Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 01. Sep 2018 07:36

No, tak pekne si to spočítal a presne tak aby Ti vyhovovalo. Mohol by si ísť pracovať aj na HzP MF.
Po prvé, odkiaľ máš pre severnú D1 144km? To od Prešova do Žiliny je toľko? Po ďalšie máš predstavu o východe? Aby som pre neskrátene kilometre z VT cestoval ku R4 na Lipniky cez veľa obci bez obchvatov po úzkych cestách 36 km (momentálne problem prejazdu PO v smere na D1) ako prejsť 21 km na napojenie k D1 smerom na Hriadky cez tri obce? Myslíš, že HN by cestovali opäť po úzkych cestách cez podstatne dosť veľa obci do VT a potom na Lipniky, len aby sa dostali na R4 a nešli by na MI, kde je menej obci ako na spomenutých trasách ak by bola vybudovaná D1 a dokonca keď zo Strážskeho tu uvažuje SCC o obchvatoch pre niektoré z obci v smere od HN do MI. Nebolo by vhodné vybudovať popri železnici privádzač v hodnotách RC najprv v polprofile s výhľadom výkupu pozemkov na plný profil, pokiaľ nie sú drahé pozemky, tak ako maďari budujú od M3 cestu do Egru no vo forme dialnice M25?
Na juhu si obyvateľov spočítal, ktorí tam v súčasnosti bývajú, ale demograficka krivka pre určite skupiny osôb ide z roka na rok hore skokom a ešte zarátaj odhlásené osoby pracujúce v zahraničí kvôli nemožnosti sa zamestnať za slušné peniaze a aby rodičia neplatili zbytočné náklady za verejné služby ako je odpad a pod. Šetria a obracajú každé Euričko. Zo ZA a CA nemajú problém sa zamestnávať v blízkom okolí najmä severná Morava (Ostrava, Frydek-Mystek) s dobrou infraštruktúrou a poniektorí na týždňovky aj v štátnej správe v BA. Kvalitna infraštruktúra prináša pracovné miesta, ale aj návrat osôb do miest predošlých pobytov k rodičom a potom sa poniektorí čudujú najmä politici, že nechcu robiť za krásny peniaz v BA, TN a okolí alebo treba zvážať ľudí do fabriky KIA v ZA. Inač ani subky v okoli KE nemajú dostatok ľudí, lebo nechcú platiť a radšej objednajú na pracovné smeny autobusy zo SB, SL a iného chudobnejšieho severu východného Slovenska na priemysel. Ale ľudia pri týchto zárobkoch a dlžke času s práce a do práce pri súčasne kvalitnej infraštruktúre to vzdávaju po dvoch až troch mesiacoch. Ja ich označujem pri tých platoch za novodobých otrokov a fandim tým, ktorí presadzujú čo najvyššiu minimálnu mzdu,lebo nie sme o nič horší ako štáty EU najmä Grecko čo sa týka kvalitných odborníkov či už v remeslách alebo službách.
Nevo ale aj Devil ti to pekne objasnili, ale Ty a Tebe podobní (vyfarbili sa poniektorí diskutujúci z okresov ZA a CA) vidíte svoje a že sa niekto bije za východ je pre Vás problem( napr. Drx, Dendík a pod.). Jasný lobizmus a spolitizovaná výstavba D a RC a pozdržiavanie projektov dokonca až na úrovni EIA, len aby ak niečo sa pokazí (protesty jedincov a menších skupín s trasou nad potrebami obyvateľstva minimálne polovice), a nebude možná výstavba, presunutie peňazi tiež na menej významné projekty no presne do lobistickej lokality. krásny príklad, že ak sa chce, ako rýchlo sa posunie administratíva na juhu R2 v okolí okresov LCa RS. Keby sa tak pohla na rovinách v okolí KS a na D1 od Dargova v smere na Sobrance?
Ináč pomýlil si si pojmy z dojmami. R4 slúži najmä ako spojenie sever - juh pre tranzit nielen z Poľska na Maďarsko ale pre štáty od Baltského mora po Čierné a Stredozemné more smerom do Turecka, ktorá do budúcna bude len narastať ak sa Ukrajina nezačlení do EU. Lodná doprava nie je taká efektívna z hľadiska času, a pre obyvateľov R4 sa bude používať lokálne, ak tam nebude žiaden priemysel. Tu bude potencial pre subky ako v okolí Košíc, lebo sa zlepší infraštruktúra.
Na zaver sa už len natíska otázka k tomu ako si začal. Prečo je pupkom Slovenska Bratislava? A ako doplnok. Tam smeruje všetok tranzit?

A doplnim ešte jeden podnet mimo reakcie na Teba. Prečo dopravní plánovači nechali Kapušany pri Prešove zaťažené križovatkou na BJ a neurobili výjazd na BJ na konci naprojektovaného úseku R4, keď je tam rozdiel ak preženiem 2 km od ukončenia úseku po križovatku Kapušany, Bardejov Podhorany.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 600
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 01. Sep 2018 10:04

Lebo by to predražilo SO PO II. etapa a ešte viac by z toho bol neefektívny projekt. Tipujem, že sa to pripraví ako samostatná stavba, ak vôbec.
Mapa z minulosti: https://www.dialnice.info/gallery/image ... ge_id=4490
Bolo by dobré si uvedomiť, že dobrá infraštruktúra nie je automaticky diaľnica alebo RC v každej doline...
Prečo závody majú vlastnú dopravu? Lebo si zväčšujú oblasť, z ktorej prídu zamestnanci; môžu ponúknuť benefit v podobe dotovanej dopravy (niektorí v minulosti dotovali 100%) prípadne priložením karty pri nástupe do autobusu preberá zamestnávateľ zodpovednosť za meškanie do práce. Ako grátis si v buse môžeš zdriemnuť. To by musel byť fakt špecifický prípad, aby niekto z Kysúc, Turca alebo Liptova to nevyužil, lebo auto ani VHD Ti toto ponúknuť nedokážu...

Mňa by veľmi zaujímalo, koľko ľudí na tomto fóre vie, že Slovenská správa ciest pripravuje úpravu ciest 1/18 a 1/74 Lipníky - Ubľa. Jedná sa o kombináciu modernizácii a preložiek. Len sú rôzne info, či to má byť 2+2 alebo 1+1. Pretože realizácia by podstatne zlepšila prístup východného Slovenska.
Má to spravenú Štúdiu realizovateľnosti, EIA platná ešte zrejme bude a niektoré sú už na úrovni DSP. Hodnota za peniaze tento rok hodnotila projekt a tri úseky môžu v príprave ďalej pokračovať: Lipníky - Hanušovce, západ, Vranov, sever - Nižný Hrabovec a Nižný Hrabovec - Petrovce - Brekov. A keby aj EIA platná nebola, na cesty 1. triedy to nie je problém.
Intenzity tam budú vyššie ako na severnej R4 a vzhľadom na náklady a zrejme aj prípravu to môže byť skôr ako východná D1 s ktorou sa ráta po roku 2030...

devil napísal:Jarino, ta EIA este z roku 2003-4 je napisana v tom duchu ze co najvacsia cast trasy musi ist inac ako po povrchu.

nevo83 napísal:Jarino : bavime sa o R2 Krivan- lovino ? Cize tak skoro stavba nebude aj ked bezi VO ?

To posudzovanie si pozriem. Ale aj tak, variant po povrchu nebol poriadne posudzovaný. Poriadne píšem preto, lebo na MŽP SR to riešili cez zisťovacie konanie (to sa nepáčilo EÚ) aby to bolo rýchlo a v podstate odignorovali pripomienky účastníkov konania. Preto bol rozklad úspešný. Ľudia napr. namietali na hluk a oni im odpísali v takom duchu, že diaľnica sa môže odsunúť pár metrov, dajú PHS a ak nepomôže, tak im dajú nové okná a nech dajú pokoj... Viď Rozhodnutie odvolacieho orgánu na priloženom linku:
https://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/d ... sek-krivan
Aktuálne prebieha nové zisťovacie konanie, odkaz: https://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/d ... zmena-c-2-
Čo som si časť dokumentov pozrel, týka sa estakád, keďže sa mení šírkové usporiadanie z R17,5 na R24,5 plus tie piliere. Takže najskôr sa to bude realizovať vysúvaním príp. výsuvnou skružou, tak ako navrhli bodovanie.
Mýtna - Lovinobaňa by to nemalo ovplyvniť, ale ak by niekto podal rozklad na toto zisťovacie konanie a uspel by, mohla by byť celkom sranda. Inak Kriváň - Mýtna ešte nebol posúdený HzP narozdiel od Mýtna - Lovinobaňa (aj keď ten posudok bol o ničom, narozdiel od Prešova) takže VO ešte nič neznamená, obstarávateľ nemá garantované financovanie a ak nebudú peniaze, VO zrušia (to sa týka Mýtna - Lovinobaňa; Kriváň - Mýtna treba pozrieť súťažné podklady). Ale Mýtna - Lovinobaňa za 127 miliónov je dobrá cena.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Sep 2018 10:07

devil napísal:pisem o obciach a mestach na juhu a orave. nieze par domov pri ceste alebo len domy a zahrady na jednej strane cesty a na druhej decentna autobusova zastavka, prechod pre chodcov a tabula aby sme uplne nezabudli ze sme v obci. I/59, 66 cez stred obce a cez hlavne namestie v KA a v sahach. ja neviem preco to zlahcujes. radsej 5000 kamionov po okraji ako 1000 kamionov cez hlavnu ulicu. to som uz napisal a zopakujem to znovu.

Lenze ty chces tesne pri tych domoch v Radoli, kde jazdi vyse 5 tisic NA/24h rozsirit cestu na 4 pruh, nevrdim, ze sa to neda, ale ked je ine realizovatelne riesenie, tak to treba urobit lepsie.

Ako som uz vela krat napisal, ja nemam problem s obchvatmi, treba ich stavat co najviac. V trase medzinarodnych koridorov ako D/RC, inde ako cesty I.triedy, II.triedy, ale ak je mimo obce/mesta menej ako 10 tisic je plny profil zbytocny luxus, dokonca by som pozadoval 15 tisic jednot. vozidiel pre plny profil, kde 1 NA su 2 jednot. vozidla, pripadne tazke NA by boli 3 j.v.


devil napísal:2+2 nemusi byt po celej dlke. TT ma cely obchvat 1+1 a funguje. MT ma velku cast obchvatu 2+2, to je fakt. vrutky maju dialnicny obchvat z ktoreho vedie privadzac. vrutky sa daju obist. tak o com pises ?

https://www.google.com/maps/dir/49.1404 ... 64!1m0!3e0

Obchvat je cesta, kde nie je niekolko semaforov a niekolko priechodov pre chodcov. Vidim tu pozitivny posun, z tvrdenia "obchvat MT, ked maju cez mesto 2+2." na realnejsie "MT ma velku cast obchvatu 2+2"

Z 6,9 km cez MT
https://www.google.com/maps/dir/49.107905,18.9175906/49.0498677,18.9072207/@49.0774348,18.9196383,8322m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
je 2+2 len 3,7 km, kde je 5 urovnovych krizovatiek/semafory/priechody pre chodcov
https://www.google.com/maps/dir/49.0926893,18.9234319/49.0614774,18.909174/@49.076707,18.9274826,7319m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
teda 53,6% dlzky.


Vrutky v smere ZA-TR a opacne je nezmysel obchdzat po D1 pri sucasnej situacii, pretoze je to po D1 o 4,6 km dlhsie a stale treba ist cez mesto 7,5 km (50 az 70 km/h)
https://www.google.com/maps/dir/49.0945629,18.9493278/49.0500406,18.9071165/@49.0717739,18.9326687,9874m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
namiesto 9,1 km cez mesta Vrutky a MT
https://www.google.com/maps/dir/49.1258422,18.9047732/49.0500406,18.9071165/@49.0789379,18.8972296,13509m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Ci uz idem 9,1 km cez obec alebo len 7,5 km az taky vyrazny benefit nepocitujem, aby som isiel 4,6 km navyse.
Takze smer ZA-TR po D1 je to o 4,6 km dlhsie a casovo je to tiez dlhsie, kym po R3 obchvat MT by bola casova uspora, a rozdiel vzdialenosti len priblizne 2 km v neprospech D1, ale ziadna obec na trase az do TR.


devil napísal:a ty samozrejme neuznas ze aj potom bola neunosna situacia. cez TN vedie obycajna hlavna cesta ktoru lokalka upchavala nadalej az sa musel postavit dalsi most cez vah. podobne dalsie mesta a obce na trase spomaluju dopravu preto je tam nizka priemerna rychlost.


To je zas co za blbost? Ja dobre viem aka bola situacia v TN pred otvorenim D1 okolo TN a po otvoreni. D1 situaciu vyrazne zlepsila, narastom miestnej dopravy sa to znovu zhorsilo a bolo spravne, ze po skoro 20 rokoch sa otvoril dalsi most. TN nie je dedina a potrebuje rozsirovat aj cesty v meste.

A co sa tyka tych dalsich obci a miest na I/61 v TN kraji, to je teraz lokalna doprava, ale pre tranzit je to neprijatelna trasa a preto D1 bola nevyhnutnostou. Urcite podstatne vyssia hustota obci na 45 km I/61 TN - Vrtizer nez bolo na I/65 NR-HB (40 km), pritom bola vyssia intenzita na I/61.




devil napísal:80+ km/h na hlavnych tahoch by mal byt standart, sam vidis ze zopar km poloprofilov okolo najhorsich miest velmi pomohlo. a to treba dotiahnut: soroska, batka, bakta.

Ja som prave na uvedenej trase obisiel polprofily R2 a napriek tomu je tam pri idealnej premavke priemerna rychlost cez 80 km/h. V poriadku nech sa postavia polprofily "soroska, batka, bakta" Bude fajn ak sa to do 2025 podari odovzdat.

devil napísal: je jedno ci mam pred sebou 1 kamion alebo 5 kamionov ked tak ci tak musim is kilometre 50kou.

Jedno to nie je, pretoze najst miesto na obehnutie 1 kamiona sa pri nizkych intenzitach da, ale obehni 5 kamionov hlavne pri intenzitach cez 15 tisic, to je casto az nemozne a aj zbytocne lebo hned dobehnes dalsie kamiony.


devil napísal:cize preco nemoze byt dialnica v plnom profile za kosicami :?:

Nic take som nenapisal, ale ak su tam intenzity pod 10 tisic, tak na tom plnom profile bude neprijatelne nizka intenzita. Vid. R4 v plnom profile intenzita okolo 3 tisic v./24h.


devil napísal:myslim ze KE, KS, MI chodi juhom a severovychod severom alebo cez donovaly/certovicu. zaujimava je ale ina vec, na ZA-MT som videl evc. ZA-MT-ZA-MT-ZA-MT, k tomu CA,KM,PB,BY,TR,RK ci LM, ine Sk evc 20-30% a zahranicne 10-20%. na juhu je podiel ine Sk evc. od 30 po mozno 60 ci 70 %. hlavne za LC smerom na RS a RV domace evc. je mozno kazde tretie auto. cize v regione skapal pes ale tranzit tam je.

Uplny nezmysel! Nic ine len dojmy ci zelania. Ved si pozri smerovy prieskum, kde mas aj SPZ podla okresov. V ZA tvorili SPZ CA,KM,MT,TR spolu len 14%, v MT tvorili SPZ ZA,BY len 11%, CA,KM pod jedno %.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Sep 2018 10:13

je dojemne ze obhajcovia blizsie naokolo 30-50 km maju zrazu problem ist 4-5 km navyse. isteze oficialne je to prietah lebo je to vo vnutri mesta ale ak to nazveme prietahom tak to mozeme chapat zarovnako s tym ked v npr. krupine ide hlavna cesta cez hlavne namestie....a to veru nie je koser....

ale aby som odpovedal - ak je tych 5,3 km tak strasnych tak urcite pojdem radsej 10 km. ale evidentne to tak nie je. a 2+2 na okraji mesta moze byt lepsie riesenie ako velky obchvat mimo neho lebo na velkom obchvate nebude jazdit lokalka a teda ostane v centre.

a vratim sa k prispevku Jano1

Samozrejme, ze nehrozi, ze by si uznal, ze bez obchvatu R3 MT, bude vsetka doprava v smere ZA-TR a opacne jazdit cez Vrutky a MT a to je prevazne 1+1 a cez mesta Vrutky a MT.


tak bud taky dobry kvantifikuj mi dopravu ZA-TR a opacne. cize pocet aut ktore s tomto smere obchadzaju MT aj vrutky.

D1 vs R2

netusim ako si spocital pocet obyvatelov, ale je mi to jedno, uz v dnesnej dobe je D1 skoro hotova a kazdy normalny chape ze stavat suvislu R2 v plnom profile pre 5000 aut denne je nemyslitelne. ale zavady za RS a sorosku treba vyriesit. vdaka krivan-tomasovce bude vyriesene udolie krivanskeho potoka a mytna a bude napojenie pre LC, PT a relativne blizko pre RS aj VK, to je 150-200k obyvatelov.

R4 vs D1

Kosice su vacsie centrum ako Presov, cize aj pre obyvatelov HE a VT je dolezitejsia spojnica na KE. za obchvatom PO pomoze R4 len miniokresom SK a SP a nepomoze vacsiemu BJ. cize treba urobit napotrebnejsie prelozky a je to vybavene. bidovce-dargov-pozdisovce vyriesi poltucet dedin a napojenie pre tych asi 360k ludi ako si spocital. toto je urcite dolezitejsie ako turany-hubova a suvisla ciara na mape....

ukaz mi oblasti kde 20-40 km dialnice napoji takyto pocet ludi. mozno okolo NZ kde su na tom predsa len lepsie a mozu chodit aj do BA denne vlakmi. alebo okolo PD kde stat dotuje 4000 rodin banikov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Sep 2018 10:28

devil napísal:je dojemne ze obhajcovia blizsie naokolo 30-50 km maju zrazu problem ist 4-5 km navyse. isteze oficialne je to prietah lebo je to vo vnutri mesta


Len prekrucas! Nemam problem ist 4-5 km navyse, ale ak mam ist cez mesto 7,5 km + 4,6 km navyse alebo 9,1 km cez mesto tak to mozem ist cez mesto.

devil napísal:tak bud taky dobry kvantifikuj mi dopravu ZA-TR a opacne. cize pocet aut ktore s tomto smere obchadzaju MT aj vrutky.


Na trase ZA-TR obist "MT aj Vrutky" to snad len cez PD aj to len pre osobnu dopravu, NA az cez ZH a dobre vies, ze presne cisla na taketo nieco neexistuju.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Sep 2018 10:57

no tak chod cez mesto ale ja som to chapal tak ze viac vadi prechod cez vrutky lebo tam je len 1+1.

ja neviem ci niekde nie su nejake prieskumy len vevysli dobre tak sa radsej neukazuju. pozri sa, to ze ake su dopravne toky okolo 55.000 mesta treba preskumat a potom sa da rozpravat o tom ci treba este okrem D1 a toho "kvaziobchvatu" dalsia cesta. ale pri 7-8.000 mestach je predsa ovela jednoduchsie povedat ze tych 1.000-1.500 kamionov denne asi neobsluhuje miestny supermarket ani predajnu zeleziarstva na rohu hlavnej ulice......ibaze by tam bola nejaka velka prevadzka ktora zasadne ovplyvnuje tok aut.....ale nie je....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 01. Sep 2018 12:01

devil napísal:ja neviem ci niekde nie su nejake prieskumy len vevysli dobre tak sa radsej neukazuju.

...veru, iluminati su svine. treba ciapku zo staniolu!

devil napísal:pozri sa, to ze ake su dopravne toky okolo 55.000 mesta treba preskumat a potom sa da rozpravat o tom ci treba este okrem D1 a toho "kvaziobchvatu" dalsia cesta. ale pri 7-8.000 mestach je predsa ovela jednoduchsie povedat ze tych 1.000-1.500 kamionov denne asi neobsluhuje miestny supermarket ani predajnu zeleziarstva na rohu hlavnej ulice......ibaze by tam bola nejaka velka prevadzka ktora zasadne ovplyvnuje tok aut.....ale nie je....

chodim tade niekolko krat denne a je to takmer vylucne tranzit S-J.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Sep 2018 14:30

devil napísal:no tak chod cez mesto ale ja som to chapal tak ze viac vadi prechod cez vrutky lebo tam je len 1+1.

ja neviem ci niekde nie su nejake prieskumy len vevysli dobre tak sa radsej neukazuju. pozri sa, to ze ake su dopravne toky okolo 55.000 mesta treba preskumat a potom sa da rozpravat o tom ci treba este okrem D1 a toho "kvaziobchvatu" dalsia cesta.



Cez MT je tiez takmer polovica 1+1, okrem mnozstva semaforov a priechodov pre chodcov.

Presadzujes RC tam kde su intenzity 5-6 tisic v./24h, ale je pre teba neprijatelne stavat RC na rovine, kde za mestom (medzi MT a Kostanmi) je stale intenzita takmer 19 tisic v./24h, tych 19 tisic v./24h prechadza cez Kostany nad Turcom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 01. Sep 2018 15:10

ak ide o územie NR-BB-LC-Šahy tak tam sa zatvárajú obe oči. potom ešte vyhráva severná R3 vs. D3/R4, R1 BB-RK vs. stredná D3.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Sep 2018 16:19

chodim tade niekolko krat denne a je to takmer vylucne tranzit S-J.


ty to proste vidis ze to tranzit a basta. ach jaj.

ak ide o územie NR-BB-LC-Šahy tak tam sa zatvárajú obe oči. potom ešte vyhráva severná R3 vs. D3/R4, R1 BB-RK vs. stredná D3.


ja cakam ze nam vysvetlis ze preco okolite krajiny stavaju nielen podla intenzit plne profily pre regiony. urcite su to vsetko hlupaci, zenano :!: :?:

Presadzujes RC tam kde su intenzity 5-6 tisic v./24h, ale je pre teba neprijatelne stavat RC na rovine, kde za mestom (medzi MT a Kostanmi) je stale intenzita takmer 19 tisic v./24h, tych 19 tisic v./24h prechadza cez Kostany nad Turcom.


to su iba prelozky nazyvane RC. a preto lebo tam je jasne ze z tych 6 tisic pojde po obchvatoch vacsina aut ktora obtazuje obyvatelov v centrach dediny miest. tych 19.000 aut ide mimo centra MT tak ako vo ZV po luceneckej, v ZA po lavobreznej a podobne. nevieme nic o buducej intenzite na R3 okolo MT, kludne to moze byt hlboko pod 10k. pre mna toto nie su problematicke miesta. evidentne vidime veci inac....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 01. Sep 2018 18:45

devil napísal:
ak ide o územie NR-BB-LC-Šahy tak tam sa zatvárajú obe oči. potom ešte vyhráva severná R3 vs. D3/R4, R1 BB-RK vs. stredná D3.

ja cakam ze nam vysvetlis ze preco okolite krajiny stavaju nielen podla intenzit plne profily pre regiony. urcite su to vsetko hlupaci, zenano :!: :?:

lebo si to môžu dovoliť? u nich stojí plný profil ako u nás polovičný + nemajú tak zanedbané cesty prvej triedy. máme veľký dlh voči existujúcim cestám.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 01. Sep 2018 18:59

devil napísal:
chodim tade niekolko krat denne a je to takmer vylucne tranzit S-J.


ty to proste vidis ze to tranzit a basta. ach jaj.



ty to snad vidis lepsie ako ja co tu byvam?

devil napísal:
Presadzujes RC tam kde su intenzity 5-6 tisic v./24h, ale je pre teba neprijatelne stavat RC na rovine, kde za mestom (medzi MT a Kostanmi) je stale intenzita takmer 19 tisic v./24h, tych 19 tisic v./24h prechadza cez Kostany nad Turcom.


to su iba prelozky nazyvane RC. a preto lebo tam je jasne ze z tych 6 tisic pojde po obchvatoch vacsina aut ktora obtazuje obyvatelov v centrach dediny miest. tych 19.000 aut ide mimo centra MT tak ako vo ZV po luceneckej, v ZA po lavobreznej a podobne. nevieme nic o buducej intenzite na R3 okolo MT, kludne to moze byt hlboko pod 10k. pre mna toto nie su problematicke miesta. evidentne vidime veci inac....


a to je ten problem, ze ty napriek tomu, ze nemas sajnu o tom aka je miestna situacia, tak aj tak proste vidis veci po svojom... teda skor si ich predstavujes tak, aby ti zapadali do tvojej "reality". dokonca ani objektivne cisla a pohlad na mapu ta nedokaze vyviezt z omylu.

skusim to ale este raz, prietah Martinom oddeluje od ostatnych casti mesta Zaturcie, Podhaj a Strane (to je nejakych 15 000 ludi) a aj ked nejde cez historicke centrum mesta, tak popri prietahu su obchodne centra Tesco, OBI, Nay, Decodom, Tulip, co si dovolim tvrdit ze posobi na ludi z mesta/regionu vacsim gravitacnym vplyvom ako centrum samotne (semafory v centre byvaju casto vypnute, na prietahu naopak zapnute aj v noci). napriek tomu je prietah pre lokalnu dopravu dostatocny kedze premavka tam je sice husta, ale nestava sa, ze by sa upchaval (ak nie je nehoda alebo prace na ceste). pre tranzit je to vsak vopruz pretoze zelena vlna funguje len do urcitej hustoty premavky a kazdy nestihnuty semafor pridava cca tristvrte minutu, navyse na severnom konci musi pokracovat v smere na Zilinu cez 1+1 cestu cez Vrutky alebo po 5 km obchadzke a na juznom konci usti do problematickej krizovatky v Kostanoch nad Turcom, kde su dennodenne zapchy v spicke. A prave tu je hlavny problem. Kostany nad Turcom su realne spojene zastavbou so Zabokrekmi a takmer spojene zastavbou s Turcianskym Petrom. To je spolu 3000-ove sidlo, ktore cesta deli na polovicu. Priamo v krizovatke sa nachadza v oboch smerom autobusova zastavka, hned vedla cesty ide zeleznica so zeleznicnou stanicou, priamo vedla krizovatky je zeleznicne priecestie, na druhej strane krizoatky je hned vyznamna fabrika a zakladna skola, ktora je na opacnej strane cesty ako vacsina domov v Kosanoch. Kvoli tomu je tu aj semafor pre chodcov na tlacidlo. Ludia na hlavnej ceste sa stazuju, ze musia stat v kolonach, ludia z vedlajsich ciest sa stazauju, ze je celodenny problem odbocit dolava, chodci sa stazuju, ze aj ked stlacia tlacidlo, tak musia na zelenu dlho cakat... problem sa neda jednoducho vyriesit. vyriesi ho az obchvat obce, ktory ale je sucastou R3 obchvatu MT. nema zmysel obchvat MT bez obchvatu Kostian a neda sa spravit obchvat Kostian bez obchvatu MT.. ak sa na to vsak pozries z druhej strany, tak relativne jednoduchy a lacny obchvat Martina vyrazne ulahci zivot Vrutkam, Martinu, Bystricke, Kostanom, Turc. Petru, Zabokrekom, Belej, Duliciam, Necpalom, Trebostovu a Trnovu (co je cca 70000 ludi) a vsetkemu tranzitu.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

OT: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 01. Sep 2018 19:11

Vlados napísal: lebo si to môžu dovoliť? u nich stojí plný profil ako u nás polovičný + nemajú tak zanedbané cesty prvej triedy. máme veľký dlh voči existujúcim cestám.
Máme dlh. No čo poznám niektoré cesty v Maďarsku (hl. c. č. 1; 13; časť 81; a ďalšie), ktoré sú "kategóriou" podobné našim cestám I. tr., tak to nie lepšie ako u nás, niekedy akostne o dosť horšie, ba i šírkovo sú niekedy ako naše II. tr. Tento komentár nemá tento stav ospravedlniť!
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Sep 2018 20:14

devil napísal:to su iba prelozky nazyvane RC. a preto lebo tam je jasne ze z tych 6 tisic pojde po obchvatoch vacsina aut ktora obtazuje obyvatelov v centrach dediny miest. tych 19.000 aut ide mimo centra MT tak ako vo ZV po luceneckej, v ZA po lavobreznej a podobne. nevieme nic o buducej intenzite na R3 okolo MT, kludne to moze byt hlboko pod 10k. pre mna toto nie su problematicke miesta. evidentne vidime veci inac....


Opat si hudies svoje. Nepisem o 19 tisic v/24h v MT, ale o 19 tisic v./24h v Kostanoch, ktore su takto rozdelene pomerne hustou premavkou. Akonahle mas v obci cez 15 tisic v/24h urovnovu krizovatku, priechod pre chodcov, je to problem. Tu nejde o lokalnu dopravu, ale o tranzit cez Kostany. Inde mas tranzit vratane lokalnej dopravy 5 tisic a je to podla teba problem, ale 19 tisic samozrejme v obci problem nie je. Nepoznam obec, kde by tranzit netvoril viac ako 50% dopravy, obvykle hodnoty su 70-80%, pisem o obci, nie meste.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 02. Sep 2018 10:20

devil napísal:no neviem ale vychod od KE mi nepripada ako "pust". to skor severovychod. aj juh po lucenec/r. sobotu je porovnatelny npr. s liptovom.

Ešte raz: Liptov bol postavený počas komunistov. Toto Žiline ani súčasnej vláde neprišiješ ani keby si sa strašne snažil.
devil napísal:CS padlo tak aj plany z tej doby sa mali hodit ak nie do kosa ale do suflika

Takže to nie je výmysel Mečiara/Slotu/Chomu a ja neviem koho si ešte vymyslite...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 02. Sep 2018 10:39

Kde je to hustotne obyvateľstva najružovejšie a najčervenejšie?
40422
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 02. Sep 2018 15:07

Hustota zaludnenia podla okresov na str.20
http://www.ssc.sk/files/documents/rozvoj_cestnej_siete/strategicky_plan.pdf
.
.
Najvyssia hustota: BA, NR,ZA,KM,KE
Vysoka hustota: TT,PN,HC, TN,IL,PE,SN,PO
z toho priamo na D1: BA, ZA, KE, TT, PN, HC, TN, IL, SN, PO
z toho priamo na R1 a vychodnej R2: TT, NR, KE
.
.
Nizka hustota: MA, ZC, BS, VK, DT, TS, LM, BR, RS, RA, RV, GL, KS, KK, SP, SK
Najnizsia hustota: TR, KA, PT, SO, SV, ML
z toho priamo na D1: LM, KK, KS
z toho priamo na R1 a vychodnej R2: ZC, DT, RS, RA, RV, KS, okrem toho okresy BS a PT z dvoch stran lemovane R1 resp.R2
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 03. Sep 2018 07:54

https://www.google.com/maps/@49.028835, ... 312!8i6656

presne o tom pisem, par domov ale skor zahrady, decentna autobusova zastavka....

a toto je dobra niva. kto chce vidi rozdiel...

https://www.google.com/maps/@48.4708834 ... 312!8i6656

ak je tam problematicka krizovatka tak ju treba vyriesit. to je dovod na stavbu obchvatu obce ale nie celeho useku RC. to co je tranzit sa v civilizovanej krajine zistuje smerovym prieskumom a nie ze sa niekto pozrie z okna na cestu.

Ešte raz: Liptov bol postavený počas komunistov. Toto Žiline ani súčasnej vláde neprišiješ ani keby si sa strašne snažil.


Na konci nami hodnoteného obdobia v roku 1948 bolo územie Slovenska veľmi slabo urbanizované. Na Slovensku žilo v roku 1950 v mestách len 24,9 % obyvateľov, bolo tu len 7 miest s počtom obyvateľov nad 20 000 (z toho len 1 mesto malo viac ako 50 000 a len jedno mesto viac ako 100 000 obyvateľov).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 03. Sep 2018 08:10

lebo si to môžu dovoliť? u nich stojí plný profil ako u nás polovičný + nemajú tak zanedbané cesty prvej triedy. máme veľký dlh voči existujúcim cestám.


cesko si moze dovolit viac, polsko, slovensko a madarsko by som povedal ze su zarovnako. madari ale isli stavat dialnice aj rekonstruovat cesty priblizne v jednom case. KN.SK pise ze tam maju aj zle cesty, zase 2, 21 by boli na Sk top... mozno vyclenili viac fondov na ukor inych aktivit, mozno nekupovali PC do romskych osad, ja neviem. pri M3 alebo M6 by si skakal 2 metre ze naco su take dialnice. no preto aby napojili zaostale oblasti s vela ludmi na dialnicnu siet, intenzity su pritom druhorade. a dokonca niekedy na ukor inych usekov s vyssou intenzitou.

hm....neviem aka je teraz intenzita medzi miskolcom a hranicou ale cim dalej od miskolca tym nizsia. bude suvisla M30 aj ked od miskolca po hranicu su len nejake dediny zato pre 300-400k obyvatelov od KE na vychode nic nebude.....celkom "sranda", ze....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 03. Sep 2018 11:35

"sranda", že pýtaš plný profil po LC a pritom z ušetreného polprofilu by sa dalo stavať aj za KE. ak by sme chceli byť korektní tak sa mal stavať len obchvat Mýtnej a všetko presunúť od KE na východ. Z MI to bude cez PP rýchlejšie ako cez RS... a znížili by sa intenzity na I/16.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 03. Sep 2018 11:45

Vlados napísal:a pritom z ušetreného polprofilu by sa dalo stavať aj za KE

Odkiaľ máte, že by sa niečo ušetrilo? Pri stavbe rýchlostných ciest je maximálne 10% rozdiel v cene, či ide o polprofil, alebo plný profil. Samotná stavba je tak 60% nákladov a cca 3 roky z 19 na samotnú realizáciu. Ak už raz sa "rozhodme", že sa ide stavať nová cesta (nie oprava existujúcej) tak naozaj nemá zmysel sa baviť o polovičnom profile. Ak je ta cesta potrebná, tak z hľadiska celkových nákladov na plný profil voči polovičnému je rozdiel zanedbateľný, respektíve zvyčajne menší, ako rozdiel v ponukách od jednotlivých uchádzačov o stavanie.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 489
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 03. Sep 2018 11:52

ak by to bolo tak (maximálne 10%) tak by sa nikde na svete nestavali nové cesty 1+1. ak sa mýlim, tak potom nechápem prečo minister tlačí v príprave niektorých úsekov na polprofily - R2, R3, R4, R7...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 03. Sep 2018 12:59

rozprava sa tu o setreni a presune financii na ,,vychod,, resp na stred.. ALE

- statny rozpocet nefunguje systemom, ze tu usetrim tento rok+ buduci a tak mozem stavat usek.. nevraviac ze useky o kt sa bavime su podla stranky
NDS v slabom stave pripravy D1 vychod je v stadiu EIA cize skor ako za 8-10r sa tam ani nezakopne a R4 je na tom podobne.
- R2 Kosice obchvat - peniaze mame z EU a aj tak ,,to sutazia od 2014,, a este to aj idu delit na 2 useky...
-R2 Zv-Ke podobne mozno v lepsom pripade 6-8r do vystavby...

Cize co a kde chceme setrit pre Vychod..
ak je nieco nachystane tak to stavat v plnom /PO II.etapa/... alebo to nestavat vobec ak ten usek v horizonte 10r nebude mat dostatocne kapicity resp nie je tam EU zrezel /bud D3 vs R3 k R4/
Priklanam sa k nazoru ze medzi 1/2profilom a plnym velky rozdiel nebude cize suhlasim s Vceliakom.

Vlados: nepoznam ludi z MI kt by radsej zvolili D1 ako vychodnu R2
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 03. Sep 2018 13:27

státny rozpočet tak síce nefunguje, ale v pláne máme 3x toľko ako sme finančné schopní, takže ak by sa niečo realizovalo lacnejšie tak ešte v danom roky by sa mohlo aj niečo iné. ale kľudne nešetrime postavíme toho aspoň menej ;)
dnes by som aj do MI cestoval po I/16 alebo po 2020 radšej po D1 než po I/16. žiadna východná R2, t.j. súvislá trasa ZV-KE, nebude ani v 2030 ani 2040. to je fakt a môžete sa sporiť koľko len chcete.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 03. Sep 2018 13:37

Vlados to suhlasim ze nebude ale aj tych 50km ZV-LC a 1/2profil na Batke a spol + soroskou /cca 30km/ cize by urobil vela... a dlzka by z 2,5h -3h by kludne zisla na 2h co by bolo tiez velke plus.. lebo 120km po uz rovine do Ke je fajn
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.