Stránka 19 z 27

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 18:59
od vladik67
Zasmejem sa nad Dobšinského rozprávkami, zaťaženosť cesty C11,5 nezmeníš, ale asi vieš počítať a čarovať s číslami ako vyhovuje. Podľa teba netreba asi nič stavať a čakať na intenziy, ktoré vďaka investorom stúpaju len na západe SR.
O bezpečnosti sa na východe a juhu sa netreba baviť, lebo sú nepodstatné vzhľadom k intenzitám. Páru prevratených kamionov je problém počasia a vodičov no nie ciest a horského prechodu.Hurá k dobe koní a nevýstavbe akýchkoľvek ciest na východe. Podaj si ruku s politikmi, tí ti vysvetlia čo a ako. :)

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 19:22
od jarino
A načo stavať cestu, ktorá bude prázdna resp. jej kapacita nevyužitá, keď máme kopu ciest, ktoré sa rozpadajú alebo kapacitne nepostačujú? Takže Via Carpathia nie je dôvod aby rástli intenzity?
A keby si si prečítal tie dokumenty k OPII a OPD, tak by si videl, že podobné argumentácie sú k ďalším x úsekom. To je pravda a preto je ich nutné brať s dosť veľkou rezervou.
Pre začiatok by stačilo zverejniť všetky CBA, ktoré sú podmienkou pre financovanie projektov z eurofondov. To by sme si prečítali, koľko projektov je na slovensku reálne potrebných. Už tu bolo napísané, že veľmi dobre vedia, prečo ich nezverejnia.
Ale v krajine, kde kopa ľudí by chcela železničnú trať BA - KE na 350 km/h také nehrozí. A potom to ešte porovnajú s čínou, ktorá znižuje ročný rozpočet na železnice na 94 miliárd eur. My nemáme ani 2 miliardy na roky 2014-2020 :lol: plus platby ŽSR za dostupnosť a ZSSK s RJ za prevádzku.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 20:09
od Vceliak
StVO napísal:
Vceliak napísal:
StVO napísal:je tam kapacitná rezerva ako Brno

S týmto môžem za pekného počasia súhlasiť. Problém je, ak sa dvihne vietor, a dodávky sfúkava z cesty. V tom čase to takmer všetky kamióny odstavia, veď nie sú samovrahovia. A ak sa nájde jeden exemplár čo to skúsi, tak potom máme cestu na minimálne štyri hodiny uzavretú.
Aká je v tom čase kapacita Sorošky?

1. Koľko krát týždenne sa toto deje?
2. Ako celej veci pomôže tunel pod Soroškou, keď za týchto okolností vietor tie náklaďáky aj tak sfúkne z cesty pri Hrhove?


1) Ak nezomrie iba jeden človek-šofér za rok, stoji za to investícia do spomínaného úseku?
2) Sleduješ správy predtým, ako vyrazíš na cesty? Problém je v tom, že neexistuje alternatívna cesta. Ak sa vykotí dodávka alebo kamión, do práce cez Sorošku nikto nepríde na čas, ani keď si pristane. Stará ľudová múdrosť hovorí: Rieky nás spájajú, hory rozdeľujú. Majú ľudia právo mať v 21. storočí adekvátnu bezpečnú cestu, alebo majú "vysadnúť na kone"?

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 20:37
od fh
Vceliak napísal:Majú ľudia právo mať v 21. storočí adekvátnu bezpečnú cestu, alebo majú "vysadnúť na kone"?


Nemajú :wink: ľudské práva o tom nie sú. Ani v 21. storočí.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 21:06
od rastislav5
Vceliak napísal:1) Ak nezomrie iba jeden človek-šofér za rok, stoji za to investícia do spomínaného úseku?


Cenu ludskeho zivota vstupujucu do vypoctu, ci za to investicia stoji, najdes napr. v tomto clanku (spolu s cenami v okolitych krajinach) https://domov.sme.sk/c/6197263/ludsky-z ... -eura.html

Z tohto pohladu jeden mrtvy sofer "nestaci".

Hlavnym argumentom pre Sorosku (priklanam sa k jednorurovemu tunelu) je pre mna vyrovnavanie regionalnych rozdielov resp. podpora zaostalych regionov. Tym sa najviac odlisuje od horskeho priechodu Biela Hora. Soroska je vstupnou branou do Kosickeho kraja, ktory ma zo vsetkych krajov najvyssiu nezamestnanost. Lezi v okrese Roznava, ktory ma druhu najvacsiu nezamestnanost na Slovensku. Naopak Biela Hora lezi medzi okresmi Trnava a Senica, pricom okres Trnava ma najnizsiu nezamestnanost zo vsetkych 79 okresov na Slovensku.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 21:12
od Vlados
Vceliak napísal:
StVO napísal:
Vceliak napísal:S týmto môžem za pekného počasia súhlasiť. Problém je, ak sa dvihne vietor, a dodávky sfúkava z cesty. V tom čase to takmer všetky kamióny odstavia, veď nie sú samovrahovia. A ak sa nájde jeden exemplár čo to skúsi, tak potom máme cestu na minimálne štyri hodiny uzavretú.
Aká je v tom čase kapacita Sorošky?

1. Koľko krát týždenne sa toto deje?
2. Ako celej veci pomôže tunel pod Soroškou, keď za týchto okolností vietor tie náklaďáky aj tak sfúkne z cesty pri Hrhove?

1) Ak nezomrie iba jeden človek-šofér za rok, stoji za to investícia do spomínaného úseku?
2) Sleduješ správy predtým, ako vyrazíš na cesty? Problém je v tom, že neexistuje alternatívna cesta. Ak sa vykotí dodávka alebo kamión, do práce cez Sorošku nikto nepríde na čas, ani keď si pristane. Stará ľudová múdrosť hovorí: Rieky nás spájajú, hory rozdeľujú. Majú ľudia právo mať v 21. storočí adekvátnu bezpečnú cestu, alebo majú "vysadnúť na kone"?

1) Ak sa tie peniaze použijú nie na iný ale iné úseky a tam nezomrie človek-stojí, je to vhodnejšia investícia?
2) Sfúkava z cesty na platine nie priamo na Soroške, takže alternatívna cesta len cez kopec nepomôže. Ak chceš silou mocou o bezpečnosti tak by sme peniaze najskôr mali investovať do protipovodňových zábraň tak hrozia väčšie straty ako neprísť na čas do práce.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 21:20
od expwy
Chlapci, presne tu predvádzate dôvody prečo tí politici (aka populisti) robia čo robia a prečo sú úspešní.

Pravdu nechce nikto počuť.

Každý chce svoju diaľnicu resp. RC bez ohľadu na to či je potrebná alebo nie. Na tomto fóre by som čakal trochu viac objektivity a rozumu ako emócii a snov. Argumenty, čo tu dal StVO sú proste nevyvrátiteľné, odborníci v SSC, NDS a MDV SR (tí, ktorí tam ešte zostali) toto všetko vedia, ale politici im to nedovolia zverejniť. A prečo? Presne pre to, čo tu predvádzate, lebo vy ste sa rozhodli, vy to proste chcete bez ohľadu na akékoľvek argumenty. Treba si to chlapsky priznať a neargumentovať rozprávkami typu počasie, ľudské práva a neprekonateľné regionálne rozdiely.

Mimochodom v85 je reálne nameraná rýchlosť, ktorá bola pozorovaná u 85% vodičov z vlastného správania, bez policajného dohľadu a bez prekážok inými vozidlami. Za normálnych okolnost sa tam reálne jazdí vyššie spomenutými rýchlosťami pre klesanie a stúpanie.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 21:40
od Vceliak
expwy napísal:Pravdu nechce nikto počuť.

Na tom niečo bude. Za posledných 25 rokov vznikol tzv. "Investičný dlh", ktorý priamo alebo nepriamo generuje Hladové doliny. A zrazu
sa každý čuduje, že by bolo na čase ho aspoň z časti dorovnať. Najjednoduchšie je to nadradenou dopravnou infraštruktúrou (nie len diaľnice ale aj železnice). Jednoducho, bez diaľnic nevieš efektívne riešiť ostatné problémy hladových dolín. Najlepšie je to vidno v Prešove, kde hoci čo by už Prešovu pomohlo, len už nech sa to konečne realizuje. MK3,5 je za daných podmienok z ríše SCI FI. Netvrdím, že Prešov a Soroška sú jediné problémy Slovenska, ale na východe sú najvypuklejšie.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 22:06
od i15
Dolu kopcom osobáky určite nejazdia 84 kmh (to je cca 90 podľa tachometra). Môj odhad je cca 70-75 kmh. Priemerná rýchlosť prejazdu cez celý HP je okolo 70 ako píše devil. Ale úradnici z Bratislavy vedia lepšie...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 22:23
od expwy
Vceliak, a ty si naozaj myslíš alebo veríš tomu, že tunel Soroška pomôže vyriešiť problém hladových dolín? Čo to je nadradená infraštruktúra? Toto slovné spojenie sa tu nejako udomácnilo, že je niečo nadradené alebo podradené. Ak má tento pojem existovať, tak môže byť definovaný možno ako sieť štátnych ciest - čiže diaľnice a cesty I. triedy + časť ciest II. tried, ktoré dopravným významom by mali byť cestami I. triedy. Pozri sa na Rakúsko alebo Nemecko. Majú všade diaľnice? Pozri sa napr. na sieť diaľnic a bundesstrasse napr. takého Bavorska alebo Baden-Wurtemberg. Alebo Niederoesterreich časť Waldviertel (severne od Dunaja po české hranice) - prosperujúce regióny bez diaľnic. Čím to asi bude? Žeby kvalitné cesty I. triedy s obchvatmi, sem-tam MÚK alebo usporiadanie 2+1 apod.

Ešte k tej Soroške: som ZA, nech sa raz postaví, ale vtedy keď bude naozaj potrebná. Hlavne nie teraz a nie hlúposť typu polovičný profil. Naozaj radšej počkať cca 10-15 rokov (podľa vývoja intenzít a dopravných tokov) a postaviť to potom rovno na plný profil. To bude mať význam. Polovičný profil Sorošky je totálne zlé strategické rozhodnutie a ľahostajnosť a šlendriánstvo zodpovedných politikov = postaviť čokoľvek, hlavne poklepať základný kameň do volieb v regióne so svojou voličskou základňou. Sú to doslova vyhodené peniaze a minutie zbytočných cca 200 mil. €, ktoré mohli byť použité na rekonštrukcie a modernizácie ciest I. triedy, čo by malo ďaleko väčší prínos pre viac regiónov na Slovensku.

i15 napísal:Dolu kopcom osobáky určite nejazdia 84 kmh (to je cca 90 podľa tachometra). Môj odhad je cca 70-75 kmh. Priemerná rýchlosť prejazdu cez celý HP je okolo 70 ako píše devil. Ale úradnici z Bratislavy vedia lepšie...

Úradníci primárne z SSC IVSC Košice a sekundárne z Bratislavy majú k dispozícii automatické sčítače dopravy a stacionárne radary ukladajúce údaje, ale určite tvoje pocity a odhad má vyššiu vypovedaciu hodnotu. K tomuto niet viac čo dodať. :roll:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2018 22:36
od expwy
Zaujímavý je možno aj pohľad v Google Maps na hustotu ciest I. triedy (žlté čiary) v týchto krajinách (AT, DE) a porovnať s hustotou na Slovensku. Zostaneme možno nemilo prekvapení:
https://www.google.sk/maps/@48.1690048, ... authuser=0
Ale keď my chceme radšej všade diaľnicu, niet sa čomu diviť...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 00:18
od Yoggy52
Hmm nic tam nevidim :shock: O dialniciach do kazdej doliny by sa malo diskutovat na zapadnej R2/Strednej R3/Stredo-Severnej R1 atd... Ale brat R4 alebo vychodnu r2 nebodaj D1 ako dialnicu do kazdej doliny no neviem, kedze ani jedna nie je paralelna a okolo seba maju dost velky radius typu, ze sa tam nenachadza ziadna lepsia cesta, tzn. ze maju spadovy charakter a z nej by sa mali stavat/modernizovat jednotky, zatial co sa pozriem na ziar, tak je to doslova z garaze na dialnicu, ale nejake namietky proti vystavbe som tu este snad necital, zatial co na Presov tu citam kydy odkedy tu chodim tj. este par rokov pred mojou registraciou.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 03:28
od mireceq
Ak by vas zaujimal POMER dlzky dialnic (a RC) k cestam 1 triedy:

Slovensko (2016): 751 km vs. 3306 km (22,7%)
Cesko (2017): 1243 km vs. 5663 km (21,9%)
Rakusko (2010): 2185 km vs. 9959 km (21,9%)
Nemecko (2012): 12900 km vs. 39600 km (32,6%)

Pozbieral som to z Wikipedie, jasne ze je to len priblizne.
Ale aj tak to asi dava za pravdu expwy - dialnice/RC sa stavaju asi 10km rocne, ale cesty 1. triedy myslim nepribudaju vobec - neviem v akom je stave rekvalifikacia ciest prvej triedy, ale zatial to vyzera ze sa chceme hrat na bohate Nemecko, nase heslo (narazam na plany R8, R7, R1) je ocividne "Dialnica do kazdej doliny" :D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 05:52
od i15
expwy napísal:
i15 napísal:Dolu kopcom osobáky určite nejazdia 84 kmh (to je cca 90 podľa tachometra). Môj odhad je cca 70-75 kmh. Priemerná rýchlosť prejazdu cez celý HP je okolo 70 ako píše devil. Ale úradnici z Bratislavy vedia lepšie...

Úradníci primárne z SSC IVSC Košice a sekundárne z Bratislavy majú k dispozícii automatické sčítače dopravy a stacionárne radary ukladajúce údaje, ale určite tvoje pocity a odhad má vyššiu vypovedaciu hodnotu. K tomuto niet viac čo dodať. :roll:


Áno majú vyššiu vypovedaciu hodnotu. Tie rýchlosti jazdy a kapacita 15000 vozidiel denne môže platiť na Dargov, ale nie na Sorošku. Nákladné autá v stúpaní bežne spomaľujú na 25-30km/h, pokiaľ úradník zámerne vybral miesto, kde jazdia 56, tak je to čistá manipulácia.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 06:01
od IceFox
mireceq napísal: "Dialnica do kazdej doliny"

Pretože štvorpruhová cesta prvej triedy nemá honosný názov Rx. :D
x-čislo

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 09:32
od Miro
A čo bráni štvorpruhovej ceste ten názov dať? Keď je R1 aj úsek medzi ZH a ZV, ktorý bol postavený ako preložka cesty 1. triedy...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 11:51
od rastislav5
expwy napísal:Chlapci, presne tu predvádzate dôvody prečo tí politici (aka populisti) robia čo robia a prečo sú úspešní.

Pravdu nechce nikto počuť.

Každý chce svoju diaľnicu resp. RC bez ohľadu na to či je potrebná alebo nie. Na tomto fóre by som čakal trochu viac objektivity a rozumu ako emócii a snov. Argumenty, čo tu dal StVO sú proste nevyvrátiteľné, odborníci v SSC, NDS a MDV SR (tí, ktorí tam ešte zostali) toto všetko vedia, ale politici im to nedovolia zverejniť. A prečo? Presne pre to, čo tu predvádzate, lebo vy ste sa rozhodli, vy to proste chcete bez ohľadu na akékoľvek argumenty. Treba si to chlapsky priznať a neargumentovať rozprávkami typu počasie, ľudské práva a neprekonateľné regionálne rozdiely.


Co sa tyka regionalnych rozdielov, toto je az prilis technokraticky a zuzeny pohlad. Znizovanie regionalnych rozdielov musi mat svoje miesto a nenulovou vahou vstupovat do vypoctov o tom, co sa postavi a co nie.
Sme predsa v Europskej unii, kde politika socialnej a ekonomickej kohezie tvori zakladny kamen europskej integracie. Velka cast eurofondov smeruje na zmiernenie regionalnych rozdielov a nove cesty a zeleznice su dolezitym nastrojom rozvoja odlahlych oblasti.
Nie je ferove za eurofondy na Slovensku stavat (a teda prijimat podporu od bohatsich statov) a podobnu mieru solidarity, ako sa uplatnuje v ramci EU, odopierat chudobnejim regionom Slovenska v porovnani s bohatsimi regionmi Slovenska.
Vacsina dat hovori o zaostavani vychodneho Slovenska (nezamestnanost, HDP, investicie...), je to okrajovy region Europskej unie, tak by sa na to malo aj primerane prihliadat. O miere sa mozeme bavit, ale regionalne rozdiely pri rozhodovani nemozme ignorovat .

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 12:13
od Vlados
Ak čítaš medzi riadkami tak tam vidíš kde treba/postačuje stavajme jednotky a obchvaty obcí. Ak by D/RC na rovine stála 5M a v horskom teréne 10M tak by sme mohli pokračovať v naštartovanom tempe... Žiaľ my máme plány na 100 rokov dopredu a nezvládame opravovať ani 100 rokov staré cesty, detto železnice :roll:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 14:24
od IceFox
Miro napísal:A čo bráni štvorpruhovej ceste ten názov dať? Keď je R1 aj úsek medzi ZH a ZV, ktorý bol postavený ako preložka cesty 1. triedy...

Parametre? (šírka jazdného pruhu, smerové oddelenie, šírka krajine, úrovnove križovania, polomery zatáčok atď.). To robí štvorpruhovú cestu prvej triedy lacnejšiu ako Rku alebo D.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 16:53
od devil
http://dialnice.szm.com/

expwy a tu plan dialnic, tak co sa ma skrtat, lebo na uzemi TT-NR-ZV-BB-RK-ZA-TN-TT je D1, R1, R2, R3, R8 krizom krazom.

Vceliak, a ty si naozaj myslíš alebo veríš tomu, že tunel Soroška pomôže vyriešiť problém hladových dolín?


sama osebe urcite nie.

Ešte k tej Soroške: som ZA, nech sa raz postaví, ale vtedy keď bude naozaj potrebná. Hlavne nie teraz a nie hlúposť typu polovičný profil. Naozaj radšej počkať cca 10-15 rokov (podľa vývoja intenzít a dopravných tokov) a postaviť to potom rovno na plný profil. To bude mať význam. Polovičný profil Sorošky je totálne zlé strategické rozhodnutie a ľahostajnosť a šlendriánstvo zodpovedných politikov = postaviť čokoľvek, hlavne poklepať základný kameň do volieb v regióne so svojou voličskou základňou. Sú to doslova vyhodené peniaze a minutie zbytočných cca 200 mil. €, ktoré mohli byť použité na rekonštrukcie a modernizácie ciest I. triedy, čo by malo ďaleko väčší prínos pre viac regiónov na Slovensku.


soroska v polovicnom profile je tiez modernizacia cesty I. tr. tak ako bolo odstranenie bodovej zavady ozdany alebo figa-tornala. vies aka ulava je obchadzat tie serpentiny ? je uplne jedno ci je tam tabula "cesta pre m. vozidla" alebo nie. kludne nech je cez tunel 80 km/h, na tom vobec nezalezi.

a stale cakam na kapacity ciest okolo ZA, lebo ak soroska ma kapacitu 15.000 tak strecno musi mat 2-3 nasobok teda kludne do 40.000. asi si niekto uvedomil ze napisal hlupost.....

Úradníci primárne z SSC IVSC Košice a sekundárne z Bratislavy majú k dispozícii automatické sčítače dopravy a stacionárne radary ukladajúce údaje, ale určite tvoje pocity a odhad má vyššiu vypovedaciu hodnotu. K tomuto niet viac čo dodať. :roll:


stacionarny radar zmeria rychlost pohybujuceho sa auta na celom useku :?: realita je 70. tak ako figa-batka-zacharovce. aj tam su tabule 40-60.

Parametre? (šírka jazdného pruhu, smerové oddelenie, šírka krajine, úrovnove križovania, polomery zatáčok atď.). To robí štvorpruhovú cestu prvej triedy lacnejšiu ako Rku alebo D.


presne tak a dvojpruhovu cestu oproti poloprofilu tiez. tu su fotky z reko zbojskej. je to super pre I/72, pre E tah by to bolo hrozne. jedine co je zbytocne je sirka 11,5, stacila by 9,5, ostatne veci su standart alebo niekedy ani to nie vid suvisle plne ciary R3 na orave

http://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/c ... 1-mil-eur/

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 18:14
od aquila
ja myslim, ze to expwy docela zhrnul, ze co sa ma skrtat..

co sa tyka sorosky, faktom je, ze soroska je ozaj na urovni bielej hory, kde je rozumna poziadavka len na vrcholovy cestny tunel a tiez to ide do stratena .. pricom by tie naklady boli zrejme aj nizsie (nejako stale neni zverejnena studia realizovatelnosti celej I/51)

co chce celkovo expwy povedat, ze mantra dialnic a RC je na slovensku bohuzial kontraproduktivna.

rozdelenie SSC je najvacsi doslova az zlocin dzurindovej vlady. ktory do znacnej miery prispel aj k nezmyslom typu D3 .. na slovensku je ozaj velmi malo usekov, kde maju dialnice zmysel.

naopak neuveritelne vela usekov, kde maju zmysel obchvaty a prelozky ..
ked sa to spoji s nezmyselnym normami jak keby sme boli ropny emirat, tak je to dokonane.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 19:40
od i15
čo sa týka Sorošky, tak v podstate mi je jedno, či tam jazdí 6 alebo 8 tisíc vozidiel, stále je to bodová závada. Viac by ma zaujímali výsledky za tunel Branisko..

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 20:44
od expwy
aquila napísal:mantra dialnic a RC je na slovensku bohuzial kontraproduktivna

presne tak!

Avšak je zrejmé, že lokálpatriotizmus + mantra diaľnic sú najsilnejší spojenci a produktivita nie je vôbec podstatná.
:cry:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:47
od Vlados
snáď nechcete vykríknúť že král je nahý :lol: ste politicky mŕtvy :wink:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2018 21:53
od DrX
Mantra dialnic a RC je na Slovensku kontraproduktivna, ale bohuzial nie v tom, ze sa teraz idu stavat lacne useky na R2, ale v tom, ze sa tu 25 rokov vyplieskavaju peniaze na predrazene D1+D3 miesto toho, aby sa proporcne rozlozili peniaze na rozvoj infrastruktury vsetkych krajov.

A teraz, ked uz D1 je BA-KE je na nejakych 80-90% hotova a na D3 je tiez cca predrazena polka hotova, ze podme podla aktualnych intenzit riesit ci treba useky R2, je hlupost a cinizmus. A to rovnako ako porovnavat Sorosku s Bielou horou, ked prve je na jedinom realnom spojeni KE-BA a umozni napojit najviac ekonomicky postihnuty region RA/RV/RS na Kosice zatialco druheje v Trnavskom kraji s vobec najnizsou nezamestnanostou, kde sa potrebne dialnice postavili uz pred 30 rokmi, a napr od vzniku Slovenska sa, pokial viem, uz druhy krat prestavava hlavna zeleznicna trat, zatialco do infrastruktury na zapade KSK a juhu BBSK sa nedalo od socializmu vobec nic, ani do ciest ani do zeleznic.

Rad si pozriem ekonomicky model, ktory porovna ekonomicke dopady doterajsieho financovania (teda pchat vsetko do naokolo blizsie BA+povazia+PO) s tym, keby sa v r 1993 rozhodlo dostavat R1+R2 BA-ZV-KE a uz od roku 2000 by sa vychod-zapad SK jazdil za 3 hodiny; resp. s tym, ak by sa jednoducho krajom davali infrastrukturne peniaze na obyvatela a oni uz by rozhodli, ci stavat kus dialnice alebo obchvat na jednotke. Vysledok toho *** blavo-zilinsko-centrickeho naokoloblizsie modelu, ktory sme tu mali doteraz, je jasny: dialnica vychod-zapad ani v r 2030, "rychla" zeleznica (rozujej aspon 120-160) BA-KE ani do roku 2040!!!, a realne napojenie vychodu na europsku dialnicnu aj zeleznicnu siet cez Madarsko.