Stránka 193 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2019 13:44
od devil
ziadne hodiace sa hrozienka ale suvisle useky E50, E58 (vtedy E571) a E75 o ktorych bola rec. a su dalsie cisla pre E77 a okolie BA a KE-PO. je vidiet ze ani nakladna doprava nebola porovnatelna so sucasnou (to snad nikoho neprekvapi). samozrejme ziadnych 5.000 kamionov cez CA ani pod strecnom. :lol:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 12:24
od DrX
Zakladny obrazok pre obhajovatelov megalomanie naokolo blizsie D1+D3:
https://drive.google.com/open?id=1cqKbA ... knzxIxIL7S
Pre lenivych hitparada najpredrazenejsich tunelarsky stavieb:
1. D3 Zilina Strazov - Brodno 59.5mil EUR/km
2. D1 PO Z-J - 45.3mil EUR/km
3. D3 Cadca Bukov - Svrcinovec 42.2

na druhom konci:
1. R2 obchvat Ziaru nH 4.5 mil EUR/km
2. R4 KE-Milhost 5.5 mil EUR/km
3. D1 Janovce-Jablonov 1.etapa 6.6mil EUR/km
(zdroj https://e.dennikn.sk/959223/otvorili-di ... -4-minuty/ )

V zasade nic neocakavane. Kazdy vie, ze D1 od ZA po PO je nezaplatitelna, a ze na juhu sa da stavat (a vacsinou aj stava) lacno. Ale zvlast pre tych drzych ZA+kysucanov, co tu do okola vypisuju, dobra pripomienka o tom, kolko ich Kysuce uz zozrali penazi.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 14:47
od Pacho
prosím Ťa drx, odpusťi si tie uštipačné poznámky typu "drzí kysučania", lebo to riadne prehánaš a na toto fórum to jednoducho neparí. Nie som z kysúc, ale z pacholandu, ale práve že na kysuciach sú veľmi pracovití šikovní a húževnatí ľudia, ktorím sa chce paracovať, a do takého prostredia radi prídu aj investori. Takže sa nediv, že investori o juh nemajú záujem a z toho titulu, aj infraštruktúra tam mešká.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 15:22
od devil
a ty si prosim odpust narazky na to ako su na juhu menej pracovity. na kysuciach zalozili ZVL komunisti a nie investor po neznej.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 15:55
od Pacho
Nechcem sa púštať zasa do sporu, ale kde som ja napísal, že na juhu sú menej pracovití?. Ale neodpustim si reagovať, na Tvoju poznámočka o ZVL a komunistov. Skús sa prosím Ťa zamyslieť, koľko firiem založených komunistami, po revolúcii prežilo, a koľko nie a tiež si skús pozrieť geografické rozloženie firiem, ktoré neprežili, a potom píš hlúposti. Pozri sa v Taliansku postavili dialnice až na juh, a vôbec to neprinieslo väčší rozvoj, ale to neznamená, že by títo ľudia tam boli lenivejší, ale proste majú iní životní štýl, a k tomu nie su nutné dialnice. Obdobna situácia je v španielsku.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 17:07
od Jano1
DrX napísal:1. D3 Zilina Strazov - Brodno 59.5mil EUR/km

Ved nikto nepochybuje, ze sa to stavalo iba preto, aby si mohol dookola vykrikovat, ake je to nevyhodne a drahe.

A samozrejme aj to, ze to Vazny, kandidat na primatora BB, protizakonne zrusil tender pred podpisom zmluvy, ked bol na pozicii ministra dopravy, ked by to vyslo za prijatelnejsich 35 mil.E/km.
"„Výstavba úseku D3 Strážov – Brodno bola prvýkrát vysúťažená už v roku 2010. NDS mala vtedy na stole výbornú ponuku spoľahlivej stavebnej firmy (Skanska) s cenou 149 miliónov eur, "
https://e.dennikn.sk/959223/otvorili-dialnicu-pri-ziline-skrati-cestu-na-sever-o-4-minuty/

DrX napísal:1. R2 obchvat Ziaru nH 4.5 mil EUR/km
2. R4 KE-Milhost 5.5 mil EUR/km
3. D1 Janovce-Jablonov 1.etapa 6.6mil EUR/km


A zase ceresnicky z kolaca?
R3 Horna Stubna obchvat 4,321 km, 20 mil.E 4.63 mil.E/km
Alebo ak R3 nie, tak necela stvrtina v plnom profile, resp. iba 900 m kde to su pouzitelne 4 pruhy, sa rata ako kompletny plny profil?



Najmenej vytazene useky D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
R3 Trstena obchvat 3219 a 2515
R4 KE-Milhost 3272
R2 ZH obchvat 3444
R4 Svidnik obchvat 3567
R2 Tornala (vych.cast) 4007

Najviac vytazene polprofily D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
D3 Oscadnica - CA 15053
D1 Branisko 10359
R3 Oravsky Podzamok - Horna Lehota 6106
R2 Tornala (zap.cast) 5256
R6 5211

Najmenej vytazene useky - plne profily D/RC podla scitania 2015 [v/24h]:
R4 KE-Milhost 3272
potom dllllllho nic a potom usek s intenzitou necelych 10 tisic v/24h v PO kraji

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 17:31
od devil
Nechcem sa púštať zasa do sporu, ale kde som ja napísal, že na juhu sú menej pracovití?.
narazal si na to a dost jasne. investori maju o juh velky zaujem priblizne potial pokial je dialnica alebo aspon ake take napojenie. to je ciara LV/Sahy/ZV/DT. tam maju iny zivotny styl....no daj aky ??

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 18:58
od Pacho
Pozri sa devil, tie akože naražky a životný štýl skôr smerovali k našim neprispôsobivým , čo sám uznáš je ich tam dosť. Nebudem radšej túto tému rozvíjať. Mám tiež dosť obchodných partnerov na juhu, a nemám s tým žiaden problém, ale tí sa mi vedia občas vysťažovať. Jedna vec by ma fakt zaujímala, čo mi stále vŕta v hlave. Prosím Ťa neber to osobne, alebo ako útok na juh, skôr by ma zaujímal Tvoj názor, čo sa týka bývalých soc podnikov. Niektoré sa uchytili, sprivatizovali, reštruktuliozavali , niektore úspešne, niektore menej úspešne, niektore zanikli. Keď si dobre spomínam napr VSS košice doviedol do krachu ficov brat pri stavbe letiska BA. čo viem, tak v Gemerskej hôrke podnik funguje ďalej. Tornala dosť prežívala, ČSAO lučenec tiež neprežila. Cukrovar RS, tam zasa bol tvrdý diktát EU, Prakovce tam bol problém špeciálna výroba, Hriňová?. Detva v celku prežíva. Dosť mi to vrta v hlave a mám taký pocit že predsa na juhu je viac podnikov, čo to "neprežilia nerozumiem prečo je to tak?. nemyslím si že by to bolo len dialnicou?. Fakt nechcem týmto zasa rozprudiť neake fake, ale zaujímal by ma napr . Tvoj názor?:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 20:49
od devil
Na gemeri je ich dosť tak ako na spisi. Ináč ťažko to rýchlo zhrnúť. Rs potravinárstvo cukrovar pivovar mlyn sladovna konzervaren masovyroba. To jediné funguje. Pivovar zatvoril tuším heineken. Poltar a okolie sklárne. Roznava bane, krtis tiež. A vela družstiev. Podpora agrosektora najnižšia vo v4. ...To že padli bane sa netreba čudovať ale to zruinovane potravinárstvo je hanba. Radšej si všetko dovezieme...
Ale sú aj fungujúce fabriky okrem g.h. aj tornale drevo výroba smaltovna magnezitka jelsava tusim
Ale ako som písal tam kde sú cesty prisiel automotive. Aj v malom meste ako sahy.Tu ide o to že R2 posunie túto oblasť ďalej najmä LC a Rs.
A ešte som zabudol na železnicu. Tá bola nerozvinuta od Zv . V PP je vagonka, vo vrutkach Zos. Iste zijú aj zo štátnych objednávok. A robí tam dosť ľudí.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 21:02
od Pacho
vdaka za odpove, Presne tak by som si to predstavoval, ze juh, by mal sa venovať agropodnikaniu, viac menej je k tomu predurčený. Lenže agrodotácie sa končia všade inde len nie v agropriemysle. Niekedy som bežne chodil na paradajky a papriky na juh. Bohu žial prišlo "Tesco", so svojou politikou, a zničila to. Teraz mám pocit, že sa trochu začína zviechať. Fakt neviem pochopiť čím to je. Veď koniec koncov, aj tý naší neprispôsobiví, keď sa správne podchytia vedia produkovať, resp postarať sa sami o seba. ale to sme už úplne mimo.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 22:08
od Mawerick81
Jedna otazka,, devil pisal, ze v Kysuci sa ZVL zalozila za sociku,, OK,, a kedy sa zalozila INA (terajsi Schaeffler)? CIm to asi bude,... Mohli to predsa zalozit v Ziline,, alebo kdekolvek..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 08:56
od devil
pointa bola ze "tradicu" zacali budovat za komunistov na zelenej luke prave preto aby v chudobnom regione bola praca. co je samozrejme chvalihodne len nemalo by sa na to zabudat. a hadam sa nebudeme hadat o tom ze sever bol chudobny region aj v ramci I. republiky, dokonca R-U.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 15:23
od milan_KM
Samozrejme, že bol. Akurát na sever prišli investori aj bez diaľnice a na juhu zdochol pes. Kde sú sľubovaní investori na pohroní, či Lučenci keď je D bližšie ako pri Žiline kolo roku 2000?!

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 16:10
od devil
myslis investicie ked investor kupil komplet jestvujuci zavod so vsetkym ako celulozka v RK alebo chemia PP ? alebo nove investicie...

https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=2

tu mas mapku automotive je z clanku 2013 okolo R1 plno fabrik uz vtedy. na severe vsetko koncentrovane okolo ZA, dalej nic. pozri sa ake cisla ma NR kraj t.j. este pred jaguarom a skus si domysliet ako by vyzeral ZA kraj bez KIE a Mobisu....kde su ti investori na severe bez dialnice :?: :?:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 16:19
od DrX
Odkaz pre *** buranov: "Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov. Pre nedokončenú diaľnicu prišiel východ Slovenska o automobilový závod BMW, ktorý nakoniec skončil v susednom Maďarsku. Slovensko mohlo mať pritom tiež vybudovanú cestnú sieť, ak by z výberu mýta profitoval štát a nie súkromná spoločnosť SkyToll."
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... v-dialnic/
Hlavne, ze vUD dalej kresli vsetko do Ziliny...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 17:57
od Jano1
devil napísal:skus si domysliet ako by vyzeral ZA kraj bez KIE a Mobisu....kde su ti investori na severe bez dialnice


Zavratnych 5% zamestnancov v ZA kraji pre automobilovy priemysel. :lol:

Zarucene vsetci pracuju iba pre KIA a Mobis. :lol:

DrX napísal:Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov.
:lol: :lol: :lol:

Co na vychode nemate cestnu siet?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 18:23
od devil
smejes sa nechcem povedat na com....pocet zamestnanych na SK je asi 2,5 mil. ZA kraj je cca. okolo 330 tis. zamestnancov. z toho 5,2 percent je asi 17 tisic zamestnancov. sucasna asi 4% nezamestnanost znamena 13,6 tisic nezamestnanych. cize teoreticky by sa nezamestnanost bez automotive zdvihla na vyse dvojnasok co je uroven vychodneho slovenska. prakticky by si mnohi nasli pracu inde alebo by odisli do BA, TT a pod, ci do zahranicia. ale tie 4% by nedali... ....

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 20:01
od Pacho
DrX napísal:Odkaz pre *** buranov: "Vybudovaná cestná sieť je jedinou šancou na príchod veľkých súkromných firiem do menej rozvinutých regiónov. Pre nedokončenú diaľnicu prišiel východ Slovenska o automobilový závod BMW, ktorý nakoniec skončil v susednom Maďarsku. Slovensko mohlo mať pritom tiež vybudovanú cestnú sieť, ak by z výberu mýta profitoval štát a nie súkromná spoločnosť SkyToll."
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... v-dialnic/
Hlavne, ze vUD dalej kresli vsetko do Ziliny...


panebože, prosím Ťa skús sa zamyslieť, a vysvetli mi, prečo napr ten Tvoj nenávidený VUD, alebo Vysoká škola dopravná, ústav dopravného súdnicta..... nevznikla napr v Rožnave?. Keď mi na toto rozumne odpovieš tak si kráľ. Ináč podotknem, že všetký tieto inštitúcie v ZA vznikli ešte za ČSSR.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 21:05
od devil
Nevznikla v ziline, vznikla v prahe presunutá bola v 1960, za komunistov. v roznava netreba. V KE vznikla uni v 1657.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 21:50
od jolu
DrX nemá v sebe trocha sebareflexie že môže svojimi hláškami urážať časť obyvateľov SLOVENSKA?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 23:14
od Mawerick81
Prenho je sever slovenska skodna,, uz davno to hovorim..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 10:05
od Yoggy52
DrX je madar hlavne :roll:

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 10:49
od KN.SK
AD: Juh a "zaniknuté" podniky po 1989...
SLK (Slovenské lodenice Komárno) zanikli po roku 2011, v r. 2012 i za účinnej tunelárskej činnosti istého O. V., tohočasu "sponzora" istej politickej grupy. I s nastrčenou zahraničnou bábkou, t.j. tzv. generálnym riaditeľom, ktorého jedinou kvalifikáciou bolo, že bol nejaký rok v USMC. Kam sa ten mariňák dostal, tam to spustlo. "On", "oni" nebudú stavať pre Rusov.
Mohli sa na našich dolniakoch i bez diaľnice pokojne i ďalej stavať lode, z RF bolo veľa objednávok na nové lode pre obnovu zostarnutej riečno-morskej flotily, nielen na opravu. Nemeckí rejdári mali (vtedy) problémy s prefinancovaním, za ktoré si i sami z časti mohli. Jeden ruský investor kúpil pri Ostsee, po zjednotení zatvorené, lodenice v Nemecku, tie na území bývalej NDR, a stavia... A našinec len utrel suchú hubu, a šiel za prácou do okolitého sveta. :(
1204

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 13:45
od devil
ja viem iny pripad fabriku kupil zahranicny investor a ako konkurenciu ineho zavodu fabriku zatvoril. papierne sturovo.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 14:31
od milan_KM
Toto je tiež téma, ktorá sa tu preberala x krát. Faktom je, že v ZA kraji investori prišli bez D a reálne ostali aj keď D stále chýba a zápchy ohrozujú výrobu (zápchy na Kysuciach, Strečne a RK).
Teraz máme situáciu, že pri Lučenci sa stavia D zvyšok je relatívne kvalitná cesta 1. triedz BEZ kolón a po investrovi ani chýru ani slychu.