Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Milos » 23. Dec 2019 14:43

Pacho, ale tých, ktorí do KIE dochádzajú aj zo 100 km vzdialenosti, asi nebude nejaké významné percento zamestnancov závodu. Možno aj napr. v IT firmách v Košiciach pracuje podobné percento dochádzajúcich niekde od Sobraniec, resp. Plešivca, resp. SNV.

Veľká väcšina dochádzajúcich pravdepodobne bude tak max. do 50 - 60 km. Povedzme z LC do ZV sa efektívne dochádzať dá (a bude to ešte lepšie , keď bude R2 po Tomášovce), ale z RS a okolia do ZV to už nie je efektívne. Skrátka v RS alebo LC by to chcelo viac investorov než je dnes, a je jedno, ci viacero menších, alebo jeden väcší
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Dec 2019 14:56

milan_KM napísal:No v tomto súhlasím s devilom, že štát by sa mal snažiť v prvom rade o to aby ľudia mali prácu vo svojom regióne. Ale čo čakať od vlády, ktorá sa už ani nesnaží zakrývať svoje otvorené kradnutie a mafianske praktiky. Ako nám predsa Arpi hodil do koša stratégiu výstavby lebo sa mu práve nehodila. Banda mafianov /Smer/, dementov /SNS/ a pokrytcov /Híd/ ...

Miloš, ale toto neriešia prioritne cesty, ale pomoc malým a stredným podnikom, nižšia byrokratická záťaž, nižšie daňovo-odvodové zaťaženie, daňové prázdniny pre začínajúcich podnikateľov a pod., Malé a stredné podniky vedia fungovať efektívne aj bez rozsiahlej cestnej/železničnej infraštruktúry. V tomto samozrejme banda zlodejov zlyhala na celej čiare, lebo radšej napchali nehorázne prachy do gágora mega zahraničnému investorovi, ktorý vďaka stimulom nemá náklady na pracovnú silu po dobu najmenej 7 rokov. Rovnaké prachy mohli napchať do tých malých a stredných podnikov v regiónoch po celom Slovensku.

A to, že mobilita za prácou na juhu je nižšia, sa asi nemusíme prieť. Oravci aj Kysučania vycestovali, doniesli domov prachy a ekonomika v tých regiónoch fungovala lepšie aj keď prácu nemali priamo na mieste rovno pod nosom. Na juhu mali rovnaké možnosti. Stačí nesedieť doma na riti a čakať na diaľnicu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 23. Dec 2019 14:58

devil napísal:semafor v povazskej bol identicky problem ako KO v NR a l.vieske.


To je totalny blud. Asi preto namontovali v PB inteligentny dopravny system za 100 mil.Sk a predtym tam denne stali a riadili manualne krizovatku policajti, ze bol denne problem v Ladomerskej Vieske? Na internete Ti najdem desiatky odkazov o zdrzaniach v PB v rokoch 2006-2010, ale skus podobne mnozstvo najst o Ladomerskej Vieske. Je mi jasne, ze o 5 rokov budes tvrdit, ze v CA ziadny dopravny problem nebol.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Dec 2019 15:00

Milos napísal:Moja skúsenosť je zase taká, že pred KO pod Zoborom sa okolo r. 2000 v piatky v smere z BA často veľmi dlho stálo v kolóne.

Rozdiel je iba taký drobný: "v piatky" pod Zoborom vs. "celý týždeň" v PB.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Dec 2019 17:15

cez tyzden som normalne bez vyrazneho zdrzania prechadzal cez nitru,viesku aj povazsku. akurat do ZA uz vsetko okrem povazskej bola dialnica kym na ceste smrti a lieviku som trpol aky sialenec vyleti spoza zakruty....to je dost podstatny rozdiel. ked niekto riesi len to ze kde boli dlhsie kolony v piatok alebo poobede o stvrtej tak prosim.

Miloš, ale toto neriešia prioritne cesty, ale pomoc malým a stredným podnikom, nižšia byrokratická záťaž, nižšie daňovo-odvodové zaťaženie, daňové prázdniny pre začínajúcich podnikateľov a pod., Malé a stredné podniky vedia fungovať efektívne aj bez rozsiahlej cestnej/železničnej infraštruktúry. V tomto samozrejme banda zlodejov zlyhala na celej čiare, lebo radšej napchali nehorázne prachy do gágora mega zahraničnému investorovi, ktorý vďaka stimulom nemá náklady na pracovnú silu po dobu najmenej 7 rokov. Rovnaké prachy mohli napchať do tých malých a stredných podnikov v regiónoch po celom Slovensku.
ale za slintosa sa rozhodlo ze sa ide cestou podpory velkych investicii, v mediach sa pisalo ako treba o nebojovat lebo skoncia v okolitych krajinach. teraz rozpravat o podpore malych/strednych podnikov je pekne ale uz mame oblasti kde ake take peniaze su a kde nie su. a kde nic nie je ani cert neberie...

Konkrétne do KII, dochádzajú denne ľudia zo širokého okolia, od Kysúc, cez Oravu až s poza Lipt. Mikuláša (Važec). čiže aj vyše 100km .

klik na mapu a uvidis z RS do JRL je "trosku" ina vzdialenost ako z LM do KIE....

A to, že mobilita za prácou na juhu je nižšia, sa asi nemusíme prieť. Oravci aj Kysučania vycestovali, doniesli domov prachy a ekonomika v tých regiónoch fungovala lepšie aj keď prácu nemali priamo na mieste rovno pod nosom. Na juhu mali rovnaké možnosti. Stačí nesedieť doma na riti a čakať na diaľnicu.
hm...dlhodobo najviac cestuju za pracou obyvatelia PO kraja ....a napriek tomu v PO kraji je stale najvyssia nezamestnanost (5 okresov nad 10 percent), najnizsie platy...a treba vidiet aj nepenazne veci, odluka v rodinach, chatrajuce a vyludnene dediny. detto na zempline. ciste terno to vycestovanie.... v 9 z 13 okresov BB kraja mas 3-6 percentnu nezamestnanost, 3 okresy nad 10 percent.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 23. Dec 2019 17:17

metelesku.blesku napísal:
milan_KM napísal:No v tomto súhlasím s devilom, že štát by sa mal snažiť v prvom rade o to aby ľudia mali prácu vo svojom regióne. Ale čo čakať od vlády, ktorá sa už ani nesnaží zakrývať svoje otvorené kradnutie a mafianske praktiky. Ako nám predsa Arpi hodil do koša stratégiu výstavby lebo sa mu práve nehodila. Banda mafianov /Smer/, dementov /SNS/ a pokrytcov /Híd/ ...

Miloš, ale toto neriešia prioritne cesty, ale pomoc malým a stredným podnikom, nižšia byrokratická záťaž, nižšie daňovo-odvodové zaťaženie, daňové prázdniny pre začínajúcich podnikateľov a pod., Malé a stredné podniky vedia fungovať efektívne aj bez rozsiahlej cestnej/železničnej infraštruktúry. V tomto samozrejme banda zlodejov zlyhala na celej čiare, lebo radšej napchali nehorázne prachy do gágora mega zahraničnému investorovi, ktorý vďaka stimulom nemá náklady na pracovnú silu po dobu najmenej 7 rokov. Rovnaké prachy mohli napchať do tých malých a stredných podnikov v regiónoch po celom Slovensku.

A to, že mobilita za prácou na juhu je nižšia, sa asi nemusíme prieť. Oravci aj Kysučania vycestovali, doniesli domov prachy a ekonomika v tých regiónoch fungovala lepšie aj keď prácu nemali priamo na mieste rovno pod nosom. Na juhu mali rovnaké možnosti. Stačí nesedieť doma na riti a čakať na diaľnicu.


Milan, ale díky :-D. Áno to samozrejme viem, tiež sa mu snažím vyvrátiť tie nezmysly o spásonosnej diaľnici. Ale to nemení nič na fakte, že štát ako najväčšia autorita by mal prijímať také opatrenia (napr tie čo si menoval, nie výstavbu diaľnice paralelnej nevyťaženej cesty), aby čo naviac ľudí za prácou cestovať práve nemuselo.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 23. Dec 2019 19:51

devil,, zaujimave, ze zakazdym ked som prechadzal PB ked este nebola dialnica ponad mesto som stal v kolone,, myslim cez den,, a lisilo sa to len dlzkou,, od 20min po hodinu..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 763
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 24. Dec 2019 01:29

• K tomuto https://emerging-europe.com/news/new-st ... tastrophe/, presnejšie:
While Romania has lost almost a third of its young people, Poland, the Czech Republic and Slovakia have lost a just over a fifth (21, 19 and 19 per cent respectively), while Hungary has seen a relatively small percentage of young people leave: 14 per cent.
Čudná veda je tá štatistika. Percentá nie sú všetko a ani všetko presne nevyjadrujú, ak sa len tak sucho hodia. A tak sa pre niekoho potom i hodia. Treba sa zo širšia pozrieť na čísla...
Maďarsko malo a má dlhodobo nízku pôrodnosť a prejavuje sa tu dlhodobý pokles počtu obyvateľov. Prevažovala tam i v minulosti jednodetnosť, preto je tam menej mladých ako v okolitých štátoch. A tá sedmina, čo odišla, sa mi i tak zdá, ako nepravda, či jemne povedané skreslenie hodnoty. Niečo som o tom počul.
Počty obyvateľstva:
1980.......10 709 463
1981.......10 711 848 - historické maximum; v rokoch 1988 až 1990 nastal prudký pokles.
2019........ 9 772 756
No i tak je smutné, že musia odchádzať v takom veľkom počte, nielen mladí.

• Hromy-blesky, i z juhu, z dolniakov cestujú, či odchádzajú. Možno niektorí sú tu dole spätí s pôdou viac, ako tí čo sú na horniakoch. Južania nie sú vôbec lenivejší.
A možno tie čísla skresľuje i istá skladba obyvateľstva.
1213
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Dec 2019 04:38

devil napísal:ale za slintosa sa rozhodlo ze sa ide cestou podpory velkych investicii, v mediach sa pisalo ako treba o nebojovat lebo skoncia v okolitych krajinach. teraz rozpravat o podpore malych/strednych podnikov je pekne ale uz mame oblasti kde ake take peniaze su a kde nie su. a kde nic nie je ani cert neberie...


Tak keď tam nič nie je, načo tam chceš stavať diaľnicu? Heh, musel som to napísať :D
Teraz vážne, slintošove rozhodnutie bolo už vtedy komunikované, že tieto mega investície majú slúžiť len ako prvotný impulz a naša ekonomika sa má následne pretransformovávať podporou menších, aby nebola bytostne závislá na pár veľkých investoroch. To ako sa toho chopilo jelito z Topoľčian od roku 2006 je už druhá vec a ťahanie JLR do NR jasná .ujovina už keď to ohlasovali.
V tomto len posledná poznámka: Jediná krajina v okolí, ktorú kríza v 2009 nezasiahla nejako zásadne, resp. vôbec, bolo Poľsko. Práve preto, že ich ekonomika fachčí hlavne na malých podnikateľoch a nepozerajú na mega investície ako na svätý grál.


devil napísal:hm...dlhodobo najviac cestuju za pracou obyvatelia PO kraja ....a napriek tomu v PO kraji je stale najvyssia nezamestnanost (5 okresov nad 10 percent), najnizsie platy...a treba vidiet aj nepenazne veci, odluka v rodinach, chatrajuce a vyludnene dediny. detto na zempline. ciste terno to vycestovanie.... v 9 z 13 okresov BB kraja mas 3-6 percentnu nezamestnanost, 3 okresy nad 10 percent.

Odluka od rodín samozrejme nie je nič žiadané, to súhlasím.
No k tým vyľudneným dedinám, zas netreba zabúdať, aj na nejaký vývoj. V Gemeri bolo pred 100 rokmi kopec bohatých obcí a miest kam sa sťahovali ľudia za prácou a teraz tam ani líšky nedôjdu, aby dali dobrú noc. Povedzme, že mohli v dnešnej dobe stavať na bohatej histórii, prírode, turizme, agroturizme. Detto severovýchod. Na Poľskej strane už nevedia kam umiestniť turistov, no dotraz nie sú poriadne prepojené žiadne turistické trasy s druhou stranou. Tam prekvitá turizmus, u nás skapal pes aj s nejakými debilnými poukazmi, ktoré všetci míňajú v aquaparkoch a Tatrách. Podpora štátu u nás = nula. A v týchto oblastiach žiadne obrovské investície situáciu nezachránia, keď tam niet dostatok kvalifikovanej pracovnej sily.
Ako KN.SK poznamenal, na juhu sú spätí viac s pôdou. OK, tak by im asi viac pomohli agrodotácie pre malých farmárov. Teraz v čase BIO, ECO, GREEN, FRESH a neviem čoho je to doslova zlatá baňa. O diaľnici pre farmárov som si nie moc istý, či by ich vytrhla z biedy.
Samozrejme viac ako nejaké čísla nezamestnanosti by bolo dobré vidieť aj ako vyzerá tá vzorka nezamestnaných v oblastiach s 10+% nezamestnanosťou. Vzdelanie, doterajšie profesijné zameranie, ochota zamestnanť sa a pod. A možno by sme vďaka tomu zistili, že sa na Slovensku jednoducho v niektorých regiónoch nedá dostať pod isté percentá.

PS: milan_KM - ospravedlňujem sa za skomolenie mena.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Dec 2019 16:07

V tomto len posledná poznámka: Jediná krajina v okolí, ktorú kríza v 2009 nezasiahla nejako zásadne, resp. vôbec, bolo Poľsko. Práve preto, že ich ekonomika fachčí hlavne na malých podnikateľoch a nepozerajú na mega investície ako na svätý grál.
aj preto ako tiez aj preto ze polsko je velka krajina (aspon oproti zbytku V4 urcite) a teda ma vacsi domaci trh. s nasim mensim trhom nic nenarobime.

do najchudobnejsich regionov treba impulz tak ci tak. saris, zemplin a gemer.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jolu » 27. Dec 2019 21:05

A chceš povedať že Polsko nebola ,, chudobná krajina?
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 28. Dec 2019 23:16

ano, uz 30 rokov myslime hlavne na D1....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 28. Dec 2019 23:38

od Hybe prípadne VT mala byť v polprofile, veď po polprofiloch sa stavali aj predchádzajúce úseky. žiaľ chceme všetko hneď bez ohľadu na čo máme ekonomicky a kapacity. na polprofile D 26,5 je bezproblémové vedenie 2+1... čo by možno ešte aj v dnešných časoch bolo postačujúce.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 29. Dec 2019 10:23

co myslis tym ze vsade ? v kazdom druhom okrese ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Jano1 » 29. Dec 2019 12:25

Neviem co je VT okrem Vranova nad Toplou, ale urcite Hybe-PO mohol byt polprofil so striedanim 2+1 na vacsine dlzky. Krupina,Sahy ako obchvat I.triedy je v poriadku, len ci bude vola to rozbehnut. Za cesty I.triedy su asi male politicke body.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 29. Dec 2019 13:04

tipujem vrutky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Kvík » 29. Dec 2019 13:23

Skôr Vysoké Tatry. A teda mohlo sa, ale aj tak sa čudujem, že vás baví rozoberať alternatívne histórie.

Hlavne som rád, že sme sa zastavili pri stupni "megalománia" v podobe Višňového, a nemusíme mať aj "hypermegaultramegalomániu 3000" južne od Zvolena.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 278
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 29. Dec 2019 13:30

Jano1 napísal:Neviem co je VT okrem Vranova nad Toplou, ale urcite Hybe-PO mohol byt polprofil so striedanim 2+1 na vacsine dlzky. Krupina,Sahy ako obchvat I.triedy je v poriadku, len ci bude vola to rozbehnut. Za cesty I.triedy su asi male politicke body.

VT = MÚK Vysoké Tatry :)
Ak by ľudia nelipli na pekných rečiach a hodnotili LEN na základe výsledkov tak všetko by bolo inak. Polprofil RC je +- to isté ako jednotka, len ovečky si myslia že je to niečo viac. Ak by trvdo platilo, že aj polprofily RC musia byť spoplatnené aktuálnou symbolickou známkou, tak ovečky by žiadali len cesty I. triedy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 29. Dec 2019 14:35

a pri tej dlhociznej rovnej jestvujucej jednotke pri PP su zelezne ci drevene krize/pomniky a to aj z casov ked intenzity boli nizsie ako dnes. mal by si poloprofil a druhy profil by bolo miesto pre dalsie krize.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yoggy52 » 29. Dec 2019 15:23

Dendik napísal:aby sem vobec dosiel nejaky
normalny investor
Ach toto milujem. Namiesto toho aby ludia zacali nieco robit so svojim zivotom, tak cakaju na niekoho/na nieco. V tomto pripade na investora. Ano urcite investor, ktory bude otacat tak maximalne tri tahace denne, caka za dialnicou. :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 29. Dec 2019 16:21

Nechápem potom ako môže byť obchvat Dobrej Nivy len ako polprofil, veď aj tam vďaka arogantným vodičom budú kríže popri ceste :shock: Zaujimavé, že v Nórsku na plnoprofilových cestách netrvajú a pritom ich rozpočet je rádovo niekde inde ako ten náš.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 29. Dec 2019 16:25

ked nezozumies rozdielu medzi obchvatom a suvislym poloprofilom od hybe k presovu tak to mi je velmi luto. ....v norsku je hustota obyvatelov asi 14 obyvatelov na km a u nas 110 oby./km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 29. Dec 2019 16:34

Asi ťa sklamem rozumiem. Ty nerozumieš ak nemáme na dve nové cestné spojenia západ-východ, tak buď budeme stavať jedno tam kde je historicky vyššia premávka a kde je aj predpoklad udržať si vyššiu premávku, ale stavať dve polprofilové spojenia kde sa bude dať pravidelne predbiehať. Polprofil D 26,5 je na usporiadanie 2+1 stavaný, takže cca 45% v každom smere by bolo možné predbiehať.
Tú hustotu by som nepriemeroval s neobývanými oblasťami.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yoggy52 » 29. Dec 2019 16:49

Dendik napísal:
Yoggy52 napísal:
Dendik napísal:aby sem vobec dosiel nejaky
normalny investor
Ach toto milujem. Namiesto toho aby ludia zacali nieco robit so svojim zivotom, tak cakaju na niekoho/na nieco. V tomto pripade na investora. Ano urcite investor, ktory bude otacat tak maximalne tri tahace denne, caka za dialnicou. :D

:lol:
hej a co myslis tym "nieco robit so svojim zivotom"? Odstahovat sa z vychodu?


No napriklad poskladat sa 5 chlapov a spravit vyrobnu na ponozky? Alebo zacat s varenim piva? Alebo vyrabat kryty na telefony? Vies kolko moznosti je co vsetko sa da robit a hlavne v dnesnej dobe globalizacie? Ked sa to rozbehne a budes mat dostatocny pocet zamestnancov, tak regionu pomozes ovela viac ako vyplakavanim, nech uz vam postavia dialnicu do doliny... Jaj, len to by clovek aj musel trochu zariskovat v zivote ze? To nie su tie ficove "istoty", ktore nam tu slubuju...

A ako si to vlastne predstavujes s tym investorom? Dojde investor a vsetci budu mat 2000e platy? Alebo vsetci dostanu po minimalnej mzde a budu mat mizerny (myslim v peniazoch) zivot ako doteraz? Fakt je ten investor taka vyhra? Potom vam uz nebude vadit, ze vsetky zisky utekaju do zahranicia ako viete neustale nadavat? fakt nie je lepsie pokial sa ludia snazia robit z vlastnej iniciativy pre vlastny region? :roll: Regiony v Nemecku a Rakusku nie su bohate, kvoli tomu, ze tam prisiel nejaky investor z inej krajiny, ale hlavne kvoli tomu, ze zobrali svoj osud do vlastnych ruk a tahaju to lokalne firmy, ktore uz nie su moc lokalne. :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 29. Dec 2019 17:36

Nezamestnanost silne koreluje s podielom Romov (prepnite si na tab "Romovia"):
https://www.arcgis.com/apps/MapSeries/index.html?appid=76373f96a6884fceb87fb1c69569ef62

Teda ide o skor o vzdelanie a navyky, nez o D/RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.