Dopravné značenie (DZ)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod kuboPO » 19. Feb 2021 21:11

Miro napísal:Podľa tvaru vyzerá ako výstražník s dvomi blikajúcimi červenými. Dvojfarebný semafor by predsa nebol taký široký. Uvidíme, až ho rozbalia.

Je to normálny výstražník s dvomi blikajúcimi svetlami od výrobcu Scheidt und Bachmann.
kuboPO
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 19. Feb 2021 21:03

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 20. Feb 2021 05:55

Tak čo tam chcú testovať? Ja som bol v tom, že tam budú testovať nový dvojfarebný semafor.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod kuboPO » 20. Feb 2021 09:33

Zdá sa, že iba dopravné značenie, hlavne teda ten nemecký kríž.
kuboPO
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 19. Feb 2021 21:03

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod asdf » 20. Feb 2021 20:30

Tam nakluše situačná komisia a bude sa dumať, ako namontovať ten kríž na klasický výstražník. Či zvislo alebo vodorovne.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 20. Feb 2021 20:36

vodorovne :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Peter_CA » 20. Feb 2021 20:51

Veď som už písal, že si preto nechali voľné miesto nad výstražníkom :lol:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... Wecker.jpg takto to vyzerá v Nemecku, u nás dúfam tiež bude pod výstražníkom (vo výške očí), ale neprekvapilo by ma nič, u nás už nie...
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 818
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ondrejko_t » 23. Feb 2021 08:36

mozno to bude pred svetlami, aby to bolo lepsie vidiet :D :D
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 799
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Dopravné značenie (DZ) — Maďarsko

Odoslaťod KN.SK » 23. Feb 2021 23:05

46552 To písmo vyzerá ako TERN(?) 1555
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 23. Feb 2021 23:52

Maďari používajú KTSzB-M (Közlekedési táblák szabványosított betűtípusa Magyarországon) alebo označované aj ako DIN 1451 H. Ako je zrejmé je to odvodenina od DIN 1451. Avšak niektoré písmena sú odlišné od originálu napr. y, dlhé ö, dlhé ü apod.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 24. Feb 2021 17:47

K debate o priecestiach: v Žiline máme bývalé priecestie, ktoré je teraz už len priechodom pre chodcov, ale stále tam funguje pôvodné PZZ s bielym svetlom:

https://goo.gl/maps/GhMVQcdxZXAyUgfF6
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sendvo » 24. Feb 2021 18:18

tiez som sa nad tym parkrat zamyslal preco toto priecestie nedemontovali. dalsie priecestie o kusok dalej uplne zrusili. mozno si povedali ze pre tie kvanta chodcov tam treba svetla :D podla toho ako tie svetla blikaju a zvonia pocitam ze to je este vyzbroj po vzore sssr niekedy zo 60-70tych rokov. tak si asi povedali ze to tam nechaju dozit :D

tiez tu pekne vidiet ako debilne sa u nas planuju chodniky. obrovske zabrany a zabradlie a povedla toho vyslapany chodnicek po trave. a ten zakaz vjazdu je tam tiez dobry :D
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 509
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 24. Feb 2021 19:28

Ten zákaz vjazdu je pre cyklistov a motocyklistov ;-) a to priecestie kúsok ďalej smerom na Rajec nahradili nadjazdom. Bolo tam ešte jedno, bol to vjazd do kasární, to bolo tiež zrušené.

https://goo.gl/maps/ipLek9hN41Rdmb179
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 25. Feb 2021 07:45

Chalani, čo sa dá robiť s tými miestami na prechádzanie.
1) vieme kde sa majú umiestňovať, ale nedodržiava sa to,
2) vieme ze vyhláška rozpor ZDZ a VDZ nepozná (je to nezákonný stav) a predsa je to označené ZDZ priechod pre chodcov.

Ja ako vodič to teda chápem ako normálny priechod, aj keď chodec nevidí ani značku a ani zebru.

Je to cele zle. Kam treba napísať? A je niekde vo verejnom dokumente explicitne uvedené ako tie miesta umiestňovať? (nenašiel som to).
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 822
Obrázky: 67
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 25. Feb 2021 16:24

Oranžová farba sa stále neminula...

https://imhd.sk/ba/galeria-media/f/8876 ... i%3D239154
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 955
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 25. Feb 2021 20:11

nabehlo nove pripomienkovanie k VL6.3 a 6.4? uz som cakal, ze to bude v marci hotovo.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Peter_CA » 25. Feb 2021 20:46

Pražcová sústava sa vracia. Ale je to k niečomu, keď nie je vo vyhláške?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 818
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Peter_CA » 25. Feb 2021 21:12

Názov organizácie: ODP P PZ
Text pripomienky: celý návrh je nekompletný v priamom rozpore s ostatnými TP.
Navrhovaná zmena: nanovo prepracovať
Zdôvodnenie neprijatia: Ak je niekde rozpor, tak preto, že iné TP sú v rozpore s novou legislatívou. Je potrebné aktualizovať rozporné TP a nie zosúlaďovať VL 6.4 s predpismi, ktoré sú v rozpore s vyhláškou. Návrh VL 6.4 je v zmysle zadania

Tak toto je bomba. Odbor dopravnej polície policajného prezídia sa dožaduje predpracovania VL tak, aby odporovali platnej legislatíve. :lol:
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 818
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:19

asdf:

Tak nejako som tušil, kam nasmeruješ debatu ;) Aby som to zhrnul, jednu manžérku infraštruktúry mám rovno doma, ďalej dvoch bratancov, strýka (čo už mal byť na dôchodku) a tetu (čo už je na dôchodku), a to som sa ešte nedostal k širšej rodine. Ťažko napíšeš niečo, čo som ešte nepočul... :D Navyše bolo vždy zábavné počúvať debaty ľudí, čo sú z rôznych prostredí – Slovensko, Česko, Nemecko – tam obzvlášť vynikla absurdnosť slovenských reálií, ktoré sa vlastne ani dnes až tak zásadne nelíšia od čias Františka Jozefa. Ono je fakt, že železničiari na celom svete sú konzervatívni, obzvlášť teda infraštruktúrnici a je to celkom legitímny a pochopiteľný postoj, ale v našich zemepisných šírkach je tento konzervativizmus na ešte tak o tri ligy vyššom leveli ako inde v Európe. Pre úplnosť: prostredie SŽDC považujem za naozaj podstatne osvietenejšie ako prostredie ŽSR, o to pokoj, ale keby som mal porovnávať s DB Netz, už to také slávne nebude - a to pritom DB Netz nie je ešte tak celkom etalón pokroku.

Čo sa týka tých návestidiel červená+žltá na priecestiach – si ažetďák, tak predpokladám, že by ti netrvalo dlho, aby si prišiel na to, ako je riešený trebárs dohľad alebo to, aby sa to „nezaseklo“ na žltom svetle. Fakt to nie je nič zložité a ak to desaťročia funguje v hafo inštaláciách na tratiach, kde premáva rádovo viac vlakov ako na našich ospalých železniciach, tak neexistuje jediný rozumný dôvod, aby to nefungovalo aj u nás. Že manažér infraštruktúry sám sebe hádže polená pod nohy prapodivnoúchvatnými požiadavkami, je úplne iná vec. To je jeho problém a treba mu do nemoty opakovať, že jeho vlastné obmedzenia sú len a len jeho vlastné obmedzenia a nie objektívne prekážky.

asdf napísal:Vezmime si také LED svetlá. Čože by už človek natestoval na "žiarovke", ale práve u tých sa až pri takýchto prevádzkach prišlo na fúru najrôznejších problémov. Napr. som na jednej konferencii zachytil, že na Slovensku sa testovali na ŽSR LED svetlá (výrobcu si už nepamätám, ale nebol z ČR ani SR) a prišlo na to, že za určitých atmosférických podmienok určitá skupina ľudí (pritom bez závady farbocitu) vnímala modrú ako bielu. U nás dosť prúser.

Tak na svetlách sa toho práveže dá testovať veľa, je okolo toho celá veda. A to je práve v tomto prípade smutné, že keby sa tie návestidlá kolorimetricky skúšali, tak by sa na to prišlo už v labáku a nemuselo sa to skúšať vonku na ľuďoch, pretože pokiaľ dodržíš súradnice v stanovených chromatických oblastiach, tak sú farby jednoznačné aj pri spektrálnych posunoch. Problém je v tom, že pre modrú farbu nikto dosiaľ také súradnice z dobrých dôvodov nevymyslel. Veď sa ani modrý signál v civilizovanejších krajinách nepoužíva (a už vôbec nie v kombinácii s bielym), resp. len tam, kde nie je zameniteľný (trebárs sanitky, hasiči).

asdf napísal:Tie hasičské môžu, lebo nie sú na železnici.

A aký je v tom rozdiel? Keď ťa zrámuje plne natankovaná hasičská striekačka, tak vo výsledku rozdiel oproti stretu s vlakom nespoznáš...

Technický rozdiel medzi tým, či blikanie zabezpečuje priamo PZS alebo výstražník vo vlastnej réžii, je v princípe len v tom, či je fyzicky ten signál rozdelený na dve vetvy v tom domčeku vedľa priecestia alebo až v tej krabici, kde sú svetlá. Occamova britva nám vraví, že dôvod, prečo má AŽD ovládané lampy priamo z PZS bude hlavne ten, že je to tak jednoduchšie a lacnejšie. Plus teda pred 50 rokmi, ak by chceli zabezpečiť synchrónne blikanie dvoch alebo viacerých výstražníkov, tak moc iných možností ani nemali - aj keď pravdupovediac, márne premýšľam, koľko krát v tejto krajine sú osadené opakovacie výstražníky na druhej strane vozovky či nad ňou alebo aspoň na opačnej strane priecestia, kde už tam teda ten stožiar aj s káblami tak ako tak stojí.

Mimochodom, aj svetlá návestidiel v križovatke sú ovládané priamo z radiča. A keby som vyvíjal novú priecestnú zabezpečovačku, tiež červené aj žlté lampy budem ovládať priamo z nej už len preto, že je to tak proste jednoduchšie – o tom sa nesporím. Ale ak chcem modifikovať existujúce priecestie bez zbytočných nákladov, tak je zase najjednoduchšie použiť „inteligentné“ návestidlo, čo je presne to, čo pred nami už urobili inde.

asdf napísal:Prejem príjemný rozbor bezpečnosti zariadenia, ktoré popiera základné zabezpečovácke poučky.

Evidentne majú v iných krajinách iné poučky...

Obávam sa ale, že názory, ako je železničná technika bezpečnejšia a spoľahlivejšia ako čokoľvek iné, sú už dávno len zbožné želania či skôr mýty a báje zo sveta koľají. Dnes má hociktorá fabrika ďaleko vyššiu mieru spoľahlivosti a bezpečnosti svojich výrobných systémov, v zásade na úrovni toho, čo pred 30 rokmi platilo pre medicínske life support technológie. A to v tých fabrikách nejde o životy, ale „len“ o peniaze.

V skratke povedané, drážna predstava spoľahlivosti spočíva najmä v tom, že - okrem použitia super turbo extra mega cool brutal robustných komponentov - ak sa niečo predsa len výnimočne pokazí, tak to vždy samo spadne do vopred určeného stavu, ktorý je bezpečný. Presnejšie – do stavu, ktorý je považovaný za bezpečný. Naproti tomu dnešná definícia spoľahlivosti a bezpečnosti znie trochu inak – keď sa to pokazí, musí to aj tak plnohodnotne fungovať ďalej. Až viacnásobné na sebe nezávislé poruchy môžu viesť k pádu do toho „bezpečného“ stavu, lenže aj tak sa to už považuje za haváriu. Pretože, ak to vztiahnem späť na tú dráhu, tak ten stav, ktorý je považovaný za bezpečný, zase tak celkom bezpečný nie je. Sám píšeš, že zmena funkčného stereotypu je príčina väčšiny nehôd. No a ten „bezpečný“ stav je často práve tá zmena stereotypu.

asdf napísal:Inak proti detektorom nič nemám, minimálne na pridržanie odjazdovej závory a nezavretie nezodpovedného motoristu na priecestí by to bolo fajn.

Tak v Japonsku majú na priecestiach aj núdzové tlačidlá ktorých stlačením sa z pohľadu PZM stane priecestie otvorené bez ohľadu na to, že sú už aj závory dole, zvonce zvonia a svetelná hudba vyhráva - so všetkými následkami, čo z toho vyplývajú. A onen detektor zase funguje tak, že keď zdeteguje prekážku na trati, sám „stlačí“ to núdzové tlačidlo. A k tomu majú hádam všade aj líniovku, takže návesť ide rovno na HDV. resp. v tomto prípade sa s tým ani veľmi neondzejú a ak už vlak prešvihol predzvesť, rovno sa aktivujú núdzové brzdy. Ale chápem, Japonsko, iný svet (nájdeš to sem-tam aj v tom Nemecku či Holandsku, ale Japonci to majú úplne systematicky).

asdf napísal:Asi už dôsledok toho, že na Slovensku už biele svetlo nezbavuje povinnosti sledovať prichádzajúci vlak.

Nemyslím si, skôr to bude tá druhá príčina, ktorú spomínaš – „nedbanlivostná sabotáž zariadenia udržujúcim personálom.“ Ono stále v danom prípade platilo, že fíra vedel, že ide do priecestia s nefunkčnou signalizáciou - aj keď pochybujem, že ho mohlo napadnúť, že tam ako bonus bliká lunar - a podľa toho sa aj správal, len pri miestnych rozhľadoch to aj tak smrdelo nehodou. Keby ten domček dali len o pár metrov vedľa, bolo by všetko inak.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:22

Miro napísal:Podľa tvaru vyzerá ako výstražník s dvomi blikajúcimi červenými. Dvojfarebný semafor by predsa nebol taký široký. Uvidíme, až ho rozbalia.

Oni tam testujú len plechy. Výstražníky sú samozrejme klasika, ale sú tam len ako komparz, to priecestie je samozrejme technicky nezabezpečené... Visí to tam od začiatku októbra.

To vieš, ŽSR sú najbohatšie železnice na svete :D
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:23

KN.SK napísal:
StVO napísal:... Ja upozorním na rakúsku situáciu. Tam totiž, ak zelená bliká, tak žltá má potom význam červenej - nemožno na ňu ísť vôbec. Kto v takom prípade vojde do križovatky na žltú, riskuje finančnú ujmu. Síce sú rakúski policajti k cudzincom všeobecne zhovievavejší, keďže je to špecifikum, ale nedá sa na to spoliehať. A ak má niekto bratislavskú značku a vyvedie to v Hainburgu, nebudú to brať tak, že o tom nevedel.
Takže by im, v Rakúsku, stačili dve "svetlá", zelené a jantárové. A červenú majú pre inozemcov. Zicher je zicher.
Vďaka, niečo som už také počul, ale nebol som si istý tými ústnymi informáciami. 1552

Lenže pokiaľ na križovatke nie je blikajúca zelená, tak platí všetko rovnako ako v iných krajinách. No proste Rakúsko.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:28

asdf napísal:
Hank napísal:Uryvok z hol. spravy o bezpecnosti na priecestiach (2018) - WILO je priecestie s blikajucim cervenym svetlom a blikajucim bielym svetlom, bez zavor:
In addition, WILOs differ significantly from the usual traffic lights in road traffic; instead of the continuously illuminated red or green light, a WILO has a flashing red or white light. This increases the probability of road users not consciously noticing the warning signs for a WILO, or not understanding, and entering the level crossing while a train is approaching.

Nehnevaj sa na mňa, ale toto je priam učebnicové vytrhnutie z kontextu. Keby si to sem dal celé, tak by tam bolo, že oni to "WILO" porovnávajú s "AKI". A "AKI" nie je nič iné, ako ten istý výstražník, aký sa používa u nás, akurát je otočený o 180° (biele svetlo je hore). A ako riešenie tam evidentne neponúkajú CSS, ale závory. A s takým riešením určite súhlasím. Porovnávanie kvality správ je týmpádom hádam bezpredmetné.

AKI už v Holandsku nenájdeš, nanajvýš na muzeálnych tratiach - a pokiaľ si dobre spomínam, tak biele svetlo na nich už dlhšie predtým nepoužívali, prinajmenšom teda nie v Limburgu, inde neviem. To porovnanie týkajúce sa WILO je výslovne o blikajúcom svetle, konkrétne ide o porovnanie s ALI, teda s návestidlom červená+žltá. Treba dodať, že oba tieto systémy považujú Holanďania za menej bezpečné najmä kvôli chýbajúcim závorám (čo je logické), ale WILO dupľovane preto, že neobsahuje opakovacie návestidlá (čo je slovenský štandard, všakže) a práve kvôli tomu nešťastnému blikaniu. Snažia sa preto tieto priecestia postupne buď upgradnúť na niečo iné alebo zlikvidovať.

ALI a HALI majú zdvojené návestidlá aj zvoniec (na pravom návestidle), vyrába ich mimochodom už spomínaná firma Scheidt & Bachmann. HAVIO sú z hľadiska vodiča rovnaké, aj keď ide o technicky úplne iný systém, vyrába ich VRS Railway System. To sú tiež jediné dva systémy, ktoré sa aktuálne používajú v Holandsku na technicky zabezpečených priecestiach bez závor - teda kmitajúca červená je prípustná len so závorami. Okrem toho sa aj niektoré priecestia so závorami tiež dopĺňajú návestidlami červená+žltá popri kmitajúcej červenej, napr. tu, ale nie je to extra častá prax:

https://www.google.sk/maps/@51.5890614, ... 312!8i6656

A môžeš 3x hádať, ako sú zapojené ;)

Samozrejme, proti závorám ani slovo, pričom ak ide o plné závory, tak ani tá svetelná výstraha až tak nevyhnutne byť nemusí. A povedzme si na rovinu, že keď už niekde postavím celú tú parádu, tak pridať tam ešte závory už nie sú až také neprekonateľné náklady, ale zase, kde je naozaj slabá premávka, tak sa to ťažko "socioekonomicky" zdôvodňuje.

asdf napísal:Ešte raz, nepovažujem to za neriešiteľný problém. Ani za obtiažne rieišteľný problém. Len konštatujem, že to bude stáť peniaze. A na železnici na Slovensku vidím teda fúru vecí, ktoré by sa mali riešiť prioritnejšie

<irony mode on> Tak firma, ktorá môže každý rok platiť milióny eur za údržbu informačných systémov či dátových centier, ktoré vlastne zas tak moc ani nepoužíva, má zaiste dosť peňazí aj na iné veci. <irony mode off> :wink:
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:30

asdf napísal:Tam nakluše situačná komisia a bude sa dumať, ako namontovať ten kríž na klasický výstražník. Či zvislo alebo vodorovne.

A keby bol na jednej strane tak a na druhej naopak, prekvapilo by Ťa to? :D

Vlastne toto tam "skúšajú". Lebo inak sa zjavne nedá.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:33

ondrejko_t napísal:mozno to bude pred svetlami, aby to bolo lepsie vidiet :D :D

Sa smeješ, ale v tejto republike je všetko možné. V Karlovke cítili potrebu označiť svetelne riadený priechod pre chodcov prenosnou značkou až tak dôrazne, že v určitom úseku krátko pred tým priechodom zakrýva výhľad na návestidlo.. :roll:
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:45

sendvo napísal:tiez som sa nad tym parkrat zamyslal preco toto priecestie nedemontovali. dalsie priecestie o kusok dalej uplne zrusili.

Tak tam keď ako chodec vidíš vlak na obzore, tak si stihneš ešte uvariť a vypiť kávičku, kým dorazí :D
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 27. Feb 2021 01:57

Peter_CA napísal:Pražcová sústava sa vracia. Ale je to k niečomu, keď nie je vo vyhláške?

Môžeš ju používať pre dráhové vozidlá, na to ju nepotrebuješ mať vo vyhláške. No, prakticky vzaté, len pre električky.

Každopádne, dožadovali sa toho projektanti, ktorých vcelku namosúrilo, že z vyhlášky nakoniec pražcová sústava vypadla a ešte viac im vybil poistky signál Čakaj v guličkovej sústave, ktorý tam naopak na poslednú chvíľu pribudol...

Peter_CA napísal:
Názov organizácie: ODP P PZ
Text pripomienky: celý návrh je nekompletný v priamom rozpore s ostatnými TP.
Navrhovaná zmena: nanovo prepracovať
Zdôvodnenie neprijatia: Ak je niekde rozpor, tak preto, že iné TP sú v rozpore s novou legislatívou. Je potrebné aktualizovať rozporné TP a nie zosúlaďovať VL 6.4 s predpismi, ktoré sú v rozpore s vyhláškou. Návrh VL 6.4 je v zmysle zadania

Tak toto je bomba. Odbor dopravnej polície policajného prezídia sa dožaduje predpracovania VL tak, aby odporovali platnej legislatíve. :lol:

Zrejme niekoho s hodnosťou pplk inšpiroval zákon 171/1993 Z.z. o Policajnom zbore § 1 ods. 3:

Policajný zbor sa vo svojej činnosti riadi ústavou, ústavnými zákonmi, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná.

A len tak na okraj... Ten istý zákon hovorí, že:

§ 2 Úlohy Policajného zboru
(1) Policajný zbor plní tieto úlohy:
...
j) dohliada na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a spolupôsobí pri jej riadení,

Iné zákony sú s týmto dosť v rozpore, o aplikačnej praxi nehovoriac.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.