Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 18. Dec 2019 14:32

Btw. vysvetlíte mi niekto prečo je domáca IP adresa na čiernej listine a nemožem teda reagovať na príspevky?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Dec 2019 14:54

milan_KM napísal:Toto je tiež téma, ktorá sa tu preberala x krát. Faktom je, že v ZA kraji investori prišli bez D a reálne ostali aj keď D stále chýba a zápchy ohrozujú výrobu (zápchy na Kysuciach, Strečne a RK).
Teraz máme situáciu, že pri Lučenci sa stavia D zvyšok je relatívne kvalitná cesta 1. triedz BEZ kolón a po investrovi ani chýru ani slychu.


Faktom je, ze v ZA kraji vlada hlasala dialnice ako svoju prvu prioritu uz od roku 1993. A fakt je, ze od suvislej dialnice na BA a Europu je tam kazdy bod vzdialeny do 40km. A fakt je, ze hlavny investor, KIA, prisiel len kvoli slubu dialnice, kvoli ktorej sa islo cele SK po...t, len aby tam bola. A fakt je aj to, ze tak ako sa dialnica k Lucencu blizi, tak sa znizuje v LC nezamestnanost. Lebo, aj ak nepride velky investor, tak pridu mali, a zlepsi sa moznost dochadzat. A tu je uz vidiet kontrast medzi Detvou/Lucencom a RS, RV, RA, ktore maju sance na dobre dopravne napojenie mizive, pokial sa nepohne s R2. Nastastie ale, teraz sa s nou hybe.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jonathan » 18. Dec 2019 14:59

A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.

https://sk.volkswagen.sk/sk/podnik/zavody.html
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 643
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 18. Dec 2019 14:59

Nechceli kúpiť podnik, chceli len lode.
Ako si spomenul, tak dopadol napríklad i "sprivatizovaný" Juhocukor Dunajská Streda.
Ten sa premenoval na Eastern Sugar Slovensko, a. s., Dunajská Streda vo februári 2002 (predstaviteľom Juhocukor, a. s., Dunajská Streda to bolo oznámené 14. februára t. r.).
Názov bol odvodený od mena majoritného akcionára Eastern Sugar. Táto anglicko-francúzska spoločnosť vlastnila vtedy 93,75 % akcií cukrovaru (Skupinu Eastern Sugar v súčasnosti ovládajú rovnaným dielom anglická spoločnosť Tate&Lyle a francúzska Saint Luis Sucré.). *
Potom odkúpili i zvyšných 6,25 %. A bola riadená z Budapešti... **
Cukrovar Dunajská Streda varil v rokoch 1970 – 2007... ***
1207
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Dec 2019 15:09

Jonathan napísal:A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.

https://sk.volkswagen.sk/sk/podnik/zavody.html


Dufam, ze nechces porovnavat dialnicnu a zeleznicnu obsluznost Martina a Rimavskej Soboty. Ked chces, tak z Martina si prakticky po suvislej dialnici (+25km pohodovej jednotky) za 2.5hod v BA. A to uz nespominam, ze je aj na hlavnej zeleznicnej trati a do BA ma kazdu hodinu rychlik. A presne ako som napisal, od 1995 mali jasny vladny prislub, ze D1 sa k nim bude tahat, a ze to je vladna priorita. K R2 mali vsetky vlady s vynimkou tej aktualnej a Dzurindovej opacne postoje, a este ani teraz nikto nevie ani priblizne tresnut datum dokoncenia (zatialco na D1 ho omielaju dookola).

Proste, ak by sa dnes stavalo BMW pri KE, netrebalo by ziadne socialne balicky ani nic. Okolo R2 by sa to len tak hemzilo takymi dodavatelmi, ako su teraz rozosiati okolo D1.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Dec 2019 16:20

A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.


J. Uhrík uviedol, že vláda pomohla automobilke vecne aj finančne "V Martine sa po prvýkrát objavilo to, čo chce vláda realizovať prostredníctvom industriálnych parkov. Vytvoril sa miestny manažment, zrýchlilo sa stavebné konanie, nasledovala rýchla výstavba haly," vykreslil vecnú pomoc vlády J. Uhrík. Za finančnú pomoc označil fakt, že projekčná firma Auto Martin, a.s., Martin, ovládaná štátom, "za rozumnú cenu" predala rozostavanú halu Volkswagenu Slovakia. Jej cenu pritom vedenie firmy ani predstavitelia štátnej správy nechceli zverejniť.
takze zase zasiahol stat aby pomohol vyvolenemu regionu. takto to castokrat funguje aj zapadnej europe a teda nie je na tom nic zle. len sa netreba tvarit ze to investor ide sam od seba. tolko k tomuto konkretnemu pripadu.

https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok- ... ednou.html

a skusme si pripomenut staru znamu story z tej doby
https://pis.sk/clanok/168/bmw_poslali_z ... ticiu.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 18. Dec 2019 16:26

Stale som nedostal odpoveď, prečo ale tomu nie je tak teraz pri Lučenci.
Rovnako by ma zaujimala ta cierna listina.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 18. Dec 2019 16:47

devil napísal:cize teoreticky by sa nezamestnanost bez automotive zdvihla na vyse dvojnasok co je uroven vychodneho slovenska. prakticky by si mnohi nasli pracu inde alebo by odisli do BA, TT a pod, ci do zahranicia. ale tie 4% by nedali... ....


To je len domnienka. Je mnozstvo inych neautomobilovych strojarskych profesii, okrem toho mnozstvo nestrojarskych profesii, v ktorych by sa ludia zamestnali. Moj nazor je, ze vacsine ludi co su evidovani na uradoch prace sa pracovat nechce. Ano, cast su aj taki, co ich musis niekam posadit ci postavit, ukazat toto robte a robia a ked nie je taka moznost pre takych vsetkych, tak su nezamestnani.

SLK (Slovenské lodenice Komárno), tych je velka skoda. Mne sa zdalo, ze niekto tu pisal, robili ocelove konstrukcie pre mosty na D3, ci si to zle pamatam?

DrX napísal:Faktom je, ze v ZA kraji vlada hlasala dialnice ako svoju prvu prioritu uz od roku 1993. A fakt je, ze od suvislej dialnice na BA a Europu je tam kazdy bod vzdialeny do 40km.

Jasne DK,NO,TS, RK, LM su do 40 km "od suvislej dialnice na BA a Europu" :lol: :lol: :lol:

Je mi jasne, ze budes 10 rokov vykrikovat, ze LC nema napojenie "na Europu", lebo nie je postaveny ZV. RS bude mat "do Europy" zhruba 40 km mimo RC uz po dostavani Krivan - Lovinobana, teda pravdepodobne o 3-4 roky.
Z MT je to 35 km na suvislu dialnicu, LC to ma mimo RC 39 km, no zavratny rozdiel. Pritom MT ma na trase Strecno a ZA s castymi zapchami a vysokou intenzitou dopravy, LC na trase nic podobne nehrozi.

DrX napísal: tak z Martina si prakticky po suvislej dialnici (+25km pohodovej jednotky)

:lol: :lol: :lol:
Matematika Ti robila vzdy problemy. Z MT je to na zatracovanu D3 takmer 35 km. Zapchy pod Strecnom a v ZA su pre teba spanielska dedina.

DrX napísal:obsluznost Martina a Rimavskej Soboty ... z Martina ... za 2.5hod v BA

MT-BA aktualne 237 km, 2h32m, priemerna rychlost 93,5 km/h
RS-BA 283 km, 3h, priemerna rychlost 94,3 km/h

Cize RS ma horsiu dostupnost lebo je o 46 km dalej, ale lepsiu cestu lebo ma vyssiu priemernu rychlost aktualne sa pohybujucich vozidiel na trase. Mali RS postavit o 50 km blizsie k BA, ked je to dolezite.

https://www.google.com/maps/dir/Bratislava/036+01+Martin/@48.6842094,17.4443934,9z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!1m5!1m1!1s0x4714f8d963294f8f:0x400f7d1c6971580!2m2!1d18.9190235!2d49.0616613!3e0
https://www.google.com/maps/dir/Bratislava/Rimavsk%C3%A1+Sobota/@48.4656366,17.9877237,9z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!1m5!1m1!1s0x473f8d2d68a0e299:0x400f7d1c6971fd0!2m2!1d20.0195452!2d48.3812295!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 18. Dec 2019 16:59

devil napísal:
A ako vysvetlis VW v Martine. Od roku 2000 a stale bez dialnice.


J. Uhrík uviedol, že vláda pomohla automobilke vecne aj finančne "V Martine sa po prvýkrát objavilo to, čo chce vláda realizovať prostredníctvom industriálnych parkov. Vytvoril sa miestny manažment, zrýchlilo sa stavebné konanie, nasledovala rýchla výstavba haly," vykreslil vecnú pomoc vlády J. Uhrík. Za finančnú pomoc označil fakt, že projekčná firma Auto Martin, a.s., Martin, ovládaná štátom, "za rozumnú cenu" predala rozostavanú halu Volkswagenu Slovakia. Jej cenu pritom vedenie firmy ani predstavitelia štátnej správy nechceli zverejniť.
takze zase zasiahol stat aby pomohol vyvolenemu regionu. takto to castokrat funguje aj zapadnej europe a teda nie je na tom nic zle. len sa netreba tvarit ze to investor ide sam od seba. tolko k tomuto konkretnemu pripadu.


Cize 75 km bez dialnice nebol problem pre investora. Tak preco davno nie je velky investor v ZC,ZV,DT,BB, ci dokonca LC, kde to je len 39 km mimo RC, a 22 km z toho zrejme bude o 3-4 roky. ZH ma velkeho investora, ktory stale vypytuje a dostava obrovske dotacie/stimuly/ulavy.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

*** Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 19. Dec 2019 12:07

Jano1 napísal:...
SLK (Slovenské lodenice Komárno), tych je velka skoda. Mne sa zdalo, ze niekto tu pisal, robili ocelove konstrukcie pre mosty na D3, ci si to zle pamatam?
...
Ja som o tom písal (*1), uf, ale som sa na hľadal, tak dávno to už bolo :|. No to je také malé nič oproti zložitému technicko-technologickému "organizmu" ako je loď. Nezľahčujem tvorbu mostných dielov, ale loď je omnoho rádov náročnejšia pri stavbe, pri projektovaní je tiež o niečo náročnejšia.
I na novom moste pri Komárne sa štipkou podieľala bývala dcéra SLK, SLK Stroje a mechanizmy (*2), ktorá v 2011/2012 zhltla matku, vtedy sa už volala SaM (Stroje a Mechanizmy). Teraz sa volajú moderne SAM - Shipbuilding and machinery. Pár desiatok pracovníkov oproti niekdajším asi 2 000 zamestnancom (keď sa robilo so staršími zariadeniami, strojmi a "kreslilo" bez počítačov, bolo nás i 5 000) vyrába: tlakové nádoby, výmenníky tepla, kolóny, parné a vákuové kotly, chladiace boxy, veľkokapacitné zásobníky, oceľové konštrukcie, stroje a strojové dielce, špeciálne potrubné komponenty. Žiadne lode, občas nejaký čln, hoci tu riadne zavádzajú. Teraz vraj chcú vyrobiť/vyrábať osobnú loď, ale s minimom projekčno-konštrukčných odborníkov. Na "lodi" je toľko rôznorodých systémov, a oni (manažment) si myslia, že jednu určitú sústavu zvládne jeden človek, apod. :roll:
1208
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Dec 2019 22:05

To je len domnienka. Je mnozstvo inych neautomobilovych strojarskych profesii, okrem toho mnozstvo nestrojarskych profesii, v ktorych by sa ludia zamestnali. Moj nazor je, ze vacsine ludi co su evidovani na uradoch prace sa pracovat nechce. Ano, cast su aj taki, co ich musis niekam posadit ci postavit, ukazat toto robte a robia a ked nie je taka moznost pre takych vsetkych, tak su nezamestnani.

iste ale snad nebudeme verit tomu ze tie tisice pracovnych miest v automotive vyrazne neovplyvnuju (ne)zamestnanost. ta mapka vselico vysvetluje. v ZA kraji je vyse 2x tolko pracovnikov v automotive ako v BB kraji to zhruba vysvetluje rozdiel v nezamestnanosti.

Je mi jasne, ze budes 10 rokov vykrikovat, ze LC nema napojenie "na Europu", lebo nie je postaveny ZV. RS bude mat "do Europy" zhruba 40 km mimo RC uz po dostavani Krivan - Lovinobana, teda pravdepodobne o 3-4 roky.
Z MT je to 35 km na suvislu dialnicu, LC to ma mimo RC 39 km, no zavratny rozdiel. Pritom MT ma na trase Strecno a ZA s castymi zapchami a vysokou intenzitou dopravy, LC na trase nic podobne nehrozi.

myslim ze nebude. to skor pocuvame ako nebola ZA napojena v 2007-2008 lebo chybalo 10 km povazska bystrica. faktom je ze piatkove kolony boli vyrazne medializovane ale to nebol bezny stav cez den. faktom je ze ZA mala dialnicu a tym padom MT bol v jej blizkosti v tom case ked na R1 chybali desiatky km NR-tek. nemce aj zarnovica-sasovske aj R2 zvolen-krivan. to ani ZV ju fakticky nemal nie ze lucenec. ten stav na R1-R2 ktory tu mame je 2011 resp. 2016-17. dialnica neprinasa okamzity ekonomicky efekt.

Cize 75 km bez dialnice nebol problem pre investora. Tak preco davno nie je velky investor v ZC,ZV,DT,BB, ci dokonca LC, kde to je len 39 km mimo RC, a 22 km z toho zrejme bude o 3-4 roky. ZH ma velkeho investora, ktory stale vypytuje a dostava obrovske dotacie/stimuly/ulavy.
vo ZV maju velkeho investora, investori prichadzaju aj do DT. cely BB kraj postupne isiel s nezamestnanostou dole. "rozhranie" je prave na konci R2 vid cisla DT vs RS. takze tahat R2 k LC je najlepsi mozny napad.

ZH ma velkeho investora, ktory stale vypytuje a dostava obrovske dotacie/stimuly/ulavy.
tak ako nemenovany investor v RK. presne to iste je na severe, novy investori fakticky koncia pri MT, celulozka, vagonka alebo chemia nie su investicie na zelenej luke.

Btw. vysvetlíte mi niekto prečo je domáca IP adresa na čiernej listine a nemožem teda reagovať na príspevky?
mne sa to tiez z casu na cas objavuje. uz som to riesil aj s adminom ale stale neviem co to je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 21. Dec 2019 00:28

iste ale snad nebudeme verit tomu ze tie tisice pracovnych miest v automotive vyrazne neovplyvnuju (ne)zamestnanost. ta mapka vselico vysvetluje. v ZA kraji je vyse 2x tolko pracovnikov v automotive ako v BB kraji to zhruba vysvetluje rozdiel v nezamestnanosti.

v toto s devilom plne súhlasim. Prv musí fungovať primárna sféra, a potom môže začať fungovať terciálna sféra, čiže služby. Jednoducho povedané, pokiaľ si ľudia nezarobia dosť penazí nebudú míňať na dovolenky, reštaurácie a ostatné služby.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 21. Dec 2019 10:21

No a na to, aby mohla fungovať primárna sféra, je potrebné primárne začať podporovať malé a stredné podniky, znížiť daňovo-odvodové zaťaženie a odbremeniť začínajúcich podnikateľov.
Sekundárne sa môžme baviť o tom, čo všetko ešte zariadi nová cesta.

Či príklad Španielska nie je dostatočný, že stavať bez rozmyslu všade nie je zrovna to pravé orechové?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Dec 2019 14:55

devil napísal:iste ale snad nebudeme verit tomu ze tie tisice pracovnych miest v automotive vyrazne neovplyvnuju (ne)zamestnanost. ta mapka vselico vysvetluje. v ZA kraji je vyse 2x tolko pracovnikov v automotive ako v BB kraji to zhruba vysvetluje rozdiel v nezamestnanosti.


Ovplyvnuju, ale to neznamena, ze by bolo o 5% viac nezamestnanych. RC do BB je kompletna vyse 8 rokov, ale vyznamne vysledky, co sa tyka investorov, nie su. Suvisla RC od zapadu v BB kraji ide cez 4 okresy, v ZA kraji len cez 2. Pritom napojenie DT je prerusene len cca 10 km medzerou, ktora je aj v spicke prejazdna bez vyznamneho zdrzania, na rozdiel od KM.

devil napísal:to skor pocuvame ako nebola ZA napojena v 2007-2008 lebo chybalo 10 km povazska bystrica. faktom je ze piatkove kolony boli vyrazne medializovane ale to nebol bezny stav cez den. faktom je ze ZA mala dialnicu a tym padom MT bol v jej blizkosti


Zato, ze mas kratku pamat, resp. Ta to ani nezaujimalo, tak neprekrucaj.
"Veľký význam bude mať ukončenie predmetného úseku aj pre samotných obyvateľov mesta Považská Bystrica, ktorí si po rokoch „diaľničného licitovania” konečne oddýchnu od každodenných dopravných kolapsov."
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/dialnice/vystavba-dialnice-d1-sverepec-vrtizer

Preco asi uz v roku 2007 urgentne instalovali inteligentny dopravny system za 100 mil.Sk, zeby tam boli kolony uz v roku 2007, este pred otvorenim usekov pred ZA?

" Systém senzorov, kamier, značenia a softvéru, ktorý dokáže vyhodnotiť priechodnosť cestných ťahov a vznik kolón, stál podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho takmer 100 miliónov korún. Túto prácu doteraz robili policajti, ktorí stáli na križovatke a prepínali semafory. Ako informoval dopravný technológ Peter Bánovec, ktorý sa spolupodieľa na systéme, IDS funguje v dvoch úrovniach. Detektory priamo na križovatke zisťujú intenzitu dopravy a predlžujú zelenú na prehustených ťahoch. Pred mestom aj za mestom je šesť kamier a senzory zisťujúce počet áut. Ak križovatka nedokáže pri dopravných špičkách alebo nehodách zvládnuť nápor dopravy, značky umiestnené mimo mesta upozornia vodičov, aby použili obchádzkové trasy a vyhli sa križovatke v meste. "
https://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6413

Uz v roku 2006:
"Tri kilometre, ktoré delia zjazd z diaľnice od hlavnej križovatky v Považskej Bystrici, sú kritické, pretože v špičkách bývajú zapchaté stojacimi vozidlami. "
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/181646-dopravny-lievik-pribudne-aj-v-ziline/

Bezpochyby kazdy pracovny den v spicke odklanali cast dopravy na vedlajsie trasy, len tak zo zabavy. :lol:

devil napísal:faktom je ze ZA mala dialnicu a tym padom MT bol v jej blizkosti


Zasa Tvoje vyplody. MT v roky 2008 mal na trase Strecno, ZA aj PB, 45 km mimo dialnice, to je podla Teba v blizkosti, lenze tych 45 km trvalo bezne aj 2 hodiny. LC to ma uz roky iba 40 km mimo RC pritom plynule prejazdna cesta a kde su vyznamni investori?

devil napísal: dialnica neprinasa okamzity ekonomicky efekt.


Ved mne je jasne, ze sa budes vyhovarat desiatky rokov. R1 po BB je komplet vyse 8 rokov, D po ZA az 9 rokov, skutocne zavratny rozdiel. Pritom dopravna dostupnost na cestach I.triedy mimo D/RC je neporovnatelne lepsia v BB kraji. Kde mas 25 km od konca RC/trasy RC taku dopravnu situaciu ako je v CA? Alebo hoci len taku ako je v Radoli alebo pod Strecnom?

devil napísal:cely BB kraj postupne isiel s nezamestnanostou dole. "rozhranie" je prave na konci R2 vid cisla DT vs RS. takze tahat R2 k LC je najlepsi mozny napad.


Preco DK,TS,NO su na tom lepsie ako RS? Ma DK lepsiu dostupnost na suvislu dialnicu? DK,TS,NO nezamestnanost 3.3-4.5%, RS 15.4%, aj LC 8.6%. Ides mi samozrejme tvrdit, ze TS, NO ma lepsiu dostupnost na suvislu D/RC ako LC,RS.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Dec 2019 16:47

Preco asi uz v roku 2007 urgentne instalovali inteligentny dopravny system za 100 mil.Sk, zeby tam boli kolony uz v roku 2007, este pred otvorenim usekov pred ZA?

kvoli investicii KIA vo vyvolenom regione, dobre si to pamatam isiel som tadial niekolkokrat, isteze nie piatok poobede ale cez bezne pracovne dni, nikdy som nemal ziadny problem. do ZA sa cestovalo v tom case uz ovela lepsie ako do ZV kde medzi NR a ZH chybalo asi 60-70 km RC (na KO po zoborom, semafor v l. vieske tiez netreba zabudat). v tomto pripade vdaka stedrej podpore vlady a slubu dokoncit dialnicu sa jej efekt prejavil skor ako stihla byt dokoncena. take silne paky ma stat ked naozaj chce.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... rozit-kiu/

Ovplyvnuju, ale to neznamena, ze by bolo o 5% viac nezamestnanych. RC do BB je kompletna vyse 8 rokov, ale vyznamne vysledky, co sa tyka investorov, nie su. Suvisla RC od zapadu v BB kraji ide cez 4 okresy, v ZA kraji len cez 2. Pritom napojenie DT je prerusene len cca 10 km medzerou, ktora je aj v spicke prejazdna bez vyznamneho zdrzania, na rozdiel od KM.
isteze, to som aj napisal. nebolo by to o 5 % viac, ale mozno o 2-3 % viac. ale urcite viac ako sucasnych 4 %.

Preco DK,TS,NO su na tom lepsie ako RS? Ma DK lepsiu dostupnost na suvislu dialnicu? DK,TS,NO nezamestnanost 3.3-4.5%, RS 15.4%, aj LC 8.6%. Ides mi samozrejme tvrdit, ze TS, NO ma lepsiu dostupnost na suvislu D/RC ako LC,RS.
zrejme preto lebo z oravy ludia historicky odchadzali za pracou a su ochotni odchadzat dodnes viac ako na juhu. to plati aj pre ine regiony na severe.

ako som uz pisal v BB kraji sa situacia zlepsuje. myslim ze sme to tu mali, najvacsi pokles bol v BB kraji - a to aj bez automobilky. tomu ja hovorim uspech.
LC bol predtym dlhodobo nad 10 % a v prvej 10-ke najhorsich okresov celeho SK. dnes pomaly vypadava aj z prvej 20-ky. poltar to "schytal" ked skrachovali sklarne. inac aj v RS je uz davno velky investor v oblasti automotive tak ako su aj na vychode. cize nie je pravda ze tam nikto nechce ist. ale pre velky okres je to malo a mate do coho kopat. a kopete o to intenzivnejsie tam pretoze aj mensie okresy ako BS, KA, VK, DT, BR maju nezamestnanost okolo 4-6%. R2 smeruje presne tam kde treba....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32


Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Dec 2019 18:36

OK, meni to zasadne situaciu ? od 2007 bol prakticky hotovy poloprofil vrtizer-zilina potom sa dokoncil plny do 6/2008. chybalo len 10 km cez PB.

na R1 od konca 2006 do konca 2009 chybalo teda 55 km, od konca 2009 do 2011 stale asi 45 km. mozes to prekrucat ako chces 55 km aj 45 km su aj tak daleko viac ako 10 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Dec 2019 16:31

devil napísal:55 km aj 45 km su aj tak daleko viac ako 10 km.


Len 10 km moze trvat dlhsie ako 45 km, na ktorych nie je dopravny problem. Stale ma ZA kraj kratsiu siet D/RC nez BB kraj a platilo to aj v tych rokoch 2007-2011.
Uz vyse 8 rokov je R1 od TT po BB dlhsia ako suvisla D1 od TT a pripojila 4 okresy BB kraja. Suvisla zapadna D1 sa uz skoro 10 rokov nepredlzila ani o km, aj preto pripaja iba 2 okresy ZA kraja.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Dec 2019 17:30

ale v tomto pripade to netrvalo dlhsie. nezabudajme na semafor v l. vieske a KO pod zoborom. velmi zaujimave ako nerad pocitas izolovane useky okolo LM zato takziez izolovane useky ZH-BB spominas velmi rad. isteze vdaka nim boli ZV a BB lepsie dostupne ale ekonomicky nepomahali. nezamestnanost v ZA bola koncom 2007 (KIA uz vyrabala) 3,44 a v MT 5,13 %,CA 5,37%, v BY 7,38 KM 7,26 %. v BB 4,3, ZV 6,82, ZH 11,19, ZC 15,32, BS 13,36, KA 13,8, DT 11,95...mimo BB a ZV cely kraj hladova dolina. priemer ZA kraj 5,55 % priemer BB kraj 14,10 %, porovnaj si teraz ZA kraj asi 4 % a BB kraj 6-7 %. vazne si niekto mysli ze R1 na tom nema podiel ?

vo vynalozenych prostriedkoch ZA kraj vysoko vedie. v BB kraji nebolo treba zatial stavat ani kilometer tunela a dlho nebude. prvy skutocne tazky usek kri-myt sa len ide stavat. v ZA kraji ich mas min. 2 postavene a 4 vo vystavbe. nie je to zadarmo, realne tam idu prostriedky aj ked to nechces zapocitat kym sa nespustia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Dec 2019 10:49

semafór vo Vieske bol problém iba pri víkendových presunoch, nikdy však nedosiahol rozsah problémov v okolí Žiliny. KO pod Zoborom nebol problém. Resp. neviem, čo ty považuješ za problém, ale chvíľkové spomalenie (nie státie v 30 min kolóne) rozhodne problém nebol ani vtedy a nie je ani teraz.

K tej nezamestnanosti neviem, či vieš, alebo nie, alebo len nechceš vedieť, no nielen Oraváci, ale ani Kysučania nemali nikdy problém zdvihnúť rite a vypadnúť za robotou bárs kde mimo svojho valala. Kia spôsobila iba to, že už nemuseli za cestou cestovať ďaleko, ale mali to bližšie pod nosom. A nemysli si, že do Ostravska sa cestuje denne na otočku. Aj tam sa chodí/lo na týždňovky. Vždy ma zaujímalo, prečo cestovanie za prácou nefungovalo vo veľkom rozsahu aj v BB kraji, zvlášť v dobe ekonomického rastu, kedy zo všetkých okolitých krajín hlásili nedostatok pracovnej sily.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Dec 2019 11:18

semafor v povazskej bol identicky problem ako KO v NR a l.vieske. a stale sa bavime aj o dalsich desiatkach km nedokoncenej R1 v case ked po ZA chybala uz len povazska.

podla mna normalne je necestovat za pracou. praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. npr. pre toto:
https://emerging-europe.com/news/new-st ... tastrophe/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Dec 2019 13:48

Nie, semafór v PB bol väčší problém, ako ten vo Vieske. O KO v NR sa ani nemusíme baviť, ten reálnym problémom nebol nikdy. Neviem ako ty, ale pred rokom 2007 som dosť veľa jazdil nielen cez PB ale aj cez Viesku. A problém som vnímal iba v PB. Jazdil si ty v tom čase vôbec?

Podľa teba je síce všetko na severe naho.no, ale priznať si, že vycestovať za prácou je v prípade nedostatku práce v danej lokalite normálne, ti do huby nejde. A keď nemáš robotu na juhu, choď za ňou inde. Chápu to v Taliansku, chápu to v Poľsku, chápu to hocikde, aj naši severania už niekoľko desaťročí to chápu, mohli by to konečne pochopiť aj naši južania a nevyplakávať stále dookola, že ich spasí jedna pripečená cesta.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 23. Dec 2019 14:01

No v tomto súhlasím s devilom, že štát by sa mal snažiť v prvom rade o to aby ľudia mali prácu vo svojom regióne. Ale čo čakať od vlády, ktorá sa už ani nesnaží zakrývať svoje otvorené kradnutie a mafianske praktiky. Ako nám predsa Arpi hodil do koša stratégiu výstavby lebo sa mu práve nehodila. Banda mafianov /Smer/, dementov /SNS/ a pokrytcov /Híd/ ...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 23. Dec 2019 14:07

devil napísal:semafor v povazskej bol identicky problem ako KO v NR a l.vieske. a stale sa bavime aj o dalsich desiatkach km nedokoncenej R1 v case ked po ZA chybala uz len povazska.

podla mna normalne je necestovat za pracou. praca je pre ludi a nie ludia pre pracu. npr. pre toto:
https://emerging-europe.com/news/new-st ... tastrophe/


Co sa týka, PB verzus NR, v tom období som hodne cestoval, ale môžem s čistým svedomím napísať, že PB bola stále problém, a NR stále v pohode. Ono môžeš kľudne oponovať, že kedy som jazdil....., ale toto je moja skúsenosť.

A tá Tvoja posledná hláška " podla mna normalne je necestovat za pracou. praca je pre ludi a nie ludia pre pracu ", ono je to krásne napísané, a pekne sa to číta, ale je to také "dankovské". Keď na juhu takto rozmýšlajú, tak sa vôbec nedivím , že je tam vysoká nezamestnanosť a tam určite nepomôžu ani dialnice. Konkrétne do KII, dochádzajú denne ľudia zo širokého okolia, od Kysúc, cez Oravu až s poza Lipt. Mikuláša (Važec). čiže aj vyše 100km . Podľa Teba by mali do každej doliny na juhu postaviť automobilku, tak dúfam, že toto nemyslíš vážne!!!!.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Milos » 23. Dec 2019 14:27

Moja skúsenosť je zase taká, že pred KO pod Zoborom sa okolo r. 2000 v piatky v smere z BA často veľmi dlho stálo v kolóne. Dokonca som si kvôli tomu našiel šikovnú obchádzku cez ulice pod Zoborom, aby som sa tomu vyhol. Navigácie ešte neboli také bežné ako dnes (ani ja som nemal GPS navigáciu), takže ju z tranzitujúcich nevyužíval skoro nik.
Ladomerskej Vieske bývalo v piatky tiež zdržanie, ale spravidla oveľa menšie, hlavne po tom, čo zvýšili počet pruhov pred križovatkou (už si nepamätám, či len zo strany od ZV, alebo aj od BA)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.