznej R3 zvolen-sahy bezne asi 70km/60 minut co je priemerne 70 km/h pri skromnych intenzitach 3-8.000. je jedno ci mam pred sebou 1 kamion alebo 5 kamionov ked tak ci tak musim is kilometre 50kou.

Nedokazes pochopit, ze vacsia potreba 2+2 na vychodnej R2 ani nie je, jednoducho ak je na ceste I.triedy intenzita 5-8 tisic, tak na novej R2 bude intenzita 4-6 tisic a to plny profil nepotrebuje.


to je v poriadku vysvetli to Vladosovi a spol. ani cesi nemali vsade 15-20.000 mozno ani poliaci a madari stavali M6 na juhu a M3 na "krajnom" vychode pre podobne intenzity. lebo REGIONALNY ROZVOJ si to ziadal.

Zarucene ta dialnica je len pre Liptov ci pre Turiec! Nech sa z nikto z vychodu neopovazi ist po Liptovskej dialnici! Rampu a kontrolovat bydlisko!


cize preco nemoze byt dialnica v plnom profile za kosicami :?:

Si zober ze na podzubane Dvorianky nema stat peniaze. A to sa nebavime o obchvate ale o obycajnych vahach a radare resp fotopasciach...stale dookola pockajte pockajte pockajte


hned ti vysvetlia ze ked bude severna R4 nikto nebude jazdit cez dvorianky. aj teraz jazdia preto lebo po dvoch rokoch si nevsimli ze rekonstrukcia I/21 skoncila... :lol: mimochodom nebyt rekonstrukcie pocas scitania by vysledky ukazovali 10.000 intenzitu okolo svidnika a pri giraltovciach 15.000. :lol:

Myslia si ,že keď postaviš diaľnicu uprostred "púšte" tak ti tam prídu investori a budú ti chcieť polámať ruky. Bohužiaľ takto to nefunguje.


gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=40422

no neviem ale vychod od KE mi nepripada ako "pust". to skor severovychod. aj juh po lucenec/r. sobotu je porovnatelny npr. s liptovom.

Pretože pre Fica končí východ Košicami. Bohužiaľ. Ani za toto nemôže Žilina.


fico je zase vyhovorka....pred ficom bolo to iste.

A ja som si myslel...


myslim ze KE, KS, MI chodi juhom a severovychod severom alebo cez donovaly/certovicu. zaujimava je ale ina vec, na ZA-MT som videl evc. ZA-MT-ZA-MT-ZA-MT, k tomu CA,KM,PB,BY,TR,RK ci LM, ine Sk evc 20-30% a zahranicne 10-20%. na juhu je podiel ine Sk evc. od 30 po mozno 60 ci 70 %. hlavne za LC smerom na RS a RV domace evc. je mozno kazde tretie auto. cize v regione skapal pes ale tranzit tam je.

Plán cesty cez ZA nie je otázkou posledných pár rokov (a už vôbec nie Mečiar - Slota), ale oveľa oveľa skôr.


CS padlo tak aj plany z tej doby sa mali hodit ak nie do kosa ale do suflika.

Náklady na D3 (< 300 mil) a tunel Višňové (< 500 mil) sú nižšie, ako v súčasných cenách obchvat Presova (800 mil?), či ten slávny obchvat v Bystrici (spolu s časťou R1 za vyše 120 mil / rok po dobu 30 rokov). A naviac sú už práce prakticky hotové.


naklady na zilinske obchvaty D1-D3 su miliarda eur a viac. presovske o nieco menej. ale npr. kosicke kludne pod 500 mil. takze KE sa skladaju na a ZA a PO....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 31. Aug 2018 22:41

Samozrejme, ze nehrozi, ze by si uznal, ze bez obchvatu R3 MT, bude vsetka doprava v smere ZA-TR a opacne jazdit cez Vrutky a MT a to je prevazne 1+1 a cez mesta Vrutky a MT.


2+2 nemusi byt po celej dlke. TT ma cely obchvat 1+1 a funguje. MT ma velku cast obchvatu 2+2, to je fakt. vrutky maju dialnicny obchvat z ktoreho vedie privadzac. vrutky sa daju obist. tak o com pises ?

https://www.google.com/maps/dir/49.1404 ... 64!1m0!3e0


Keď más máš na výber trasu 5,3 km (5 min) a trasu 10 km (8 min), tak si bežne vyberieš tú druhú že :lol:

Prieťah MT na 6,5 km (z toho 3,5 km štvorpruh) 7 frekventovaných úrovňových križovatiek (z toho 5 svetelných) a o kilometer ďalšia so železničným priecestím a stanicou, autobusovými zastávkami a semaforom pre chodcov je podľa teba porovnateľné s obchvatom TT s jedinou úrovňovou križovatkou bez semaforov? hej však časovo je to rovnako (bez premávky teraz v noci) 6 minút.. síce obchvat TT má 8,7 km a prieťah MT 6,5 km, ale to sú detaily že :lol: ... a to ani nemusím začínať o stave cez deň alebo dokonca v ranných/poobedných v špičkách.

Prosím ťa dojdi nám sem nastaviť tie semafóry, aby to ako vravíš "fungovalo", lebo my sme tu akýsi neschopní :lol: PS: Na križovatku na Bystričku, kde z hlavnej cesty nie sú odbočovacie pruhy doľava a iba v jednom smere je doprava môžeš ísť robiť regulovčíka.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 31. Aug 2018 23:46

Inak pre potreby fora som vypocital, ze pre kolko obyvatelov je prinosna stavba na napojenie na Bratislavu... tzn. ze prvy kontakt na dialnicnu siet.

Pocet obyvatel, ktory maju v dosahu urcitu cestu:
Severna D1 (mimo RK a PO) = 480k
Juzna R2 (mimo ZV a KE) = 330K
R4 (mimo PO) = 170K
R4 (mimo PO) + VT + HE (mimo obci juzne od tychto miest) = 300K
Vychodna D1 (mimo KE) = 250K
Vychodna D1 (mimo KE) + VT + HE (mimo obci severne od tychto miest) = 360K

Na to aby VT a HE mohli patrit ku D1, tak na juznej R2 sa musi usetrit cca 30min, aby boli na tom vobec rovnako. Ale netreba zabudnut, ze po dobudovani SO PO, Kapusany-Lipniky, Hubova- Ivachnova a JO ZA, tam bude dalsia strata okolo 30min, cize realne po D1-R2-R1-D1 z VT/HE do BA by po dostavani R4-D1 vyslo pomerne pomalsie, ale minimalne este 15 rokov to bude stale ovela ovela vyhodnejsie cez R4 a D1.

A teraz si dame "trochu" nepresne-nepodstatne cisla:
Dlzka cca:
Severna D1 = 144km
Juzna R2 = 186km
R4 = 65km
Vychodna D1 = 74km

Pri postaveni jedneho kilometra dokazeme priemerne lepsie napojit:
Severna D1 (mimo RK a PO) = 3333 ludi
Juzna R2 (mimo ZV a KE) = 1774 ludi
R4 (mimo PO) = 2615 ludi
R4 (mimo PO) + VT + HE (mimo obci juzne od tychto miest) = 4615 ludi
Vychodna D1 (mimo KE) = 3378 ludi
Vychodna D1 (mimo KE) + VT + HE (mimo obci severne od tychto miest) = 4864 ludi

Tak a teraz si to zhrnme:
D1 vs R2
Postavenim Severnej D1 sme ulahcili dostupnost do BA vramci spadovej oblasti okolo 3333 ludi na km dialnice, ak by sa stavala R2, tak by to cislo bolo polovicne, cize spravili sme dobru vec.

R4 vs D1
Ak neberieme ohlad na severnu D1 a R2, tak cislo hovoria jasne, ze vychodna D1 by mala byt priorita. Pokial ale Berieme v uvahu sucasny stav, ze severna D1 je postavena a uz teraz ma D1 naskok pred R2 30 minut, cize to znamena ze pre VT a heje prinosnejsia stavba R4 po Lipniky a stavbou vychodnej D1 by nic neziskali, tak idealne by mala mat prioritu R4 po Lipniky pred vychodnou D1... Po dokonceni R4 po Lipniky, by sa malo pokracovat od Bidoviec smerom na SO. Po dokonceni D1 sa moze pomaly pokracovat s R4...

Statisticka odchylka cca 10%
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.