pohodak napísal:beriem nemoznost realnej obchadzky, ale intenzity tam nijak zavratne neporastu
pohodak napísal:tranzit juhozapad-(severo)vychod je par stoviek aut denne...
Intenzity tam porastu z viacerych dovodov:
1) rozvoj automobilizacie, rozvoj uzemia, vyssi pocet najazdenych km na jedno auto rocne z dovodu rastucich prijmov obyvatelstva a klesajucej spotreby prip. ceny pohonnych hmot (tento faktor plati na celom Slovensku, aj ked v industrialnych regionoch, ktore usek spaja asi viac)
2) ak sa odstrania lieviky v Ziline a Ruzomberku a cesty budu rychlejsie a bezpecnejsie, viac ludi presadne z vlakov do automobilov. Napr. v sucasnosti cca 60 km trasa autom medzi Zilinou a Ruzomberkom trva hodinu, rychlikom vsak len 42 az 45 minut
3) tu nejde len o tranzit juhozapad - (severo)vychod, ale aj tranzit z juhozapadu na Liptov a Oravu, kde v sucasnosti su z vacsej ci mensej casti vyuzivane Donovaly, na ktorych po spojazdneni Visnoveho a obchvatu Ziliny intenzity klesnu a presunu sa na D1
V sprave o hodnoteni pre EIA sa pre usek Ratkovo - Kralovany odhaduje intenzita 28 251 v roku 2030 (bez dialnice D1), co je viac, ako ma v sucasnosti Strecno. Tiez sa tam pre cely usek Turany - Hubova pise:
Z hľadiska dopravnej nehodovosti je možné predpokladať zvýšenie počtu dopravných nehôd, ktoré vyplýva z predpokladanej vysokej intenzity premávky. Zvýšené je aj riziko dopravných nehôd s pešími účastníkmi premávky z dôvodu vysokého počtu automobilov na cestách v prieťahu obcami.
Dalej sa tam pise:
Zvyšujúca sa intenzita dopravy by si časom vynútila rozšírenie cesty, čo by si vyžiadalo záber poľnohospodárskych a lesných plôch a v niektorých lokalitách aj demoláciu zástavby (Stankovany – Rojkov, Ľubochňa, Hubová) a teda aj zmeny vo funkčnom využívaní územia. Vibrácie spôsobené vysokou intenzitou
dopravy s 1/3 podielom ťažkej dopravy v blízkosti stavieb domov môže spôsobovať ich poškodzovanie. Z hľadiska sídiel by došlo k celkovému zníženiu kvality životného prostredia v nich vplyvom vysokej intenzity dopravy a z toho vyplývajúceho hluku, emisií znečisťujúcich látok do ovzdušia a pôsobenia bariérového efektu cesty I/18.
A do tretice pre Turany-Hubova:
Z výsledkov posúdenia výkonnosti (kapacity) vyplýva, že súčasná cesta I/18 v niektorých úsekoch nevyhovuje už v súčasnosti intenzite dopravy a do ďalších rokov sa zvyšuje počet úsekov dosahujúcich hranicu výkonnosti v súčasnom technickom stave. Už v súčasnosti v riešenom území vznikajú časté dopravné kongescie.
Nakoniec dodavam, ze podla Ineka
http://cesty.ineko.sk/data/useky=all:&p ... ort=21,asc je usek Turany-Hubova hodnoteny v kriteriu Naliehavost dopravneho problemu ako velmi vysoka (1. z 5 stupnov) a v kriteriu Primeranost navrhnuteho riesenia tiez ako optimalna (tiez 1. z 5 stupnov). Zo vsetkych usekov na Slovensku, ktore maju podla Ineko v oboch kriteriach taketo najvyssie hodnotenie, bude usek uvedeny do prevadzky suverenne najneskor (2027), takze uz davno mal byt vo vystavbe.