Stránka 163 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 21:13
od Jano1
Je zaujimave, ze nevykrikujete: Treba stavat dialnicu do najchudobnejsieho kraja." To nie je to co by pomohlo najchudobnejsiemu kraju?

Nie treba nam R1 cez Donovaly a R2 aj tam kde je slusna cesta a nizke intenzity a to v plnom profile.

A prioritou BBSK je roky na prvom mieste R1 do RK

BBSK opäť žiada dobudovať R1 do Ružomberka

https://mybystrica.sme.sk/c/7568780/bbsk-opat-ziada-dobudovat-r1-do-ruzomberka.html

V clanku nevidim ani zmienku o R2. Tak zrejme nebude az taka dolezita.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 21:51
od Jano1
No nezacne, lebo tam, kde je 19 tisic v./24h nic netreba a tam kde je 5 tisic v/24h treba plny profil R2.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2018 22:54
od babar
Vo výstavbe je šesť úsekov D1 a D3 v dĺžke 68 km a jeden privádzač D1 (2,6 km) v pôsobnosti NDS, co z toho je na juhu ked sa stale stazujete ze sa vsetko presunulo na juh? Na juhu sa nestavia nic s vynimkou D4/R7 ale aj to je juhozapad a Blava, medzi Blavou a Kosicami sa stavia na severe 68 km na juhu 0 km ale vsetko sa presunulo na juh :-o

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 08:09
od vladik67
Jano1, žeby to bol regionálny článok pretlačajúci svoje vízie? Akurát som dočítal tvoje porovnianie NI verzus ZA v teme R1 všeobecne a vôbec som Ťa nepochopil, prečo si porovnaval neporovnateľné a dokonca tvrdenie, že ZA nemá tranzitné spojenie je pre mňa nepochopiteľné. Alebo mám tomu rozumieť, že tranzitné spojenie má viesť až do centra ZA a nepostačuje tomu súčasne postavená D1 a D3. Je to na zamyslenie, ale pre mňa je názor jasný. Prioritou je dostavba R2 pred špekuláciou výstavby R1 od BB po RK. A budúcnosť ukáže, že som mal pravdu, lebo cez Donovaly klesne intenzita dopravy nielen dostavbou D1, ale aj R2 a nedajbože ak od MT smerom ku R2 za lacnejší peniaz bez megalomných tunel sa vytvori spojnica v R parametroch, budú mať Donovaly presne to čo si zaslúžia. Zníženie intenzit dopravy v blízkosti chranených krajinných oblasti.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 08:22
od nonick
Selektivne si vyberas to, co sa ti hodi, uplne zabudas na rozbehnute tendre a takisto si zabudol na Budimir Bidovce.

Rovnako mozem tvrdit, kolko usekov sa tendruje na severe a kolko na juhu? Na severe 9 km, na juhu 22 + dalsich 33 km sa zacne tendrovat do mesiaca. Naozaj sa vsetko presunulo na juh ;)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 08:33
od jarino
Otvor si ten článok a prečítaj si to znova.
Ty máš priority jasné a súhlasím.
Avšak BBSK a Zastupiteľstvo BBSK to už ale roky vidia inak. U nich je najvyššie priorita R1 Donovaly. Potom dlho dlho nič. A potom nejaká R3 a R2, čiže na tieto ťahy zvysoka vieš čo... Asi v BB a v RK majú problém s elementárnym chápaním, že Donovaly sa finančne nevyplatia a je tam problém s EIA.
Keby toľko energie a lobingu vkladali do iných projektov, tak by sa nemohlo stať, že za Počiatka R2 Bátka - Figa bola naplánovaná na rok 2036 a BB kraj by vyzeral oveľa lepšie.
A v celom tomto štáte je to s prioritami postavené na hlavu. Problémy v BA sa riešia cez D4, na D1 BA - KE medzi poslednými bude Višňové, kde stačí poriadne upraviť jedničky (alebo jedničky chýbajú) sa robí príprava RC a plánuje výstavba.
My musíme byť poriadne na smiech.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 08:45
od fh
Zvláštne že zastupitelia obyvateľov BB kraja hlasujú za R1 ako prioritu. Ešte tak z oblasti ZH-ZV-BB, ale na východ od od Zvolena? Nevšimol som si že by bol Jano1 podporovateľom R1 BB-RK.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 09:32
od devil
rozbehnute tendre este nie su iste mozu sa kedykolvek zrusit, pocita sa len to co je vo vystavbe to sa sice moze natiahnut na x rokov ale uz to nikto nezrusi. takze babar ma pravdu.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 09:47
od Jano1
vladik67 napísal:Jano1, žeby to bol regionálny článok pretlačajúci svoje vízie? Akurát som dočítal tvoje porovnianie NI verzus ZA v teme R1 všeobecne a vôbec som Ťa nepochopil, prečo si porovnaval neporovnateľné a dokonca tvrdenie, že ZA nemá tranzitné spojenie je pre mňa nepochopiteľné. Alebo mám tomu rozumieť, že tranzitné spojenie má viesť až do centra ZA a nepostačuje tomu súčasne postavená D1 a D3. Je to na zamyslenie, ale pre mňa je názor jasný. Prioritou je dostavba R2 pred špekuláciou výstavby R1 od BB po RK. A budúcnosť ukáže, že som mal pravdu, lebo cez Donovaly klesne intenzita dopravy nielen dostavbou D1, ale aj R2 a nedajbože ak od MT smerom ku R2 za lacnejší peniaz bez megalomných tunel sa vytvori spojnica v R parametroch, budú mať Donovaly presne to čo si zaslúžia. Zníženie intenzit dopravy v blízkosti chranených krajinných oblasti.



Zrejme dost nepozorne citas. Tak skus teraz trochu pozornejsie.


Nenapisal som, ze ZA nema tranzitne spojenie, ako ty tvrdis, ale

"Co je lepsie uz roky mat hlavny tranzitny tah dokonceny, ako napr. NR alebo este roky cakat, kym bude hlavny tranzitny tah dokonceny ako napr. ZA?"
este inak povedane:
Teda NR ma tranzitnu dopravu na hlavnom tranzitnom tahu vedenu po R1, kym ZA ma tranzitnu dopravu na hlavnom tranzitnom tahu vedenu cez mesto. U mna je to zasadny rozdiel.

A este aby bolo jasne, pisal som ZA pretoze som reagoval na mikeBoss, ktory pisal o ZA, inak by som napisal aj RK,CA,PO a aj dalsie mesta Handlova, Tvrdosin, devil by pridal Krupinu, ktora tam samozrejme patri, KN.SK by pridal KN a mal by pravdu a mnoho dalsich miest, ktore su z pohladu hlavneho tranzitneho tahu cez mesto na tom horsie ako NR.

A k tej Tvojej druhej casti Ti odpoviem dufam dost presne - precitaj si poslednu vetu z:
https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=46&t=1301&p=212317#p212299

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 09:59
od devil
uplne presne, ZA ma tranzitnu dopravu na hlavnom tranzitnom tahu vedenu na okraji mesta. tak ako npr. aj ZV s tym ze ZA ma 2x2 labobreznu a k tomu este 2x2 po mostnej kde su same MUK. do ZA vedie cesta od CA, od MT, od TN a od PD.

NR ma vedeny hlavny smer mimo mesta a vedlajsi smer s-j cez centrum mesta kde nie su ziadne MUK. do NR vedie smer od ZM, LV, NZ, SA, TT a TO. trosku viac ciest....

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:17
od Vlados
Nitra len nedávno dostala na cesty 200mega. Máte tam smeráckych šmejov, tak si užívajte investovaných 200mega do ciest I. triedy :P Za posledných 10 rokov toľko nedostalo žiadne mesto.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:20
od IceFox
Vlados: čakám ,že niekto povie ,že ZA :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:34
od devil
dobre pises ze za poslednych 10 rokov....predtym dostalo velky balik ine mesto a postavilo sa toto:

https://www.google.sk/maps/@49.213257,1 ... 312!8i6656

tak naco vlastne dialnica ked toto mohlo byt sucastou obchvatu ZA...

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 10:47
od Jano1
babar napísal:Vo výstavbe je šesť úsekov D1 a D3 v dĺžke 68 km a jeden privádzač D1 (2,6 km) v pôsobnosti NDS, co z toho je na juhu ked sa stale stazujete ze sa vsetko presunulo na juh? Na juhu sa nestavia nic s vynimkou D4/R7 ale aj to je juhozapad a Blava, medzi Blavou a Kosicami sa stavia na severe 68 km na juhu 0 km ale vsetko sa presunulo na juh :-o


Som Ti odpovedal v teme R2 Krivan - Lovinobana, ak to devil aktivne nevymaze.


Kym boli do vcera KE na juhu a keby uradnici nebabrali co sa da, tak na severe malo byt vo vystavbe 26 km, na "juhu" pri KE 15,5 km, ale do roka by malo pribudnut do vystavby na severe 9 km a na juhu 50 km. Teda planovany bol pomer pre buduci rok 35:65 km.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 13:11
od Jano1
^^^ Ano, skutocne je co porovnavat! Ano NR ma preco plakat, ze ako malo tam stat investuje. Pribina za skoro 4 mld.E a teraz nas stoji JLR 500 mil.E.


Ako upozornuje Devil pre KIA Motors a Mobis sa stavali cesty:

"Žilinská stavebná spoločnosť Váhostav-Sk vybuduje miestne komunikácie a preloží cestu II/53 pre automobilku Hyundai/Kia. Zmluvná cena projektu predstavuje 813,5 milióna korún. " Teda 27 mil.E.
https://www.sme.sk/c/1929741/vahostav-sk-vybuduje-miestne-cesty-pre-kia.html


"Príprava cestnej infraštruktúry – strategický park Nitra. "
"Zmluvne dohodnutá čiastka 223 miliónov eur. "
http://www.ineko.sk/clanky/hadajte-na-ake-cesty-slovenska-sprava-ciest-mina-rekordnych-223-milionov-eur

"Najprv „Príprava strategického parku Nitra“. V decembri 2015 podpísaná za 123 miliónov, o rok neskôr dodatkom navýšená na 135 miliónov eur. Dodávateľ: Strabag pozemné a inžinierske staviteľstvo. Nasledovala zákazka „Hrubé terénne úpravy pre strategický priemyselný park Nitra“. Podpísaná s rovnakým dodávateľom za takmer 96 miliónov eur, neskôr navýšená na 112 miliónov eur."
"Cesty v parku za takmer 200 miliónov. Cenu až takmer 186 miliónov eur bez DPH (pri SSC figuruje vrátane DPH, preto 223 mil. €), "

"Zhrnuté a podčiarknuté. Len na tri najväčšie zákazky na prípravu strategického parku Nitra minula vláda spolu 433 miliónov eur. Spolu s menšími zákazkami vyše 500 miliónov eur."

https://ineko.blog.sme.sk/c/494829/pridraho-kupena-automobilka-na-zlom-mieste.html

Este vyskakujte ake boli dotacie pre KIA Motors a KIA Mobis a kolko si zaplatime pre JLR, v podstate NR a blizke okolie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 13:51
od Jano1
devil napísal:uplne presne, ZA ma tranzitnu dopravu na hlavnom tranzitnom tahu vedenu na okraji mesta. tak ako npr. aj ZV s tym ze ZA ma 2x2 labobreznu a k tomu este 2x2 po mostnej kde su same MUK. do ZA vedie cesta od CA, od MT, od TN a od PD.

NR ma vedeny hlavny smer mimo mesta a vedlajsi smer s-j cez centrum mesta kde nie su ziadne MUK. do NR vedie smer od ZM, LV, NZ, SA, TT a TO. trosku viac ciest....



Si uz konecne uvedom co je centrum mesta a nie ze v jednom meste ma asi 300 m priemer a v porovnatelne velkom meste ma podla teba asi 5 km priemer. Keby bol hlavny tranzitny tah na okraji mesta, tak neoddeluje mestske casti od centra, dokonca nemoze sa stat, ze su rodinne domy na oboch stranach tohto tahu, ktory je podla Tvojej zvratenej logiky na okraji mesta.

NR kraj dostal Pribinu, teda zhruba 90% (lebo aj sev.obchvat BB patri k PPP) zo skoro 4 mld.E, teraz dostal JLR a k tomu od statu 500 mil.E.


A samozrejme na S-J tahu v NR MUK je:

https://www.google.com/maps/@48.3286132,18.0814836,3a,75y,293.2h,83.9t/data=!3m7!1e1!3m5!1syZYKNc4ckNKQT1ETiVbP5g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DyZYKNc4ckNKQT1ETiVbP5g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D254.42589%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656


Vymenoval si pekne cesty vstupujuce do NR, este si zabudol polne cesty. Z tych vstupujucich do mesta NR ma najvyssiu intenzitu cesta od Vrablov(Levic), zavratnych 11553 v./24h (r.2015), na druhom mieste R1A s 10558 v./24h a na tretom mieste cesta od Sale 9159 v./24h, vsetko zo scitania z roku 2015.

NR:
1. I/51 11553 v./24h
2. R1A 10558 v./24h
3. II/562 9159 v./24h


A teraz Zilina (rok 2015):

1. D3 + I/18 od BA 23579 + 7984 v./24h
2. I/18 od MT 26563 v./24h
3. I/11 20145 v/24h
4. II/583 15481 v./24h
5. I/64 14624 v./24h


Ano, navytazenejsi vstup do NR je az daleko za 5 najvytazenejsou cestou do ZA podla scitania 2015.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 15:45
od devil
ale porovnavas stimuly za priemyselny park v NR vratane ciest s cestou okolo teplicky bez stimulov na priemyselny park pre KIU. tie vsak boli tiez na urovni v stovkach milionov eur.

Ano, navytazenejsi vstup do NR je az daleko za 5 najvytazenejsou cestou do ZA podla scitania 2015.


bud taky dobry a napis aj cisla scitacich usekov, potom sa na to lepsie pozriem.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 18:40
od Jano1
Len kolkonasobne vyssie budu celkove vydavky statu suvisiace s JLR? Uz teraz ide o nasobky oproti KIA.

Cisla usekov ani nepotrebujes, otvor si mapy scitania 2015 podla krajov a uvedom si/najdi si hranice mesta a pozri si hodnotu intenzity dopravy na hranici mesta.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2018 00:25
od babar
nonick napísal:Selektivne si vyberas to, co sa ti hodi, uplne zabudas na rozbehnute tendre a takisto si zabudol na Budimir Bidovce.

Rovnako mozem tvrdit, kolko usekov sa tendruje na severe a kolko na juhu? Na severe 9 km, na juhu 22 + dalsich 33 km sa zacne tendrovat do mesiaca. Naozaj sa vsetko presunulo na juh ;)


Budimir Bidovce je sucastou severnej D1 az na ten 1 km krizovatky R2 co postavia v ramci toho.

Tendre su ale ukonceny ziadny nebol, bavime sa o to co sa stavia nie co sa tendruje a mozno bude stavat v buducnosti.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2018 00:29
od babar
Jano1 napísal:
babar napísal:Vo výstavbe je šesť úsekov D1 a D3 v dĺžke 68 km a jeden privádzač D1 (2,6 km) v pôsobnosti NDS, co z toho je na juhu ked sa stale stazujete ze sa vsetko presunulo na juh? Na juhu sa nestavia nic s vynimkou D4/R7 ale aj to je juhozapad a Blava, medzi Blavou a Kosicami sa stavia na severe 68 km na juhu 0 km ale vsetko sa presunulo na juh :-o


Som Ti odpovedal v teme R2 Krivan - Lovinobana, ak to devil aktivne nevymaze.


Kym boli do vcera KE na juhu a keby uradnici nebabrali co sa da, tak na severe malo byt vo vystavbe 26 km, na "juhu" pri KE 15,5 km, ale do roka by malo pribudnut do vystavby na severe 9 km a na juhu 50 km. Teda planovany bol pomer pre buduci rok 35:65 km.


Planovana bola aj dvojkolajka s dialnicou okolo nej juhom z Bratislavy do Kosic a stale mame na juhu jednokolajku bez elektriky a bez dialnice. Bavme sa o tom co je a nie o tom co sa planuje a sa mozno nikdy neuskutocni.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2018 11:00
od Jano1
Neviem presne povedat kolko % prispevkov na tomto fore je o tom co bude, ale urcite to budu desiatky %. A teda nepovazujem za ziadnu vynimku, ze sa vyjadrujem k tomu co bude/mozno bude/mohlo by byt buduci rok.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2018 17:38
od nonick
babar napísal:Budimir Bidovce je sucastou severnej D1 az na ten 1 km krizovatky R2 co postavia v ramci toho.

Tendre su ale ukonceny ziadny nebol, bavime sa o to co sa stavia nie co sa tendruje a mozno bude stavat v buducnosti.


Podla mna je trochu rozdiel medzi "mozno sa bude stavat v buducnosti" a prebiehajucim tendrom. Bodaj by sa takto "mozno stavali v buducnosti" aj useky na R4.

A ak nepocitas Budimir Bidovce, lebo hoci su na juhu, nie su na trase KE-BA, tak aspon bud fer a rovnako nepocitaj obchvat PO, ktory je na severe ale nie je na trase PO-BA.

A vobec, porovnavat dlzku rozostavanych usekov bez zohladnenia doby vystavby je totalny nezmysel. Ak je niekde standardna dlzka vystavby dva krat dlhsia, tak logicky bude rozostavanych dva krat viac kilometrov ciest pri rovnakom tempe vystavby. Ak by useky na R2 stavala Duha, tak by aj na juhu boli este desiatky km rozostavane, to sa neboj ;)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2018 01:08
od Vlados
Dobrý postreh, ak by to stavala Dúha :)
Soroška môže tiež zamiešať karty... krasová jaskyňa.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2018 18:29
od peterle
babar napísal:Budimir Bidovce je sucastou severnej D1 az na ten 1 km krizovatky R2 co postavia v ramci toho.


Takže aj D1 cez Petržalku je severná? :D
D1 sa neformálne, ale logicky, delí na západnú po ZA, severnú od ZA po PO, a východnú po KE. Takže Bidovce-Budimír sú čistokrvne na východnej D1.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2018 21:27
od devil
skor treba porovnat za ake peniaze sa stavia. v ZA kraji sa stavia za takmer 1,5 mld.eur, v PO kraji za 356 mil. JZO. v tendri je SO PO 1. usek za 170 mil.

v KE kraji sa stavia bud-bid za 200 mil. za podobnu cenu bude obchvat KE. V BB kraji su 2 tendre za asi 400 mil, realne to vyzera na este menej. pomer 8:1. ked prejdu vsetky tendre a este soroska bude pomer menej ako 2:1.