Moderátor: Moderátori
milan_KM napísal:Toto je tiež téma, ktorá sa tu preberala x krát. Faktom je, že v ZA kraji investori prišli bez D a reálne ostali aj keď D stále chýba a zápchy ohrozujú výrobu (zápchy na Kysuciach, Strečne a RK).
Teraz máme situáciu, že pri Lučenci sa stavia D zvyšok je relatívne kvalitná cesta 1. triedz BEZ kolón a po investrovi ani chýru ani slychu.
Jonathan napísal:A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.
https://sk.volkswagen.sk/sk/podnik/zavody.html
A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.
devil napísal:cize teoreticky by sa nezamestnanost bez automotive zdvihla na vyse dvojnasok co je uroven vychodneho slovenska. prakticky by si mnohi nasli pracu inde alebo by odisli do BA, TT a pod, ci do zahranicia. ale tie 4% by nedali... ....
DrX napísal:Faktom je, ze v ZA kraji vlada hlasala dialnice ako svoju prvu prioritu uz od roku 1993. A fakt je, ze od suvislej dialnice na BA a Europu je tam kazdy bod vzdialeny do 40km.
DrX napísal: tak z Martina si prakticky po suvislej dialnici (+25km pohodovej jednotky)
DrX napísal:obsluznost Martina a Rimavskej Soboty ... z Martina ... za 2.5hod v BA
devil napísal:A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.
J. Uhrík uviedol, že vláda pomohla automobilke vecne aj finančne "V Martine sa po prvýkrát objavilo to, čo chce vláda realizovať prostredníctvom industriálnych parkov. Vytvoril sa miestny manažment, zrýchlilo sa stavebné konanie, nasledovala rýchla výstavba haly," vykreslil vecnú pomoc vlády J. Uhrík. Za finančnú pomoc označil fakt, že projekčná firma Auto Martin, a.s., Martin, ovládaná štátom, "za rozumnú cenu" predala rozostavanú halu Volkswagenu Slovakia. Jej cenu pritom vedenie firmy ani predstavitelia štátnej správy nechceli zverejniť.
takze zase zasiahol stat aby pomohol vyvolenemu regionu. takto to castokrat funguje aj zapadnej europe a teda nie je na tom nic zle. len sa netreba tvarit ze to investor ide sam od seba. tolko k tomuto konkretnemu pripadu.
Ja som o tom písal (*1), uf, ale som sa na hľadal, tak dávno to už bolo . No to je také malé nič oproti zložitému technicko-technologickému "organizmu" ako je loď. Nezľahčujem tvorbu mostných dielov, ale loď je omnoho rádov náročnejšia pri stavbe, pri projektovaní je tiež o niečo náročnejšia.Jano1 napísal:...
SLK (Slovenské lodenice Komárno), tych je velka skoda. Mne sa zdalo, ze niekto tu pisal, robili ocelove konstrukcie pre mosty na D3, ci si to zle pamatam?
...
To je len domnienka. Je mnozstvo inych neautomobilovych strojarskych profesii, okrem toho mnozstvo nestrojarskych profesii, v ktorych by sa ludia zamestnali. Moj nazor je, ze vacsine ludi co su evidovani na uradoch prace sa pracovat nechce. Ano, cast su aj taki, co ich musis niekam posadit ci postavit, ukazat toto robte a robia a ked nie je taka moznost pre takych vsetkych, tak su nezamestnani.
Je mi jasne, ze budes 10 rokov vykrikovat, ze LC nema napojenie "na Europu", lebo nie je postaveny ZV. RS bude mat "do Europy" zhruba 40 km mimo RC uz po dostavani Krivan - Lovinobana, teda pravdepodobne o 3-4 roky.
Z MT je to 35 km na suvislu dialnicu, LC to ma mimo RC 39 km, no zavratny rozdiel. Pritom MT ma na trase Strecno a ZA s castymi zapchami a vysokou intenzitou dopravy, LC na trase nic podobne nehrozi.
vo ZV maju velkeho investora, investori prichadzaju aj do DT. cely BB kraj postupne isiel s nezamestnanostou dole. "rozhranie" je prave na konci R2 vid cisla DT vs RS. takze tahat R2 k LC je najlepsi mozny napad.Cize 75 km bez dialnice nebol problem pre investora. Tak preco davno nie je velky investor v ZC,ZV,DT,BB, ci dokonca LC, kde to je len 39 km mimo RC, a 22 km z toho zrejme bude o 3-4 roky. ZH ma velkeho investora, ktory stale vypytuje a dostava obrovske dotacie/stimuly/ulavy.
tak ako nemenovany investor v RK. presne to iste je na severe, novy investori fakticky koncia pri MT, celulozka, vagonka alebo chemia nie su investicie na zelenej luke.ZH ma velkeho investora, ktory stale vypytuje a dostava obrovske dotacie/stimuly/ulavy.
mne sa to tiez z casu na cas objavuje. uz som to riesil aj s adminom ale stale neviem co to je.Btw. vysvetlíte mi niekto prečo je domáca IP adresa na čiernej listine a nemožem teda reagovať na príspevky?
devil napísal:iste ale snad nebudeme verit tomu ze tie tisice pracovnych miest v automotive vyrazne neovplyvnuju (ne)zamestnanost. ta mapka vselico vysvetluje. v ZA kraji je vyse 2x tolko pracovnikov v automotive ako v BB kraji to zhruba vysvetluje rozdiel v nezamestnanosti.
devil napísal:to skor pocuvame ako nebola ZA napojena v 2007-2008 lebo chybalo 10 km povazska bystrica. faktom je ze piatkove kolony boli vyrazne medializovane ale to nebol bezny stav cez den. faktom je ze ZA mala dialnicu a tym padom MT bol v jej blizkosti
devil napísal:faktom je ze ZA mala dialnicu a tym padom MT bol v jej blizkosti
devil napísal: dialnica neprinasa okamzity ekonomicky efekt.
devil napísal:cely BB kraj postupne isiel s nezamestnanostou dole. "rozhranie" je prave na konci R2 vid cisla DT vs RS. takze tahat R2 k LC je najlepsi mozny napad.
Preco asi uz v roku 2007 urgentne instalovali inteligentny dopravny system za 100 mil.Sk, zeby tam boli kolony uz v roku 2007, este pred otvorenim usekov pred ZA?
isteze, to som aj napisal. nebolo by to o 5 % viac, ale mozno o 2-3 % viac. ale urcite viac ako sucasnych 4 %.Ovplyvnuju, ale to neznamena, ze by bolo o 5% viac nezamestnanych. RC do BB je kompletna vyse 8 rokov, ale vyznamne vysledky, co sa tyka investorov, nie su. Suvisla RC od zapadu v BB kraji ide cez 4 okresy, v ZA kraji len cez 2. Pritom napojenie DT je prerusene len cca 10 km medzerou, ktora je aj v spicke prejazdna bez vyznamneho zdrzania, na rozdiel od KM.
zrejme preto lebo z oravy ludia historicky odchadzali za pracou a su ochotni odchadzat dodnes viac ako na juhu. to plati aj pre ine regiony na severe.Preco DK,TS,NO su na tom lepsie ako RS? Ma DK lepsiu dostupnost na suvislu dialnicu? DK,TS,NO nezamestnanost 3.3-4.5%, RS 15.4%, aj LC 8.6%. Ides mi samozrejme tvrdit, ze TS, NO ma lepsiu dostupnost na suvislu D/RC ako LC,RS.
devil napísal:medzi NR a ZH chybalo asi 60-70 km RC
devil napísal:55 km aj 45 km su aj tak daleko viac ako 10 km.
devil napísal:semafor v povazskej bol identicky problem ako KO v NR a l.vieske. a stale sa bavime aj o dalsich desiatkach km nedokoncenej R1 v case ked po ZA chybala uz len povazska.
podla mna normalne je necestovat za pracou. praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. npr. pre toto:
https://emerging-europe.com/news/new-st ... tastrophe/
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.