Možno sa mýlim, ale tipnem si, D1 Turany - Hubová.(?)StVO napísal:... a keby nebol celý proces za každú cenu tlačený do tohto ultradebilného variantu, tak už sme po nej mohli aspoň 10 rokov jazdiť.
Moderátor: Moderátori
Možno sa mýlim, ale tipnem si, D1 Turany - Hubová.(?)StVO napísal:... a keby nebol celý proces za každú cenu tlačený do tohto ultradebilného variantu, tak už sme po nej mohli aspoň 10 rokov jazdiť.
zoom napísal:Čiernu dieru so skratkou EP snáď nejdeme na odbornom fore citovať.
Čítaj pozorne - to bola v85. Stredné rýchlosti sú tam 63 resp. 72 km/h čo zodpovedá Tvojej skúsenosti.
A keď už sme pri tých horských prechodoch, zabehni si zajazdiť na pár týždňov do Švajčiarska. Tam je bežné, že aj podstatne vyťaženejšie trasy ako gemerská štátna cesta vedú serpentínami cez hory a nikto sa nad tým nepozastavuje. Diaľnice stavajú len tam, kde ich naozaj treba - a ešte nie v takých megalomanských parametroch ako u nás. A pritom sú neporovnateľne bohatší ako my.
Nie, je tu iks iných úsekov, ktoré sú urgentnejšie (ném, Soroška medzi ne nepatrí).
Uups, tak to by ma zaujímalo, ako si na taký úlet prišiel že 2-3 násobok. Principiálne nemá viac ako 18. Sklony ani oblúky zas tak zásadne kapacitu cesty neobmedzujú.
Odporúčam návštevu bývalej NDR, kde boli investované do infraštruktúry rádovo väčšie peniaze ako u nás a kde vedie diaľnica obrazne povedané do každej dediny. Výsledok - vo väčšine prípadov je to tam horšie ako na Gemeri. Mapy porovnania hustoty diaľničnej siete a ekonomického rozvoja na mňa nevyťahuj, nemám chuť tisíci krát vysvetľovať rozdiel medzi koreláciou, konzekvenciou a koincidenciou, ako aj o smere implikácie v prípade tej konzekvencie.
Ak si si všimol, tak práve politika znižovania regionálnych rozdielov je zo všetkých politík EU jednoznačne najmenej úspešná.
A aby som to uzavrel: nech sa postaví poriadna cesta (nie nevyhnutne diaľnica, stačí 2+1 pruh na predchádzanie a komplet mimo obce) od Zvolena po Lučenec a potom uvidíme, čo nám naozaj ďalej treba. Medzitým môžeme poriešiť tie tisíce kilometrov nevyhovujúcich ciest po celom Slovensku.
devil napísal:lebo aj pri 2-3 nasobnej intenzite prejdem rovnako rychlo a plynulo ako na soroske
devil napísal:ano a presne tie ma zaujimaju. lebo 63-72 na ceste medzinarodneho významu je malo. a smerove a vyskove vedenie je v podstate hanba. tu cestu treba prelozit tak ako mnohe ine.
devil napísal:a uz bolo x-krat povedane ze cez narodny park so zbijackou sa nepojde.
devil napísal:svajciarsko vsak ma nejakych 1.800 km dialnic - to je odhadom asi 2,5x viac ako Sk. ale nemaju 2,5 viac obyvatelov
devil napísal:vyznas sa v cislach a prepoctoch ale absolutne nepoznas realne pomery. poprve krivansky potok je objekt ochrany prirody, cesta ide tesne pri nej, preto sa riesi akym sposobom a nakolko cestu ZDVIHNUT cize rozsirovanie ciste povrchom je nepriechodne, potom mame mytnu...cize po lovinobanu treba komplet novu cestu. podruhe asi 15 km okolo batky a batky - opat nevhodna cesta stredom 2 dedin a soroska - narodny park. toto vsetko sa davno vie ze TREBA. presne tieto useky zakreslilo aj INEKO ako primerane riesenie problemu....ja si nemyslim ze je to vela. ale naozaj rad si precitam priority ktore uvedies. ale prosim nie ze tisicky km reko ciest.....
No to preto, že aj 3-násobná intenzita oproti tomu, čo zažívaš na Soroške, je ešte stále pod kapacitou toho Strečna, prinajmenšom v danom čase. Ale z toho ani náhodou nevyplýva, že Strečno má vysokú kapacitu, iba toľko, že na tej Soroške sú intenzity hlboko pod jej kapacitou. Ovšem skús si Strečno v špičkových hodinách.
Aby sme si rozumeli. Bežná 2-pruhová cesta má v optimálnom prípade kapacitu cca 2.500 skv/h. Koľko je to za deň, záleží od konkrétnej cesty, presnejšie od denných priebehov dopytu – iné je to na regionálnej ceste v blízkosti veľkého mesta (silná ranná špička do mesta a silná popoludňajšia špička z mesta, medzitým dosť útlm) a iné na diaľkovom ťahu, kde sú síce tiež špičky (vyplývajúce z regionálnej dopravy), ale celkovo sú menšie rozdiely medzi špičkou a sedlom. Ale pre orientáciu, typicky tá hodnota vyššie znamená RPDI okolo 18.000 skv/deň, ak uvažujeme cca 15% nákladnej dopravy.
s trochou zlomyseľnosti sa dá napísať, že ide o medzinárodnú cestu E58 Bratislava – Košice (medzi nami, predstava, ako niekto ide z Viedne do Odesy cez Slovensko, je ľahko absurdná).
Správne. Takže jedine tunel, ale až potom, keď to bude zmysluplné. Lebo tomu ver, že keď nahádžeš do CBA časovú úsporu 4,5 minúty na 6 tisíc vozoch a dáš to vyvážiť 4.650-metrovým tunelom, tak to vyjdú škaredé čísla.
Ale veď som písal, že po Lučenec treba postaviť cestu 2+1! To je hádam jasné, že som tým myslel novú, či nie?
A čo sa týka priorít: väčšina objemu dopravy sa realizuje mimo ciest, ktoré sú „prioritami“ tohto štátu. Nehovorím o regionálkach v okolí okresných miest, ale o ťahoch nadregionálneho významu, ako Nitra – Levice, Trnava – Senica – Kúty, Prešov – Vranov – Humenné/Michalovce apod. Cesty vedú veselo cez dediny (kde majú obyvatelia obzvlášť radosť najmä z kamiónov), majú kopce bodových závad, stav mostov často radšej nechci poznať, bál by si sa tade jazdiť. Vozovka...desaťročia zanedbávaná údržba. Niečo sa vyriešilo v rámci projektu ľudovo zvaného Eliminácie, ale v konečnom dôsledku išlo vlastne o výmenu krytu vozovky, teda fakticky o jednorazovú nápravu zanedbávanej cyklickej údržby (a žiaľ v niektorých prípadoch na podmytom telese, takže vyhodené prachy). Keď už sme pri tom, málokto si uvedomuje, že je síce pekné postaviť nové diaľnice za eurofondy, ale potom ich treba udržiavať už za vlastné. Za 30 rokov stojí poctivá údržba viac ako nová cesta. A otázka je, či na to budeme mať, alebo pôjdeme klasicky zase ďalej na vnútorný dlh a o 30 rokov budú tie diaľnice vyzerať ako tankodromy.
Ozaj, spomínal si Poliakov. Kde prosím Ťa stavajú Poliaci diaľnice na 5- či 10-tisícové intenzity? Vlastne, aj tí Česi.
mireceq napísal:
A nemyslim ohladom Sorosky ale tak vseobecne. Uvedomil som si ze za tie peniaze co sa vrazaju do R-iek a dialnic by sa dalo poriesit omnoho viac usekov jedniciek s vacsim efektom.
StVO napísal:... Vyššie uvedená "optimálna" kapacita je limitovaná tromi významnými faktormi: smerovými oblúkmi, pozdĺžnymi sklonmi a ťažkou dopravou. Pre predstavu, kapacita cesty v strednom stúpaní/klesaní, veľmi slušne pokrútená a s pomerne vysokým podielom nákladnej dopravy (20%) je takmer o tretinu nižšia oproti rovnej ceste na rovine so zákazom vjazdu náklaďákov. V prípade Sorošky je kapacita 2.125 skv/h, čiže o 15% nižšia ako optimum. Môže sa Ti to zdať akokoľvek divné, ale zase vplyvy spomenutých faktorov nie sú také fatálne, pokiaľ nejdú do naozaj extrémnych hodnôt....
StVO napísal: ...No, medzinárodného významu... s trochou zlomyseľnosti sa dá napísať, že ide o medzinárodnú cestu E58 Bratislava – Košice (medzi nami, predstava, ako niekto ide z Viedne do Odesy cez Slovensko, je ľahko absurdná). Ale dobre. Pozerám do nemeckých predpisov a citujem, RIN Ausgabe 2008, tabuľka 13 na strane 23: kategória LS I, požadovaná cestovná rýchlosť, tramtadadá: 80-90 km/h. Čo platí nie bodovo, ale úsekovo pre hodnotené úseky medzi uzlami, v našom prípade teda Rožňava (mimo) – Košice (mimo). Aká je tam cestovná rýchlosť Pkw? Tvoj kamoš Google vraví 82 km/h. A to opakujem, že som pre pokoj Tvojej duše nadhodnotil kategóriu, ktorá má byť podľa mňa LS II, a to už by bola požiadavka na cestovnú rýchlosť 70-80 km/h....
ale to, ze niekto spravi KE-BA pod 3hod neznamena, ze je cesta v poriadku
Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno
Odoslať od pedro » 02. Mar 2018 11:28
priemerná denná intenzita za február - 5800 vozidiel celkom, z toho 57% OA. február by mal byť cca 94 % z RPDI.
devil napísal:ale bezneho sofera zaujima aka je kapacita pre normalnu rychlost na ceste I. tr. a to som sa zial nedozvedel. pre mna je normalne max. o 10 km menej ako je zakonna mpr. 90 km/h. cize kolko aut denne prejde sorosku aspon s 80 km/h a kolko pod strecnom ?
richie napísal:kapacita cez 2tis by Ti hned bola podozriva, akonahle sa budes pravidelne "vliect" celou Soroskou ~40-50km/h za tirakom .. bez moznosti rozumne predbehnut (a to vobec neratam nevhodne poveternostne podmienky) ..
richie napísal:a to nehovorim o "relativne" castych problemoch, ked je uzavreta a cakas niekdy aj par hodin, lebo to nie je kadial obist - preto od isteho casu tadial jazdim skor vynimocne - ale ak by sa to zlepsilo, tak rad znova prehodnotim ( a podla mna je takych viac
richie napísal:zvlastne, ze "kamoš Google" hovori o rychlosti na poduseku Saca-Jablonov(benzinka) priemer cez 90km/h - a to su na useku spomalenia a obce (priemyselny park/70, Moldava/70, Cecejovce/50, Drienovec/70,Turna/70) .. a preco ?, lebo tuto rychlost totiz skresluje "tranzit vychod-BA" vyrazne prekracujuci MPR (v casoch mimo spicky a v noci )
richie napísal:tym nechcem povedat, ze tam maju hned zajtra postavit tunel 2+2 (aj ked taka predstava sa mi osobne paci - ale je to ekonomicky nezmysel)
i15 napísal:ale to, ze niekto spravi KE-BA pod 3hod neznamena, ze je cesta v poriadku
ďalšie pekné zhrnutie niekoľkostranovej diskusie
devil napísal:ale obchvat GA tiez stal desiatky mil., a je na rovine,
Re: D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno
Odoslať od pedro » 02. Mar 2018 11:28
priemerná denná intenzita za február - 5800 vozidiel celkom, z toho 57% OA. február by mal byť cca 94 % z RPDI.
A vrátim sa k otázke na Sorošku. Kapacita je, ako som už iks krát napísal, 2.125 skv/h. Koniec, bodka, finito. V tom sú zarátané všetky pomalé náklaďáky, zátačky aj všetko, na čo si kto spomenie. Keď to budete ďalej spochybňovať, tak vám to zrátam podľa nemeckého HBS 2015 a to vyjde ešte vyššie číslo
Obchvať GA je príklad toho, ako sme v tejto republike zmagorení z diaľnic. Obyčajná štátna cesta, postavená v parametroch „poloprofilovej“ rýchlostnej cesty – teda až na tie kruháče – vyhovujúc na väčšine štreky návrhovej rýchlosti 120 až 140 km/h. A ešte ako bonus: na kilometer vyšiel tento obchvat len o málo lacnejšie ako R1 okolo Žiaru nad Hronom (ktorá je pritom plný profil). To je také echt slowakisch.
StVO napísal:richie napísal:a to nehovorim o "relativne" castych problemoch, ked je uzavreta a cakas niekdy aj par hodin, lebo to nie je kadial obist - preto od isteho casu tadial jazdim skor vynimocne - ale ak by sa to zlepsilo, tak rad znova prehodnotim ( a podla mna je takych viac
A to fakt po mne chceš, aby som sa pozrel do DSS SSC, koľko krát sa táto situácia prihodila za posledných povedzme 10 rokov???? Fakt sa mi nechce, lebo výsledok aj tak tuchám vopred. Poviem Ti len toľko, že trebárs blbá Sitina je zavretá nejakých 50 či 100x častejšie a obísť sa dá len teoreticky, keďže hneď skolabuje doprava široko-ďaleko. A čo teraz, postavíme vari kvôli tomu ešte jednu diaľnicu, aby to bolo kade obísť?? Dúfam, že cítiš, aký je to nezmysel...
A keď už ma podozrievaš z neznalosti miestnych zvláštností (prepáč, ale to ma fakt pobavilo, totiž z čisto pracovných dôvodov mám po našich cestách viac nacúvané ako väčšina vodičov najazdené ), tak obchádzka je Krásnohorské Podhradie - sedlo Úhorná - Smolník - Štós - Jasov - Moldava n/B. Cesta je to zvlášť cez Úhornú otrasná, ale keď iná nie je, tak príde vhod
StVO napísal:richie napísal:zvlastne, ze "kamoš Google" hovori o rychlosti na poduseku Saca-Jablonov(benzinka) priemer cez 90km/h - a to su na useku spomalenia a obce (priemyselny park/70, Moldava/70, Cecejovce/50, Drienovec/70,Turna/70) .. a preco ?, lebo tuto rychlost totiz skresluje "tranzit vychod-BA" vyrazne prekracujuci MPR (v casoch mimo spicky a v noci )
Kamoš Google hovoril o situácii o 16:00 hod. Takže tranzit je v tom nevinne, to miestni takto jazdia v špičke...
StVO napísal:richie napísal:tym nechcem povedat, ze tam maju hned zajtra postavit tunel 2+2 (aj ked taka predstava sa mi osobne paci - ale je to ekonomicky nezmysel)
Budeš sa diviť, ale ešte väčší ekonomický nezmysel je jednorúrový tunel. Lebo pri splnení všetkých bezpečnostných predpisov vyjde na viac ako 70% ceny dvojrúrového, o neskoršom postavení druhej rúry ani nehovoriac.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.