Moderátor: Moderátori
aquila napísal: rozdelenie SSC je najvacsi doslova az zlocin dzurindovej vlady. ktory do znacnej miery prispel aj k nezmyslom typu D3 .. na slovensku je ozaj velmi malo usekov, kde maju dialnice zmysel.
Rad si pozriem ekonomicky model, ktory porovna ekonomicke dopady doterajsieho financovania (teda pchat vsetko do naokolo blizsie BA+povazia+PO) s tym, keby sa v r 1993 rozhodlo dostavat R1+R2 BA-ZV-KE a uz od roku 2000 by sa vychod-zapad SK jazdil za 3 hodiny; resp. s tym, ak by sa jednoducho krajom davali infrastrukturne peniaze na obyvatela a oni uz by rozhodli, ci stavat kus dialnice alebo obchvat na jednotke. Vysledok toho *** blavo-zilinsko-centrickeho naokoloblizsie modelu, ktory sme tu mali doteraz, je jasny: dialnica vychod-zapad ani v r 2030, "rychla" zeleznica (rozujej aspon 120-160) BA-KE ani do roku 2040!!!, a realne napojenie vychodu na europsku dialnicnu aj zeleznicnu siet cez Madarsko.
Vtipné je že dopravná väzba Košíc je na Michalovce asi trojnásobná oproti väzbe na Bratislavu ale stále sa tu blúzni o najkratšej a najrýchlejšej spojnici BA-KE najlepšie v profile D38/150 lebo to určite vyrieši problémy Slovenska. A keď sa to už bude stavať treba zjazd každé 3 km aby sa vyrovnali regio rozdiely
devil napísal:
minule sa mi stazovala jedna pani zo zahoria ako v kolone pocitala kamiony co "zahlcuju" D2, akurat nespocitala OA so znackou MA. ked som sa opytal ze pre koho je prioritne D2 ci pre tie kamiony alebo pre OA z okolia tak neodpovedala.....
A čo bude po dostavbe M30? Ešte viac odklonená doprava z E751 a intenzity na Soroške tým určite nestupnú radikálne ale len mierne. J
devil napísal:tak hodinová kapacita Sorošky bude - podľa našich TP 102!!! - 2125 skv/h, to rátaj cca 15.300 skv/deň.
potom poprosim vycislit kapacitu sirokej rovnej cesty ZA, brodno - oscadnica a kapacitu cesty pod strecnom cize ZA - dubna skala.
devil napísal:neviem odkial su cisla o rychlostiach moja skusenost je 70 km/h na celom useku roznava-jablonov, tych 79 km/h je zbozne prianie cize ked je cely prechod prazdny.
devil napísal:soroska v polovicnom profile je tiez modernizacia cesty I. tr. tak ako bolo odstranenie bodovej zavady ozdany alebo figa-tornala. vies aka ulava je obchadzat tie serpentiny ?
devil napísal:a stale cakam na kapacity ciest okolo ZA, lebo ak soroska ma kapacitu 15.000 tak strecno musi mat 2-3 nasobok teda kludne do 40.000. asi si niekto uvedomil ze napisal hlupost.....
devil napísal:Úradníci primárne z SSC IVSC Košice a sekundárne z Bratislavy majú k dispozícii automatické sčítače dopravy a stacionárne radary ukladajúce údaje, ale určite tvoje pocity a odhad má vyššiu vypovedaciu hodnotu. K tomuto niet viac čo dodať.
stacionarny radar zmeria rychlost pohybujuceho sa auta na celom useku realita je 70. tak ako figa-batka-zacharovce. aj tam su tabule 40-60.
i15 napísal:StVO napísal: Napokon, čísla o rýchlostiach hovoria jasnou rečou: v stúpaní máme medián ľahkej dopravy 63 km/h, medián ťažkej 56 km/h a v85 je na horský prechod neuveriteľných 79 km/h. V klesaní sú tieto hodnoty 72, 60 a 84 km/h. Špičkový level of service je prosím pekne B! Všetko čísla za 2017.
tie rýchlosti v klesaní sú namerané ako? osobné autá tam majú MPR 60 a nákladné 40
i15 napísal:Dolu kopcom osobáky určite nejazdia 84 kmh (to je cca 90 podľa tachometra). Môj odhad je cca 70-75 kmh. Priemerná rýchlosť prejazdu cez celý HP je okolo 70 ako píše devil. Ale úradnici z Bratislavy vedia lepšie...
i15 napísal:Áno majú vyššiu vypovedaciu hodnotu. Tie rýchlosti jazdy a kapacita 15000 vozidiel denne môže platiť na Dargov, ale nie na Sorošku. Nákladné autá v stúpaní bežne spomaľujú na 25-30km/h, pokiaľ úradník zámerne vybral miesto, kde jazdia 56, tak je to čistá manipulácia.
vladik67 napísal:Zasmejem sa nad Dobšinského rozprávkami, zaťaženosť cesty C11,5 nezmeníš, ale asi vieš počítať a čarovať s číslami ako vyhovuje. Podľa teba netreba asi nič stavať a čakať na intenziy, ktoré vďaka investorom stúpaju len na západe SR.
O bezpečnosti sa na východe a juhu sa netreba baviť, lebo sú nepodstatné vzhľadom k intenzitám. Páru prevratených kamionov je problém počasia a vodičov no nie ciest a horského prechodu.Hurá k dobe koní a nevýstavbe akýchkoľvek ciest na východe. Podaj si ruku s politikmi, tí ti vysvetlia čo a ako.
jarino napísal:Ale v krajine, kde kopa ľudí by chcela železničnú trať BA - KE na 350 km/h také nehrozí.
Vceliak napísal:1) Ak nezomrie iba jeden človek-šofér za rok, stoji za to investícia do spomínaného úseku?
Vceliak napísal:2) Sleduješ správy predtým, ako vyrazíš na cesty? Problém je v tom, že neexistuje alternatívna cesta. Ak sa vykotí dodávka alebo kamión, do práce cez Sorošku nikto nepríde na čas, ani keď si pristane. Stará ľudová múdrosť hovorí: Rieky nás spájajú, hory rozdeľujú. Majú ľudia právo mať v 21. storočí adekvátnu bezpečnú cestu, alebo majú "vysadnúť na kone"?
Vceliak napísal:Jednoducho, bez diaľnic nevieš efektívne riešiť ostatné problémy hladových dolín.
rastislav5 napísal:Sme predsa v Europskej unii, kde politika socialnej a ekonomickej kohezie tvori zakladny kamen europskej integracie. Velka cast eurofondov smeruje na zmiernenie regionalnych rozdielov
rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.
expwy napísal:Avšak je zrejmé, že lokálpatriotizmus + mantra diaľnic sú najsilnejší spojenci a produktivita nie je vôbec podstatná.
StVO napísal:rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.
Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!!
StVO napísal:to sa majú z Kohézneho fondu stavať ešte aj alternatívne trasy?
rastislav5 napísal:StVO napísal:rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.
Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!!
V Syrii je vojna - ironiu si nezasluzi - ludia tam zomieraju a stavby sa bombarduju.
Moj prispevok je skoro doslovny citat prvej vety druheho odstavca tohto clanku na stranke europskeho parlamentu:
http://www.europarl.europa.eu/highlights/sk/809.html
rastislav5 napísal:StVO napísal:rastislav5 napísal:a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.
Podľa tejto logiky, keď postavím diaľnicu z Aleppa do Damašku, tak sa tam ľudia budú mať lepšie... vlastne pardon, veď tam diaľnica už je!!
V Syrii je vojna - ironiu si nezasluzi - ludia tam zomieraju a stavby sa bombarduju.
Moj prispevok je skoro doslovny citat prvej vety druheho odstavca tohto clanku na stranke europskeho parlamentu:
http://www.europarl.europa.eu/highlights/sk/809.html
Vceliak napísal:Napísal si síce veľa nezmyslov, nebudem ich vyvracať, stačí si prečítať príspevky v odpovedajúcom vlákne, ale k jednému sa vyjadrím:
Vceliak napísal:StVO napísal:to sa majú z Kohézneho fondu stavať ešte aj alternatívne trasy?
Stačí, ak sa použijú na to, na čo boli určené! Nič viac tu nikto nežiada.
i15 napísal:StVO takže "V85" je teoretická rýchlosť prejazdu, keď ma nikto neobmedzuje?
i15 napísal:Potom Strečno má túto rýchlosť nad 90kmh, ale hádam to nikto nepoužije ako argument proti Višňovému.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: nonick, sendvo a 9 hostí.