devil napísal:Pri tých starých intenzitach sa poďakujte Janovi1
S intenzitami 1995 mam pramalo spolocne, ani som nenavrhoval metodiku, ani som sa nezucastnil scitania a len sa snazim co najviac pouzivat to co je/bolo na internete, ale zaroven nezabudat na "sedliacky rozum" zvlast pokial je informacii viac.
1995 bola slovenska ekonomika na tom velmi zle, export bol odstrihnuty, zbrojarska vyroba zastavena, motorizacia vyrazne nizsia nez je dnes.
nevo83 napísal:cize ak Cadci pomoze tento usek tak cert to ber.
Snad nikto nepochybuje o tom, ze keby sa namiesto D3 Strazov-Brodno a D3 Svrcinovec-Skalite postavili D3 Brodno-KM a D3 Cadca-Svrcinovec, tak na Kysuciach zapchy nie su a ceny/odhady hovoria o tom, ze by to bolo za velmi podobnu cenu, lenze takto to vyzera, ze kolko penazi sa minulo na D3, preco chcu dalsie peniaze? Asi preto, ze sa neriesili najvaznejsie dopravne problemy.
nevo83 napísal:Uprimne ak by aj ZA kraj bol ,,nedostavany,, dlho tak si myslim ze kazdy z nas by privrel oci nad mensim preplatenim zakazky ale hlavne by im to pomohlo.
Peniaze na dialnice do ZA kraja sa tu preberaju odkedy existuje toto forum, ale co z D/RC sa dokoncilo za poslednych 30 rokov z toho co kraj naozaj pali? 18 km na zapadnej D1 a D3 po ZA, lacnych 16,4 km D1 DS-Tu a 5 km polprofil D3 Oscadnica-Cadca, kde je trvale 60 km/h a zapchy do CA kazdy pracovny den.
devil napísal:nevrav, mozno mi uniklo co vsetko si spocital, ved kludne daj odkaz...len ci zohladnil vsetko...
Sam dobre vies ako MD/NDS/SSC taja udaje, takze nieco presne spocitat je tazke, tiez som Ti nevyhadzoval na oci kazdy usek z Tvojho zoznamu cien usekov, ked sa cena zhruba podobala. Totiz aj NDS ma v tom bordel, ze sami castokrat daju zle cislo.
devil napísal:Presov-investicia pre vychod sa musela znova a znova prepocitat cez HzP kym CA sa nemusela....nikoho nezaujimalo ze vychod-nevychod. dalsi argument mas vyvrateny.
Kazdy sudny clovek ked vidi co sa deje v CA kazdy pracovny den, tak uzna, ze to je treba urgentne riesit, to vsak nie je Tvoj pripad. A mohlo sa to riesit lacnejsie, ale uradnici to neboli schopni zabezpecit. Daj si do hodnotenia 30-60 minutove zdrzanie pre tisice vozidiel denne a porovnaj to s inymi "dolezitymi" usekmi na R2.
metelesku.blesku napísal:Čadca - jedno z mnohých rozhodnutí maďara ... Prečo nesúťažil nanovo vie len on.
Bol v ministerskom kresle kratko a tak to odklepol. Ako som pisal(bolo by dobre najst to video), povedal nieco taketo: "Co som s tym mal urobit, ked to bolo vysutazene, tak som to podpisal." Keby to zrusil, bol by sud, ktory by zrejme rozhodol, ze to zrusil protizakonne ako rozhodol sud v pripade Vazny vs. D3 Strazov - Brodno v prospech Skanska, len Skanska velkoryso nepozadovala nahradu skody. A keby bol zakazal podpisat Cadcu, tak sa urcite nestavia doteraz, vyhovaral by sa, ze bezi sudny spor a on s tym nemoze nic robit, co by mnohi s obrovskou radostou prijali, podla hesla: Cim horsie, tym lepsie.
metelesku.blesku napísal:A na východe je nepodstatné, že je to predražené.
Ked som upozornoval na to, ze krizovatka Presov,zapad je nezmyselne predrazena dlzkou samostatnych vetiev, tak ma sokoval nazor (volna citacia), ze preco setrit, aj tak by sa to nepouzilo na vychode!
A podobne dalsie nazory, ze na vychode sa nic nestavia, aj ked mnohi neakceptuju, ze dialnica za LM uz je predovsetkym pre vychod, tak aj od zapadnej hranice PO kraja po PO sa u niektorych absolutne nerata, ako keby tam dialnica ani neexistovala, alebo bola zadarmo.
metelesku.blesku napísal: predraženému úseku na R2 od Kriváňa
Nie je zasadne predrazeny, treba brat do uvahy, ze teren nie je nekonecna rovina, aj ked niektori sa snazia o tom ostatnych do mrtva presviedcat.
devil napísal:ďakovať tiež a vlastne aj pri ZA že vyhodil talianov a netváril sa že však raz sa to dokončí....Keď tak pozerám samé úspechy...
Vyhodit firmu zo stavby nie je az taky problem. Ale treba povedat aj to "B", ukoncili to nevyhlasili tender ani 3/4 roka po tom, co sa dohodli na ukonceni stavebnych prac a zanechali naslapne miny v podobe nedoriesenych sporov ohladom platieb za prace, zaplatili doplatok 24,8 mil.E za nieco, co tam dufajme aj naozaj lezi (keby to bolo v istych oblastiach Sk, tak uz nelezi). A mal to urobit o 1-2 roky skor, pozri si prispevky na fore, ked sa vedelo, ze to nie su schopni stavat v termine. Dalsia naslapna mina su prezentovane kriteria tendra.
Takze mu treba dakovat za to, ze to urobil neskoro, zle a nehrozi, ze by sa coskoro v stavbe pokracovalo?
Chapem, ze pre teba je to uspech.
DrX napísal:To aka je priemerna hustota obyvatelov je nerelevantne.
Jedine v pripade, ze D/RC nema za ciel obsluznost uzemia. Ale nas pripad je aj obsluznost uzemia a teda hustota obyvatelov je releventny udaj. Cesta I/61 a cesta I/18 od Ladcov po MT v dlzke 70 km mala vysoku intenzitu aj bez dialnice uz v roku 2005.
Preco nie su podobne intenzity na 70 km useku od konca R2 (zapadne od ZV) smerom na vychod ako boli uz v roku 2005 na ceste I.triedy Ladce-MT? Pritom motorizacia odvtedy stupla a teda intenzity by mali byt este vyssie ako boli na I/61 a I/18 v roku 2005.
Vceliak napísal:Prečo sa potom maďarom a poľakom oplatí stavať via Carphatia v plnom profile a nám R4 nie?
Tam, kde stavaju v plnom profile maju na to intenzity alebo ocakavaju v kratkom case narast, pripadne analyza ukazala neefektivnost stavat polprofil. 80 km od nasich hranic zatial k slovenskym hraniciam plny profil nestavaju, uvidime o kolko sa oneskoria a Poliaci maju este skoro 40 km od Rzeszowa intenzity 11-18 tisic v/24h, kym u nas mame take intenzity len 15 km od PO, kde plny profil ma opodstatnenie. Takze ked to oni postavia po hranicu a u nas stupnu tie nizke intenzity, tak bude mat aj u nas opodstatnenie stavat plny profil, ale stavat plny profil, kde je intenzita 2.5-7.5 tisic nema zatial opodstatnenie.