Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 26. Jan 2018 09:19

Lepšie sa to nedalo napísať, len si zabudol na Poľsko. Tadiaľ sa poľahky dostaneš na nemecké dialnice s vynechaním komplikácii v Čechách.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod johhan » 27. Jan 2018 01:56

aquila napísal: rozdelenie SSC je najvacsi doslova az zlocin dzurindovej vlady. ktory do znacnej miery prispel aj k nezmyslom typu D3 .. na slovensku je ozaj velmi malo usekov, kde maju dialnice zmysel.

Strieľaš hodne bokom - rozdelenie SSC a vznik NDS v roku 2004 bol premyslený čin ktorý v tom období mal význam a logiku. Druhá vec je že tento význam a logika zanikla zmenami v eurofondoch v novom programovom období 2007-2013 kde už existencia samostatnej SSC a NDS postrádala zmysel( preto aj Mikloš pripravoval znovuspojenie za Radičovej vlády). A prešlo to do nových programových období 2014-2020 kde sa existencia samostatných správcov stala silne kontraproduktívna až škodlivá. Nakoniec bombónik príde s predpokladanými zmenami po roku 2020 :wink: . To bude ine kafe.
.
Osobne ma mrzí ako sa tu polemizuje o žilinských D1 a kysuckých D3 - ako keby sa nevedelo že príčinou nelogických stavieb a hlúpych rozhodnutí bola výstavba štvormiliardovej R1 PRIBINA ( mimo snahy politikov mať pomníčky ) - keď sa zmietol už pripravený plán výstavby R1 ( aj čerpania eurofondov ) a zrazu následne vyvstal problém čerpania fondov a prudkého prepálenia stavebného trhu ( paradoxne D3 Strážov Brodno bolo pripravené len preto že predpokladali že sa bude stavať ako posledná D3 tak nerobili obštrukcie a príprava prebehla hladko ) a následne Figeľove vyhladovanie stavbárov a ďalšieho prepálenia.
.
Každý tu frfle a nadáva na každého ( hlavne kde sa ide stavať to sú verejní nepriatelia - ZA PO KE BA ) pričom v tonto štáte chýba obyčajná primitívna vec ako je reálna koncepcia výstavby ciest ( a ešte aby sa aj dodržiavala :D ) oháňa sa tu regionálnymi rozdielmi ( pričom ESP reálne ukázalo D je pre regio rozvoj minoritná otázka ) že sa tu draho stavia - nedivme sa - pretože s výstavbou diaľnic si riešime veci ktoré by sa mali financovať z iných kapitol ( krásny príklad ako sanácie starých zosuvov, starých ekologických skládok - povdrchové varianty za každú cenu - vybavenosť obcí, krajov - reko energetických sietí ) - v Bruseli sa podivujú prečo si na to míňame eurofondy na dopravu ale akceptujú to lebo sú to v reálne veci súvisiace s výstavbou, pričom v takom Rakúsku alebo Nemecku sa tieto veci oddeľujú od výstavby diaľnic.
.
Roky rokúce sa hovorí o spojení BA a KE ako o mantre na ktorej stojí existencia republiky pričom čistý tranzit BA-KE je pľuvanec v potoku to gro je "slovenská lokálka" pretože o tranzitnej doprave V-Z cez Slovensko sa dá hovoriť iba s veľkou fantáziou. Opakuje sa to tu do omrzenia, hoci smerové výskumy sa robia a sú známe a vie sa že spojenie BA a KE vôbec nerieši dopravnú obsluhu republiky pretože dopravná výmena medzi týmito mestami je vzhľadom dopravnej výmene Slovenska ozaj zanedbateľná - gro tvorí "lokálka". Vtipné je že dopravná väzba Košíc je na Michalovce asi trojnásobná oproti väzbe na Bratislavu ale stále sa tu blúzni o najkratšej a najrýchlejšej spojnici BA-KE najlepšie v profile D38/150 lebo to určite vyrieši problémy Slovenska. A keď sa to už bude stavať treba zjazd každé 3 km aby sa vyrovnali regio rozdiely
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 27. Jan 2018 10:31

Rad si pozriem ekonomicky model, ktory porovna ekonomicke dopady doterajsieho financovania (teda pchat vsetko do naokolo blizsie BA+povazia+PO) s tym, keby sa v r 1993 rozhodlo dostavat R1+R2 BA-ZV-KE a uz od roku 2000 by sa vychod-zapad SK jazdil za 3 hodiny; resp. s tym, ak by sa jednoducho krajom davali infrastrukturne peniaze na obyvatela a oni uz by rozhodli, ci stavat kus dialnice alebo obchvat na jednotke. Vysledok toho *** blavo-zilinsko-centrickeho naokoloblizsie modelu, ktory sme tu mali doteraz, je jasny: dialnica vychod-zapad ani v r 2030, "rychla" zeleznica (rozujej aspon 120-160) BA-KE ani do roku 2040!!!, a realne napojenie vychodu na europsku dialnicnu aj zeleznicnu siet cez Madarsko.


nepozries si lebo nikdy nebude objektivne vypracovany. pre nich je dokaz spravnosti

best of :

príčinou nelogických stavieb a hlúpych rozhodnutí bola výstavba štvormiliardovej R1 PRIBINA.... skus toto vysvetlit niekde vo viglasi ze by neboli usetrene fondy a nebola by R2 alebo inde kde zrekonstruovali jednicky. oháňa sa tu regionálnymi rozdielmi......ich odstranovanie je jeden z hl. principov EU. pričom ESP reálne ukázalo D je pre regio rozvoj minoritná otázka...mapa UPSVAR ukazuje nieco uplne ine. čistý tranzit BA-KE je pľuvanec v potoku to gro je "slovenská lokálka"...nielen BA-KE, ide o nepochopenie slova tranzit a nepochopenie vyrazu dopravna obsluha.

Vtipné je že dopravná väzba Košíc je na Michalovce asi trojnásobná oproti väzbe na Bratislavu ale stále sa tu blúzni o najkratšej a najrýchlejšej spojnici BA-KE najlepšie v profile D38/150 lebo to určite vyrieši problémy Slovenska. A keď sa to už bude stavať treba zjazd každé 3 km aby sa vyrovnali regio rozdiely


cize treba stavat na zaklade silnych vazieb...tj. obsluhovat lokalku. takych vazieb medzi krajskym a okresnymi mestami su tucty. medzi krajskymi tiez niekolko. to je potom presne koncepcia dialnica do kazdej doliny, co na tom ze vacsina ludi nezije v umelo napumpovanych "KURS" krajskych mestach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod ecce » 28. Jan 2018 08:54

devil, tranzit vs. lokalka je falosna otazka. Dialnice (resp. aj cesty nizsej triedy) sa primarne stavaju na to, aby si vodicom usetril cas a je jedno, ci je to tranzit alebo lokalka.

A pri tejto prilezitosti som chcel este ocenit zaujimave prispevky viacerych diskutujucich (expwy, StVo, johhan...)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 28. Jan 2018 12:05

kto usetri viac casu, ten co cestuje 20 km alebo ten co cestuje 200 km ? kto je priorita, masa ludi co usetri 5 minut a miestami je lenivy sadnut si do vlaku/busu alebo ten kto by vo vlaku stratil 2 hodiny ? ten co usetri 2 hod. je vacsinou ochotny za svoju usporu aj zaplatit, ten co usetri 5 minut nie lebo sa to neoplati.

minule sa mi stazovala jedna pani zo zahoria ako v kolone pocitala kamiony co "zahlcuju" D2, akurat nespocitala OA so znackou MA. ked som sa opytal ze pre koho je prioritne D2 ci pre tie kamiony alebo pre OA z okolia tak neodpovedala.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 28. Jan 2018 13:12

K tým KE -MI len toľko, že aká to je intenzita, lokálka a väzba na krajské mesto. Ľudia dochádzajú za prácou do KE cez 50km a to je lokálka. ďalší cestujú až do Rakúska, Nemecka za prácou (utierať zadky kapitalistom, ktorí maju na to) a to je lokálka. Tiež zásobovanie musí fungovať a aj to generuje dopravu, to je len lokálka a nie tranzit. No kamiony sa tu nepohrnú, keď majú kvalitné cesty v Maďarsku a Poľsku. A čo bude po dostavbe M30? Ešte viac odklonená doprava z E751 a intenzity na Soroške tým určite nestupnú radikálne ale len mierne. Jazdí len ten, kto musí, lebo nezamestnanému sa to určite neoplatí a tým, čo by zarábali minimálnu mzdu, aby cestovali 60 km za prácou, už vôbec nie. O chvíľu vďaka naším vodcom zoberú tu prácu zahraniční gastarbaitri najmä z Ukrajiny a Srbska, lebo im sa oplatí minimálna mzda a keď prídu domov, tak uspokoja svoje životné potreby pre celú rodinu tak, ako vychodniari cestujú ďalej na západ.

Sýty hladnému neverí a čo sa komu prisnilo nech si nemyslí, že tak to má byť.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod Maxx787 » 28. Jan 2018 13:14

v tomto mate aj jeden aj druhy pravdu,
ecce ma pravdu v tom, ze aj tranzit aj lokalka moze, a mala by vyuzivat vsetku infrastrukturu. Teda ci prejde 20, alebo 200 km a dany clovek si prepocita, ci sa mu to oplati alebo nie, to je sloboda rozhodovania( .kt sa obmedzi mytom alebo zakazom vjazdu NA alebo bicyklom)
devil ma pravdu v tom ze sa viac oplati usetrit dve hodiny casu ako 5 minut. ak vsak niekto aj pre 5 minut si priplati mytom ci nalepkou je to jeho rozhodnutie. co sa tyka D2 (ale skor viac D1) je jasne ze BA ma problem s tym ze vsetko sa hrnie na dialnicu. spadova oblast ma nedostatok rozptylovych bodov a tahov na cestach nizsich tried. (este k tomu treba pripomenut ze BA je zo severu obmedzena dopravne problemovym pohorim) v tom dam devilovi zapravdu, zlepsit pripadne postavit este jednu cestu do BA a odlahci sa D2.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Intenzity

Odoslaťod michaelse » 28. Jan 2018 15:00

devil napísal:
minule sa mi stazovala jedna pani zo zahoria ako v kolone pocitala kamiony co "zahlcuju" D2, akurat nespocitala OA so znackou MA. ked som sa opytal ze pre koho je prioritne D2 ci pre tie kamiony alebo pre OA z okolia tak neodpovedala.....

hee to uz je ina sranda povedat ze kamiony zahlcuju dialnicu :lol: dialnica sa vo svete stavia v prvom rade pre dialkovu dopravu,nehovorim ze dialnica nemoze byt aj pre lokalnu dopravu ale urcite to nesmie byt jej primarna funkcia a na slovensku sa bohuzial takto dialnice stavaju,pre uspokojenie lokalnych cielov,ideme opacnou cestou ako na zapade od nas v buducnosti sa nam to vypomsti lebo postavime dialnice pri mestach budeme ich mat upchane lokalnou dopravou zatial co sa kasle na hromadnu dopravu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 28. Jan 2018 16:20

KE -MI je z velkej casti lokalka, lenze pre tie dediny (pozdisovce, trhoviste, horovce, hriadky, dargov) je to tranzit takisto pre secovce. priemer je 60-70 km/h. bez dedin by to bolo 80-90. ja by som staval prave taketo useky lebo je iste ze by ich pouzival aj tranzit aj velka cast lokalky. ono je rozdiel aj dochadzat 20 km alebo 50km cize precestovat 40/100 km za den.

A čo bude po dostavbe M30? Ešte viac odklonená doprava z E751 a intenzity na Soroške tým určite nestupnú radikálne ale len mierne. J


kto chce ist po dialnici tak chodi aj teraz, podiel dialnice/trasa je cez madarsko obrovsky aj bez M30. ale podla mna sa to neoplati lebo viac paliva, poplatok navyse, casovo maly zisk ak vobec. madari uz maju hlavne tahy viac-menej dostavane a stavaju dalsie aby podporili stavebnictvo. ale so soroskou to nema suvis. taketo zavady treba proste odstranit bez ohladu ci intenzity stupnu alebo nie. bezne taketo useky obchadza 80-90 percent intenzity.

na Sk by kazda vlada najradsej stavala vsade vsetko co sa neda, potom je koncepcia stavat D1-D3 podla KURS ktory sa ucelovo vypracoval a doplnit to o akoze dolezite useky okolo tzv. krajskch miest. to je uplne najhorsie. koncepcia sita na mieru by mala byt stavat lacne a potrebne a postupne drahsie a potrebne, cize v podstate podla hodnoty za peniaze. na prvy pohlad by to vyzeralo nekoncepcne ale globalne by bol zasadny prinos....totiz take ako KE -MI su aj dalsie, vsade dediny, kopce, zakruty cize 60-70 km/h, niekde aj menej. to je mozno normalne na ceste RS-Brezno ale nie na hlavnych E tahoch. pre mna je skor normalne to ze ak ludia uprednostnia IAD tak proste budu stat na semaforoch v TT, NR.....a tieto mesta obchvaty maju. o BA ani nehovorim. takze neviem co by sa malo zmenit v PO. vela urcite nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:26

devil napísal:
tak hodinová kapacita Sorošky bude - podľa našich TP 102!!! - 2125 skv/h, to rátaj cca 15.300 skv/deň.

potom poprosim vycislit kapacitu sirokej rovnej cesty ZA, brodno - oscadnica a kapacitu cesty pod strecnom cize ZA - dubna skala.

Vzhľadom na divné usporiadanie a ešte divnejšie dopravné značenie tú kapacitu vyčísliť neviem. Ale jedno je isté, že za žiadnych okolností nemôže byť vyššia ako 18.000 skv/deň.

devil napísal:neviem odkial su cisla o rychlostiach moja skusenost je 70 km/h na celom useku roznava-jablonov, tych 79 km/h je zbozne prianie cize ked je cely prechod prazdny.

Čítaj pozorne - to bola v85. Stredné rýchlosti sú tam 63 resp. 72 km/h čo zodpovedá Tvojej skúsenosti.

devil napísal:soroska v polovicnom profile je tiez modernizacia cesty I. tr. tak ako bolo odstranenie bodovej zavady ozdany alebo figa-tornala. vies aka ulava je obchadzat tie serpentiny ?

Úľava...to nie je dobrý argument. Lebo by som mohol napísať, že keď sa chceš vyhnúť serpentínam, choď IC-kom :mrgreen: A vieš čo, ja chcem diaľnicu z Nitry do Partizánskeho. Fakt. Vieš, aká úľava by bola obchádzať tie dediny? Aj intenzity sú tam vyššie, takže viac ľudí by to ocenilo... A otravujem s tým niekoho? Nie, je tu iks iných úsekov, ktoré sú urgentnejšie (ném, Soroška medzi ne nepatrí).

A keď už sme pri tých horských prechodoch, zabehni si zajazdiť na pár týždňov do Švajčiarska. Tam je bežné, že aj podstatne vyťaženejšie trasy ako gemerská štátna cesta vedú serpentínami cez hory a nikto sa nad tým nepozastavuje. Diaľnice stavajú len tam, kde ich naozaj treba - a ešte nie v takých megalomanských parametroch ako u nás. A pritom sú neporovnateľne bohatší ako my.

devil napísal:a stale cakam na kapacity ciest okolo ZA, lebo ak soroska ma kapacitu 15.000 tak strecno musi mat 2-3 nasobok teda kludne do 40.000. asi si niekto uvedomil ze napisal hlupost.....

Uups, tak to by ma zaujímalo, ako si na taký úlet prišiel že 2-3 násobok. Principiálne nemá viac ako 18. Sklony ani oblúky zas tak zásadne kapacitu cesty neobmedzujú.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:30

devil napísal:
Úradníci primárne z SSC IVSC Košice a sekundárne z Bratislavy majú k dispozícii automatické sčítače dopravy a stacionárne radary ukladajúce údaje, ale určite tvoje pocity a odhad má vyššiu vypovedaciu hodnotu. K tomuto niet viac čo dodať. :roll:

stacionarny radar zmeria rychlost pohybujuceho sa auta na celom useku :?: realita je 70. tak ako figa-batka-zacharovce. aj tam su tabule 40-60.

Prezradím Ti tajomstvo - keď máš viacero meracích bodov, vieš z nich zrátať veľmi veľa. Použitím Kalmanovho filtra sa amíci trafili na Mesiac, proti tomu je spočítanie úsekových charakteristík vcelku hračka. 8)
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:32

i15 napísal:
StVO napísal: Napokon, čísla o rýchlostiach hovoria jasnou rečou: v stúpaní máme medián ľahkej dopravy 63 km/h, medián ťažkej 56 km/h a v85 je na horský prechod neuveriteľných 79 km/h. V klesaní sú tieto hodnoty 72, 60 a 84 km/h. Špičkový level of service je prosím pekne B! Všetko čísla za 2017.

tie rýchlosti v klesaní sú namerané ako? osobné autá tam majú MPR 60 a nákladné 40

Tak to si daj nabudúce pozor, 40-ka nie je pre náklaďáky, ale pre všetkých :mrgreen: Teda ak sa v poslednej dobe niečo nezmenilo... Každopádne to absolútna väčšina vodičov ignoruje, čo len svedčí o zmysluplnosti tohto dopravného značenia. Merané je to slučkami (kalibrovanými), čiže presnosť lepšia ako radar.

i15 napísal:Dolu kopcom osobáky určite nejazdia 84 kmh (to je cca 90 podľa tachometra). Môj odhad je cca 70-75 kmh. Priemerná rýchlosť prejazdu cez celý HP je okolo 70 ako píše devil. Ale úradnici z Bratislavy vedia lepšie...

A presne ako som napísal ja (63 vs. 72)... čítajte lepšie chlapci. V85 je odvodená rýchlosť, ktorá je vhodná ako rýchlostný limit.

i15 napísal:Áno majú vyššiu vypovedaciu hodnotu. Tie rýchlosti jazdy a kapacita 15000 vozidiel denne môže platiť na Dargov, ale nie na Sorošku. Nákladné autá v stúpaní bežne spomaľujú na 25-30km/h, pokiaľ úradník zámerne vybral miesto, kde jazdia 56, tak je to čistá manipulácia.

Uisťujem Ťa, že úradník naozaj nevyberá miesto, kde má byť inštalované zariadenie na ceste, to je parketa projektanta. A keby aj, tomu úradníkovi je s prepáčením u prdele, čo sa tam nameria, pretože dobre vie, že podľa objektívnych kritérií sa v tejto republike nerozhoduje.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:33

vladik67 napísal:Zasmejem sa nad Dobšinského rozprávkami, zaťaženosť cesty C11,5 nezmeníš, ale asi vieš počítať a čarovať s číslami ako vyhovuje. Podľa teba netreba asi nič stavať a čakať na intenziy, ktoré vďaka investorom stúpaju len na západe SR.
O bezpečnosti sa na východe a juhu sa netreba baviť, lebo sú nepodstatné vzhľadom k intenzitám. Páru prevratených kamionov je problém počasia a vodičov no nie ciest a horského prechodu.Hurá k dobe koní a nevýstavbe akýchkoľvek ciest na východe. Podaj si ruku s politikmi, tí ti vysvetlia čo a ako. :)

Nevkladaj mi prosím do klávesnice, čo som nenapísal. Vravím len toľko, že Soroška kapacitne vyhovuje, nič viac a nič menej. Samozrejme z toho vyplýva, že nie je veľmi dôvod stavať tam trebárs tunel, tým skôr, že Soroška ani nie je nejakou extra nehodovou lokalitou. Čo sa týka bezpečnosti...nuž, tunelu sa každý príčetný dopravák snaží vyhnúť, pokiaľ sa to len trošku dá, lebo je to jednoducho bezpečnostný prúser.

Osobne som inak presvedčený, že stavať treba systematicky podľa skutočných potrieb a nie podľa politicky pretlačených "priorít" - a je šumafuk, či je tou "prioritou" umelý kysucký koridor na Skalité alebo momentálne gemerský koridor cez Sorošku (o koridore Nové Zámky - Lučenec škoda strácať jediné slovo). V tejto republike sú tisíce kilometrov nevyhovujúcich ciest (stovky vo vyslovene havarijnom stave) nadregionálneho či diaľkového významu, ktoré treba rekonštruovať, preložiť apod., ale štát na ne zvysoka prdí a namiesto toho stavia drahé a zbytočné úseky diaľnic (príp. rýchlostných ciest, to máš zajedno).

Mimochodom, pokiaľ ide o bezpečnosť, tak najlacnejší spôsob, ako zvýšiť bezpečnosť na hlavných ťahoch v úžasnom šírkovom usporiadaní C či R /11,5 je zobrať zbíjačku, odfakliť z každej strany meter vozovky a vysadiť tam trávu.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:34

jarino napísal:Ale v krajine, kde kopa ľudí by chcela železničnú trať BA - KE na 350 km/h také nehrozí.

Keď už sme pri tom, tak tu je ešte ten problém, že sa rýchlosť na našich koridoroch určuje cucaním z prsta a nie potrebami GVD za účelom tvorby taktových uzlov. Takže aj keď budeme mať BA-ZA jedného dňa na tých 160, tak bez totálneho prekopania zastávkovej politiky všetkých vrstiev sa ten grafikon nebude dať napasovať tak, aby sme vytvorili taktové uzly BA, TT, TN, ZA. Ale to už je asi mimo témy tohto fóra.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:38

Vceliak napísal:1) Ak nezomrie iba jeden človek-šofér za rok, stoji za to investícia do spomínaného úseku?

Cena ľudského života je síce ošemetná záležitosť, ale z pohľadu štátu ako investora má život občana svoju jasnú cenu a tá rozhodne nie je dosť vysoká na stavbu tunela (v skutočnosti jedine skrátenie jazdných dôb dokáže v CBA vyvážiť investičnú náročnosť tunela, ale musia byť dostatočné intenzity).

Okrem toho, nejde o to, či sa to na danom úseku "oplatí". Ide o to, že zdrojov je obmedzené množstvo a treba ich investovať tam, kde sa to oplatí najviac.

Vceliak napísal:2) Sleduješ správy predtým, ako vyrazíš na cesty? Problém je v tom, že neexistuje alternatívna cesta. Ak sa vykotí dodávka alebo kamión, do práce cez Sorošku nikto nepríde na čas, ani keď si pristane. Stará ľudová múdrosť hovorí: Rieky nás spájajú, hory rozdeľujú. Majú ľudia právo mať v 21. storočí adekvátnu bezpečnú cestu, alebo majú "vysadnúť na kone"?

No a to sa majú z Kohézneho fondu stavať ešte aj alternatívne trasy??? Nech si kraj dá do poriadku cestu cez Úhornú a Štós. Kamióny tade síce neprejdú, ale pre osobáky to alternatíva môže byť.

Vceliak napísal:Jednoducho, bez diaľnic nevieš efektívne riešiť ostatné problémy hladových dolín.

Prepáč, ale toto sú povery. Aj tie hladové doliny (hladom v SR naozaj ľudia netrpia), ale hlavne to, že diaľnica niečo zmení na chudobe nejakého kraja. Odporúčam návštevu bývalej NDR, kde boli investované do infraštruktúry rádovo väčšie peniaze ako u nás a kde vedie diaľnica obrazne povedané do každej dediny. Výsledok - vo väčšine prípadov je to tam horšie ako na Gemeri. Mapy porovnania hustoty diaľničnej siete a ekonomického rozvoja na mňa nevyťahuj, nemám chuť tisíci krát vysvetľovať rozdiel medzi koreláciou, konzekvenciou a koincidenciou, ako aj o smere implikácie v prípade tej konzekvencie.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:40

rastislav5 napísal:Sme predsa v Europskej unii, kde politika socialnej a ekonomickej kohezie tvori zakladny kamen europskej integracie. Velka cast eurofondov smeruje na zmiernenie regionalnych rozdielov

Ak si si všimol, tak práve politika znižovania regionálnych rozdielov je zo všetkých politík EU jednoznačne najmenej úspešná. Ono to nie je o peniazoch a investíciách, východné Nemecko budíž večnou výstrahou.

rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.

Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!! :wink:
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 01. Feb 2018 17:41

expwy napísal:Avšak je zrejmé, že lokálpatriotizmus + mantra diaľnic sú najsilnejší spojenci a produktivita nie je vôbec podstatná.
:cry:

Pozor, je veľký rozdiel medzi lokálpatriotizmom a lokálegozimom. Aj keď tá hranica je niekedy tenká.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 01. Feb 2018 20:09

StVO napísal:
rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.

Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!! :wink:


V Syrii je vojna - ironiu si nezasluzi - ludia tam zomieraju a stavby sa bombarduju.
Moj prispevok je skoro doslovny citat prvej vety druheho odstavca tohto clanku na stranke europskeho parlamentu:
http://www.europarl.europa.eu/highlights/sk/809.html
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod Vceliak » 01. Feb 2018 20:19

Napísal si síce veľa nezmyslov, nebudem ich vyvracať, stačí si prečítať príspevky v odpovedajúcom vlákne, ale k jednému sa vyjadrím:
StVO napísal:to sa majú z Kohézneho fondu stavať ešte aj alternatívne trasy?

Stačí, ak sa použijú na to, na čo boli určené! Nič viac tu nikto nežiada.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Intenzity

Odoslaťod expwy » 01. Feb 2018 21:03

Pravda sa zle počúva, hlavne keď nezapadá do konceptu vysnívaných predstáv...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Intenzity

Odoslaťod zoom » 01. Feb 2018 21:59

rastislav5 napísal:
StVO napísal:
rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.

Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!! :wink:


V Syrii je vojna - ironiu si nezasluzi - ludia tam zomieraju a stavby sa bombarduju.
Moj prispevok je skoro doslovny citat prvej vety druheho odstavca tohto clanku na stranke europskeho parlamentu:
http://www.europarl.europa.eu/highlights/sk/809.html

Čiernu dieru so skratkou EP snáď nejdeme na odbornom fore citovať.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 02. Feb 2018 07:08

StVO takže "V85" je teoretická rýchlosť prejazdu, keď ma nikto neobmedzuje? Potom Strečno má túto rýchlosť nad 90kmh, ale hádam to nikto nepoužije ako argument proti Višňovému. Inak pozrel som si zopár mojich videí a keď ma neobmedzujú nákladiaky, Sorošku (od pumpy pri JnT po odbočku na Lipovník) prejdem rýchlosťou okolo 75km/h, s nákladiakmi je to 60-69 km/h.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 02. Feb 2018 12:07

rastislav5 napísal:
StVO napísal:
rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.

Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!! :wink:

V Syrii je vojna - ironiu si nezasluzi - ludia tam zomieraju a stavby sa bombarduju.
Moj prispevok je skoro doslovny citat prvej vety druheho odstavca tohto clanku na stranke europskeho parlamentu:
http://www.europarl.europa.eu/highlights/sk/809.html

To bola hyperbola...ako inak poukázať na absurdnosť toho tvrdenia ako jeho aplikáciou na najabsurdnešom možnom príklade...? Čo sa týka toho odkazu - politicko-marketingové rečičky naozaj nie je sú argumenty. Ak mi ukážeš objektívne fakty, ktoré by preukazovali príčinno-dôsledkový vzťah (nie koreláciu!!!!!!!!) medzi výstavbou indraštruktúry a prosperitou regiónu, môžeme sa o tom baviť. Akurát problém je v tom, že príčina a následok sú tu v skutočnosti v opačnom garde. Jediný prípad na celom svete, kde sa infraštruktúra vo veľkom budovala v regiónoch, ktoré ju nepotrebovali z dopravných dôvodov, sú "nové spolkové krajiny" v Nemecku. Tam je praktická ukážka, ako infraštruktúra "pomáha" chudobným regiónom.

K celému tomuto regionálnorozdielovému zahmlievaniu - jedine devil tu na rovinu priznal, že mu ide o pohodlnejšie cestovanie, nie o nejaké virtuálne celospoločenské blaho. To mu slúži ku cti, pretože všetkým ostatným ide o to isté, ale pokrytecky do zabaľujú do rečí o rozvoji regiónov. A aby som to uzavrel: nech sa postaví poriadna cesta (nie nevyhnutne diaľnica, stačí 2+1 pruh na predchádzanie a komplet mimo obce) od Zvolena po Lučenec a potom uvidíme, čo nám naozaj ďalej treba. Medzitým môžeme poriešiť tie tisíce kilometrov nevyhovujúcich ciest po celom Slovensku.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 02. Feb 2018 12:08

Vceliak napísal:Napísal si síce veľa nezmyslov, nebudem ich vyvracať, stačí si prečítať príspevky v odpovedajúcom vlákne, ale k jednému sa vyjadrím:

Je rozdiel medzi nezmyslom a faktom nezodpovedajúcim Tvojmu presvedčeniu. A čo sa týka "zodpovedajúceho vlákna," som tam svojho času nakukol a zdesený som odtiaľ ušiel, že čo je toto za sektárčinu.

Vceliak napísal:
StVO napísal:to sa majú z Kohézneho fondu stavať ešte aj alternatívne trasy?

Stačí, ak sa použijú na to, na čo boli určené! Nič viac tu nikto nežiada.

Bingo. Takže pre budúcnosť bude fajn, keď nebudeš používať argumenty typu, že tunel pod XYZ treba, aby bola alternatívna trasa, keď je úsek XYZ nezjazdný...
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 02. Feb 2018 12:10

i15 napísal:StVO takže "V85" je teoretická rýchlosť prejazdu, keď ma nikto neobmedzuje?

V princípe tak. Veličina je definovaná ako 85-ty percentil rýchlosti vozidiel, ktoré nie sú obmedzené pred nimi jazdiacim vozidlom, t.j. časová medzera viac ako 4 sekundy. V dopravnom inžinierstve takto nameraná hodnota, ak je meraná bez zjavného policajného či iného dohľadu, zodpovedá rýchlosti, ktorá je v danom úseku vhodná ako obmedzenie najvhej dovolenej rýchlosti za predpokladu, že je nižšia ako blanketový rýchlostný limit.

i15 napísal:Potom Strečno má túto rýchlosť nad 90kmh, ale hádam to nikto nepoužije ako argument proti Višňovému.

Ja som to tiež nepoužil ako argument proti Soroške, iba som tým podčiarkol výpovednú hodnotu tam nameraných intenzít. Ak je raz niekde denná špička 275 skv/h a týždenná 323 skv/h, tak pri danej nivelete sú tie namerané rýchlosti úplne očakávateľné. Čo sa týka Višňového, môj názor je nemenný už 20 rokov, že celá tá trasa D1 je jedna veľká megalománia a pomníčkovanie, najhorší možný variant, aký sa dal vybrať - typicky príklad politicko-lokálegoisticko-narcisisticko-nekompetentného rozhodovania. Čo ale nič nemení na to, že medzi ZA a MT je diaľnica potrebná a keby nebol celý proces za každú cenu tlačený do tohto ultradebilného variantu, tak už sme po nej mohli aspoň 10 rokov jazdiť.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: nonick, sendvo a 9 hostí.