devil napísal:tiez ma toto napadlo...naposledy take nieco schvalovala vlada za figela v 2011 ako nahradu za PPP. terminy boli posuvane a niektore dodnes nezacali stavat: tur-hub (mali zacat 2012), brodno-KM, tvrdosin (2013), KM-osc, myt-lov, SO PO, kap-lip (2014).
Zverejnenie takého realistického zoznamu by sa mnohým nepáčilo.
A ďalšia vec je, že mnohé z tých úsekov sa nezačali stavať z objektívnych dôvodov:
Turany - Hubová -> problém so životným prostredím, následne nová EIA
Brodno - KNM -> optimalizácia projektu
Tvrdošín -> peniaze boli na žiadosť EK presunuté na zamestnanosť
KNM - Oščadnica -> možná optimalizácia projektu, úsek oproti napr. Brodno - KNM až tak nehorí
Mýtna - Lovinobaňa -> optimalizácia projektu
SO PO -> pretláčalo sa za Figeľa, zmenou ministra sa zmenili priority
Kapušany - Lipníky -> každou vládou sa menilo riešenie celého projektu Kapušany - Svidník
Objektívne dva úseky (Brodno - KNM a Kriváň - Lovinobaňa) mohli byť rozdelené, ďalej pripravované a pripravené časti mohli ísť skôr do výstavby (teoreticky).
Lenže aj tak ďalší problém sú peniaze.
Darmo už rozdávate peniaze z nasledujúceho operačného programu na R2, R3 a R4
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
a niektorí spochybňujete core TEN-T. Keby ste si aspoň prečítali isté dokumenty (napr. Nariadenia EK k doprave), tak by Vám o prioritách toho čo dáva peniaze bolo jasnejšie resp. kde tie peniaze smeruje. Ja už len podotknem, že Slovensku sa zrealizovať všetky projekty core TEN-T do roku 2030 nepodarí (dôvod: financie), aj keď v mnohých prípadoch je otázna nutnosť tie projekty realizovať. Viď D1 Bidovce - UA, ktorú CBA odporučila realizovať po roku 2030.
Tak isto si myslím, že oveľa väčší význam má dávať peniaze na jedničku z Prešova na Humenné, ako na Svidník. Pravda je, čo robiť potom s cestou na Svidník, lenže tam R4 ako náhrada súvislá nebude tak či tak ešte dlho a mám pochybnosti, či sa vôbec do 2025 od Kapušian smer Svidník zakopne (možno Ladomírová - Hunkovce).