Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod sendvo » 02. Jan 2018 18:17

jj len dalsi pripad zilinskej paranoje..

- dialnicou si myslel asi d3 - to je zbytocny usek o tom sa tu prediskutovalo minimalne 200 stranok na tomto fore. ale nemam pocit ze d1 sa popod strecno sa stavia kvoli nejakemu specialnemu statusu ziliny.
- zeleznica detto - rekonstrukcia trate postupuje z ba do kosic a teraz sa dostala k ziline. zilinska stanica jedna z najhnusnejsich ake som na slovensku videl. minule tu tiez nariekal niekto nad tym kontajnerovym prekladiskom. no veru nabuduce ho asi postavime v poltari a nie na dolezitom zeleznicnom uzle
- trolejbusy bola zalezitost eurofondov o ktore mohol poziadat akykolvek dopravny podnik na slovensku
- do letiska chcu investovat uz dobrych 20 rokov a nikam sa to nehybe a pochybujem ze chce niekto investovat do vahu

co zilinskemu regionu hra do karat je to ze su tam jedny z najvacsich zamestnavatelov (a platcov dani) na slovensku kia a schaeffler.
sendvo
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 3
Založený: 24. Jan 2010 12:04
Bydlisko: Wien / Oesterreich (original Zilina)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 09. Jan 2018 18:21

Bilancia OPII za rok 2017
Čerpanie: 793 mil. eur (EÚ zdroj + povinné národné spolufinancovanie) —> 17,18 % z celkovej alokácie
Zazmluvnenie: 1,28 mld. eur (EÚ zdroj + povinné národné spolufinancovanie) —> 27,80 % z celkovej alokácie
Štyri schválené veľké projekty Európskou komisiou
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 21. Mar 2018 21:59

Projekt, odhadované náklady v mil. eur a očakávané ukončenie projektu. Dáta je nutné brať s rezervou, napr. to Branisko. Je to zoznam projektov core TEN-T z polovice roka 2017.
Parking facilities on Motorway D2; 24,5; 12/2019
Inteligentný dopravný systém BA; 24,5; 12/2019
Uzol Čuňovo - štúdia; 1,5; neznáme
Zvýšenie kapacity D2 v časti Bratislava - Lamač - projekt; 0,3; neznáme
D4 JArovce - Rača; 1300; 4/2020
D4 Rača - Záhorská Ves; 740,82; 12/2023
D1 Bidovce - hranica SR/UA; 1145,34; neznáme
Budimír - Bidovce; 209; 12/2020
Branisko - Beharovce; 229,17; 12/2018
Turany - Hubová; 737,58; 12/2023
Mestečko - Púchov; 193,85; neznáme
Mestečko - hranica SR/ČR; 272,72; neznáme
Oščadnica - čadca; 82,2; 2/2023
KNM - Oščadnica; 244,3; 2/2023
Brodno - KNM; 385,8; 9/2022
BA - Senec, rozšírenie na 8 pruhov; 412,7; 1/2022
Blatné - Trnava, rozšírenie na 6 pruhov; 303; 8/2023
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 25. Máj 2018 08:52

17.5.2018 bola vypísaná ďalšia výzva na financovanie projektov z fondu CEF.
Rozpočet: 450 mil. eur
Podporované oblasti:
1) Interoperabilita a ERTMS - 100 mil. eur,
2) Bezpečná infraštruktúra a Inovácie a nové technológie - 200 mil. eur,
3) Inteligentné dopravné služby pre cesty (ITS), Riečne informačné služby (RIS) a Multimodálne logistické platformy - 150 mil. eur.

Predošlú výzvu uzavretú nedávno sme prihlásili jeden projekt. Vybrané projekty by mohli byť známe v júli 2018.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 30. Máj 2018 12:52

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 11. Jún 2018 23:50

Elektrifikácia DNV - Rakúsko -> 3,77 mil. eur
Implementácia TSI v podmienkach ŽSR -> 15,5 mil. eur
Dodanie a inštalácia 25 ks ETCS do EMU -> 17,4
Diagnostické vozidlá -> 25
Modernizácia ŽKV v rámci regionálnej železničnej osobnej dopravy prostredníctvom inovatívnych riešení -> 56 -> ide o modernizáciu existujúcich vozidiel viacerých typov, napr. 810 na 81x v počte 8 kusov,
Implementácia ERTMS na úseku DNV - hranica SR/ŠR ->39,5 -> myslím, že to je súčasťou už tendrovaného projektu
Výmena a doplnenie technologického vybavenia – aktívny stacionárny protipožiarny systém tunela Branisko -> 25
Zelený most Svrčinovec -> 20
R3 Krupina, PD -> 4,7
Elektrifikácia HE - Bánovce nad Ondavou -> 69,5 mil. eur -> okrem toho zvýšenie rýchlosti na 120 km/h
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou, realizácia -> 57,8 mil. eur
Modernizácia ŽST Hronský Beňadik -> 2,5
Optimalizácia infraštruktúry na trati Trnava (mimo) – Sereď (vrátane) za účelom zefektívnenia GVD -> 23 mil. eur -> riešenie cez žltý FIDIC
Centralizácia riadenia systémov bezpečnosti objektov ŽSR a zabezpečenie štandardov železničných staníc – mimo TEN-T Core -> 33,5
Vybudovanie infraštruktúry na kontrolu a prípravu vozového parku železničnej osobnej dopravy – Nové Zámky -> 41
Vybudovanie infraštruktúry na kontrolu a prípravu vozového parku železničnej osobnej dopravy – Zvolen -> 31,1
Vybudovanie infraštruktúry na kontrolu a prípravu vozového parku železničnej osobnej dopravy – Humenné -> 27,2
Rýchlostná cesta R2 Svinná - Ruskovce -> 75 mil. eur
I/51 Senica – Jablonica – Trstín, 1.stavba, obchvat Senice -> 47,7 -> dĺžka 7,9 km, parameter C 11,5/80
I/51 Holíč – obchvat, 2.etapa (1.časť) -> 11 -> dĺžka 2,659 a parameter C 9,5/80
I/75 Šaľa – obchvat -> 64,8 -> dĺžka 11,783 a parameter C11,5/80
I/66 Brezno – obchvat II. etapa 1. úsek -> 13,15 -> C9,5/70
I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek -> 52,5 -> C9,5/80
I/75 Lučenec – preložka -> 64,5 -> Novonavrhovaná trasa preložky vedie severozápadným smerom v extraviláne mesta Lučenec, extraviláne obce Vidiná a extraviláne mestskej časti Lučenec – Opatová a napája sa pred mestom Lučenec na cestu I/50.
I/65 Kremnické Bane – hranica kraja -> 16,76 -> C9,5/60
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v TT a NR kraji -> 20,5 -> úseky: I/76 Šárovce – Kalná nad Hronom, BO; I/64 Nové Zámky, rozšírenie; I/64 Nitra - Drážovce
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v PO a KE kraji -> 10 -> I/18 Vyšný Žipov – Vranov nad Topľou; I/74 Kamenica nad Cirochou; I/79 Veľaty – Slovenské Nové Mesto; I/79 Svätuše – Kráľovský Chlmec; I/15 Miňovce – Breznica, rekonštrukcia; I/77 Spišská Belá – Bušovce, rekonštrukcia
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. tr. v BB kraji -> 6,3 -> I/66 Podbrezová – prieťah, rekonštrukcia; I/67 Rekonštrukcia cesty v mieste hr. prechodu SR/MR Kráľ
Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy III. etapa -> 2,9 -> I/50 Nitrica – križovatka; I/51 Levice – križovatka s Tabakovou I/79 a III/3680 Malá Tŕňa križovatka.
Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy III. etapa v PO kraji -> 9,6 -> I/20 a III/3450 Prešov ul. Rusínska – Arm. gen. Svobodu, križovatka; I/20 Prešov, Solivarská okružná križovatka a I/18 Prešov, Levočská – Obrancov mieru križovatka, most
Štúdia realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v BB kraji -> 0,74 -> I/72 Brezno – Rimavská Sobota a I/66 Banská Bystrica – hranica kraja, smer východ
Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji -> 1,85 -> I/79 Vranov nad Topľou – št.hr SR/UA; I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov; I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa a I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské Kúpele
Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v TT a NR kraji -> 1,87 -> I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky; I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou; I/64 Topoľčany – Nitra – Komárno; I/63, I/13 Dunajská Streda – Veľký Meder – Medveďov – Komárno a I/51, I/76 Nitra – Kalná nad Hronom – Levice (Šárovce)
Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v ZA a TN kraji -> 0,58 -> I/9 Drietoma – obchvat a Žilina – Topoľčany
Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy 1. etapa v PO a KE kraji -> 5,2 -> I/18-389 Poprad most; I/20-053 Haniska most; I/66-077 Ždiar most; I/67-041 Vernár most; I/67-081 Ždiar most; I/68-021 Ľubotín most a I/77-020 Hniezdne most.
I/68 Sabinov, preložka cesty -> 41 -> 9,8 km, parameter C 11,5/80
I/79 Hriadky – Trebišov, preložka -> 55 -> Začiatok úseku je v plánovanej križovatke s D1 medzi obcami Dvorianky a Hriadky a pokračovaním západným obchvatom aglomerácií s napojením na existujúcu cestu I/79 mimo intravilánu mesta Trebišov.
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy v ZA a TN kraji 1. etapa -> 8,26 -> I/9 Mníchova Lehota – hr. kr. BB. Riešený úsek sa nachádza na ceste I/9 Mníchova Lehota km. 122,800 – 198,426. Celková dĺžka riešeného úseku je 55,526 km.
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy v BB kraji 1. etapa -> 11,27 -> Opatrenia budú realizované na ceste I/9 smer Žiar nad Hronom končiaci na ceste I/65 smer Martin. Dĺžka úseku je 1,6 km. Ďalší riešený úsek sa nachádza na ceste I/16 Zvolen km 234,0 – Uderiná km 280,0. Dĺžka tohto úseku je 46 km. Posledný riešený úsek sa nachádza na ceste I/16 Vidiná km 287,0 – Tornaľa km 351,0. Dĺžka tohto úseku je 64 km. Celková dĺžka riešených úsekov predstavuje 111,60 km.
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy v PO a KE kraji 1. etapa -> 8,59 -> I/18 Svinia – Michalovce. Riešený úsek sa nachádza na ceste I/18 Svinia km 676,300 - Michalovce km 763,700, okrem úsekov: 1. ckm 691,158 - 697,250 Prešov – Lada, 2. ckm 698,000 – 701,553 Lada – Lipníky a 3. ckm 702,115 – 710,893 križovatka s I/21 Petič – Hanušovce nad Topľou. Celková dĺžka úseku je 87,4 km.
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. triedy v PO a KE kraji II. etapa - I/15 okr. kr. VV/SP – Sitník, PD
Modernizácia vybraných úsekov ciest I. triedy v PO a KE kraji II. etapa - I/68 Mníšek nad Popradom – Stará Ľubovňa, PD
Projektová dokumentácia obchvatov miest -> 1,1 -> Holíč, Brezno, Prievidza a Šaľa
Projektová dokumentácia modernizácií vybraných úsekov ciest I. triedy 1. etapa -> 2,79
Projektová dokumentácia výstavby a zlepšenia bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy 1. etapa -> 1,5
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 12. Jún 2018 11:16

pekny zoznam, je realny ???
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 13. Jún 2018 15:12

Zoznam národných projektov (výdavky do 70 mil. eur) OPII je dlhší, ale projekty čo už prebehli alebo prebiehajú som sa snažil nedávať.
K reálnosti. Cesty prvej triedy majú vyčlenených momentálne 345 miliónov. Tento zoznam je určite cez pol miliardy eur. Ale sú v ňom pôvodné sumy napr. za Príbovce - Turčianske Teplice, pričom vytendrovaná hodnota zákazky bola cca polovičná.
Ak peniaze ešte budú, projekty zrejme pribudnú. Toto je zoznam projektov, ktoré je v pláne implementovať v drvivej väčšine do 2020.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Jún 2018 21:06

Roznava - Bardejovske kupele, to je snad vtip :lol:
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Obrázky: 5
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 06. Aug 2018 00:53

Medzi národné projekty bol pridaný projekt Pravidelná osobná vodná doprava po Dunaji - DUNAJBUS - predprojektová príprava.
Modernizácia cesty I/16 v úseku Mýtna - Lovinobaňa sa nebude vykonávať, keďže NDS bude realizovať stavbu v súbehu s touto cestou.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Vlados » 06. Aug 2018 12:51

smutné uvažovanie, aj keď chápem že iných miest na modernizáciu cesty je neúrekom. minimálne zákruta pri Dobroči by si zaslúžila opravu. vlastne takéto drobnosti by sa mali realizovať s bežného rozpočtu.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod KN.SK » 06. Aug 2018 13:03

jarino napísal:Je to koridor Rýn-Dunaj.
V podstate najväčší problém je, že nemáme tam my ani oni rýchlosť aspoň 100 km/h. Viď obrázok na strane 13: * https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/2nd_workplan_rd_0.pdf
Ale áno, SŽDC narozdiel od ŽSR robia celkom veľké investície aj mimo koridorov...
* Tu v tomto dokumente sa na strane 31 spomína prístav Komárom (HU):
Ports of Calafat (RO), Cernavodă (RO) and Komarom (HU) have not planned any actions related to provision of intermodal facilities. / Prístavy Calafat (RO), Cernavodă (RO) a Komárom (HU) nema naplánované žiadne úpravy pre intermodálnu vybavenosť.
• Currently, no projects tackling missing functional railway connection in the ports of Komarom (HU) and Cernavodă (RO) are planned, thus impeding the development of intermodality in these ports and the Corridor itself and not contributing to the improvement of the railway connection KPI[/i]. / V súčasnosti neexistujú žiadne projekty, ktoré by riešili chýbajúce funkčné železničné spojenie v prístavoch Komaromu (HU) a Cernavodă (RO), čo bráni rozvoju intermodality v týchto prístavoch a samotnom koridore a neprispieva k zlepšeniu železničného spojenia KPI). Dúfam, že som to ako-tak dobre preložil, ak nie, tak opravte.
Ak dobre viem, tak v Komárome nie je žiaden prístav (hoci na "gúglemape" má legendu), len jeden žeriav s plošinkou bez napojenia na železničnú trať č. 1 (BP - Hegyeshalom - [WN]) https://www.google.sk/maps/@47.7490248,18.1232119,208m/data=!3m1!1e3.
Perla: Ak sa dobre pamätám, tak novobudovaný cestný most sa stavia (i) kvôli prepojeniu "oboch" prístavov. :wink:
Áno, vraj.
Tu: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... o-komarom/
i tu:
KN.SK napísal:Rádiožurnál o 18:00; štvrtok 3.03.2016, http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1124/397509; minutáž od 09:06 do 11:08.
•••
Martin Kóňa, hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, tvrdí, že nový most stavajú pre lepšie prepojenie prístavov a "železnice" a cestnej siete. To asi ťažko, žiaľ musím použiť škaredé slovo - debilina. Oba prístavy (SK i H) sú teraz v "centrálnej"polohe (https://www.google.sk/maps/@47.7553509, ... a=!3m1!1e3), väčší komárňanský sa má presunúť na východ (Harčáš). Železničné stanice sú taktiež v strede miest (v Komárne doslova, v Komárome v strede na jeho severnom okraji), ba komárňanská zriaďovacia stanica už jestvuje v polohe nad Harčášom pri mestskej časti Ďulov Dvor (https://www.google.sk/maps/@47.7757308, ... a=!3m1!1e3). Teda vzájomné prepojenia rôznych druhov dopravy pôjdu naďalej cez obe mestá. Pri prepojení vodnej a železničnej prepravy nie je ani teraz väčší problém, len pri prepojení na cestnú je i potom bude.
Nemyslím si, že po Alžbetinom moste po vybudovaní nového mosta nepôjde automobilová doprava, aspoň medzimestská autobusová a osobná automobilová pôjde.


P. S. Neviem, či tento dokument niekto kontroloval, prezrel pred "vydaním", ale napríklad na str. 14, obr. 3 je nepresný - posunuté sú "popisky" (mestá, legendy, ...) hodne severne, niekedy až do susedných štátov. :roll:
Dtto str. 29, obr. 11.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 726
Obrázky: 656
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 12. Aug 2018 10:39

Zo zoznamu projektov OPII boli vyradené pre nedostatok financií nasledovné diaľničné projekty:
D1 Turany - Hubová,
D3 Brodno - KNM,
D3 KNM - Oščadnica.
Zatiaľ je vyčerpaná 1 miliarda eur, t.j. 22% z celkovej alokácie. Zazmluvnené sú projekty za cca 2 miliardy eur, t.j. 42% alokácie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 12. Aug 2018 12:34

Dva diaľničné projekty majú schválené financovanie z OPII.
1)Čadca,Bukov - Svrčinovec
Časť projektu je financovaná z CEF-u a časť z OPII. Po dohode so zhotoviteľom jednotlivé stavebné objekty boli rozdelené podľa financovania z jednotlivých fondov. Stavebné denníky, povolenia, fakturácia a schvaľovací proces sa vykonáva pre každú fázu oddelene.
Celkové oprávnené náklady fázy projektu financovanej z CEF predstavujú 114 106 329 EUR, čo po zohľadnení finančnej medzery v hodnote 76,62% predstavuje 87 428 269 EUR. Fáza pre OPII bude financovaná z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII). Oprávnené výdavky pre fázu financovanú z OPII predstavujú 110 007 346 EUR, čo po uplatnení finančnej medzery vo výške 76,62% predstavuje 84 287 628,32€.
Celkové oprávnené náklady projektu: 84 287 628,32 € bez DPH
- z toho zdroj EÚ: 71 644 484,07 € bez DPH
- toho zdroj ŠR: 12 643 144,25 € bez DPH
Financované z fondu EÚ: Kohézny fond
Predpokladaný termín uvedenia do užívania/ukončenia: 05/2020

2) D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Celkové oprávnené náklady projektu: 321 531 374,21 € bez DPH
- z toho zdroj EÚ: 273 301 668,08 € bez DPH
- toho zdroj ŠR: 48 229 706,13 € bez DPH
Financované z fondu EÚ: Európsky fond regionálneho rozvoja
Predpokladaný termín uvedenia do užívania/ukončenia: 12/2022
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 12. Aug 2018 14:51

Oprava. D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala II. fáza je financovaný z Kohézneho fondu. Na stránke OPII to majú zle uvedené.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: ELZ a 4 hostí.