Stránka 212 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2020 19:34
od devil
Tak ako napisal aj Kvík, pochybujem, ze by z PO jazdili ludia po I/18 do MI (podobne SO, TV), je to sice o 6 km kratsie(po novom uz iba 4,5km), ale podstatne horsia cesta ako po D1, po starom este cez Rozhanovce a I/19.
OK tak potom len VT, HE a SV "sa sklada" na 8667 aut.

A aj ked "VT, HE a SV "sa skladaju" na 5.552 aut ciastocne" spolu s MI,SO, castou TV to v Secovciach vygeneruje spolu 6,5 tisic v/24h na I/19.
len zase v secovskej polianke odbacaju nejake auta na 3652/3650, potom na dargove mame 9.503 aut a este par sto aut chodi cez herlany. na druhej strane v tom su vsak uz aj auta zo secoviec a okolia. kedze je vela moznosti nevieme ani len priblizne pocet aut na KE. :(

Tému, čo by radšej mali obyvatelia VT, by som prenechal na nich.
treba doplnit jednu vec, ludia so nieco vybavuju musia ist na miestne prislusny urad cize najviac obec a okres. takze aj to prispieva na intenzity do VT z asi 30 km I/18 na I/79 juzne od VT je len par dedin. potom je sidlo kraja PO ale do KE ako ineho kraja taketo cesty nie su. to je administrativne clenenie z cias meciara a vieme ze castokrat nezohladnuje ekonomicke vazby.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2020 21:07
od Mawerick81
Cez KNM sa neda pustit auta ktore nepojdu po D.. to nieje mozne.. Cez oskerdu su sice len zahradky, ale to su vsetko pozemky ludi, ktore maju za domami,, chces im to len tak pobrat?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2020 21:58
od devil
pre X miest je obchvatom dialnica a "stara cesta" vedie cez mesto. pozemky sa skupovali a vyvlastnovali tiez. v CA sa kvoli D3 musel burat dom ak si dobre pamatam.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 12:50
od Mawerick81
nepoviem, ked cez mesto ide existujuca cesta 1 triedy, hlavne dost siroka a rovna,, ale cez KNM nevedie cesta byt krizovatiek, proste prietah tymto mestom nieje mozny.. treba si uvedomit, ze po prebudovani terajsej 1/11 na D3 by islo cez mesto nielen osobna doprava, ale aj kopec nakladnych aut, a niektorych velmi tazkych.. "Keby" tade isla suvisla cesta bez T krizovatiek a inych krizovatiek tak by tato uvaha mozno prichadzala v uvahu.. Dam par prikladov,, cast cesty ktora by pripadal v uvahu ako prietah mestom ide okolo sidliska , samozrejme,, to ide aj inde,, ale dalej potom je tam T krizovatka pri poziarnikoch, dalej cesta ide bud okolo parku, kde pri policajtoch je krizovatka ,kde sa tato cesta pripaja na hlavnu cestu iducu zlava. cize minimalne dve krizovatky su problematicke, plus mesto je tak postavene, ze sa s prietahom nikdy nepocitalo.. ostatne cesty cez mesto su na tom este horsie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 15:12
od devil
po prebudovani terajsej 1/11 na D3 by islo cez mesto nielen osobna doprava, ale aj kopec nakladnych aut
nejake NA boli aj budu. ako chces vouzit tovar do mesta ? na odbocke bolo 1.472 NA, v meste 720 a 746 NA. cize mas ich tam aj teraz.

https://www.google.com/maps/dir/Schaeff ... 38!1m0!3e0

to mas presne zdrojovu/cielovu dopravu. od toho ma byt privadzac = obchvat centra.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 15:16
od 4lien
No schvalne som si skusil to porovnat s I/61 cez SC a TT a nemam pocit zeby situacia v KNM bola nejak markantne odlisna. A co sa NA tyka, tranzit by velmi nemal dovod prechadzat cez mesto pokial tam nema zastavku, takze takych pripadov by bolo minimum.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 18:55
od aquila
alebo take mesta ako holic, senica, alebo aj dediny ako trstin, kde su intenzity na hrane kapacity jednicky a ide to stredom mesta. dalej kopu miest a dedin v rakusku nema obchvat akonahle ide oklo dialnica.

opakujem to uz niekolko krat. taky schwechat, kde je OMV, je to bohatsie mesto ako taka zilina a nema ziadny klasicky obchvat, len dialnicu.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 19:31
od Mawerick81
Nemozete porovnavat ine mesta... kazde bolo inak postavene,, KNM nebolo stavane aby take isiel prietah.. Cez ine mesta isli odjakziva prietahy. tu to nejde.. ak neverite, staci prist a pojazdit po tej ceste.. ale ide to aj takto:

TOto je cesta o ktorej sa bavime:
https://www.google.sk/maps/dir/49.31206 ... 257547!3e0

A tu su tie problemy:
https://www.google.sk/maps/@49.3029829, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.3007251, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.3001966, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.2810048, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.2712249, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.2712249, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.2693642, ... 312!8i6656

Ten posledny nieje az tak velky problem,, ale neviem ci by chcela rudinka prist o ihrisko... ALe beriem. Ostatne su dost velke problemy na paralelnu cestu k D3

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 20:32
od aquila
KNM netreba ziaden prietah, staci zrusit krizovatku pri radoli, ale to smme riesili milion krat. a samozrejme policia ktora by realne pokutovala dopravunad 3,5t, ktora nie je cielova.

nemusime chodit do rakuska, aoknahle spustia dialnicu, ak na blizkych cestach B t.j. ako nase jednicky je zakaz nad 3,5 a je jedno, ze predtym tadial jazdili kamiony a je to na to prisposobene.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 21:00
od Mawerick81
a co sa tym vyriesi? Dalsi semafor bude pri Skalke,, cize sa len presunie bodova zavada o 1.5km dalej.

Stale a budem sa opakovat toto cele tato vasa aktivita ohladne D3 ma za ciel nie uspora financii,, ale oddialenie vystavby,, ako kedysi povedal Devil, do roku 2035 tu nic netreba riesit,, takze, prekreslenie by znamenalo nanovo cely proces, od EIA, co znamena niekolkorocne oddialenie vystavby D3. Toto chcete dosiahnut,,

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 21:48
od Yoggy52
Ja nechapem, ze preco sa tu stale vytahuje ta mantra, ze ked prestavame I/11 na D3, tak ze TIR bude jazdit cez KNM, co je absolutny nonsens. :roll:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 22:48
od Mawerick81
A kde som spominal TIR? existuju aj ine druhy NA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2020 23:39
od Yoggy52
Hmm a preco by niekto schadzal z dialnice? :roll:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 14:40
od Vlados
Lebo na jednotke by za prejazd platil viac? ;)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 15:15
od Jano1
4lien napísal:No schvalne som si skusil to porovnat s I/61 cez SC a TT a nemam pocit zeby situacia v KNM bola nejak markantne odlisna. A co sa NA tyka, tranzit by velmi nemal dovod prechadzat cez mesto pokial tam nema zastavku, takze takych pripadov by bolo minimum.


V Senci je max. 2142 NA/24h na I/61, v Trnave az 2806 NA/24h na I/61, ale tam uz davno mal byt dokonceny obchvat medzi I/61 a I/51. Takze podla mna je situacia v Radoli markantne odlisna.

aquila napísal:alebo take mesta ako holic, senica, alebo aj dediny ako trstin, kde su intenzity na hrane kapacity jednicky a ide to stredom mesta


Zatial 4-5 tisic NA/24h nemaju. Vstupy do Senice su 3,5 az 8,2 tisic v./24h. To, ze je tam v meste niekde aj 17 tisic v/24h svedci len o intenzivnej vnutromestskej doprave. Cast obchvatu medzi II/500 a I/51 smerom na Holic by mal intenzity okolo 3 tisic v/24h, s prizmurenim oka 3,5 tisic v/24h a tolko by ubudlo z tych 17 tisic v/24h v meste. Podobny pripad ako ZH.

Trstin? 1,8 - 6 tisic v/24h. Vies kolko obci intenzitu nad 10 tisic v/24h?

A urcite treba obchvaty na cestach I.triedy stavat, a to minimalne desat v kazdom case by malo byt vo vystavbe, ale tiez treba stanovit priority a poradie.

aquila napísal:KNM netreba ziaden prietah, staci zrusit krizovatku pri radoli, ale to smme riesili milion krat.

A milionty krat odpoviem, ze je to blbost. Kym nebyvas v Radoli, Lopusnych pazitiach, Dolnom Vadicove, Hornom Vadicove (ciastocne v Budatinskej Lehote) alebo nejdes z KM tym smerom, co je dolezita rekreacna oblast pre KM, tak si myslis, ze sa moze krizovatka zrusit. Povedz tym ludom, ze ked pojdu do Lidlu, namiesto napr. 0.5 km pojdu 4.3 km, teda aj za hromadnu dopravu si riadne priplatia okrem casovej straty. Obyvatelia Radole a dalsich obci nebudu moct odbocit na ZA?

Ukaz kde sa take nieco aplikovalo na Slovensku, ze odrezes 4-5 tisic obyvatelov od mesta(vratane obyvatelov mesta), tak ze budu mat v niektorych pripadoch aj skoro 4 km obchadzku oproti sucasnemu stavu?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 16:54
od 4lien
No dobre, a aku intenzitu by si ocakaval na "novej" I/11 v KNM ak by sa terajsia prerobila na D3? Mas nejaky objektivny dovod mysliet si, ze by to bolo viac nez tych 2000+?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 17:27
od Jano1
na "novej" I/11 v KNM ak by sa terajsia prerobila na D3?

Ak to malo byt adresovane mne, tak tomu co si napisal nerozumiem.

Podla intenzit v roku 2015 by to vtedy bolo na D3 Brodno - KM,juh okolo 15-16 tisic v/24h, dalej na D3 len 12 tisic v/24h. Treba vsak brat do uvahy, ze ak by na trase cez Kysuce neboli velke zdrzania, intenzita by rastla ciastocne presmerovanim z inych tras a ciastocne uprednostnenim individualnej dopravy pred hromadnou z dovodu uspory casu, okrem toho prirodzeny narast, ktory je ale vsade, vacsi tam kde je hustejsie obyvana oblast, menej tam kde je redsie osidlenie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 18:10
od 4lien
Ano, bolo to adresovane tebe kedze si na mna reagoval. Skusime to nejak po poriadku lebo tu evidentne niekde nastala chyba komunikacie:
Mawerick81 napísal:...treba si uvedomit, ze po prebudovani terajsej 1/11 na D3 by islo cez mesto nielen osobna doprava, ale aj kopec nakladnych aut, a niektorych velmi tazkych..

Mawerick81 napísal:TOto je cesta o ktorej sa bavime:
https://www.google.sk/maps/dir/49.31206 ... 257547!3e0

4lien napísal:No schvalne som si skusil to porovnat s I/61 cez SC a TT a nemam pocit zeby situacia v KNM bola nejak markantne odlisna. A co sa NA tyka, tranzit by velmi nemal dovod prechadzat

Jano1 napísal:V Senci je max. 2142 NA/24h na I/61, v Trnave az 2806 NA/24h na I/61

4lien napísal:Mas nejaky objektivny dovod mysliet si, ze by to bolo viac nez tych 2000+?


Inak povedane, ja sa cely cas snazim len dopatrat k dovodu, preco sa nemoze I/11 prerobit na D3 a paralelna cesta ist cez mesto (tak ako v SC, TT, LM, PP...). Teraz samozrejme nehovorim prave o Radoli a podobnych usekoch, je mi jasne ze tam to asi nepojde, ale ja som sa pytal na I/11 vo vseobecnosti.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 18:26
od Mawerick81
pretoze by doprava v KNM skolabovala,, vsetky mesta ktore si spomenul tade cesty krizom, cez mesto uz boli, a stavali sa domy a krizovatky podla toho aby prietah mestom nebol obmedzeny,, tu nikdy nic take nebolo. Jednoducho je to male mesto, s krizovatkami ktore som dal do odkazov. Punktum, bodka. Neriesitelne zo sucasnych ciest.. Nehovoriac o tom, ze po takom brutalnom naraste dopravy a to aj stojacej by o dost vzrastlo zamorenie ovzdusia. Neverim, zeby niekto chcel pustit cez mesto taky objem dopravy.. ked neexistuje priama cesta bez krizovatiek. A to sa bavime len o KNM,, za nou su dve dediny, kde by boli dalsie problemy.. ALe ako som uz prisiel na niektore uvazovania na tomto fore,, pre zdrzanie vystavby a preto, aby "***" to mali co najnarocnejsie (este viac ako teren) je treba zburat pod Vrania, pol RUdinky, atd .. (pouzil som hyperbolu)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 18:30
od devil
ale preco by mala skolabovat ? cely tranzit by isiel po rozsirenej I/11 alias D3. do priemyselnej zony by viedol privadzac takze cez krizovatku v radoli by islo praveze menej NA. cez mesto by jazdila vnutromestska doprava a doprava zdroj/ciel tak ako aj teraz.

fakt nerozumiem -a nie som sam- aky brutalny narast dopravy ????

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 18:36
od Mawerick81
no vsetci co by nemali kupenu dialnicnu by isli cez KNM, vsetka doprava ktora by sla do Ziliny spoza KNM.. Nikto nevie kolko takychto aut by islo cez mesto,, ale napr po starej ceste zo Ziliny na Bytcu jazdi dost aut,. cize vsetci co nechcu ist po dialnici. A verim tomu, ze ak by sa neupravila cesta krizom cez mesto, akoze ani nejde upravit, tak by ta doprava v meste skolabovala. po dalsie,, privadzac ma riesit ludi iduci do mesta od Ziliny,, to sa tu na fore uz neikolko krat spominalo,, a tusim aj ty devil si tvrdil, ze smer od Cadce by do priemyslenho parku isiel cez mesto od poviny,, cize ta doprava by ostala + dalsia co by nesla po dialnici

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 19:02
od 4lien
Vyroky ze "ludia by nesli po dialnici" a "doprava by skolabovala" sa podla mna tak trochu vylucuju. Teda, neviem si velmi predstavit, ktory masochista by radsej isiel cez skolabovanu trasu len aby usetril nejake drobne za dialnicu. Nehovoriac o tom ze ked bude (takmer) cela D3 tak taketo snahy o setrenie postupne stratia zmysel. Netvrdim ze sa taki vodici nenajdu ale neverim ze by to bol taky enormny objem dopravy.
A uz keby fakt mal byt problem len v tom, tak nech je tento usek nespoplatneny. Nie som velmi zastanca takychto privilegii ale ak by toto mal byt jediny problem tak ok.
Inak, k tym konspiraciam o tom ako si tu zamerne zelame zdrziavanie vystavby - mozem hovorit len za seba, ale uistujem ta, ze ja by som bol fakt najradsej keby boli Kysuce vyriesene co najskor. Jednak viem ake je to tam zle, a navyse, aspon by sme boli usetreni od tych narekov ked sa nahodou niekde zacne rozpravat o vystavbe dialnice mimo Kysuc.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 21:03
od Vlados
Presne, odporuje si "no vsetci co by nemali kupenu dialnicnu by isli cez KNM" a "by ta doprava v meste skolabovala".

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 21:04
od Jano1
4lien napísal:preco sa nemoze I/11 prerobit na D3 a paralelna cesta ist cez mesto

Nie, ze by to bolo absolutne vylucene, ale taka doba uz presla a ked je mozne postavit dialnicu mimo obce a je tam pomerne vysoka intenzita, tak to tak treba urobit - pripad Povina, Oskerda. V Radoli nie je mozne dostat dialnicu uplne mimo obce, preto je navrhnute najprijatelnejsie trasovanie. Na 11 km sa riesia 4 obce, cize je nezmysel vymyslat 4 obchvaty, ale urobit jeden suvisly usek aj preto, ze ide o medzinarodny tranzitny tah zaradeny do zakladnej siete TEN-T.
Problem D3 je, ze sa vymyslaju riesenia, ktore absolutne nie su potrebne a predrazuju stavbu. Velkoryso vypustili tunel, ale nahradili ho 2 km estakadou, pricom vacsina z tych 2 km by mohlo byt riesenie ako na lacnej D1 DS-Turany. Dalsi nezmysel je pri Brodne, obludne riesenie prelozky I/11 to vyrazne predrazuje. Teda bez zmeny trasovania useku je mozne dosiahnut vyznamne uspory. Nie je dovod, aby sa D3 Brodno - KM pri sucasnych cenach nedala postavit za 1,5-nasobok, maximalne 2-nasobok ceny/km D1 DS-Turany, len treba vyhodit z projektu nezmysly.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 21:46
od devil
ta doba nieze presla ale este neprisla.

Vyroky ze "ludia by nesli po dialnici" a "doprava by skolabovala" sa podla mna tak trochu vylucuju. Teda, neviem si velmi predstavit, ktory masochista by radsej isiel cez skolabovanu trasu len aby usetril nejake drobne za dialnicu. Nehovoriac o tom ze ked bude (takmer) cela D3 tak taketo snahy o setrenie postupne stratia zmysel. Netvrdim ze sa taki vodici nenajdu ale neverim ze by to bol taky enormny objem dopravy.
pokial sa to nespoplatni tak sa to vylucuje. ak sa spoplatni tak tazko povedat. ale aspon mame nepriame priznanie ze podiel lokalnej dopravy je velmi vysoky. jediny udaj o buducej intenzite mame zase len na ineko (na stranke EIA nic nie je zverejnene), 38.080 aut :lol:

Na 11 km sa riesia 4 obce, cize je nezmysel vymyslat 4 obchvaty, ale urobit jeden suvisly usek aj preto, ze ide o medzinarodny tranzitny tah zaradeny do zakladnej siete TEN-T.
z coho oskerda je len posunutie o nieco dalej od tych zahradiek, 2 pripady len oddelenie od sucasnej cesty a 1 skutocny obchvat povinej. potom na vyse 6 km prietahov na 20 km na vychode treba co ? dokonca tiez zakladna siet TEN-T.

Problem D3 je, ze sa vymyslaju riesenia, ktore absolutne nie su potrebne a predrazuju stavbu.
no ja neviem, na 9 km R2 s 5-6 km estakadou je cena vyrazne nizsia.