Stránka 4 z 32

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 12:00
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:
aquila napísal:len skoda ze vlada skresala tak vydavky na infrastrukturu :(


To vlády většinou tak dělají, že na začátku volebního období škrtají výdaje, aby pak mohly ukazovat svojí štědrost před příštími volbami.


Ano, je to tak úplne všade, žiaľ. :cry:

USA - ten istý prezident, ale škrtnutie všetkých mega-projektov, dnes sa to prehodnocuje
Kanada - spomalenie rozvoja verejnej dopravy, dnes sa realizuje
Taliansko - oddialenie prepojenia Sicílie s pevninou
Rusko - pozastavenie rozhodnutia o výstavbe diaľnic za 13 mld. eur
Nórsko, Švédsko, Fínsko - prechod verejných projektov na PPP
SR - zníženie financií na diaľnice z EÚ
ČR - plánovaný škrt na diaľnice bude možno nahradený z privatizácie ČEZ
Maďarsko - ohlásené šetrenie aj na diaľniciach
Ukrajina - spomalenie rozhodnutia o výstavbe v hodnote 2 mld. USD kvôli energetickým hrozbám
Konžská Demokratická rebublika - zastavenie projektu "Roads 2010" v hodnote 1,5 mld. USD (je tam nový prezident) - je to projekt pre lepšie prepojenie hlavného mesta s mestami, kde boli vzbury
...

Kontinuita je napríklad v:

Španielsko - diaľnice sú priorita
Portugalsko - začínajú byť problémy, ale efektívne sa prešlo hneď na PPP
Chorvátsko - diaľnice sú priorita
Rakúsko - začínajú byť zložité prípravné práce

Francúzsko - nedá sa hodnotiť, vláda odmietla ďalej financovať výstavbu diaľnic a tak predala diaľničné spoločnosti, tie chcú vo výstavbe pokračovať

...

SR aj keď zrejme nepôjde výrazne nahore, tak sa ani nestala situácia z r. 1998, že by sa použili termíny ako zastavenie+spomalenie+prehodnotenie výstavby diaľnic a ani tu nie je r. 2002, kedy sa stále diaľnice nestali prioritou. Dnes je dôležité, že sa bude pokračovať reálne tak, že sa stanovili reálne termíny D1 BA-KE 2013 a R1 TT-BB 2010, nie je dôvod financovať viac, keď nie je čo stavať. Osobne ma mrzí, že asi vypadne PPP z D1.

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 09:24
od johhan
Nový pán minister sa mi naozaj páči, nedávno mu niekto operoval termínom naokolo bližšie .. tak mu minister vysvetlil že nech si uvedomí Slovensko má 3 horizontálne a 3 vertikálne dopravné ťahy a že momentálne je najdôležitejšie dobudovať vertikálu BA-ZA a horizontálu TT-ZV plus poriešiť bodové závady. A to že sa úsek BA-ZA-PO-KE volá D1 nie je podstatné môže sa to volať aj R7 a nič sa nezmení - ani dopravné prúdy ani dopravné priority :-)

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 12:01
od Dialniciar
johhan napísal:Nový pán minister sa mi naozaj páči, nedávno mu niekto operoval termínom naokolo bližšie .. tak mu minister vysvetlil že nech si uvedomí Slovensko má 3 horizontálne a 3 vertikálne dopravné ťahy a že momentálne je najdôležitejšie dobudovať vertikálu BA-ZA a horizontálu TT-ZV plus poriešiť bodové závady. A to že sa úsek BA-ZA-PO-KE volá D1 nie je podstatné môže sa to volať aj R7 a nič sa nezmení - ani dopravné prúdy ani dopravné priority :-)


Doplnenie daného rozhovoru:

Presne to kopíruje hospodársky rozvoj a dopravnú situáciu a hospodárske možnosti krajiny.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 09:29
od B;
Dolezity moment z rozhovoru v Auto magazine

Do roku 2010 chceme vybudovať najmenej 100 kilometrov diaľnice D1 na trase Bratislava ‑ Košice. Jej úplné dokončenie je cielené na rok 2013.


Takze prvykrat sa spomenulo, ze 100 km na D1 a nie spolu.
To som teda zvedavy, ci islo iba o preklep.

Uvaha:
Okrem rozostavanych +PB by teda malo pribudnut 2-3 dalsie useky?
(PB:9+HP:13 +Vazec:12+M-J:25+Svinia:7 =66 km cca, ostava cca 30 km na nove useky)

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 11:48
od Branco
V týchto 30km, presnejšie viac, ako 30 km budú podľa mňa Hubová-Ivachnová - 15,25 km, kde sa spracuváva, možno už odsúhlasuje dokumentácia pre stavebné povolenie, rovnako to je aj pri úseku Jánovce-Jablonov 18,536 km.
A ešte menší úsek Studenec-Behárovce, tuším 3,5 km. Ten figuruje vo viacerých materiálov so začiatkom výstavby v budúcom roku.

Prial by som si, aby tam bolo aj Višňové a Dubná Skala-Turany - spolu 25 km, alebo aspoň hotová Dubná Skala-Turany, čo je asi 16 km. Tam sa má v najbližšom čase tiež vypracovať dokumentácia pre stavebné povolenie.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 12:14
od aquila
hubova - ivachnova sa snad zacne buduci rok, tam ten usek treba.

k janovce - jablonov som skepticky. sice je trasovanie vsjo, ale intenzity a lobbing. hm len to by bol zrejme polovicny profil. skor pocitam, ze budeme radi ak sa tento usek len zacne do 2010.

navyse, urcite by bolo lepsie riesit usek LL - dubna skala - turany, kedze na tom useku je aj pri plnom profile vyssia IRR ako na janovce - jablonov pri polovicnom...

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 14:17
od johhan
No do stavby ak sa stihne príprava v 3/4 2007 mali ísť úseky Hubová - Ivachnová a Jánovce - Jablonov, v roku 2008 Dubná Skala - Turany

:?: :D

Teoreticky by sa mohlo začať raziť Višňové - to je na 4 roky.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 16:41
od aquila
a bol by usek janovce - jablonov na plny profil ? ci len polprofil ?

ale aj ten polprofil bol uspech, tym by sa pomaly D1 zacelovala (s tym, ze by sa pocitalo s uz pri tejto vystabou s dostavbou na plny profil)

ale ked sa zacne dubna skala - turany bude tiez super, akurat by sa potom usek pod strecnom bez LL - dubna skala stal hodne problematicky usek kde by bol taky vlacik zrejme od dubnej skaly az po zilinu :D

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 12:47
od Eminem
Minister Vazny je zda sa byt realista, ktory politikou nie je moc ovplyvneny, co je dobre, ze je viac odbornikom, uz to bolo treba na tento rezort a vyhoda je, ze spolu s vnutrom je to jedna politicka nominacia.

Potom vidime realne dopravne zlepsenie v BA, ZH, NR, Zahori, BB, ked je dopravna policia tam, kde treba, aj ked je to smiesne, ze nove krizovatky niekedy aj za desiatky milionov SKK nedokazu riadit dopravu.

Dalej vidim pozitivne, ze sa jasne stanovili realne priority: BA-ZA, TT-NR a D1 BA-TT rozsirenie/lepsie riadenie dopravy. A tiez je dobre ze sa zastavili take stavby ako R4 Stropkov a stanovil sa normalny (zdravy) termin D1 BA-KE 2013, mrzi ma ze nebude PPP ale dufam ze nebude potrebne ked sme v EU a ze financie pojdu tam kam treba.

Som rad, ze minister chce pomoct cestam II. a III. triedy cez eurofondy, som tiez rad, ze chce vazit kamiony na cestach a postavi zachytne parkoviska a dohliadat na cestne horske priechody v zime.

Som tiez rad, ze minister hovori, ze dialnice su drahe a dohliadne na proces legislativny aj prakticky, nakolko posobil v stavebnictve, ked usetri len 10% tak to bude 50 mil. SKK na kazdom priemernom km a to je dost.

Celkovo som spokojny s dialnicami, snad to bude len a len lepsie.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 21:40
od Dialniciar
aquila napísal:pomaly D1 zacelovala (s tym, ze by sa pocitalo s uz pri tejto vystabou s dostavbou na plny profil)


Ak sa nebude stavať do 10 rokov, je to zbytočné na to myslieť dopredu, lebo ten druhý dvojpruh sa bude lepšie stavať aj extra, ničomu to nebude vadiť. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2006 23:59
od Branco
Na programovacie obobie 2007-2013 dostaneme na oblasť dopravy z EU 3,1 miliardy Eur.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5204

V schválenej aktualizácii rozdelenia eurofondov pravdepodobne nie sú žiadne zmeny:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5209

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2006 22:07
od Branco
Faktor je vymenený, novým šéfom NDS je Igor Choma: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5285

Podľa vyhľadávania na nete je to človek zo súkromného sektora, šéfoval stavebnej firme /ak to nie je jeho menovec/...

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 16:25
od Jarda
Když uvádí L. Vážny 10,1 mld korun na dálnice a 3,1 mld korun na ostatní silnice, z které části jsou financovány RC?

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 16:35
od mapman
Ja by som povedal že 10,1 je rozpočet pre NDS výstavbu, čiže vrátane RC....

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 12:54
od Dialniciar
Jarda napísal:Když uvádí L. Vážny 10,1 mld korun na dálnice a 3,1 mld korun na ostatní silnice, z které části jsou financovány RC?


Rýchlostné cesty spadajú pod diaľnice, lebo v SR je na to termín: diaľničná sieť. 8)

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 19:44
od Dialniciar
MDPT plánuje a chce:

1. Diaľničná výstavba:

- obmedziť rozvoj R7
- zaviesť elektronické mýto podľa inflácie po zavedení eura v r. 2009
- naposledy posúdiť finančné možnosti krajiny pri financovaní rozvoja diaľničnej siete: úvery pre diaľničnú spoločnosť a PPP
- zameriavať sa na diaľnicu D1 a rýchlostnú cestu R1
- zameriavať sa na ukončenie prípravných prác a projektovej dokumentácie na celej D3, R4 južná vetva a R3 bodové závady

2. Cesty I. triedy:

- opraviť všetky úseky v havarijnom stave
- posilniť finančne mostný program
- stavať cestné obchvaty a podporovať výstavbu kruzhových križovatiek

3. Cesty II. a III. triedy:

- pomáhať s presadením úverov od EIB pre samosprávne kraje
- pomáhať robiť projekty na opravy ciest v samosprávnych krajoch
- podľa vývoja verejných financií podporiť dotačne konkrétne projekty (obchvaty)

4. Železničná sieť:

a) železničné trate - modernizovať koridory, elektrifikovať postupne južné vetvy
b) nákladná železničná doprava - posilniť význam štátu, posilniť pozíciu na trhu
c) osobná železničná doprava - rýchlejšie obmieňať jednotlivé osobné vlaky

5. Pošta:

- naďalej zavádzať nové služby, otvárať trh

6. Letecká doprava:

- investovať úverovo na bratislavské letisko
- v spolupráci s MO SR investovať na letisko v Sliači
- podporovať rozvoj regionálnych letísk

7. Informatizácia:

- ...

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2007 15:50
od devil
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6044

zaujimave vyhlasenie, v podstate ukazuje ze viac menej kazda strana ma svoj preferovany region hlavne kvoli volicskej zakladni.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:01
od Dialniciar
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6044

zaujimave vyhlasenie, v podstate ukazuje ze viac menej kazda strana ma svoj preferovany region hlavne kvoli volicskej zakladni.


Možno v cestnej sieti ano, ale v diaľničnej nie.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 11:11
od devil
ale ano, vid Dzurinda a Spis + BA, Smer a BB, vlada Hzds do 98 a TN, Smk a juh.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 11:45
od Dialniciar
devil napísal:ale ano, vid Dzurinda a Spis + BA, Smer a BB, vlada Hzds do 98 a TN, Smk a juh.


SMK a juh ? Vidíš niekde aspoň 1 km R7 :?: :roll: A to na to mali 8 rokov. Alebo teda 1 km južnej R4 :?: :roll:

Dzurinda a Spiš ? No tak keby tam na tom fakt záležalo, tak by spravil všetko preto, aby sa tých 40 km pod Tatrami stavalo čo najrýchlejšie a už V-M mohol byť rok otvorený.

Vláda HZDS celkovo len rozbehla výstavbu. Viac za tie aktívne 3 roky nestihla.

Smer a BB ? R3 ide cez Turiec, na Donovaloch bude len preložka. Dokonca obchvat BB už je "len" cesta I. triedy.

Najprv fakty, potom sny.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 12:08
od Dialniciar
Minister Vážny podpísal dohodu o stavbe diaľnice do Poľska :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6099

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 12:34
od devil
SMK a juh ? Vidíš niekde aspoň 1 km R7 A to na to mali 8 rokov. Alebo teda 1 km južnej R4



a coze je to osem rokov pri nasich pomeroch (peniaze, priprava atd.) :?: naopak vsak netreba zabudnut na 4 useky R2. oproti 0 usekom pred 1998.

Dzurinda a Spiš ? No tak keby tam na tom fakt záležalo, tak by spravil všetko preto, aby sa tých 40 km pod Tatrami stavalo čo najrýchlejšie a už V-M mohol byť rok otvorený.


konkretne: projekt Mengusovce-Janovce na spisi sa stal prioritnym projektom KF. 26 km usek je velky krok vpred, bez ohladu na to co sa okolo tendrov atd. odohravalo.

useky D1 a D2 v BA po 1998. most apollo na odlahcenie pm. pred 1998 nic.

Vláda HZDS celkovo len rozbehla výstavbu. Viac za tie aktívne 3 roky nestihla.


a uplne prioritne ju rozbehla "nahodou" tam, kde bola najvacsia basta - kraj TN.

Smer a BB. Smer ma primatora len v 2 krajskych mestach. NR a BB. R1 ako velka priorita vlady a obchvat BB ako priorita vlady. toto je to co pre BB najviac treba ovela viac ako R3. navyse R3 je stredno/dlhodoba zalezitost a ani prelozku by som neoznacoval ako "len".

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 12:40
od Dialniciar
devil napísal:
SMK a juh ? Vidíš niekde aspoň 1 km R7 A to na to mali 8 rokov. Alebo teda 1 km južnej R4



a coze je to osem rokov pri nasich pomeroch (peniaze, priprava atd.) :?: naopak vsak netreba zabudnut na 4 useky R2. oproti 0 usekom pred 1998.

Dzurinda a Spiš ? No tak keby tam na tom fakt záležalo, tak by spravil všetko preto, aby sa tých 40 km pod Tatrami stavalo čo najrýchlejšie a už V-M mohol byť rok otvorený.


konkretne: projekt Mengusovce-Janovce na spisi sa stal prioritnym projektom KF. 26 km usek je velky krok vpred, bez ohladu na to co sa okolo tendrov atd. odohravalo.

useky D1 a D2 v BA po 1998. most apollo na odlahcenie pm. pred 1998 nic.

Vláda HZDS celkovo len rozbehla výstavbu. Viac za tie aktívne 3 roky nestihla.


a uplne prioritne ju rozbehla "nahodou" tam, kde bola najvacsia basta - kraj TN.

Smer a BB. Smer ma primatora len v 2 krajskych mestach. NR a BB. R1 ako velka priorita vlady a obchvat BB ako priorita vlady. toto je to co pre BB najviac treba ovela viac ako R3. navyse R3 je stredno/dlhodoba zalezitost a ani prelozku by som neoznacoval ako "len".


8 rokov je dosť dlhá doba na to, aby sa aspoň poklopal kameň na R7, prípadne bez problémov rozostavala R4 južná vetva. Nič sa nestalo, zostalo len pri sľuboch. R2 prechádza územím, kde nedominuje SMK. Taktiež nebol dodržaný zvolený pomer medzi financovaním D1, R1 a R2. V oblasti diaľničnej politiky SMK nedodržala vôbec nič.

Važec-Mengusovce, odsunutie výstavby. Odsunutie výstavby DP PP-KK a nedoriešenie DP LE-SN. Celkové zdržanie výstavby.

BA ... doriešenie len toho čo BA súrne potrebovala. Normálny dopravný rozvoj, nič viac. Žiadna súvislá D4, ani prípravné práce pod rozšírenie D1 BA-TT, ani NO, ...

Môžeš devil rozprávať ako je čo priorita a odkazovať svojím štýlom "viď", ale ja nič nevidím. Asi som slepý.

Bašty existujú, ale diaľničná politika sa im neprispôsobuje. Mierne sa prispôsobuje v cestách I. triedy.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 12:50
od aquila
R7 sa za SMK aspon realna dostala do programu. dovtedy sa s nou uvazolo niekde v horizonte 2050 ...

pomer nebol sice dodrzany, ale aspon bol stanoveny. za meciara sa v tomto ohladne robilo az nic ...

a prisposobuje sa im aj dialnicna politka :)

vid aj projekty stropkova :lol: takze o com ?:)

devil ma pravdu. kazdy ma svoju bastu. keby zostalo pri vedeni SDKU, tak rychlo sa prelozka I/66 poza BB realizovat nebude. alebo take, ze RC na ruzomberok ..

taktiez by sa nespekulovalo tolko s usekom HP - LL - turany - hubova. za SDKU by sa nastartovalo PPP (aj ked nevyhodne)

takze tak :)

fico napriklad teraz bude uplne dlabat na bratislavu, to je iste. tam nema volicov. uz to zacalo, znicil letisko, peniaze na rychlodrahu nebudu, vymysla si ohladne stadiona, ktory sa mal od zaciatku stavat len na 30 000 a tak dalej :)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 12:52
od Dialniciar
aquila napísal:vid aj projekty stropkova :lol: takze o com ?:)

devil ma pravdu. kazdy ma svoju bastu.


O tom, že mám iný názor. :wink:
Každý môže mať svoju baštu, ale neprispôsobuje sa tomu diaľničná politika.